10/20 live.

#1| 1

Spillet er 10/20 i det lokale game. Alle spillerne ved bordet er mere eller mindre folk jeg har spillet mange timer med/imod. En hånd som jeg blev flamet lidt for bagefter, det må man jo tage til efterretning :p. Jeg har ca. 5 k og begge villians dækker.

Bordets, med flere længder, bedste spiller åbner tidligt til en hundse. Vi er mp med 2’ere og vi caller. Knappen, som er tænkende, dog noget trickker-happy på netop denne dag, er også med.

Flop slår j92 regnbue og vi har bingo. OR c-better lavt som jeg husker det. Jeg flatter med håb om, at blive raised af knappen. Han flatter. Vi ser turn 10 som jo ikke lige er vores ønske kort. OR better igen forholdsvis lavt. Han har alle straights, to par kombinationer, sets samt overpar i sin range her imo.
En sjælden aq/ak suited der finder bagdørs Farve. Fra mit synspunkt vægter hans turn bet meget mod value. Jeg flatter bare her, som nok er en fejl. Knappen vil også lege med og kalder. River er en 9’er og vi har det lille hus. OR stanger (kun) 4-5xx Jeg er på vippen, men ender med kun at calle. Hvis jeg raiser her, er min percieved range, som jeg tror han ser mig, meget meget top tung. Jeg tror han folder alt som ikke er et hus. Jeg vil tro at KQ for ham vil være en beslutning der læner mest mod fold. Jeg har dog en formodning om, at vores ven på knappen også kan kalde, hvilket han gør ret hurtigt.
Som spillet på turn, er det så way to weak kun at calle river her? Må nok efterfølgende efter at have tænkt over det, erkende at jeg ikke har nok bluffs i spottet, hvilket obv er lidt problematisk.

Redigeret af danihjel d. 13-08-2020 16:13
13-08-2020 16:24 #2| 0

Når or better forholdsvis lavt på det turn kort har han imo aldrig 2 par eller bedre her,jeg raiser turn så at sige hver gang medmindre knappen har tendenser til at spasse ud ofte i sådan et spot.

13-08-2020 20:50 #3| 1

Det er så stramt på så mange måder. Du overtænker for meget i hånden. River er et must raise!

13-08-2020 21:37 #4| 0

Jeg tænker, at turn er et godt kort at raise på, idet der som du skriver er masser af 2 par-kombos på bordet, og de folder næppe til et raise. Selv om alle overkortene giver mulige sets til OR samt straight-muligheder vægter jeg alligevel raise højere end kald. Vi får måske et kald fra QQ, QJs samt 2 par-kombos. Jeg vil også raise for beskyttelse af mit set, idet jeg ikke har lyst til at se en K, Q eller 8'er på river. 

13-08-2020 22:21 #5| 0

Medgivet, som nævnt i OP, ikke at raise turn er en fejl.

@PLOman som spillet, hvad er det så vi vil betales af, KQ?

Det er muligt, at jeg overtænker et forholdsvis trivielt spot pga. historik med villian, men sådan som jeg tror han ser mig, er et riverraise fra mig nærmest så stærkt, at det i hans øjne kun er huse. Han nævner selv efterfølgende at han ville have foldet KQ, men det kan vi jo ikke vide om er sandt.
Button folder jo også alt vi har slået hvis vi raiser river.

13-08-2020 22:27 #6| 0
danihjel skrev:

Medgivet, som nævnt i OP, ikke at raise turn er en fejl.

@PLOman som spillet, hvad er det så vi vil betales af, KQ?

Det er muligt, at jeg overtænker et forholdsvis trivielt spot pga. historik med villian, men sådan som jeg tror han ser mig, er et riverraise fra mig nærmest så stærkt, at det i hans øjne kun er huse. Han nævner selv efterfølgende at han ville have foldet KQ, men det kan vi jo ikke vide om er sandt.
Button folder jo også alt vi har slået hvis vi raiser river.

 

 Jeg synes hånden er fint spillet som kortene falder ud. Som du selv nævner er value fra knappen langt mere sandsynlig end et call fra OR.

14-08-2020 08:03 #7| 0

Jeg tror at jeg raiser floppet for at bygge pot når I er så dybe. Som spillet synes jeg at dit river call er godt. 

14-08-2020 09:13 #8| 0

Floppet er et raise i min bog, men det er turn ikke som spillet...  Jeg kan godt lide at have muligheden for at raise draws på den slags flops og det bliver problematisk, hvis vi ikke raiser sets og top to, så det ikke bliver for nemt at spille fx overpar imod os. Hvis hvad du betragter som en god spiller 'hånden på hjertet' folder KQ 100% til et riverraise, så bluffer og valueraiser du nok for lidt. Hvis du ikke raiser 22 og aldrig bluffer (hvilket for øvrigt er svært, hvis du kun raiser nuts) bliver det for nemt at valubette dig på river. 


Han folder nok overpar, men lur mig om ikke KQ er svær nok at folde til, at du indimellem får et kald. Pas på med, at gøre folk bedre end de er, fordi de slår spillet og har haft dit nummer i længere tid. Det kan få dig til at spille for straight forward - det er den her hånd, måske et eksempel på. 

  

Redigeret af los_champ d. 14-08-2020 09:26
14-08-2020 10:29 #9| 0

@los_champ Jeg tror jeg raiser floppet måske 30 % af gangene med vores sets og top 2.
Jeg har helt sikkert et leak i mit spil, hvor jeg bluffer for lidt i pots på river hvor min hånd er meget top tung eller bluff, så det har du ramt meget godt. Der er arbejdes på det, også derfor denne hånd kommer op. Her var jeg især i tvivl fordi en chef fortæller mig, at det er for weak. Han er dog farvet fordi det er ham der tabler j10 som OR.

14-08-2020 19:30 #10| 0
danihjel skrev:

@los_champ Jeg tror jeg raiser floppet måske 30 % af gangene med vores sets og top 2.
Jeg har helt sikkert et leak i mit spil, hvor jeg bluffer for lidt i pots på river hvor min hånd er meget top tung eller bluff, så det har du ramt meget godt. Der er arbejdes på det, også derfor denne hånd kommer op. Her var jeg især i tvivl fordi en chef fortæller mig, at det er for weak. Han er dog farvet fordi det er ham der tabler j10 som OR.

 Jeg husker det som at knappen måtte puke Call river.. floppet er det eneste sted jeg ser du kunne spille den anderledes. Resten spiller sig selv.. reraise river misser du value fra døde penge på knappen, samt du får aldrig action af dårligere på river..

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar