1/2 Live: Squeeze på 555 board

#1| 0

Spillet er live 1/2£

Bordet er et klassisk LP bord, men skurk 1 og 2 er dog bordets tilsyneladende dygtigste spillere og samtidigt de mest aktive. Fra samtalen ved bordet har jeg kunnet udlede at de begge besøger Vegas med jævne mellemrum, så det må antages at de er vindende. Samtidigt kan det ikke udelukkes at de normalt spiller større spil, da 1/2 er det største i casionet på dette tidspunkt (kl 17), samt at jeg ikke har set dem i 1/2 før.

Hero har været ved bordet i en times tid, og er varm som bare fanden. Har været impliceret i en del pots, men har ikke vist dårligere end 2 par+ op.

Hånden:
UTG stradler til 4 og får call af high jack (skurk 1), cut off (skurk 2), knappen (hero med K J), samt SB og BB.

Flop: (pot 24)
5 5 5
Checket rundt til Skurk1 der gør det til 21, call fra skurk2. Hero siger 75.

Spew?

Stacks:
Hero 350£
Skurk1 dækker
Skurk2 200£ (har lige tabt et par store pots, og er evt. lidt påvirket af dette)


Først vil jeg egenligt gerne have kommentare på preflop. Std. i et online spil vil vel være at poppe den pre, men i et spil som dette tager vi potten ned under 20% af gangene, og kommer til at spille en multiway pot omkring 50% af gangene. Er det stadigt et raise pre?

Egne tanker omkring postflop er:
S2 kan aldrig have andet end en 5´er som han slowplayer her. Alle PP i den størrelse som gerne ser et kort mere (99+) ville han have åbnet preflop.

Alle mine 6 outs må formodes at være nuts, så vi er aldrig rigtigt skidt inde.

De to store meehhher er:
S1, hvad er det lige en kompetent skurk åbenlimper her. Der er helt sikkert en del små pp i det, men de fleste er vel små nok til at han kan slippe væk fra dem?

Den anden ting er hvad jeg selv repper, for S1 og 2 må nødvendigvis gøre sig samme tanker om min range som jeg gør mig om S2´s.

Skyd løs

14-01-2010 15:48 #2| 0

Naa drenge... Jeg kan altsaa se at i laeser traaden :)

Lagde selv lige maerke til S2's stacksize, som faktisk er ret klam fordi hvis han sender til midten, saa er vi meget taet paa at have odds til at betale med K-hoej og 6 outs. Det er sku en lidt marginal maade at faa pengene ind paa.

14-01-2010 16:57 #3| 0

Noget jeg ikke helt forstår:

Egne tanker omkring postflop er:
S2 kan aldrig have andet end en 5´er som han slowplayer her.

Hvorfor siger hero så 75 istedet for fold, hvis S2 har nuts og din hånd trækker dødt ? Eller har jeg misforstået noget ?

14-01-2010 17:32 #4| 0

Hehe.. Det jeg mener er at hvis S2 har en staerk made hand som fx 33,44,66,77 saa er han noed til at komme ud og forsvare den paa floppet. Han ender hurtigt med en klam beslutning paa turn eller river hvis/naar der kommer overcards. Han kan tilgengaeld sagtens floate med 2 overcards, A hoej og lign.

14-01-2010 17:53 #5| 0

@op
Det kan godt være folk læser tråden, men at de ikke har noget konstruktivt at komme med. Lissom undertegnede som er ret lost ifht. denne hånd. Så i stedet for et retarderet bud uden bund i tankegang, så hellere bare et kig :-)

14-01-2010 18:08 #6| 0

@Skizo

Nu er de retaderede bud jo kendt for at vaere dem der starter debatten pa PN :)

14-01-2010 18:09 #7| 0

Jeg spiller normalt lavere takster, så tag mit ord for, hvad det er.

Jeg er slet ikke vild med det. Nu har du ikke givet noget videre read af skurkene, men folk er generelt ikke glade for at mucke et fuldt hus. Desuden synes jeg, at der er relativt stor sandsynlighed for at der er bare een som sidder med en 5'er, når i er 6-vejs til floppet i en limpet pot. Både S1 og S2 kan have 5x, men det kan de tre andre donks som checker altså også :).

Hvad endnu værre er, at du ikke repper noget udover selvfølgelig 5x, men så alligevel ikke, for du ville vel ikke altid raise 5x her...? - Jeg kunne i hvert fald godt se en idé i at holde fluerne ved lorten med nuts.
Men altså pocket pairs fra 99 og opefter raiser du vel altid preflop på knappen her - og eventuelt også med lavere PP's.

Dog vil jeg slutteligt sige, at jeg har selvfølgelig meget lidt indblik i dynamikken ved et sådan bord.

14-01-2010 19:14 #8| 0

@raksen

Jeg repper vel samtlige PP fra 66-99 evt. ogsaa 1010?

Grunden til at jeg ogsaa repper 99 og 1010 er som foelger. I en pot der allerede er limpet 2-vejs og og stradlet, vil et std raise ligge omkring 20£. Det er stadigt meget sjaeldent at det bet tager ned preflop, og i langt de fleste tilfaelde befinder vi os paa floppet i en multiway med en SPR paa 4-2,5:1 og et eller to overkort. Derfor vil jeg i langt de fleste tilfaelde vaelge at setmine med 99 og i nogle tilfaelde med 1010.

14-01-2010 19:51 #9| 0

Jeg vil gerne høre hvad der ellers skete i den hånd :)

14-01-2010 19:57 #10| 0

donk eller ej, folk folder bare ikke et fuldt hus, så jeg mener det er et ret skidt spot at bluffe i.

De kan måske godt regne ud du repper 5x eller 99, men de har jo et fuldt hus!

Jørn

14-01-2010 20:41 #11| 0

@Thyssen

Saa du mener at en 1/2 spiller fra den bedre halvdel stacker af her med alle PP?

Jeg er enig i at zeebo har en vis berettigelse her, men hvis skurken sidder med et lille hus, saa er mulighederne for at man er slaaet, saa tydelige og saa mange at jeg vil mene at zeebo saettes ud af kraft.

14-01-2010 21:19 #12| 0

Det er muligt du kan få dem til at folde 22 eller 33, men du bliver altså ofte kaldt ned. Når du så samtidigt har to modstandere, så er ssh for at een af dem fortsætter altså stor.

Jeg mener du kan finde langt bedre spots end at bluffe to villains der allerede har vist interesse for potten på et board der er ultradry. Det er lidt ligesom når man forsøger at bluffe en modstander som ender med at kalde med AA -- hvis man havde vist han havde AA, så havde man aldrig bluffet da folk bare ikke er glade for at folde AA postflop.

Tænk også på at du heller ikke repper noget -- du limper ind på knappen, ret usandsynligt du har 99+.

Jørn

15-01-2010 07:22 #13| 0

Jamen Thyssen har vist ret igen :)

Det er lidt svært at vudere præcis hvor meget FEQ vi skal bruge her fordi vi ikke ved hvor tit vi får lov at se turn og river gratis hvis vi ikke tager ned på floppet, men jeg antager at det er rimeligt ofte da skurken tit vil checke til os på turn. Vi skal vel bruge omkring 30-35%, så spillet bliver nok aldrig andet end marginalt +EV hvis ikke det er -EV.

En ting er i hvert fald sikkert. Det er mega varians forøgende, og også ret unødvendigt med 2 BB investeret i potten.

Thyssens AA ex. er faktisk ret spot on, for akutelt bliver der foldet rundt til S2 som bokser og åben mucker 66 efter lidt tid.

S2 laver imo en kæmpe brøler ved at flatte S1, men hans fejl sætter også mig fuldstændigt af på hans range, og er lige ved at få mig i kæmpe problemer.

15-01-2010 09:02 #14| 0

Jeg vil faktisk godt give dit move lidt kredit 'live', da mange live spillere er de klammeste über-nits der bare folder og folder.

Jeg kan garantere dig for at der var INGEN der havde foldet 66 online.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar