10/20 top to møder skub

#1| 0

Well nedenstående hånd illustrerer den problematik jeg ofte løber ind i når jeg vælger at calle et raise med to høje kort og floppet toppar og et drawy board.

Villain spiller 27/21 - 2,75, og vi har ikke været i nogle større clashed so far i denne session.

Jeg vil mene, at preflop, flop, turn og river kan diskuteres her.

10/20 Texas Hold'em Game Table (NL) - Tue Jan 13 07:16:44 EST 2009
Table Deep Stack 1416127 (Real Money) -- Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: FleetwoodJac ( $3126)
Seat 2: DanceWivMe_ ( $1792)
Seat 3: LolIGotPocketAces ( $1991)
Seat 4: loluhorrible ( $2058)
Seat 5: Hero ( $2778)
Seat 6: HALLINGGOL ( $1997)
Hero posts small blind (10)
HALLINGGOL posts big blind (20)
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J, K ]
FleetwoodJac raises (70) to 70
DanceWivMe_ calls (70)
Hero calls (60)
HALLINGGOL folds
** Dealing Flop ** : [ 6, 4, J ]
Hero checks
FleetwoodJac bets (177)
DanceWivMe_ folds
Hero calls (177)
** Dealing Turn ** : [ 7 ]
Hero bets (331)
FleetwoodJac calls (331)
** Dealing River ** : [ K ]
Hero bets (662)
FleetwoodJac raises (2548) to 2548

16-01-2009 17:43 #2| 0

Noget over mit limit, men jeg synes godt nok det her ligner en missed farve. AK-Q med en , der prøver at smide dig af din hånd.
Er helt sikker på, at du ville have hørt fra mindre flushes og sets lang tid før. Hans ret store raise virker underligt, jeg caller.

Har du tidligere spillet mod villain? Har du oplevet ham agressiv på river i tidligere sessions? Hvad er hans river AF?

16-01-2009 18:17 #3| 0

Fold pf imo.

Som spillet - bet flop.

Når du kommer til river sådan her.. tja.. gæt rigtigt? :)

16-01-2009 18:26 #4| 0

Vil hellere 3-bette pre eller folde.

flop og turn synes jeg er fint som spillet, river vil jeg hellere c/c grunden den tidligere linje fra dig og ham.

16-01-2009 20:39 #5| 0

Fold preflop.

Bet flop.

Bet turn.

Check river med intention om at kalde et rimeligt størrelse bet. Hero er ikke god mere end 50% af tilfældene, hvis han better ud og bliver kaldt, så hero kan ikke valuebette, og der er derfor mere værdi i at inducere.

Som spillet på river hælder jeg langt overvejende til et fold. Der er mulighed for at splitte med KdJx, men der er kun 2 kombis heraf og er i øvrigt ikke en stor del af villains preflop range. Hvem kalder iøvrigt et stort bet for at splitte? AdJx og AdKx/AxKd vil villain ikke forvandle til et bluff. I det hele taget er der ikke mange store ruder, som kalder turn, fordi outs er så åbenlyse, og derfor er der heller ikke mange bluff kombinationer. AdXd er en stor del af villains range preflop, og er efter min mening mest sandsynligt givet actions på tidligere streets. Made baby flushes og sets vil ofte blive spillet mere aggressivt på tidligere streets.

18-01-2009 10:57 #6| 0
OP

Til de få som har ulejliget sig med at besvare posten..


Jeg er helt enig i, at pre enten skal muckes(75-80%) eller 3bettes(20-25%). Hvis der var tale om, at begge villians var dårlige kunne jeg godt finde på at calle - men dette er ikke tilfældet.

Aktuelt foldede jeg.

Er også delvist enig i, at floppet skal leades. Men man må gå ud fra, at villians har en ret bred nakke-range - og får jeg på nakken her har jeg en svær beslutning, og jeg skal spille hånden ude af pos. Hvordan tackler i typisk sådan en problematik?

18-01-2009 11:05 #7| 0

Først, langt over mit limit - men vil gerne give mit syn med :).

Enig med de andre i preflop action.
Som spillet snapper jeg river, da jeg tror han spiller en del missede FDs sådan her.

Jeg er ikke helt enig med de andre i at leade floppet da jeg ikke kan lide at få smidt et raise i hoved, hvor vi vil i mine øjne vil være nød til at mucke. Så jeg synes det er fint at c/c her.

Vil gerne høre argumenterne for at leade ud på det drawy brat som det her? :)

20-01-2009 05:39 #8| 0

Årsagen til at jeg leader flop er ikke isoleret til den aktuelle hånd.

Det handler om, hvordan jeg får mine stærke hænder (nut flush combo draws (AdQx/AdJx), made flushes og sets) til at beskytte mine svage made hands (TP) og omvendt.

Med en PSR på 9-10 vil jeg gerne bet-3 bet shove (hvis villain samarbejder) med de stærke hænder OOP og for ca. 100 bbs.

At leade er også bedre for de svage hænder, fordi vi tager initiativet i potten og beskytter vores hånd, mens den passive linie (c/c) blot vender hånden face up.

Hvis villain raiser leadet - hvad han ikke kan gøre rimeligt bredt profitabelt (sammenlign antallet af svage og stærke hænder) - giver jeg bare op. Hero er ikke favorit mod villains range, særligt OOP.

Det væsentligste argument mod at leade er imo, at hero opgiver den gode relative position i en 3 vejs pot.

20-01-2009 11:08 #9| 0

Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg gør preflop. Jeg synes fold, call, squeeze alle kan forsvares.

Jeg kan også godt li' flop-lead. En stor fordel ved at leade 3-way i dette spot er at villain ikke bare kan raise vores lead. For det første kan det sagtens være en stærk hånd og for det andet så er der altså en spiller bagved, så villain kan altså ikke bare raise two random kort som nogle villains gør når man leader ind i dem heads-up.


Villains linje giver ikke rigtig mening med så mange hænder, så jeg hælder nok til et call, men det er close. Jeg kan ikke helt ikke huske hvor solid den pågældende villain er, men hans stats tyder på at han er lidt bandit.

Jørn

20-01-2009 12:19 #10| 0

han sidder da bare med AKx.... og ved du ikke kan have nuts i det her spot, og derfor vil ha svært ved at betale river..
betalt! =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar