100NL: FML pokerwise - QQ semideep

#1| 0

Hey. Jeg hader alt ved denne hånd - jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op, for jeg kan ikke lide at bet/folde floppet, så jeg ender ud i noget forfærdeligt rod, hvor jeg egentlig gerne bare vil billigt til SD, hvilket jeg ikke kommer:S

Reads på villain: En af de bedste 100NL-spillere, jeg har spillet med. Han virker til at spille ret godt, og tilpasser sig bordene dynamik. Har ham på 3 borde. Han spiller 14/13 med 3-bet% på 5. Hans AF er hhv. 7, uendelig og 2. Samplen er over 200 hænder. Vi har 3-bettet hinanden en del. Vi har også spillet en del større pots. Begge er på det her bord, og vi har været deep i begge spots. Den ene er vi 170bb's deep og jeg åbner 66 på knappen til 3. Han siger 10 i sb. Call. Flop AJJtt. Han siger 14 - jeg siger 35 - han snapfolder. Inden da spillede vi en hånd, hvor han åbner UTG. Jeg flatter med AKo 200bb's deep. Flop Q56tt. Jeg CR floppet fra 5 til 18. Han caller. Turn blank 2. Jeg siger 32 i 42 - han moser, jeg folder. Jeg havde tidligere valgt samme sizing på floppet mod en anden spiller, hvor jeg havde floppet mellemset og doblet op. Går derfor ud fra, at jeg bare løb ind i en monster. Jeg har spillet rimelig tight overall og er bl.a. set komme til SD i singleraised pots med QQ og TT, hvor jeg har flattet hænderne UTG+1 vs. et UTG-raise. Den ene gang kom jeg billigt til SD med QQ på et KJ2tt TJ board, hvor den anden havde AQ. Flop gik check/check. Den anden villain bettede 6 på turn og 7 på river. Senere callede jeg TT i position mod den samme, og den anden villain c/c 3 streets mod mig med QQ på et 245tt J 2 board, hvor jeg valuetownede mig selv. På et andet bord er jeg set floate et AT6tt flop med 67o i blind battle mod en vilbasse, hvor jeg better en Q turn i farven og en 5 river. Blev callet af AK. Villain i nedenstående hånd har fået det meste af sin stack fra mig i den nævnte AK-hånd. Jeg har spillet ca. 19/15/4 med 3-bet% på ca. 10.

***** History for hand R5-13295171-191 *****
Start hand: Mon Jan 4 18:32:22 GMT+0100 2010
Table: Knox City [13295171] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)

Seat 9: Hero ($221.60)
Seat 10: such.a.nit ($152.60)
Seat 2: apinattt ($47.45)
Seat 4: Storerik1 ($15.45)
Seat 5: LuckyFishka ($15.50)
Hero posts small blind ($0.50)
such.a.nit posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q, Q]
apinattt folds
Storerik1 folds
LuckyFishka raises $2 to $2
Hero raises $5.50 to $6
such.a.nit calls $5
LuckyFishka folds
--- Dealing flop [8, 4, 7] pot = ca. 14
Hero checks
such.a.nit bets $10
Hero calls $10
--- Dealing turn [A] pot = ca. 34
Hero checks
such.a.nit bets $20
Hero calls $20
--- Dealing river [6] pot = ca. 74
Hero checks
such.a.nit bets $50
Hero folds

Kommentarer til ALLE streets er velkomne, men de skal sgu tage udgangspunkt i de hænder, jeg har nævnt i min post. Jeg gider ikke nogle lamme kommentarer, som sig 8 preflop or so. Det hjælper mig ligesom ikke rigtig noget. Min preflop sizing er imo irrelevant, sålænge jeg vælger en sizing, hvor jeg kan 4-bette, hvis villain caller og ss'en moser.

04-01-2010 19:51 #2| 0

Jeg kigger med her..

Men jeg havde nok skudt et c-bet afsted, efter raiset preflop.
Flop: Bet 9-10$ fordi vi raisede pre
Turn: Bet 22$ es er et godt kort for os, givet at han better floppet + vi har Qd

River er jeg lidt usikker på..

04-01-2010 20:06 #3| 0

Givet at I er lidt dybere tror jeg ikke du skal vægte AA og KK så højt hos ham.

Når I kommer til floppet har han vel praktisk talt altid noget a la 99-QQ og AQ, måske AK. Tror ikke du skal være så bange for at blive bluff raiset på floppet, men sørge for at få value mod hans mellempar før der kommer scarecards og overkort. Specielt når det ser ud som om du bluffer hver eneste gang der er den mindste mulighed burde du kunne få et par streets value.

Mht. turn er det nok et ret stort fold hvis det var et offsuit A. Du er ikke god særligt ofte, men har relativt tit 11 outs. Call er nok ok.

Tror river er et stort fold.

04-01-2010 20:24 #4| 0

Preflop: raise 6-8$.. 6$ er lige småt nok imo, men kan forsvares!

flop: Checker ALDRIG på det flop. Byder derimod 12$ så du har en fornemmelse, hvad han så gør og bagefter kan du sætte ham på en snæver range. Checker du floppet, overlader du initiativet til ham, og da turn og river indeholder mange scarecards er det ikke optimalt.

turn: som spillet call.

river: lugter af flush eller AQ/AK , men da du selv har sat dig i et svært spot kan et call godt være ok. Tror dog selv jeg folder spottet.

IMO er det checket på floppet fra Hero´s side der gør hånden ret uforudsigelig. Better 10/10 gange på det flop for at se hvor jeg har ham.!

doolce

04-01-2010 20:38 #5| 0

Som SteenV pretty much. Tror heller ikke du skal være voldsomt bange for at blive raiset på floppet, da de eneste ting der gør det vil have dig crushet equity wise. Jeg kan nok ikke folde turn, men hans betsizing ligner fantastisk meget noget der synes Aet passer dårligt ind i din calldown range. River har jeg svært ved ikke at se skulle være et fold, da det eneste vi slår ligepludselig et 100% void monkey bluff

04-01-2010 23:30 #6| 0

Så I vil reelt bet/folde floppet, eller hvordan skal det forstås? Eller bet/calle floppet og c/f turn? Jeg er ikke helt med:-)

05-01-2010 00:03 #7| 0

ss kan du ikke rationalisere hvorfor du i de seneste analyser har en tendens til at ville checke flops bag, hvor et cbet holder dig i kontrol, giver value fra mellempar, beskytter din hånd og på den nemmeste og billigste måde giver info om villains hånd. Joonas skriver at din equity er skidt mod hans raising range, hvad er der så galt i at betfolde, når du er bagud. Det er da væsentligt billigere end at check-gætte 3 streets.

05-01-2010 00:33 #8| 0

@ IstvaN

Nu er det lidt svært at checke et flop bag oop. Læs bl.a. det her igen:

"En af de bedste 100NL-spillere, jeg har spillet med. Han virker til at spille ret godt, og tilpasser sig bordene dynamik."

Så det er ikke specielt oplagt for villain at ville raise mig ud på et flop, hvor jeg aldrig har stærkere end et højt par, givet jeg 3-better en ss, hvilket jeg nok ikke liiiiiiiige sådan gør med 56s, 44 etc. Jeg har da 77 og 88 i min range noget af tiden, men hvis han tænker sig lidt om, så bør han vide, at jeg er langt mere vægtet mod store par og ATo+ hænder, når jeg commitraiser mod ss'en. At jeg vælger en sizing, hvor jeg kan komme over toppen igen preflop, vil dog så på den anden side vægte hans range mindre mod 44 og 56s, men han er helt sikkert kompetent nok til, at han sagtens kan have AA og KK her aswell.

Men når nu bet bare er så superior, så vil jeg da gerne vide, hvad jeg så gør, når han caller, og turn bringer et offsuit A, en lav i farven, en K, en 5?

05-01-2010 00:39 #9| 0

Hejsa.

Vil du ikke gerne forklare for os n00bs, der ikke er preflop mestre, hvorfor et 6 bb 3bet er superior her, når vi sidder i baghånd mod en semidyb villian, hvor vi har lidt dynamik kørende.

Hvad angår hånden som spillet, folder jeg nok allerede på turn. Jeg tror ikke vi har nok implied odds her.

05-01-2010 00:42 #10| 0

@ Knudsen

Jeg siger, at 6,7 eller 7.5 er bedst, fordi jeg så får muligheden for at re-re-raise, hvis bb caller mit 3-bet og ss'en moser. Hvis jeg f.eks. siger 10 in the first place, så kan jeg ikke få mere end de 15.5 ind preflop, som ss'en har, da mit 3-bet så er blevet så stort, at ss'ens mos ikke bliver et decideret re-re-raise. Derfor.

05-01-2010 00:48 #11| 0

Sry mente ikke check bag, bare check. caller han cbettet vil jeg oftest bette turn igen. Du er som regel foran hvis han bare caller flop. Synes også preflop betsizing er problematisk.

05-01-2010 00:50 #12| 0

Ang. preflop. Hvis I mener, at min sizing giver for gode odds for bb til at joine med spekulative hænder, så skriv da det - men jeg forventer sgu noget argumentation bag, som opvejer den gigantiske ulempe, det er ikke at kunne fange ham, hvis ss'en moser.

05-01-2010 00:58 #13| 0

Ja det er jo det jeg vil frem til.

Jeg forstår godt "finten" med at raise ss' halve stack.

Jeg mener bare, at du er lidt mellem pest eller kolera her - og hvor du vælger pest, tager jeg kolera ;)

Du vil sikre dig at kunne reraise hvis ss moser - jeg mener klart, det er bedre at sikre sig, at bb ikke får odds til at kalde med sc og pp. Hvis det så engang imellem betyder, at bliver fanget på mellemhånd og må se et et flop, hvor i "kun" har lagt 15bb - så be it.

Hellere det, end at risikere det der skete imo. :)

05-01-2010 01:01 #14| 0

@ Knudsen

Det er faktisk en ret god pointe, som jeg faktisk ikke selv havde overvejet, da jeg sad i spottet. Thx.

@ alle

Hvis nogle af jer talwizards gider lave en udregning på, hvorfor det er bedst at kunne 5-bette eller ej preflop, ville det være ret fedt. Jeg forestiller mig dog, at det er ekstremt kompliceret, da vi har en masse ubekendte faktorer.

05-01-2010 02:52 #15| 0

SS: Hvorfor er det du synes, det er så fedt at kunne raise BB ud, hvis shortien skubber? Tror du ikke han i gennemsnit taber væsentligt mere postflop end du gør?

05-01-2010 03:01 #16| 0

@ AB

Fordi jeg med mine skills (mangel på samme er nok mere korrekt) ikke har det skide fedt med at skulle spille QQ oop mod en, for mig, dygtig modstander 150 bb's deep, uden der er kommet godt med skillinger ind preflop. Jeg tror generelt, jeg bliver ownet voldsomt. Det er dog muligt, at jeg tager fejl og bare overtænker hånden, så det måske bare er fint at bet/folde floppet og så ellers bare komme videre. Eller bare sige 10 preflop og så tage til takke med de ca. 7-8bb, jeg vinder i snit ved at komme ind mod ss'en.

05-01-2010 14:10 #17| 0
Pokernets ME vinder !

Preflop skal klart have mere til 8-9 stykker, selv om du tydeligvis selv er klar over dette.

Flop skal bettes hvergang, det er ret afgørende imo. Hvis han raiser, tror jeg vi har et let muck mod hans range, og hvis han betaler har vi et let bet-bet-bet scenarie medmindre boardet udvikler sig ufavoriabelt.

Som spillet: I mucken.

05-01-2010 20:26 #18| 0

@SS: Man owner ikke folk, der har QQ preflop i det der spot ;-)

05-01-2010 20:29 #19| 0

@ AB

Han owner mig vel bigtime, hvis han raiser lort på det flop, og jeg bet/folder QQ:-)?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar