$150 Live tour: Mid game beslutning

#1| 0
MESTERBLOGGER

Turneringen er en $150 med 150 mand med og præmie til top 20

Det er level 9 og average er 34BB.

Hero har 21 BB


Hip asiatermor limper UTG med cirka 26 BB. Mit indtryk af hende, er at hun er weak/ABC hvis det giver mening. Jeg er UTG+1 og åbner til 5 BB med 77. Der foldes rundt til UTG som caller. Pot: 13 BB
Flop: 854. Hun donker 15 BB. Jeg har 16 BB tilbage. 

Hvad gør i her?

11-12-2022 17:17 #2| 2

Først starter jeg preflop med en anden sizing

Hvis du raiser 5 bb så vil jeg hellere shove.

Jeg raiser til 3,3 bb preflop jeg tror ikke ikle du får meget ud af at raise til 5 bb kontra fx  3,5bb


Hvis du på flop har aa til 77 og ak til at,samt KQs 
men den range tror jeg at jeg hammer 77 ind på det flop mod det donk lead

For at tage nogle korrekte beslutninger er du nok nødt til at sætte din egen range og vide hvor hvor langt i er fra pengene. Er det bobbelspil med 3 andre små stacks ? Jeg tænker der mangler lidt info.



11-12-2022 17:20 #3| 0
MESTERBLOGGER

Sorry fik ikke noteret vi er 50 spillere tilbage. Dvs, 30 fra præmie.

11-12-2022 17:43 #4| 0

Kan godt være jeg er helt væk. Men tænker også meget handler om resten er bordet. Er enig i at isolere så voldsomt som du gør med 77 preflop er ikke attraktivt. Der er stadig mange 2 act og du ofrer en 1/6 af din stack med en middelmådig hånd som ikke kan lide reraises eller skub indover. Samtidig synes 34 bbs er alt for meget at skubbe preflop for potentielt at samlet 3.5 bbs op.

Enten raise 3.5 bbs eller limp med kunne måske godt være attraktivt også.

Som spillet kalder jeg også bare hendes donkjam.

Redigeret af Kongs d. 11-12-2022 17:44
11-12-2022 17:57 #5| 0
MESTERBLOGGER

@Kongs

Jeg er shallow og har kun 21 BB inden hånden starter. Jeg åbnede med 1/4 af min stack. Jeg shover typisk med 15 BB og under. Mellem 15 og 22 BB kan jeg bedre lide at lave en *4 + 1 BB per limper. Kan godt ske det skal justeres i dette scenarie.

Uden limps åber jeg *2,5.


Jeg justere aldrig ifht. hand strenght (hvis vi udelader min limping range) andet end AA som jeg af og til sizer ned hvis bordet er tight.

Redigeret af morfarnissen d. 11-12-2022 18:10
11-12-2022 18:23 #6| 0

Din beslutning her må være read baseret.

 

Du har matematisk 1,5-6 outs hvis du er bagud, og har derfor ikke pot odds hvis du er bagud, så det afhænger af din vurdering af villains bluff frekvens.

 

Som beskrevet weak ABC er det i mucken og videre

11-12-2022 18:36 #7| 0
morfarnissen skrev:

@Kongs


Jeg er shallow og har kun 21 BB inden hånden starter. Jeg åbnede med 1/4 af min stack. Jeg shover typisk med 15 BB og under. Mellem 15 og 22 BB kan jeg bedre lide at lave en *4 + 1 BB per limper. Kan godt ske det skal justeres i dette scenarie.

Uden limps åber jeg *2,5.



Jeg justere aldrig ifht. hand strenght (hvis vi udelader min limping range) andet end AA som jeg af og til sizer ned hvis bordet er tight.




Ok det ændrer det hele en del. Så folder jeg eller shover pre 20 bbs dybe afhængig af reads og struktur i turneringen.

Tænker også 4+1 er for voldsomt umiddelbart, men kommer også an på hvor flophappy bordet er, kan sagtens være der er value at hente selv ved så høje raises.
11-12-2022 21:26 #8| 0

Nu svarer jeg her før at læse din post i bloggen, så svaret er jeg ubekendt med. 

1) Rigtigt at stacken er til den høje side bare at reste ind med, 15bb havde været en no-brainer, 21 er lidt mere akavet. Det er dog stadig et unexploitable shove rent matematisk, så det er ikke utilgiveligt at reste ind, lukke øjnene, og slippe for flere svære beslutninger.


2) som spillet, så er det sgu svært at se, at du ikke er slået. OWC (hvis readet er rigtigt) underbluffer helt vildt her. På en god dag finder jeg foldet. På flertallet af dage må jeg tilstå, at jeg kommer ind, for dels ikke at se spøgelser og fordi, linjen fra hende ingen mening giver teoretisk. Jeg mindes også at have set OMC’er dukke op med AK her. -Samt at du har outs mod alt pånær 67. 

Så; et super exploitable fold er nok bedst, men irl stacker jeg af

11-12-2022 21:44 #9| 0

Hendes range er vel fuld af babypar der rammer settet, og mellempar som hun vil beskytte, så fold og videre med en lidt spilbar stack. 

Redigeret af Inkog92 d. 11-12-2022 21:44
12-12-2022 01:54 #10| 0
morfarnissen skrev:

@Kongs

Jeg er shallow og har kun 21 BB inden hånden starter. Jeg åbnede med 1/4 af min stack. Jeg shover typisk med 15 BB og under. Mellem 15 og 22 BB kan jeg bedre lide at lave en *4 + 1 BB per limper. Kan godt ske det skal justeres i dette scenarie.

Uden limps åber jeg *2,5.


Jeg justere aldrig ifht. hand strenght (hvis vi udelader min limping range) andet end AA som jeg af og til sizer ned hvis bordet er tight.

 

 For lige at udfordre det her.. Pga. Et limp går du altså fra din std 2,5x til 5x? Uanset hånd.. Så også med esser? Ville du tage samme linje? 

Næste spørgsmål. Hvad hvis der var to limps? Er det så 7,5bbs? 

12-12-2022 02:43 #11| 0
MESTERBLOGGER
Nitrrrrrram skrev:

 

 For lige at udfordre det her.. Pga. Et limp går du altså fra din std 2,5x til 5x? Uanset hånd.. Så også med esser? Ville du tage samme linje? 

Næste spørgsmål. Hvad hvis der var to limps? Er det så 7,5bbs? 

 

 Pretty much. 2 limps er 6 BB. Til gengæld er mit range lidt mere snævert end standard. Min strategi er at tage små pots ned pre eller komme heads up. 

Undtagelsen er et bestemt read, eller en stack størrelse jeg targeter at komme all in imod + blind battles.

Redigeret af morfarnissen d. 12-12-2022 03:08
12-12-2022 08:04 #12| 0

Enig med hostrup og incog. Har svært ved at se, at hun better noget, som du slår. Tænker hun i få tilfælde har 8x, nogle gange 2 par og ofte set. Så spar chipsene til en bedre all in situation. Dette er også skrevet uden at have læst bloggen endnu

12-12-2022 08:39 #13| 0

Jeg er selv weak/ABC i turneringer. Jeg ville aldrig have en hånd du kan slå efter at jeg har stukket ud her. (Men jeg ville nok kun have stukket 3/4 pot ud med A8s eller et set). Fold og find et godt tidspunkt at gå all in på senere.

Redigeret af KimN d. 12-12-2022 08:41
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar