10/20 JJ

#1| 0

10handed på UB.

Modspillerne i denne hånd er:

UTG: Virker loose og passiv. (VPIP omkring 34 vil jeg tro)
UTG+1: Virker som en ok spiller, vel rimeligt standard for dette niveau, var også ved bordet da jeg satte mig og vi har spillet en snes hænder 4-handed inden det blev fyldt.

Jeg har J J

Før floppet:
UTG hæver, UTG+1 giver den en på nakken, alle smider om til mig i CO-1, der slutmuffer, resten smider og de to under pistolen syner.

Floppet: 4 6 2 (13.5 SB)
UTG og UTG+1 passer, jeg byder, UTG syner, UTG+1 pas/hæver nu, jeg giver den en på nakken, UTG smider nu og UTG+1 syner.

Turn: 4 6 2 - K (10.25 BB)
UTG+1 passer og det gør jeg også.

River: 4 6 2 K - 6 (10.25 BB)
UTG+1 passer, jeg byder og har i sinde at syne et pas/hæv.

Alle kommentarer er velkomne!

30-04-2006 12:38 #2| 0

Jeg synes det ser helt fint ud. Men måske skulle vi fordanske endnu mere og sige pas/hæver: "...og så fik han lige en PH på billetten!".

30-04-2006 13:08 #3| 0

Ja, synes det ser meget fornuftigt ud. Når UTG "passer" turn må du formode du er stærkest. Eneste hånd jeg reelt frygter her er QQ.

Når du har tænkt dig at calle et C-R fra villain på river går jeg udfra, at det er baseret på dit check på turn?

30-04-2006 21:29 #4| 0
OP

Heh ja, kunne ikke lige huske hvad "checke" hed på dansk :) [forøvrigt, hvad siger man når man "capper" ?]

Turbofluen,
grunden til jeg checker turn er for at undgå et c/r og måske få ham til at betale med sådan noget som AQ-high /små par på river.

Og jeg har i sinde at syne et c/r på river da jeg ikke kan se hvilken hånd han kunne gøre det med som jeg ikke slår (medmindre han er super-tricky). (Jeg er ihvertfald god mindst 1 ud af 13 gange :)

30-04-2006 21:42 #5| 0

"» cap (100%) (Engelsk-Dansk)
1. (sb) top; øverste del; overdel; overstykke; (i form af overdel) låg; hætte; topdæksel; dæksel; kappe (fx plastic cap); krone; beskyttelseshætte; slutmuffe; (for leje) impose a ~ for (indføre et øvre loft for) maksimere; place a ~ on maksimere; put a ~ on (indføre et øvre loft for) maksimere"

du SLUTMUFFER den!

01-05-2006 13:07 #6| 0

Jeg tror jeg better turn. Hvis han CR - eller slutmuffer - den tror det er sikkert at folde, når man tænker på den styrke du har vist gennem hånden.

01-05-2006 13:58 #7| 0

lol@slutmuffe !

Det er readbetinget om jeg checker turn på denne eller better. Hvis det var UTG (loose passive) ville jeg helt sikkert bette, men mod UTG1, der er en OK spiller er et check også fint imo.

Vi vil gerne have UTG1 til at skyde billetten med en 9-9/TT og ikke gøre potten for stor, når han har Kx.

01-05-2006 15:55 #8| 0
OP

Fino. Mit indlæg er nu rettet med de nye gloser!

UTG+1 synede mit bud på biletten med 99.

01-05-2006 18:01 #9| 0

Hans 3-bet på floppet og check på turn lugter af 77-QQ og min første tanke i hånden var at du missede et bet, men ved eftertanke kan jeg godt lide dit spil, da han med rimelig god samvittighed godt kan folde de lavere par (til et turnbet, som jeg foreslog), da du enten cappede floppet
- med et overpar (ifht ham)
- med AK for at få gratis kort på turnen (som du så ramte..)

Dette kommer dog an på hvordan han ser dig..

01-05-2006 20:19 #10| 0

Mon ikke "cap" oversættes bedst med at "lægge låg på"? Det er selvfølgelig ikke så sjovt, som at skrige "Slutmuf den satan!", men en anelse mere præcist. :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar