100nl omaha 4ens(YES!) max værdi!?

#1| 0

Hejsa, jeg spiller omaha, og har ingen ide om hvad jeg laver. Jeg kan ikke få converteren til at virke, så den kører over pokerhand.

Hvad synes i er bedst, skal jeg raise for at bygge potten, eller calle og lade ham ramme lidt mere?

Er det overhovedet godt at checke floppet?

Jeg fik at vide i en pokervideo at det er godt at limpe store par, burde jeg have limpet preflop?

www.pokerhand.org/?3881464

19-02-2009 18:21 #2| 0

Jeg ville råde dig til ikke at spille PLO100, når du - med egne ord - ikke har nogen idé om, hvad du laver.

KKxx bør tæt på altid raises eller 3bettes preflop. Det afhænger obv meget af dine raisingranges vs. dine limpranges, men du vil gerne få så mange penge ind som muligt, mens du er formodet favorit.

Jeg ville skyde ud på floppet for at ligne et steal. På turn ville jeg bare flatte hans raise og håbe, han eventuelt kunne ramme noget på river.

19-02-2009 19:04 #3| 0

@micki..
Ved først at checke floppet, for så at check/raise turn viser du utrolig meget styrke..

Jeg er personligt til at c-bette floppet som jeg plejer.. Min betting size kan så tilgengæld variere rigtig meget.. Kan godt være at du til tider føler at du ikke rigtig får noget ud af dine store hænder, men du afslører din hånds styrke ved at spille den på denne måde..

Vælger du at checke floppet og villian better ud som her, så nøjes med at calle ham og lad ham byde river igen istedet.. Du har jo position på ham..

Jeg må også tilkendegive at jeg syntes du spiller ALT for højt hvis du ikke aner hvad du laver.. Ryk ned og spil en masse hænder på 0.05/0.1 eller 0.1/0.2.. Det skal nok give dig lidt erfaring og forståelse for spillet.. Man kan faktisk også godt lave en pæn slat på disse levels..

19-02-2009 19:48 #4| 0

Ved hans bet på turn vil jeg næsten altid bare flatte for value på river, da du obv har 100% nuts, og du som i tilfældet her aldrig får et kald af mindre end et hus på turn.

19-02-2009 20:04 #5| 0

@micki
Så lige en af de andre hænder du har spillet..

Troede faktisk ikke det stod så slemt til, da du sagde at du ikke aner hvad du laver..

Men efter at have set denne hånd: www.pokerhand.org/?3871818
Du er helt væk her.. Håber du ikke har underskud endnu, for det er uundgåeligt hvis dette kende tegner dit spil..

Skynd dig ned og spille en masse hænder på mindre limits..

19-02-2009 22:02 #6| 0
OP

haha ja, den var ikke så pæn... i har helt ret. Pengene betyder ikke det helt store... men jeg bør nok lige få lidt mere ind under huden først :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar