1010 PF FTP

#1| 0

Har lige skiftet bord og efter 9 hænder opstår denne situation. Har spillet 1 hånd hvor jeg tager ned på flop efter at have raiset fra tidlig position med KK

I de 9 hænder har Villain spillet og vundet 2 hænder. En fra knappen hvor han kalder et open limp og tager ned på flop og en med raise i tidlig position hvor han laver et pot size raise til BB der donk leader ind i ham.

Ca. 40 tilbage men lille turnering så kun penge til FT

Her er hånden

Full Tilt Poker Game #21247893838: $8 + $0.80 Tournament (163749174), Table 1 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 23:14:53 ET - 2010/05/30
Seat 2: VILLAIN (5,225)
Seat 3: DaGambler_007 (3,745)
Seat 4: thecalqlator (3,200)
Seat 5: Ebachle (2,134)
Seat 6: HERO (5,680)
Seat 7: PHucke (5,185)
Seat 8: Ptit1Luc (11,316)
Seat 9: alzy27 (5,875)
VILLAIN antes 25
DaGambler_007 antes 25
thecalqlator antes 25
Ebachle antes 25
HERO antes 25
PHucke antes 25
Ptit1Luc antes 25
alzy27 antes 25
DaGambler_007 posts the small blind of 120
thecalqlator posts the big blind of 240
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [T T]
Ebachle has 15 seconds left to act
Ebachle folds
HERO has 15 seconds left to act
HERO raises to 610
PHucke folds
Ptit1Luc folds
alzy27 folds
VILLAIN raises to 5,200, and is all in
DaGambler_007 folds
thecalqlator folds
HERO folds

Er det bare et kald any day of the week eller kan et fold godt forsvares.

31-05-2010 11:34 #2| 0

Well, hans range skal være tightere end 99+, AQs+, AKo for at du kan forsvare et fold rent cEV-wise.

Umiddelbart vil jeg bestemt mene, at hans range nærmere er bredere, så jeg caller her.

31-05-2010 12:03 #3| 0

vadddr...pukefold...men den er close..vores stack er sådan set fin nok, jeg napper ham næste gang

31-05-2010 12:26 #4| 0

Mærkeligt move af ham. Jeg nægter at tro på han over-shover så meget med JJ-AA, da det simpelthen er for dårligt og giver ham for få callers og mindst muligt udbytte af en premium hånd, så jeg tror han har noget AK,AQ og en sjælden gang AJ oftest, men synes det er fint at folde på det her tidspunt da du har en fin nok stack og kan finde bedre spots.

31-05-2010 12:36 #5| 0

@MartinB

"så jeg tror han har noget AK,AQ og en sjælden gang AJ oftest, men synes det er fint at folde på det her tidspunt da du har en fin nok stack og kan finde bedre spots."

Bedre spots end at betale 4.590 i en pot, som bliver 10.985 og få 56% equity?

31-05-2010 12:48 #6| 0

Synes det er et rigtig godt tidspunkt at gamble. Vinder du et flip her, burde du kunne køre bordet over resten af vejen mod ft. Jeg kalder.

31-05-2010 13:37 #7| 0

Vi snakker at HERO efterlader 20 BB's ved et fold, si??

Det kommer vel en del an på villain: jeg vil mene at en dygtig villain spiller den her afhængig af reads. Med det menes at hvis du har et image der siger at du kunne finde på at calle med let's say 88-QQ (obv. KK-AA også) samt AQs, AKo, AKs, så er det MEGET profitabelt for villain at skubbe JJ+. Hvis du er mere nittet og folder ovenstående range så er det profitabelt for villain at inkludere helt ned til 77-JJ samt diverse broadway-combos (nok kun de bedre af dem). Hvis du er så nittet i hans øjne, så clicker han dig nok bare med monstre.

Hvis han er dårlig, så tænker han ikke over disse tendenser og så stacker han nok bare af nogle store broadway-combos og nogle mindre par. Hvis han er dårlig, vil jeg mene, så prøver han at presse value med JJ+ og derfor vil jeg ikke være bekymret for den range.

Så det er op til dig, dit read, dit image og villains image at vurdere: hvilken range har han her...

Nu er spørgsmålet så om jeg er helt way off?? -Jeg har selv MASSER af leaks i mit tour-spil, så det her er en kærkommen lejlighed til at få gode input fra en chef eller to. Vil være VÆRDSAT :D

31-05-2010 15:43 #8| 0

@Orty

Bedre spots end at betale 4.590 i en pot, som bliver 10.985 og få 56% equity?

Hvis vi kalder skal vi 'kun' bruge ~ 42% equity før det bliver profitabelt rent EV-wise.

31-05-2010 15:56 #9| 0

@mr.drain

Ja... Såvidt jeg kan se påstår jeg ikke andet. Jeg spørger bare MartinB, om han mener at kunne finde bedre spots.

01-06-2010 01:37 #10| 0

@nilfo1

"Det kommer vel en del an på villain: jeg vil mene at en dygtig villain spiller den her afhængig af reads. Med det menes at hvis du har et image der siger at du kunne finde på at calle med let's say 88-QQ (obv. KK-AA også) samt AQs, AKo, AKs, så er det MEGET profitabelt for villain at skubbe JJ+. Hvis du er mere nittet og folder ovenstående range så er det profitabelt for villain at inkludere helt ned til 77-JJ samt diverse broadway-combos (nok kun de bedre af dem). Hvis du er så nittet i hans øjne, så clicker han dig nok bare med monstre."

Det handler mere om, hvor stort gap villain mener der er imellem heros åbningsrange og hans stack-offrange imo. Lad os sige at hero har raiset en del (og muligvis raise/foldet en del). I så fald har villain et profitabelt 3bet med en rigtig bred range. Hvis hero har siddet stille og ikke åbnet specielt meget, må villain formode, at hero stacker af med det meste af sin åbningsrange. Deraf følger, at villain ikke skubber specielt light.
Så konklusionen imod en villain, som tænker over images må nærmere blive, at hvis hero ikke har åbnet specielt meget, hælder det mere imod et fold. Hvis hero derimod har åbnet almindeligt (eller måske endda light), hælder det kraftigere imod et call.

Dog synes jeg, man skal passe på med at give den gennemsnitlige $8-tourspiller for meget credit i denne retning. Det er de færreste som tænker meget længere end level 1.

Bottomline for mig er, at hero skal have siddet meget stille, hvis en leveltænkende villain kun jammer en range der er strammere end 99+, AQs+, AKo. Jeg tror sagtens at vi kan inkludere både lavere par, AQo og ind imellem dårligere broadwaykombos.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar