1010 midstage forkert skub ?

#1| 0

Hey all

Mit sng spil hænger efterhånden i laser :-( ....

Her er en typisk hånd:

**** Hand History for Game 53160202781 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Tuesday, November 23, 02:53:10 ET 2010
Table 334580958 1 (Real Money)
Seat 9 is the button
Seat 1: Cross Damon ( $3969.00 USD )
Seat 2: Zim305 ( $1370.00 USD )
Seat 5: Hero( $1799.00 USD )
Seat 7: 8888ch8888 ( $2555.00 USD )
Seat 8: pilon360 ( $2092.00 USD )
Seat 9: Mattisbest ( $1715.00 USD )
Cross Damon posts small blind [$50.00 USD].
Zim305 posts big blind [$100.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Td Tc ]
Hero raises [$300.00 USD]
8888ch8888 raises [$888.00 USD]
pilon360 folds
Mattisbest folds
Cross Damon folds
Zim305 folds
Hero raises [$1499.00 USD]
8888ch8888 calls [$911.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Ac, Qc, 9c ]
** Dealing Turn ** [ 2d ]
** Dealing River ** [ Js ]
Hero shows [Td, Tc ]
8888ch8888 shows

Synes det er for meget at openshove 18 bb, og for weak at openlimpe og blive raiset ud af hånden....
Skurk er i øvrigt 32/23/2.0 over de 34 hænder der er spillet i denne sng.
Jeg mener jeg er foran hans range men meget sandsynligt oppe imod 2 overs, for tidligt at flippe som svag favorit ??

23-11-2010 21:41 #2| 0

Det virker lige som om, at du ikke tager de råd til dig, som du får i andre tråde.

Det er skidt at raise 3x på dette tidspunkt. Så stop med det.

Her kommer jeg ind hver gang. Du er nærmest aldrig bedre end et flip, men med de døde penge der er i potten og det faktum, at der stadig er et godt stykke til boblen, er det et flip du gerne vil tage.

23-11-2010 21:50 #3| 0
OP

@ Leo
Så du mener at openshove 18 bb for at samle 1½ op er det rigtige spil ?

Så er der noget jeg alvorligt har misforstået i den sng litteratur jeg indtil videre har læst hvor man anbefaler først at shove når man er <10 bb...

Jeg har nits til at acte bagved og hvis en af dem shover indover er det imo et klart fold....

Nu er det en rimeligt løs fætter der reraiser og derfor er jeg ret sikker på at vi har mindst et flip hvorfor jeg aktuelt sætter ham AI, men havde han haft 5/5 stats havde jeg foldet....

Hvorfor er et 3xbb raise skidt på level 50/100 ?

Og jeg prøver skam at tage råd til mig, ellers var der ligesom ingen mening med at poste ;-)

23-11-2010 21:54 #4| 0

enig med leopatra i at du skal raise mindre pre flop, der er ingeng grund til at raise 3x på dette tidspunk, raise 250.

Jeg mener jeg er foran hans range men meget sandsynligt oppe imod 2 overs, for tidligt at flippe som svag favorit ??



Virkelig?
Mener du at han vil 3 bette AJ+ og KQ? eneste jeg kan se 3 bette her er AK, ellers er det QQ+ her imo.
Raise til 250 og fold til hans 3 bet.

23-11-2010 21:55 #5| 0

Som jeg har skrevet til dig tidligere, er det spild af chips at raise 3x, når du opnår det samme ved at raise 2,5x (gerne mindre)

Jeg mener dog at <10bb er for lavt. Jeg skubber vel når jeg rammer 12-13bb, alt afhængig af villains og position.

23-11-2010 21:59 #6| 0

Det giver slet ingen mening at åben skubbe. Det er ca det eneste han ikke skal gøre! 300 er ikke helt skidt, om end 250 er billigere og virker på samme måde. Jeg ender nok med at folde den. Selv om han har været aktiv, så giver jeg ham altså ekstra meget respekt, når jeg ikke har set ham lave hjernedøde moves. Havde jeg nu set ham stjæle med arme og ben (reraiset meget), så havde jeg skubbet ind over.

23-11-2010 22:00 #7| 0

@OP

Du openshover jo ikke...
Nu er jeg ikke den store SNG shark, men ovenstående er super std i min bog. I er jo "HU" når du raiser AI så der er jo ikke nogen efter der kan sidder med monsters, med 35 VPIP stat er det bare ind med skillingerne, velvidende du har like 0 FE er det stadig et std push..

23-11-2010 22:10 #8| 0
OP

@rasmus 3908

Fatter hat af dit indlæg ??? Prøv lige at læs hh og tråden igen ;-)

@ Leo

Beklager jeg ikke kan huske den gyldne 2,5 x bb regel, kan vi af hensyn til mig og evt nye donks få at vide hvornår vi går fra 3xbb til 2½ og også gerne hvornår vi bare clikker ?

@kaaex

De hænder du nævner er helt sikkert i rangen på en typisk for løs og for aggro 6,50 $ sng spiller....efter min ydmyge opfattelse: Men kan sagtens følge dit foreslåede spil..Tight og konsekvent linie :-)

@ dieb
Go analyse

23-11-2010 22:36 #9| 0

@SVPE

haha har lige læst det igennem igen, det gik vist lidt for stærkt.

Synes du spiller hånden ganske udemærket, du skal obv. ikke openshove, men synes det er meget std. at komme ind som hånden spilles. Jeg synes med de relativt lave blinds ikke at et 3x BB raise er fuldstændig off UTG med 1010 og da en spiller med en VPIP på 32% raiser dig, synes jeg det er en meget fin situation for dig at komme ind, da du er foran størstedelen af hans range.

Ved ikke om hånden måske er lidt for resultat præget, men mener ovenstående hånd er rimelig std, men spiller nærmest ingen SNG overhovedet so correct me if im wrong ;)

24-11-2010 13:21 #10| 0

Raise 2.5x når blinds bliver 25/50 (125t) eller 30/60 (150t) afhængigt af hvor man spiller.

Angående hånden, raise som nævnt tidligere til 250t. Imod denne villian er der ikke noget galt med at skubbe over! Men mod en reg bør du folde TT.

Der skal IKKE openshoves her! Havde blinds tilgengæld været 75/150 var det et easy shove med 12bb.

09-12-2010 16:47 #11| 0

TT er en lorte hånd i det spot. Jeg havde nok openfoldet og hvis man mener den bør spilles så limpe for at evt. ramme et sæt eller tage potten ned post flop.
Hvis man raiser her er det vel også med intentioner om at kalde et AI? I så fald ville jeg raise til 500-600 for at vise at du comitter dig selv, men du kan sagtens folde til et evt. nit shove.
Men som sagt heller jeg mest til et fold :)

Som spillet havde jeg også gået AI imod den løse fisk. Tror også medium PP's som 88 og 99 er i hans re-raise range der, selvom han nok bare havde jammet dem.

Jeg er ny på dette forum, så kunne godt tænke mig lidt feedback på mine tanker fra en eller anden SnG chef :)

10-12-2010 02:23 #12| 0

Ubehageligt at raise-folde med 18 bb, men 1010 er en af de få hænder vi nok bør bide i det sure æble med og gøre det, især når det ikke er blinds der reshover men utg+2 der raiser vores utg-raise. Vores image er også ekstremt afgørende og har vi et løst image og kan forvente modstand, er det bedre selv at openfolde, når vi med 1010 og 18 bb sjældent tåler modstand preflop.

Siger uden reads/image her selv 222 preflop (og ja 300 er alt for meget, både da det er billigere for os at raise lavere og da et 300 raise gør det mere attraktivt for de andre at repushe risk-rewardmæssigt) og folder til 3-bettet. Openshover med op til ca. 12 bb.

10-12-2010 12:01 #13| 0

TT er ikke en decideret lortehånd, men meget borderline mod netop denne villian. 99 er et super standardfold og JJ ligner et allin i det her spot mod denne villian. Mens TT er lidt afhængigt af tidligere reads ang. 3bet osv.

Obs: Hvorfor bruger pn's bruger aldrig en handconverter? Det er umuligt at læse jo?

10-12-2010 13:02 #14| 0
Jeg havde nok openfoldet og hvis man mener den bør spilles så limpe for at evt. ramme et sæt ellr tage potten ned postflop

Der er en del problemer med at spille sådan:

1. Du har på ingen måde odds til at set mine
2. At open limpe med så høje blinds er stort set altid desideret spew.
2.1 Du vil altid folde til et raise = du er super exploitable
2.2 Du giver bb gratis chance for at ramme mod dit med en crap hånd
2.3 Der vil stort set altid komme A/K/Q/J på floppet, hvorefter din hånd er håbløs
3. Hvordan har du det med at spille en multiway pot unraised med TT, selvom floppet er 278.

Hvis man raiser her er det vel også med intentioner om at kalde et AI? I så fald ville jeg raise til 500-600 for at vise at du comitter dig selv, men du kan sagtens folde til et evt. nit shove.

Jeg er enig i, at vi som oftest raiser for at calle et shove. Mod en reg folder jeg med en god smag i munden, men mod ham her kommer jeg ind hver gang.

For det første er jeg stor modstander af, at man bruger forskellige betsizes preflop. Det er bare for dumt at give et tell væk på den måde.

For det andet forstår jeg ikke, at du vil raise stort for at comitte dig selv, men så alligevel folde hvis en nit shover. Her er det igen bedre at raise 250 og så gladeligt folde hvis han kommer over toppen.
10-12-2010 14:29 #15| 0

^^^Solid! 110% enig Leo!

26-12-2010 15:58 #16| 0

Leopatra87 > Tak for inputs. Jeg har ikke lagt mange tanker bag det at open limpe, så din undren og svar kan jeg ikke komme ind på. Som sagt tidligere så open folder jeg den hånd, uden at jeg kommer til at føle jeg mister value.
Et raise til 500-600 giver reads til modstanderen, men det er netop et read jeg gerne vil give. Ved at raise 1/3 af stakken har modstanderne svært ved at skubbe løst indover, fordi de oftere får et call (det er ihf. min erfaring).

Jeg tror man løber ind i langt flere svære spots med et raise til 250 UTG, end man gør ved f.eks. at gøre det til 500.

Men er jeg helt hen i vejret hvis jeg mener et open fold er bedst?

26-12-2010 18:01 #17| 0

Det er ihvertfald helt i vejret at open-folde den 5. bedste hånd 6-vejs i en SNG

26-12-2010 19:43 #18| 0

Hvorfor ville du nogensinde open-folde TT her getrealfish? Du mister Tons af value!

26-12-2010 20:10 #19| 0

Jeg forstår ikke hvorfor folk har sådan en tendens til at gå amok fordi man nærmer sig 10 bb i en sng. Faktisk synes jeg det kan være fedt at kæmpe for sin lille stack, og nogle gerne komme bagfra og overraske som underdog.

Jeg vil som andre er inde på sige at raise til 250 er fint nok.

Det handler om at komme i pengene og så går man mere "amok" derfra. Du skal udnytte dine read mens du spiller selvfølgelig. Nogle gange kan det være all in med bedste smag i munden, mod andre spillere ved du at et fold kan være fair her.

Jeg vil personligt gå så langt at sige, er jeg 100% fokuseret, og føler jeg er langt bedre, så kan den her sagtens ryge i mucken til et re-raise. At folde pre er fuldstændig absurd derimod.

26-12-2010 21:25 #20| 0

@getrealfish

Jeg er rimelig fuld lige nu, så kontakt mig MEGET gerne, hvis du vil vide, hvorfor du ikke skal limpe i dette spot... Også gerne hvis du er i tvivl om, hvorfor det værste du kan gøre, er at raise stort, for at folde til et shove...

@Toffees

Jeg er rimelig fuld lig nu, men kontakt mig MEGET gerne, hvis du vil vide, hvorfor vi gerne tager lidt mere marginale spots på dette tidspunkt end vi normalt gør...

27-12-2010 00:31 #21| 0

Jeg folder fordi:
1. Vi er sjældent bedre end et flip. Folk rykker ikke indover med AT og derunder, 99 måske. At det er den "5. bedste hånd" synes jeg ikke holder, da den sjældent crusher modstanderens re-raise range.
2. Position.
3. Jeg caller ikke et shove for 18bb, igen fordi vi sjældent er bedre end et flip.

Men den ligger jo self. på vippen. JJ havde jeg spillet som i foreslår, men jeg kan ikke se hvor der ligger TONS af value i TT UTG?
Jeg raiser aldrig en hånd i dette spot, med mindre jeg kan kalde et evt. AI.

"Jeg er rimelig fuld lig nu, men kontakt mig MEGET gerne, hvis du vil vide, hvorfor vi gerne tager lidt mere marginale spots på dette tidspunkt end vi normalt gør..."
-Hvorfor?

27-12-2010 09:22 #22| 0

Uden andet end de stats fra en microsample virker det spewish at få det ind her. Vi har jo ikke engang set ham 3bette endnu.

99 Snapfold
TT Fold
JJ Shitty spot
QQ Shove
KK+ Snapshove

300 pf er ikke skidt men heller ikke optimalt. Jeg siger 250. Alt over 300 er rigtig skidt og virkelig en vane du skal have skilt dig af med getrealfish.

27-12-2010 09:27 #23| 0

Leopatra87, du behøver ikke fremstå arrogant fordi du drikker.

Jeg er uenige i dine synspunkter. Hver gang jeg melder mig til en sng, vil jeg inde for de første 5-10 hænder havde dannet mig et overblik, hvor jeg står til forholdt de forskellige.

Som jeg skrev tidligere, så handler det udelukket om hvad read/indtryk jeg har fået af de forskellige. For at sætte det lidt på spids, så kan TT være god nok for mig at vil være all in i level 1 under de rette omstændigheder. (Er dog yders sjældent skal det lige tilføjes).

Sngs handler om at beskytte sine chips, finde bedst mulige spots, og så angribe, blive mere offensiv når blinds stiger og man er i pengene.

Det handler om tålmodighed. Hero vil have 1499 chips til fold, som spillet. Og med blinds kun 100, så det stadig mere end rigeligt til at kæmpe sig tilbage. Man skal have øje for hvad de andre sidder med af stacks selvfølgelig, men også at forholde sig til hvor man selv står.

Jo dårligere spillere jeg er imod. normalt er niveauet ret lavt i sngs, jo mere cool vil jeg forsøge være i marginale spots, fordi jeg ved jeg nok blive betalt af, når jeg enten rammer eller har bedre hånd.

Ser man på hans re-raise og stacks, så ligner det her ja QQ+. Jeg tror hero ser ind i et par konger. Og sad med følelsen tilbage med, at man egentlig vidste bedre.

27-12-2010 10:40 #24| 0

Det med at raise mere end 300 var bare en tanke, ikke noget standard play fra min side.

Jeg kan altså ikke forstå hvorfor TT skal raises UTG, hvis man alligevel har tænkt sig at folde til et 3bet?

Hvad er idéen i et raise til 250? At tage blinds ned eller hvad?

27-12-2010 10:56 #25| 0

Blinds er altid fine at tage ned
Vi tager den ofte ned postflop med et cbet hvis called
På en del flops kan vi komme til midten profitabelt

Jeg raiser ned til 66/77 her, men hvis man er usikker på sit postflop spil kan det sagtens være bedre at tightne sin range, men TT bør altså altid raises her.

Læg også mærke til at vi er 6handed, så det er altså ikke nær det samme som at raise UTG på et fuldt bord.

04-01-2011 15:32 #26| 0
OP

Hey sidder og læser mine gamle stt tråde igennem for at genopfriske noget lærdom :-)

I denne tråd undrer det mig at der er så stor konsensus om at raise til 2,5 x bb ...... Jeg kan egentlig bedst lide at raise til 3xbb og så gå over til at clicke på et tidspunkt når blinds og antal modstandere dikterer det....

Mener 2,5 x tilhængerne at vi mister stor value ved ikke at spare de 50 $ og åbne til 300 ??

I en turbo ?

Jeg mener................ vi sjæler måske blinds 1-2 gange på det her niveau ..... så jeg tænker om det er vigtigt at arbejde med i mit spil eller jeg bare skal fortsætte med 3x og skifte til at clicke. Altså hvor stor værdi har det at indkorporere 2,5 x i sit spil ved mellemblinds ?

05-01-2011 13:40 #27| 0

@SVPE

Lad mig spørge på en anden måde... Hvad tror du et 300 raise opnå som et raise til 250 ikke opnå her? Ingenting right?

Så hvorfor ikke raise til 250 når vi opnår det samme!

1. Lad os sige vi at flopper vi AK2, så har vi et nemt c/f.

2. Flopper vi J32 har vi et nemt cbet. Har du raiset 250 bliver dit cbet her også mindre end hvis du havde raiset 300. Så her mister du også mindre chips hvis villian evt. kalder dit cbet. Altså har vi både sparet chips pre og post nu.

3. Kommer flop 369 er det stadig muligt at få hele vores stack til midten.

Konklusion: Altså ingen grund til at raise 300 da 250 opnår samme resultat. Blot mister vi mindre chips ved at raise til 250 når vi misser eller villian kalder et cbet og vi må give op.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar