100nl KK

#1| 0

Jepsen så vil jeg også lige ligge en hånd op, en hånd der har forfulgt mig i mine drømme...
Men hvad gør jeg forkert?
Mit preflop spil behøves vist ingen kommentar, da jeg godt ved at det er helt hen i hegnet...
bordet var meget loose!

Game #883564723: Texas Hold"em No Limit ($0.50/$1) - 2005/08/19 - 07:06:56 (ET)
Table "Purus" Seat 3 is the button.
Seat 2: Ellum ($193.67 in chips)
Seat 3: Samsamsam ($258.93 in chips)
Seat 4: Bapp ($95.50 in chips)
Seat 5: Erryns ($96.50 in chips)
Bapp: posts small blind $0.50
Erryns: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Ellum [Ks Kc]
Ellum: raises to $2
Samsamsam: raises to $6
Bapp: folds
Erryns: folds
Ellum: calls $4
----- FLOP ----- [8d 4s 5s]
Ellum: checks
Samsamsam: bets $8
Ellum: raises to $24
Samsamsam: calls $16
----- TURN ----- [8d 4s 5s][7c]
GROSSIO joins the table at seat #1
Ellum: bets $58
Samsamsam: calls $58
----- RIVER ----- [8d 4s 5s 7c][9h]
Ellum: checks
Samsamsam: checks

02-09-2005 20:09 #2| 0

skub på river. han har ikke set eller str8

02-09-2005 20:31 #3| 0

ligner A8 i spar - men det er det jo nok ikke eftersom du lægger op til at du taber hånden... måske AA??

03-09-2005 01:34 #4| 0

Jeg tror ikke jeg forstår hvad problemt i hånden er?

- Kripke

03-09-2005 12:51 #5| 0

Er det for weak ikke at call"e på floppet?

Bevares, jeg vil nok være foran de fleste gange, men hvis villain rammer noget, har han fantastiske implied odds da han har position på mig.

Og hvis han intet har vil det være svært at hive mange penge ud af ham.

Sagen er selvfølgelig en anden end hvis villain er typen der overspillere TPTK til det ekstreme :)

03-09-2005 13:10 #6| 0
OP

problemet er at jeg ikke kan få rystet ham af og jeg derfor føler jeg spiller hånden forkert. Efter hånden snakkede han om at han havde implied odds til at calle, men forudsætter det ikke at jeg også ligger et bet ind på river? eller har jeg total misforstået det? Og hvis han har implied odds skulle jeg så ha bettet på en anden måde for at få ham rystet af? Det er først på river at det egentlig går op for mig at han måske har noget derfor checker jeg...

vil det hjælpe hvis i fik resultatet?

03-09-2005 13:23 #7| 0

@Ellum

Ok jeg sover i timen. Du har jo ikke position, hvilket ændrer hånden totalt. Ikke desto mindre synes det er ok, at checke riveren i håb om at villain forsøger at bluffe. Hvis villian har straighten har han spillet den mærkeligt, så et flush draw virker mest sandsynligt. Jeg tror ikke jeg laver blocking bet her, da det essentielt comitter dig. Jeg ville heller ikke check-raise floppet da du bygger potten for meget. Hvis du har partout vil check-raise der, så push. Lead floppet, og hold potten lille.

Hvis han tror, at du betaler ham når han rammer sin flush, har han implied odds til at kalde. Det kræver bare at du rent faktisk kalder et relativt stort bet, hvis flushen kommer ind. Og det skal du selvfølgelig straffe ham for, hvis han rent faktisk rammer.

Set fra et pot odds synspunkt har du spillet hånden fint. Manden har lavet calls som kun er profitable taget implied odds i betragtning.

- Kripke

03-09-2005 13:31 #8| 0

@ Skovsende

Mener du at du vil check/folde floppet?

03-09-2005 13:47 #9| 0

Preflop er som du selv siger ikke specielt kønt - min-raise aldrig i cash games, du ender alt for ofte i problemer mod marginale hænder.

Hvorfor checkraiser du floppet? Er du sikker på at Villain better floppet? Med et overpar og et flushdraw på bordet, ville jeg bette floppet, medmindre jeg var sikker på min modstander ville lave et continuation bet.
Raise mere på floppet - der er allerede 21,5 i puljen, Villain har næsten odds til at trække efter flushen (1-2,84 pot odds mod 1-2.85 for at ramme flushen) hvis han regner med at du ikke better på turn, eller at kan få penge ud af dig, når han rammer.
Hvis du folder til et tredje flush kort er dit bet ok.

Jeg kan forstå dit river check, du får nok kun action af hænder der slår dig.
Umiddelbart ville jeg ikke give Villain kredit for straighten - det virker usandsynligt at kalde så stort et raise med et gutshot, så et missed flush-draw er mere sandsynligt i mine øjne, og det får du ikke nogle penge ud af.
Et blocking bet kunne være en mulighed for at undgå et bluff-bet fra Villain.

04-09-2005 12:09 #10| 0
OP

Tak for rådene
I følge jer spiller jeg ikke hånden forkert (bortset fra preflopspillet), men var bare uheldig så...

@Rooger
ja med det raise var jeg sikker på han ville bette på flopppet no matter what... Bordet var som sagt temmelig loose og med det raise han laver preflop så ville han også raise på floppet ligemeget hvad det viste. Og potoddsene er godt nok stramme... :-)
Et blocking bet tror jeg heller ikke ville kunne have ham fået til at folde... men det kunne jeg jo ikke vide.

@ alle
Af en eller anden grund prøver jeg at undgå kontrontationer med big stacken er det korrekt at gøre eller er det der man skal hive pengene hjem?

Kan jeg desuden få en til at definere continuation bet og blocking bet.

han sad med 87 i hjerter for dem der gerne vil vide det.

Er manden hjernedød eller spiller han hånden ok?

04-09-2005 12:56 #11| 0

@Ellum: Et blocking bet på flop? ;-)

Det er relativt normal procedure at initial raiser preflop continuation better - dvs. at han better ud på flop. Det gør jeg personligt 8-9 af 10 gange, jeg har raiset (undtagelser er gerne: nogle høje kort, jeg ikke har ramt eller et meget koordineret flop (én farve, eller 2 farver og 3 kort til en straight)).

Et blocking bet foregår på river, hvor du har en marginal hånd ude af position (dvs. du er first to act), du gerne vil slippe nogenlunde billigt til showdown med. Pointen er at du meget nødigt vil calle et potsized bet. En anden pointe er, at Villain bliver meget mindre tilbøjelig til at bluffe dig ud af puljen.

- Asger

04-09-2005 14:22 #12| 0

Jeg synes at Villian spiller hånden rigtig godt, bortset fra chekket på river

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar