109$ wonderspot - i can see clearly now the rain is gone

#1| 0

Hej, ja jeg har et noget fint spot her, skjult NUUUUUUUUUTS på drawy DEEEEEP mod aggro skurk(e)

dog er den i min verden ikke helt så dejlig som den ser ud, da stevie er skide dygtig og kan ikke lige se hvordan vi mest optimalt spiller vores hånd (hvis pointen er at få stevie's $$$ til midten)

ps: stevie og RunThisTable elsker at åbne utg, også mindfucke folk når de raiser dem light, dog er grunden til at jeg flatter JJ utg+1 her at PKaiser har spasset rimelig meget ud de seneste hænder (bl.a. lige tabt halvdelen af stacken sidste hånd) så håbede han ville tilt shove...

PPS: Stevie ved godt at Hero ikke er reg i +100$ (spiller dem kun om søndagen til tider), men vi har ikke noget jeg vil beskrive som historie

PokerStars Hand #75101240946: Tournament #558010767, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level IX (75/150) - 2012/02/05 19:40:42 ET
Table '558010767 11' 9-max Seat #8 is the button
Seat 1: Xplogo (10136 in chips)
Seat 2: Pvd170590 (14386 in chips)
Seat 3: stevie444 (14898 in chips)
Seat 4: cbhelten (10190 in chips)
Seat 5: mistakooll (11547 in chips)
Seat 6: Spades4Fun (11482 in chips)
Seat 7: PKaiser (4777 in chips)
Seat 8: StrungOut1 (6080 in chips)
Xplogo: posts the ante 20
Pvd170590: posts the ante 20
stevie444: posts the ante 20
cbhelten: posts the ante 20
mistakooll: posts the ante 20
Spades4Fun: posts the ante 20
PKaiser: posts the ante 20
StrungOut1: posts the ante 20
Xplogo: posts small blind 75
Pvd170590: posts big blind 150
*** HOLE CARDS ***
Dealt to cbhelten [J J]
stevie444: raises 150 to 300
cbhelten: calls 300
mistakooll: folds
Spades4Fun: calls 300
PKaiser: calls 300
StrungOut1: folds
Xplogo: folds
Pvd170590: folds
*** FLOP *** [J 7 5]
stevie444: bets 887

Jeg spørger blot fordi jeg ikke er sikker på måden jeg spillede hånden på var helt optimal, og hvis jeg er i stevies spot, er det utrolig små ting der gør om jeg folder eller shipper/kalder såfremt han selvfølgelig har en hånd...

Redigeret af sayallin d. 06-02-2012 08:37
06-02-2012 08:39 #2| 0

ps: sry kan se RunThisTable slet ikke er ved bordet endnu, my bad

pps: ved ikke ret meget om hvordan spades4fun spiller og omvendt, nu vil jeg tage mig en lur også læse flame + comments senere :)

06-02-2012 09:57 #3| 0

raise flop er vel standard. I er 4vejs og der er mange kort der kan forværre din hånd / dræbe din action. Desuden er stevies range for at cbette ind i 3 spillere ret stærk. Vi kan selvfølgelig diskutere sizing på dit raise...

Flatcall kan være tricky og hvis du har en spasser der mangler at acte kan det være rigtig interessant. Selvom den range Pkaiser raiser floppet med sikkert også går død alligevel, hvis du raiser flop.

06-02-2012 10:37 #4| 0

Jeg tager sgu nok en chance her og flatter :) - Går ud fra der er en del squeeze liderlige typer med i 109$ på stars!

06-02-2012 10:43 #5| 11

Jeg har svært ved at se mange holdings bagved os, der vil vælge at squeeze, men som vil smutte væk, til et raise fra vores side.

Altså hvis vi flatter åbner vi op for at samtlige draws får odds til at calle, plus der kan være mange turnkort, der gør det svært for os at få action.

Jeg har ikke noget imod at sige 2.2k her, således at både stevie men også spades4fun får en fornemmelse af FE..

At vælge at flatte, fordi vi tror at en gut bagved os er tiltet og muligvis kan sqzshove trashy-hænder ind i 4vejs pot med utg raiser og utg+1 caller både pre og post, er lidt for tyndt i min bog..

06-02-2012 10:59 #6| 0

madsmk nailed it.

Det virker nogen gange til at du overtænker spots OP - hvis stevie er en chef sidder han nok og spiller en ordentlig stak borde på en søndag og aner formodentlig ikke om du spiller over eller under dit normale limit imo.

Du har weak nuts på et meget vådt bord 4-vejs. At overveje noget andet end at raise her er vidst et udtryk for resultatorienteret tankegang imo.

06-02-2012 12:11 #7| 3

@ burnz

Det bedste play i et vacuum er sikkert et raise, men ikke at overveje andre muligheder er vist et udtryk for en indsnævret tankegang.

06-02-2012 12:44 #8| 0

Vil nok også sige raise her, det er godt nok over mit limit, men der er trodsalt mange kort på turn vi ikke ønsker at se plus der er 2 mand efter os!

06-02-2012 12:52 #9| 0

rejser den op 10/10

06-02-2012 13:40 #10| 0
fredemann skrev:
@ burnz

Det bedste play i et vacuum er sikkert et raise, men ikke at overveje andre muligheder er vist et udtryk for en indsnævret tankegang.


Right okay.. Så vi folder bare. Nå nej vi har jo nuts.
Okay Okay så flatter vi - så vi kan give 4 andre spillere gode odds til at suge straights og flushes og skal dodge et halv deck med scarecards/actionkillers.
Eller vi kan raise og repræsentere den value hånd vi har - selvom det selvfølgeligt er værd at overveje af strømligningsgrunde at flatte her for at håbe at tiltet tard shover over et UTG bet + EP Flatcall eller at en random villian lige synes han har lyst til at shove sin Gutshot som et squueze eller fordi sønnen giver ham en lammer så han random missclick shover - i en turnering som er above Heros limit og forresten er mod en mega chef der c-better en super stærk range. Du har ret - vi strømligner sgu flat ffs

Har du andre guldkorn du vil dele?
Redigeret af Burnz d. 06-02-2012 13:40
06-02-2012 13:41 #11| 2

elsker hvordan du kalder ham Stevie, som om i er best m8s :D

06-02-2012 16:52 #12| 0

@ Burnz

Nej, det lyder til du har rigeligt. Jeg vil ikke understrege min pointe, men den gik vist bare din næse forbi.

06-02-2012 17:03 #13| 0

Ro på med flame Burnz

Kan sagtens følge argumenter for at raise men tror sku jeg hopper på flatvognen, altså udover diverse som både er scarecards og actionkillers er der godtnok ikke super mange turns vi ikke gider se. Og jvf villain er god og tænkende må vi formode han folder OPs alt for ofte her + vi giver ikke modstandere bagved muligheden for at spazze ud og så vil villain 100% føle sig mere commited hvis vi shover indover et evt c-bet på turnen

Flat er imo fint og hvis heat bliver for vild på en turn så er det puke

06-02-2012 19:16 #14| 0

@freakstar

han hedder stevie??? anyway nej jeg er ikke bedste mates med ham...

@burnz

Jeg synes både du har ret og at du ikke har, ja han spiller rigtig mange tours (det samme gør jeg) men det er altså en fejl at tro han auto piloter den igennem dem med abc....

dog kan det godt være han ingen anelse har om at jeg ikke er reg deroppe (lyder bare sygt underlig for mig, jeg ved da godt hvem der er regs og hvem der ikke er selvom jeg spiller +15-18 tours) i alt fald størstedelen

tror muligvis grunden til at du synes jeg tit overtænker simpelthen er fordi jeg er dårlig til at sætte ord på hvad jeg mener og tit poster mens jeg har gang i alt for meget andet så det virker rodet (+28)
@alle

det er ikke fordi jeg er resultat orienteret overhovedet, jeg kan godt finde ud af trykke min raise knap ned og sige OH YEAH SO TRICKY

men sandheden er altså at jeg ikke er den mest aggro ved dette bord, og det mener jeg i alt fald at stevie er klar over, derfor er min range obviously pænt snæver for at reraise dette flop 4 vejs, og får svært ved at få betaling den vej...

hvis jeg skal gøre det, skal min sizing i alt fald være perfekt

Redigeret af sayallin d. 06-02-2012 19:58
06-02-2012 20:10 #15| 0

Kan godt prøve at give den et skud, selvom det er over mit normale limit.

Kan udemærket forstå at raise er en fin option for at beskytte mod flushen, men jeg tror at et call her vil give mest value, og det er vel egentlig det vil spiller for, for at opnå mest value.

Et raise her vil virke utroligt stærkt, da vi har 2 spiller der skal agere efter os, og vi vil opnå at få foldet en del hænder som vi ellers vil modtage value fra ( par, måske enda overkort til floppet samt flush draws som måske misser.)

Hvis vi ved at Stevie er aggro ved de andre det højst sandsynligt også, vi har en stack i late position som ikke er ret stor og som måske er på semitilt.

Det vil jo være optimalt at holde ham inde i spillet, måske vil han reraise udfra at Stevie netop er aggro, og det vil jo give os muligheder for at reraise ham og lukke de andre ude.

Når man snakker om at beskytte os mod flush drawet, må vi jo også kigge på hvad vi selv har af draws og vi er jo ikke skidt inde de har vel 9 vi har 7.

Desuden kan vi stadig folden den hvis der falder en klør på turn og der bliver helt vild aktion på den.

Mit prblem med raise her er rimlig kort jeg tror vi mister alt for meget value mode en semishort stack og en semi aggro player. Tænk over hvormange chips vi vil miste hvis vi får et A på turn og der sidde en spiller med A7, A5, AJ hvis vi lukker potten nu.

06-02-2012 21:58 #16| 1

Beklager min hårde tone tidligere i tråden - jeg var tiltet og mener ikke fredemann havde meget konstruktivt at byde ind med.
Jeg fangede godt din pointe i første omgang - men hvad er det lige præcist selv du bidrager med?

Derudover bryder jeg mig ikke om call da der er rigtigt mange kort der sløver actionen ned. Omend et check-check på turn hvis i ender HU kan betyde du får river value så tror jeg chancen er for stor for at en af de andre forsætter på floppet til et single raise.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar