100NL: Par + FD 3-vejs 150bb's deep

#1| 0

Hey.

Spillede denne hånd tidligere i dag. Denne analyse er lidt anderledes bygget op, end de plejer at være, idet grundlaget vil være en Pokerstove-beregning som ifølge mig selv beviser, at mit play er +EV. Dette er dog IKKE ensbetydende med, at min linje er optimal.

Stats på villains og mig selv:

fflashgordon: Spiller 29/17/4 med 3-bet% på 5.41 over 103 hænder. Virker til at calle lidt for light oop preflop. Er gald for at calle c-bets, men har skudt ham af et par gange. Én gang ved at raise river, hvor turn var gået check/check. Én gang ved at skyde 2 tønder oop på AT2tt Q.

Khruss: Spiller 30/22/8.5 med 3-bet% på 10.81 over 102 hænder. Han havde tidligere vildere stats, men har strammet en del op de sidste 40-50 hænder. Han har tidligere leadet floppet 3-vejs oop, hvor jeg også var IR. Der var drooleren (freedomite) også med. Donken foldede. Det samme gjorde jeg.

Mig selv: Har spillet utraditionelle 24/15/4, da der tit bliver åbnet, når fisken sidder i sb, hvorfor jeg tit har kunnet calle med J9s etc. 4-way, hvor jeg lukker potten preflop. Jeg har ikke været ude i nogle større pots. Det har de 2 andre i hånden heller ikke.


***** History for hand R5-13182490-687 *****
Start hand: Sun Jan 3 21:04:27 GMT+0100 2010
Table: Monterrey [13182490] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)

Seat 8: Khruss ($160.75)
Seat 2: fredomite ($91.95)
Seat 3: Hero ($155.40)
Seat 4: PlsFold4Me ($98)
Seat 5: fflashgordon ($133.35)
Khruss posts small blind ($0.50)
fredomite posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [T, Q]
Hero raises $3 to $3
PlsFold4Me folds
fflashgordon calls $3
Khruss calls $2.50
fredomite folds
--- Dealing flop [T, 6, J] pot = ca. 10
Khruss bets $7
Hero calls $7
fflashgordon raises $23 to $23
Khruss folds
Hero raises $145.40 to $152.40 [all in]

Mine egne tanker om hånden: Jeg er virkelig ikke glad for at raise Khruss' donkbet, når vi sidder med effektive stacks på 155bb's. Det bliver imo noget forfærdeligt rod. Derfor vælger jeg at calle. Nu vågner fflashgordon pludselig op med et somewhat lille raise. Min egen analyse går på, at jeg godt nok ikke repper sets etc., men jeg er i tvivl om, hvorvidt han overhovedet ved det. Da han raiser kan jeg ikke lide at calle, da jeg er oop, og dermed får sværere ved at realisere mine implied odds. Jeg har nedenfor opstillet en range for ham, hvor jeg antager, at han aldrig folder til et mos. Rangen inkluderer dog en hånd som QK, fordi han enkelte gange raise/folder lort på floppet:

Hand 0: 55.006% { QcTc }
Hand 1: 44.994% { 66, AcQc, Ac9c, Ac8c, Ac4c, Ac3c, Ac2c, KsQs, JdTd, JhTh, JsTs, 9c8c, 8c7c, KcQs, JcTd, JcTh, JcTs, JdTh, JdTs, JhTd, JhTs, JsTd, JsTh }

Her har jeg altså, efter min mening et +EV mos, og så er det endda uden alle de døde penge. Med de døde penge, så er mit move markant +EV. Uenigheder vedr. hans range er obv. til debat:-)

03-01-2010 23:33 #2| 0
Pokernets ME vinder !

neeeevermind

03-01-2010 23:35 #3| 0

Meh, synes du ikke det er en lidt wide gå-død range for en callish player? Har han haft stacken inde før og hvad har han i så tilfælde vist? Synes ihvertfald det er rimelig bredt at have så mange kombinationer af Ax med (og KQ).

Synes personligt det er fint spillet, specielt hvis han er typen der kigger mere på sin egen hånd, end på hvad modstanderen repper, for du tager godt nok en weird linie fra hans synspunkt.

03-01-2010 23:45 #4| 0

Er der ikke mere value ikke at få ham til at folde de dårligere draws? Jeg ved godt han sikkert oftest flatter med 89 klør her, but still? Af samme grund ved jeg heller ikke om jeg synes det er så dårligt at raise hans donklead, det er vel ligemeget om det er 155bbs, vi har en rigtig pæn handske, men det er vigtigt at optimere mod de hænder vi dominerer på så drawy et board imo.

04-01-2010 16:15 #5| 0

Bump...

04-01-2010 16:54 #6| 0

Jeg foretrækker at raise første gang den kommer om til dig. Uden at vide hvor stor en leadrange Khrus har, så kommer vi aldrig nogensinde dårligt ind mod ham. Hans range han kan gå til bunds med vil hovedsagligt bestå af diverse draws, som vi er stor favorit mod. Jeg skal have en noget større stack bag mig før jeg ikke vil ind på sådan et lækkert flop.

Som spillet er det fint nok at raise AI, selvom jeg godt kunne forestille mig at hans frekvens for at raise hænder som Axc ikke er 100%. Så discount lidt på drawsne, måske smid en kombo af TT ind og vi er umiddelbart ved at være der.

@Walth
Hvis vi har mere end 50% når vi kommer ind behøver vi vel ikke noget FE for at spillet bliver profitabelt ?

04-01-2010 16:55 #7| 0

Raise floppet, du gainer en del mod alle hans flushdraws, KQ'er og 98'ere, har ~46% mod JT'erne og andre toppar og 33% mod de få sets.

Jo bredere han leader, jo bedre bliver raiset.

Som joonas siger er det nok bedre at raise småt i anden omgang for at få KQ'agtige hænder og små flushdraws til at calle/shove. Det er dog forudsat at shovet ikke får ham til at folde AJ/KJ eller sådan noget som ville have callet dit lille raise.

@walth

Hvis vi har 55% mod hans range behøver villain altså ikke folde før det er profitabelt :-)

04-01-2010 18:55 #8| 0

Jeg synes faktisk din linje er perfekt.

150bbs dyb handler det altså om at holde dårligere draws inde i hånden, hvorfor jeg godt kan lide dit flatcall i første omgang.

Jo, vi kommer ok ind hvis vi raiser og gordon 3-better, men vi kommer aldrig super godt ind.

Når nu gordondrengen vælger at raise, kan jeg ikke rigtig se at der er andet at gøre.

04-01-2010 20:31 #9| 0

Problemet ved dit play er vel, at din range bliver indsnævret til, hvad din hånd egentlig er. Ser dig aldrig tage denne linje med AA-TT f.eks.

Foretrækker som de andre at raise flopleadet.

05-01-2010 09:48 #10| 0
Pokernets ME vinder !

@Meincke og SteenV

Haha.. Jeg har edermenme sovet i timen der..

06-01-2010 19:18 #11| 0

Efter at have diskuteret hånden med folk og set svarene her på PN, er jeg enig i, at jeg skal raise donkbettet og spille for stacks. Det er dog med planen om at folde, hvis begge villains efterfølgende sender skillingerne ind. Kommer obv. gerne ind mod den ene af dem. Aktuelt foldede de begge.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar