1010 i bb mod et allin og et call

#1| 0

Det er 50 euro midnatstour på b2b-netværket, blinds er 350/700, avr. omkring en 8-9k tror jeg. Jeg har en stack på ca. 11k, og samler 1010 op i bb. Vi er 33-34 tilbage med penge til de 15 første.
UTG går allin for ca. 2,5k, og CO, som har en stack på 9k kalder. Jeg har ikke noget read på utg, men det er egentligt også irrelevant, da jeg ikke har nogle planer om at folde den her. Mit read på CO er, at han er semidonkish, men jeg har ikke spillet nok mod ham til at være sikker. Hans kald var forholdsvist hurtigt, men ikke instant.
Hvem går allin her og hvem kalder blot, og ikke mindst hvorfor?
Og yderligere hvem af kalderne stikker ud på et rag flop?

13-01-2007 02:18 #2| 0

Spiller du, så pusher du, imo...

13-01-2007 03:02 #3| 0

tror godt jeg kunne finde på at folde, synes ofte et call her viser meget styrke, altså han gerne vil have flere med... men når du nu er bb så caller jeg her og tager den fra floppet af...

13-01-2007 03:29 #4| 0

Klart fold. Hvad kan du slå?

13-01-2007 06:47 #5| 0

Alle pocketpairs under 10 og AK AQ AJ og A10? Hvis de siger han er semidonkish.. Jeg hælder til et all in.

13-01-2007 06:54 #6| 0

Yep hey, yup allin!

13-01-2007 09:20 #7| 0

Jeg skubber... Hurtig struktur, semidonk, stadig lidt FE, og brede ranges...

13-01-2007 14:27 #8| 0

All-in, utg har en M på lige over 2 og kan have any two, så ham er du næsten med garanti foran, CO caller og hvis han har samlet en bedre hånd op, så fred være med det, du har stadig muligheden for at sucke ud, men der er en god chance for at han bare folder, han er ikke potcommited og han er i fare for at ryge ud, fordi du har ham dækket.

Alt i alt ligner det en god mulighed for at tjene 5K plus blinds.

13-01-2007 14:32 #9| 0

Ja jeg tror også selv jeg mest er til et skub, men ikke så meget på grund af FE, som imo er næsten nul i den her situation(den hurtige struktur, gør at han stort set aldrig smider), men mere fordi jeg er 99 % sikker på, at jeg er foran. Det spøjse ved mange semidonks i de her spots er, at de caller med marginale hænder og pusher pilene, så jeg er som sagt ret sikker på jeg er foran, men som oftest er det dog mod to overkort, som også kalder pushet. Jeg kommer altså ofte ud i et coinflip om mere eller mindre turneringen ved at pushe her.

Derfor var mine tanker egentlig mest om det ikke kunne forsvares at bruge en lidt mere alternativ metode, ved at kalde preflop, og pushe rag-flop, evt. også flops med en j, og flops der giver mig straight/flush muligheder?
Det villle jeg som sagt gøre på baggrund af, at jeg er meget sikker på, at han ikke har et overpar, og jeg ved at pushe ragflop ville kunne skyde ham af de to overkort, han ofte har. Hvis han så har spiket settet, er jeg selv ude om det, men det er en chance jeg vil være villig til at tage.

Hvad siger i, er det for at weak bare at kalde?

13-01-2007 14:45 #10| 0

Et call kan godt forsvares. Så vidt jeg kan se, skal du kun calle 1800 mere, så du kan godt slippe væk fra hånden. Det er en meget konservativ måde at spille din hånd på.

Men chancen for at der falder et overkort på floppet er rigtig stor (nogen der kan link til den side, hvor man kan se odds for dette?), og hvad gør du så?

I denne situation hælder jeg altså klart mest til et skub preflop, du skal ikke undervurdere FE her, den er til stede, hvilket gør det til større +EV end blot et coinflip, hvis han har overcards. Desuden kræver en turneringssejr, at du vinder et par coinflips undervejs. Det vil ikke være et sjovt call for ham at lave, når der er en god chance for at han ryger ud af turneringen.

13-01-2007 16:47 #11| 0

Nå men jeg kan jo ligeså godt afsløre hvordan det endte, selvom det ikke er videre relevant. Jeg valgte den oplagte løsning, og skubbede. Han instakaldte med aq, og ramte sit a. Men floppet var rag, og det var egentlig det, der fik mig til at overveje, om det mere trickyspil, call og push ragflop ikke var en smartere løsning.

Men efter nærmere overvejelse, så mener jeg også stadig at preflop push er korrekt, der er simpelthen for mange dårlige flops derude, og han har med 6k tilbage stadig muligheden for at folde. Yderligere er jeg ved prefloppush ret sikker på, at jeg får mine penge til midten med min. 55% chance for at vinde en meget stor pot, hvis han altså vælger at kalde. UTG havde iøvrigt aj, så et floppush havde kun minimeret mine tab.

13-01-2007 16:59 #12| 0

Fint spillet, du fik pengene ind som smal favorit i kæmpe pot, sådan en skal altså vindes for at vinde en turnering.

13-01-2007 17:15 #13| 0

Ringe du ikke rammer en 10er!

Hælder klart mest til call-pushed - selv med en J på boardet... Vi skal huske på han er donk, så han caller da 100% dit all in her, de fatter ikke at folde preflop, sådan er det bare. Men som Eske siger - du fik pengene ind, mens du var favorit, du magtede bare ikke at holde ;)!

13-01-2007 17:27 #14| 0

Det helt store problem med call-push spillet er, at der falder altså et overcard 70% af gangene på floppet. Hvis vi skubber på et flop som indeholder en J så falder der altså stadig overcards 57% af gangene.

Jeg vil altså hellere have mine penge ind som svag favorit, hvor der også en en vis FE, det er trods alt en 50$ tour, så FE'en ER altså tilstede. Vinder vi bare sidepotten, så har vi jo tjent på det, og vi har 68% chance for at vinde sidepotten i den her situation.

By the way, heldigt at utg rent faktisk samler en så god hånd op her og skidt spillet af AQ, at han ikke forsøger at isolere utg.

13-01-2007 17:35 #15| 0

@Eskeman

Jeg er meget enig, og det ironiske er, at hvis CO havde spillet sin hånd ordentligt og pushet, så havde jeg jo formentlig smidt mine 10er, og kun tabt min blind. Men nogen gange bliver donks jo belønnet, og ellers ville de jo heller ikke komme tilbage, så jeg overlever nok.

13-01-2007 17:42 #16| 0

Enig, pusher CO, så har du et klart fold.

Interessant hånd, alle løsninger kan komme på tale, fold, call og push. Havde du valgt call løsningen, så havde du været med i turneringen endnu, men det er +EV i mine øjne med et skub her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar