Hey PN'er
Et enkelt hånd jeg er i tvivl om.
Modstanderen er meget dygtig og tænkende. (meget vindende) Har grindet ham stille og roligt ned, han har limpet meget fra knappen, og raiset enkelte gange. Jeg har raiset en del af min knap, og taget ned pre. eller floppet. han har ikke 3bettet(preflop) mig i nu. hvorimod jeg har 3bettet(preflop) ham 2hænder forinden hånden udspiller sig.
Blinds: 25/50
VILLAN (har knappen), stack: 1050: SB(25)
HERO stack: 1950: BB(50)
~Villan klik-raiser til 100.
~Jeg har JJ. og siger 300.
~Villan betaler.
FLOP: AA8(2hjerter)
Hvad gør i her?
Er selv meget i tvivl, hvad det rigtige er. Vil meget gerne høre jeres tanker og begrundelser.
100$ SNG HU: Svært/Mærkeligt spot.
Shover preflop, JJ spiller ikke super fedt postflop med de stacksizes :)
Er det ikk et standard bet/call spot? Kan ikke se hvordan den ellers skal spilles.
Enten reraiser jeg en smule mindre preflop, eller også shover jeg som Mads påpeger. Hvis han er dygtig, bør han vide han ingen FE har, når du effektivt raiser cirka 30% af hans stack. At shove har den fordel, at det lugter af små PPs, hvorfor han måske kan tale sig selv ind i calls med 9Ts, JTs, JQs og lignende hænder.
På floppet synes jeg ikke der er andre muligheder end at bet/calle 200. Hvis han er regular er han 100% overbevist om, at hvis du checker til ham, så er det for at kalde i bund. Boardet er jo i realiteten super tørt og noget du skyder 100%, hvis du er ude i skum pre.
Shove pre.
@ Maister, jeg har fjernet chek-raise AI ved nærmere eftertanke.
Shove pre, jo nok en ok god mulighed. men nej tror aldrig han caller mit shove med 9T,J10,JQ,K10.
Juan
Hvorfor Chek-raise allin?
Jeg synes det er spot der er nærmest umuligt at slippe af fra. Med de effektive stacksizes tror jeg han jammer i hvertfald AJ+ pre-flop, så det der har dig slået af esserne i decket er en range i nærheden af AT og nedefter, hvor jeg dog synes det er lidt tvivlsomt at han ville kalde med de helt små komboer af et A.
Jeg tror du slår det meste af hans range i det spot, hvilket kunne være små par eller relativt høje connectors så som JT, K9, KJ osv. Spørgsmålet er jo så hvordan du får mest value fra hans range. Det han forventer når han kalder dit 3-bet er at du i langt de fleste tilfælde vil jamme floppet med de givne stacks, og alt efter hvor godt han flopper betaler han dig af derefter. Du skal dermed få det til at se ud som om du ikke har esset, da han så ikke betaler dig med de små par. Jeg synes derfor det værste du kan gøre er at skyde 200-300 eller at checke. Checke kan selvfølgelig komme på tale, hvis du altså tænker på at smide den, men readless synes jeg du bliver nødt til at komme ind.
Jeg ville 9 ud af 10 gange jamme floppet, da du repper en meget bred range, som det er nemt for ham at finde et kald frem med, med en langt dårligere hånd end din. Du kan selvfølgelig komme ud i at han bare har kaldt dit pre flop bet med et højt par, men så er du jo screwed ligemeget hvad. Jeg kan ikke se hvordan han nogensinde kan slippe fra fx 8x og små par lokker også meget for ham der.
Men ellers kan du jo gøre det nemmere for dig selv og sende skillingerne ind preflop ;)
Som spillet better jeg 400... Kommer aldrig væk fra den her, når han kun har 700 tilbage.
Regner med at tage den ned meget ofte..
@Maister
Hvis han vurderer at hans edge ikke er stor / ikke til stede, så vil jeg tro at han sagtens kan finde på at calle med 9Ts eller lignende, da den hånd faktisk klarer sig utroligt godt mod din formodede shovingrange. Det har jeg set flere rigtig dygtige regulars gøre. Har oplevet det på egen krop og set det i en bunke videoer efterhånden :)
@ ThomasP
At bette 400 med begrundelsen "Regner med at tage den ned meget ofte" er bare hovedløst. Du better for value, fordi JJ er den bedste hånd rigtig ofte. For at få så mange hænder, som vi har domineret, med i hans range som muligt, så gælder det om at bette en size, hvor han stadig tror han har FE.
MHau
Vi kan jo aldrig bette ud på floppet her med en size hvor villain tænker "Så er der sgu FE, ind med butikken." når villain har et potbet tilbage i stakken.