10-20 PLO 340bb deep - plan for turn/river

#1| 0

Vi har siddet 3 handed i 1 times tid og det har bølget lystigt frem og tilbage. Villian er svensk og ifølge PTR en breakeven 0.5/1 og 1/2 spiller, men med enkelte korte afstikkere til 10/20 og 25/50. Det er muligt at vi ikke skal lægge for meget i dette, for han giver den godt gas og virker temmelig ubekymret over at sidde 300+ bbs deep. Det kan sagtens være et tilfælde af lånt konto eller lign.

Vi har spillet et par 4bettede pots allerede og skiftedes til at tage dem ned. Jeg kører old skool og spiller uden stats, men vi har helt sikkert med en frisk bandit at gøre. Jeg har ikke rigtig spottet de store leaks hos Villian udover at han måske virker lige lovlig glad for at chase draws i spots hvor han nok bare burde smide.

Blinds $10-20. Østriger ($2.600) åbner til 60. Villian ($6800) betaler fra sb, Hero (dækker) potter fra bb til 240 med A4JT. De betaler begge.

Flop ($718) 95T

Villian checker, Hero byder $400, fold fra østrigeren, call fra Villian

Turn ($1518) 2

Villian har $6.2k tilbage i stacken og checker, action on Hero.

Hvad gør Hero her? Inkludér gerne et bud hvordan vi griber både blanke og boardchanging rivers an, med tanke på stack-to-pot ratio.



11-05-2011 08:47 #2| 0

Checker villain turn?

11-05-2011 09:12 #3| 0
OP

Ja. OP rettet

11-05-2011 09:54 #4| 0

Tid til potkontrol IMO. Svært at sige hvad han har, men ville været klamt at blive CR her på trods af de mange nut-outs.

Måske det er lidt nittet men så deep ville jeg derfor checke i POS med god chance for at få et value bet in på river eller et "billigt" showdown hvis du improver til en svag made hand som 2par eller ligende.

Hvad sætter du hans range til her med et call på flop? (hvis han er totalt nem at læse (altså du ikke er bange for CR) så skal man nok bette turn da han så ikke kan have 2 par men nærmere noget 8Q med FD eller ligende hvor vi er mega favorit og måske kan få en hel del vaule ud af en flush).

syntes man ofte ser et Straight draw uden FD når der CC på sådan et flop... den er Sgu tricky - Håber HK kommer med et bud her.

J

11-05-2011 11:51 #5| 0

@Jydemand

FWIW: vi har 2 nut-outs (!), da 6, 7, 8, J, Q og K completer SF og 2 og 5 parrer.

@OP

Som 3-bettor har vi vel ofte svært ved at reppe en bedre made hand end top 2, men vi kan plausibelt have et eller flere draws på siden. Derimod bør villain's percieved range være en del bredere og således har han vel alt fra 1 par til nuts.

Infoen om, at han chaser sine draws lidt for ofte taler naturligvis for et bet, men jeg tror nu alligevel, at jeg besinder mig og checker bag, dels fordi jeg meget nødig vil spilles af hånden nu og dels fordi vi rent faktisk kan være foran med A10.

Jeg synes umiddelbart, at board-changing rivers er lidt bredt formuleret... Er vi helt og aldeles readless ift. villain's tendenser (bluffer missed draws, VB/bluff størrelse, VB'er tyndt, etc.)?

11-05-2011 12:40 #6| 0

Først og fremmest byder jeg mere på flop. Hvis vi siger 550 vil vi kunne reste mod et flat fra knappen og vi vil opnå en SPR på turn mod svenske SB på 3.5'ish eller så. Det vil samlet set gøre det langt lettere at spille poker på turn/river.


Med beskrivelsen kan jeg ikke forestille mig et check. Jeg better igen for value af flere grunde:

1) Fordi vi har det "chasey" read.

2) Fordi der er så uendelig mange river kort vi kan fyre 3 tønde for værdi. Enhver spar, 3'er, T, A. 17 kort ialt. Og bare fordi han chaser lidt løst kan vi ikke være sikre på han bet/kalder af med J høj farve på river mod et turn chl back.

3) Vi bliver sjældent/aldrig c/r af noget der har os i sækken. Det er obv muligt han kan slowplaye TT/99/55 her men vi blokker for TT og der må formodes at være få 55 i hans range. Derudover vil de mange villains c/r floppet med sets. Mod junky T9 uden videre redraw har vi en 40%-42%, så ingen skam at b/kalde mod dem. Mod T9 med god redraw må vi vel formode at han c/r floppet.

Edit: Hov jeg glemte denne her.
4) Vi kan få ham af en del hænder med "pæn equity". Hænder som QJ97 eller AQT8 o.l har vel svært ved at fortsætte (dem uden spar!). Det er alle hænder som vi næppe får et bluff ud af på en del rivers, eller får til at bet/kalde af på gode rivers. Så et turn chk back vil formentlig ikke induce meget larm. Omvendt har de en pæn sjat equity i omegnen af 20-35%, equity som vi afgjort gerne vil have til enten at folde eller betale for at se en river.


Kalder af mod et c/r. Og fyrer 3 tønde på i hvert fald en Q som bluff. Dunno med en K og en 6. Checker nok bag på 7 og 8. Men det der med hvilke kort og hvor ofte vi fyrer igennem som bluff er sq sådan en følings ting for mig. Image, timing tells osv betyder en del. Så jeg er faktisk ikke meget for at melde op hvilke kort jeg bluffer igennem på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar