14,5 BI nede på 1 dag - wtd???

#1| 0

Holder dagen fri og havde glæder mig til at spille en bonus fri bl.a. Men ellers at spille en god gang poker a 4 sessioner på min 2000 hænder i alt i dag.
Har haft godt skrub på det sidste og følte mig rigtig godt tændt m.v.
Får en god start og kommer et buy-in eller 2 op.
Så sker det!!! I løbet af mindre end 2 timer taber 3xAA allin pf og 2xAKs på K høj flop til sets. Derudover mange andre syge setups......
OK - pause, analyser og op på hesten igen efter 1 time.
Mareriddet fortsætter dog med ufortrøden styrke og inden jeg kunne nå at stoppe ift min stopp-loss regel så tabes der yderigere 6-7 BIs på de sygeste måder - set over set, runner, runner streg, udsugning osv.
Efter 1855 hænder hedder resultatet -14,5 BIs !!!!

Er egentlig ikke specielt utilfreds med mit spil (ja der er et par situationer hvor der er skidt poker), men jeg er mere eller mindre rystet og al selvtillid er væk! Samt 1/3 af overskuddet i år!!
Nogle gode råd? Havde tænkt mig at holde en pause på en 3-4 dage og tænke på noget helt andet. Føler mig stadig godt spillende, men det her har alligevel rystet mig......
Nå det blev en længere fristil det her men skulle lige have det ud.....
HELP PLEASE........

17-11-2009 20:28 #2| 0

Trist at høre, og det er jo også derfor man spiller med stop-loss, selvom det går hurtigt.

Som du selv siger, tag en pause fra poker et par dage, overvej om din bankroll stadig holder til dette limit, ellers ryk ned.

Op på hesten - det kan grindes hjem igen på under en måned, med den rette indstilling - men lige nu lyder det med af alt til at du har brug for en pause fra pokeren ;)

18-11-2009 06:46 #3| 0

Tag nogle dages pause og evt. ryk ned i limit...

Kan vaerre virkeligt frustrerende. Har set saadan ud for mig over de sidste 72k haender..

18-11-2009 07:04 #4| 0

Før jeg gik i seng tabte jeg 5 BI's over 52 hænder!!

HVAD SKER DER?

Insta analyserede mit spil i HEM bagefter og jeg runner helt sygt under EV!

Kom ikke AI hvor jeg var bagud overhovedet

Min AI equity var alle mellem 54 og 86 %!

Det kaldes en nedtur i det civile liv.

RÅD

Hold en pause og brug nogle $$$$$$$$$$$$$$ ;)

18-11-2009 07:26 #5| 0

Enig med resten af gutterne! Hold en pause, og ryk eventuelt et level ned og opbyg lidt rulle og selvtillid igen!

Jeg har selv lige været i mit pokerlivs dybeste negative swing på -140BB (FL), og er rykket ned for november måned.
Det er jeg virkelig glad for, der er fyldt med pokertåber og andre der knap er sikker på handranking, og min selvtillid og rulle er på vej tilbage, så jeg satser på at tage et skud igen til december ;)

Men føler sgu med dig! Aldrig sjovt når man ellers føler at man spiller som man plejer og skal.

18-11-2009 08:02 #6| 0

Life sucks, og det gør poker også nogen gange.

Det er vigtigt for dig, at du har så meget styr på dit spil, at du har tillid til, at du gør det rigtige, selvom du får stryg. Det kan være meget svært, da man helt naturligt kigger på resultat af ens beslutninger, selvom det i poker slet ikke er relevant.

Hvis din rulle kan tage det, så skal du ikke rykke ned fordi du har tabt. Du skal rykke ned fordi du er ude af din comfort-zone, og det er et rigtig skidt sted at være.

Op på hesten igen. 14 BI's er desværre forholdsvist "normalt", og du kommer til at opleve det igen, og igen.

MVH Skod

18-11-2009 08:08 #7| 0

Thats the game, deal with it :)

18-11-2009 08:51 #8| 0

Hold da kæft, så skal jeg ikke hyle.

Hold hovedet koldt så kommer det igen.

18-11-2009 11:39 #9| 0
OP

@vonMC:
AV! 140bb i fixed limit?? Det er jo pænt sygt. Men korrekt - det handler om at få bygget selvtillid igen og har prøvet noget lign før, hvor jeg rykkede et level ned og smadrede al modstand = selvtillid. Spiller selv NL50, men forskellen fra NL20 til NL50 er alligevel pæn stor synes jeg.
@skod: Enig - følger selv The Poker Mindset, hvis du kender den. Fantastisk bog - ret sjovt iøvrigt at mit spil nærmest følger hvor langt jeg er nået (læser den for 2. gang). Har lige afsluttet tilt-kapitlet og er i gang med BRM-kapitlet. Super timing !! :-)
Men de proklamerer også, at hvis rullen er til det og du er OK i knoppen, så bliv på dit nuværende level (dog med bufferzones inkluderet).
Det er langt mere et mentalt spørgsmål om, hvorvidt du kan spille dit A-game eller du spiller for "scared money" (frygten for at tabe endnu mere er større end lysten til at tage de rigtige beslutninger).
@alle andre - takker for de gode råd....


18-11-2009 12:03 #10| 0

Det lyder til, at du har samme problem som mig. Der er simpelthen for langt imellem dit A-game og dit C-game.

18-11-2009 12:29 #11| 0
OP

@SuperSennels:
Det er så også korrekt - har svært v at skifte gear når spillet fx går fra at det regs der spiller til fx at man sidder imellem et par super donks der spiller 53/2/0.1 el. lign. og suger ud....
Tror det påvirker mig mere end jeg tror.....
Hvad med dig - dit A-game? Er det overblik eller efter et nogenlunde fast mønster eller kan du variere med succes?
Squezze spots og isoraises som jeg gjorde meget af i går og stort set kom i problemer hver evig fucking gang, gjorde at den strategi heller ikke virkede.

18-11-2009 12:44 #12| 0

@ Baja272

Som jeg skrev til dig i den anden tråd (og det var ikke for at være nedladende), så tror jeg pt, du har for mange leaks til, at du profitabelt kan isoraise en alt for bred range, da du virklig skal være dygtig postflop for at generere et overskud. Det samme med squeezes. Det er fint at lære at squeeze lort, men tit når man lærer noget nyt i pokermæssig forstand, så har man (læs jeg) en tendens til at gøre det for ofte, hvorfor det så ikke længere er profitabelt (som oftest). Jeg er som sagt selv lige gået i gang med at spille igen, og det er altså forbavsende så lidt, man behøver at tænke for at slå spillet, såfremt man ikke tilter. Du kan i og for sig bare sidde og nitte den max af og slå spillet fint. Nu ved jeg ikke, hvor mange borde du spiller, men prøv i en periode ikke at spille mere med MAX 4 - måske kunne det endda være en idé kun at spille 2 borde, så du kan have mere fokus på at implementere squeezes, isoraises, 3-bet af isoraises etc. på et et fornuftigt grundlag - det kan måske hjælpe dig til bedre at kunne overskue, hvorfor nogle spots er markant bedre end andre.

Ovenstående er selvfølgelig ikke den universelle sandhed, men prøv og tænk og tingene - det tror jeg vil hjælpe dig meget.

18-11-2009 13:03 #13| 0
OP

@Sennels
Ja, tak.
Ved jeg har mange mange leaks. Spiller egentligt en fin gang preflop poker og con better som oftest de rigtige steder samt på turn/river m.v. Men der hvor man fx får på nakken eller villians leader ud og jeg reraiser ham, hvorefter fx han kommer over toppen på et drawheavy board eller lign. da er jeg mere eller mindre lost hvis man selv sidder med en nogenlunde handske der potentielt er bedste hånd m.v. Kunne ligeså godt flippe en mønt for min beslutning (måske ikke så slemt, men for at understrege pointen).
Det er rigtigt - man kan faktisk netop på NL50 sidde og nitte den totalt af og spille fuldstændig ABC poker som jeg har gjort i lang tid med en fin, men dog beskeden winrate (på ca. 2 pptb).
Men som du også har, så har jeg ambitioner med mit spil og vil gerne implementere nye ting og det er netop derfor du har så evig ret i, at så skal det efterprøves m.v. Og så sker der altså ting og sager når man samtidig ramler ind i den onde uskrub.

18-11-2009 17:02 #14| 0

@Baja272

Det er desværre standard at det sker nogle gange.

Jeg har lige læst en Ed Miller bog hvor der er et eksempel med en NL 200 pro som spiller 8 borde ad gangen hans årsindtægt svinger mellem 70000-170000$.
Han skriver at han nogle gange oplever at tabe 40BI på en måned det er 8000$!!!

Mvh Simon.

18-11-2009 17:04 #15| 0
OP

@-ST-
OK :-) Glædeligt at høre om andre der oplever samme !! :-).
Men siger de noget om hvor mange hænder han spiller på et år/måned?

18-11-2009 17:05 #17| 0

.

18-11-2009 17:05 #16| 0

Den eneste hjælp som jeg kan give dig er at køre med en bankroll på min. 100BI .

Mvh Simon

18-11-2009 17:08 #18| 0

Han spiller 1 million hænder pr år.

18-11-2009 17:35 #19| 0

Her for et par uger siden gik jeg stuck 26 buy-ins alene på AI EV indenfor 8k hænder, ca. 3 dage, så der er skam større downswing end som så..

19-11-2009 10:44 #20| 0

_st_

relax.. 100+ BIs er til en pro-spiller.. Et sted ml. 30-50 BIs afhængig af spillestil er rigeligt, såfremt man kan finde ud af at rykke ned i limit og ikke spiller +24 borde og 30/35/4 ;) Man kan også føle sig overrolled som hobbyspiller....


Baja@

implementer et stoploss på 5-6 BIs i fremtiden.. Man kan ikke spille sit A-game efterfølgende, ligemeget om man ikke føler man er på tilt.. Så hellere tage et par times pause og få noget frisk luft, end at fortsætte med det samme..


På NL50 er der absolut ingen grund til at squezze, resteale, floate, BLUFFE.. Jeg vil til gengæld mene at der skal iso-raises derudaf.. En god tommelfingerregel er KUN at raise for value. Tænk over når du raiser, at du gør det for value. Fuck at gi på nakken i SB med ATs eller 88, når CO raiser (25/20/4 steal 33).Du er foran hans range, men det er et marginalt spot med høj varians. Det er måske "det rigtige" at gøre, men det er jo ikke ham du er der for at spille mod! Du spiller mod donken til din højre (og hvis def er ongame også de 2 andre donks ved bordet:). Glem at 4betbluffe med AJs i CO, når SB LAG´en raiser dit steal igen igen.. Det er ikke for at spille spektakulært poker og vise dine modstandere at du er bedre end dem, du sidder ved bordet.. Du er der for at tømme donkens pengepung med solidt tilt-frit spil!

Jeg har netop spillet 5k hænder NL30 på 2 dage, ovenpå et 30BI downswing i SNGs (11$) og har spillet en omgang nittet 15/13/3 3bet 4, att. steal 24 og det er 5 handed med +400$.. Jeg har så mange gange været fristet til at spillet tilbage på regs´ene, men hele tiden fokuseret på at spille solidt.. Hva så hvis de restealer dine 3 BBs Eller får dig til at smide toppar med deres c/c flop og raise på turn. De bluffer måske 1-2/10 gange. Der er ingen der siger at du skal stjæle med K9 eller A4, hver gang på btn, selvom det i et vakum, nok skal være profitabelt..
Så sig fuck it! Der skal bare spilles tight og konservativt, det mindsker variansen betydeligt og du kan spille flere borde. Vær decideret nærig med dine chips uden at være scared, for mod donksene skal du så selvfølgelig være beredt på at spille en meget bredere range og valuebette dem meget mere tyndt og på alle streets. Dine allinkriterier skal heller ikke være for høje.. TPTK eller bedre, så er vi kørende. Mod regs and the like er et dejligt men svært check bag på turn med TP ofte at foretrække. Den value du mister på turn får du tilbage på riveren, når du enten caller et bet eller selv valuebetter.

Hvis du kan datamine og tableselecte kan du mindske variansen yderligere.. Sæt dig kun ved et bord hvis der er en donk eller flere og han har okay mange bbs ved bordet. Undgå såvidt muligt LAGs på de to pladser til venstre for dig, det ødelægger hurtigt morskaben..Vend dig generelt til at hente hænder, hvis computeren alligevel bare står tændt..

GL med at komme på benene igen.. Prøv at følge nogle af de råd jeg har givet og jeg ved, at selvom downsvinget fortsætter, så vil det mindske det betydeligt.. Nits sleep tight at night ;-)

Håber du ku bruge noget af det jeg har skrevet, selvom det nok blev en halvlang smøre...


GL!

19-11-2009 12:33 #21| 0

Stop Loss på 2 BI samlet og 1 BI på et specifikt bord medmindre der sidder en mega donk.

Så kan man spille igen senere på dagen, men max 2 tabende sessions pr dag.

Prøv det. Det virker.

5 BI er IMO alt for meget da dine modstander vil spille bedre og du spiller selv dårligere hvis du har smidt 4 BI.

14.5 BI vidner om rigtig dårlig tiltcontrol.

19-11-2009 14:39 #22| 0
OP

@Svenningsen:
Ja tak, super, Svenning
Thight is right (faktisk inspireret af en video på pokeruni)! Og det har jeg spillet en del efterhånden med fin succes (totalt nittet). Og var solidt kørende med en winrate på 2-2,5. på NL50. Det er det lange run det handler om og målet er at komme op på NL100 1. januar. Den målsætning er så lige udskudt et par måneder :-).
Har dog tableselected rigtig godt, sørget for god pos og forladt bordet, hvis det viste sig omvendt. Derudover hvis det var fyldt med regs.
Har fulgt alle de regler og det gik støt derudaf.
Har dog forsøgt at implementere lidt for mange ting i mit spil som så skulle "trænes" op imod NL100. Og her har nok været for mange ting som gjorde, at det pludselig gik galt. Og har jo så også indset, at forskellen på NL100 og NL50 ikke er så stor. Faktisk vil jeg mene der er flere donks på NL100 end NL50.
@KidofPoker: De 14,5 BIs gik så vanvittigt hurtigt dog krydret med dårlig tiltkontrol; noget der ikke ligner mig.
Vedr. BRM: Thyssen har lavet et super regneark for at beregne din BRM (såfremt du er vindende naturligvis). Og den følger jeg; dog med min 35BIs som hovedregel. Ellers et niveau ned.
Men igen , tak til alle. Super hjælp...

/Thomas

19-11-2009 14:44 #23| 0

@ Baja

Ja lidt over 140BB på 0.5/1 fixed limit. Det er sgi hårdt for enhver rulle, når man kører med 300BB rulle (såen ca.). Nu spiller jeg så 25c/50c i november og har sofar en BB/100 på 7-8 stks så det går den rigtige vej igen :) Syyyg så mange tåber man kan fange ved at hoppe et limit ned :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar