10/20 Semibluff

#1| 0

Hey

Villian er meget glad for at reraise preflop. Specielt i stealing pos. Hans range er meget bred preflop

Spillet er 9 handed 10/20. Vi har begge stack på 100BB

Der bliver folded til vilian i cut off der vanen tro raiser til 60

Jeg har A8s på knappen og reraiser til 150. SB og BB folder. Villian kalder

Han plejer at folde her hvilket snævrer hans range betydelig ned.

sætter ham på:

(Alle PP, AK, AQ + noget SC hvis han er blevet træt af at blive reraiset)

----------------------------------------------------
Floppet kommer

5 Q 9 - med at backdoor flush draw til mig. POT = 300

Villian Checker
-----------------------------------------------------

Jeg er 90% sikker på jeg er bagud, med maksimalt 6 outs. Det ville være oplagt at bette, men vælger at tage et freecard og checker bag villian

Turn kommer J i min kulør og giver mit nut flush draw + insigt str8 draw

5 Q 9 J

Villian better 300 POT = 600
--------------------------------------------------------

Det kan jeg se ham gøre med hele hans nævnte range, og er ret sikker på han vil folde (pp der ikke har ramt set. AK og måske endda KK AQ)

mit draw er godt skjult (da det førster ankommer på turn) og mit check på flop kan tolks som set?

Jeg vælger at trible hans bet og byder 900

comments?

01-08-2008 02:45 #2| 0

Hader at have omkring 50bb inde på turn med et draw.

Som spillet betaler jeg bare...

01-08-2008 02:46 #3| 0

Btw, hvad er planen når han moser?

01-08-2008 02:51 #4| 0

Jeg vælger at calle her. Hvis Villain virkelig har ramt noget, så får vi med garanti betaling hvis vi rammer på river (any eller 9). Meningen med callet er, at vi egentlig regner med at være slået, men at vi samtidig ser en mulighed for at malke villain fuldstændig hvis vi rammer på river (som vi har 25-30% for). Hvis vi rammer, og Villain har et hånd (hvilket vi går ud fra eftersom vi kun caller), skal Villain virkelig være god til at lægge sin hånd ned. For som du selv siger har vi en skjult flush draw, og det er heller ikke helt sikkert at han sætter os på en 9'er hvis vi skulle være så heldige at ramme den. Så de implied odds vi får er utrolig gode ved et call, og derfor foretrækker jeg det end et raise som anyways gør os comitted i en pot som vi med stor sandsynlighed vil tabe 70-75% af gangene. (Medmindre Villain folder AK eller lavt pp).

Spiller ikke på det level, men sådan ser jeg på det. :)

01-08-2008 03:00 #5| 0

@Jungleras

Altså du vil bare calle hans turn bet?

Hvis han moser har jeg i worst case (han har set) 22% for at tage en pot på 4K dvs. EV på ca 900 ... og det koster mig ca det samme at calle. Så her betale jeg og krydser fingre :)

@SoderberG

Jeg kan godt se din pointe i at vi ved at calle får holdt potten lille.

Men mener ikke der er garanti for draw. han kan konkludere mit reraise var et resteal og stikke ud med stort set hele hans range.

Ved at reraise her, undgår vi at han tager en pot på 600 fra os når vi misser vores draw med AK par 2 eller lign.

Man kunne selvfølgelig vælge en variation hvor man caller turn, og skyder på riwer hvis villian checker. Men der er sværer for ham at calle et raise her, velviddende der kan komme et smæk til på riwer. = flere hænder han folder?

rettelse: Glemte lige et ? til Jungleras :)

01-08-2008 03:04 #6| 0

jeg caller bare turn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar