100$ rebuy - endgame

#1| 0

12 tilbage, 260 til start.
Penge til 30 Avarage 65K

Vildand er meget aggro, og stjæler rigtig mange blinds. Har haft et par 50/50 flips der gik hjem. 240K

Jeg har spillet forholdsvis tight men har taget et par flips mod short stack og er skudt op 200K. Restealer light

Resten af bordet har 60-120K

Blinds 4000/8000 6-handed

Der foldes rundt til viland i SB der raiser som han plejer til 24k

HERO sidder i BB og kigger i A8off

Action on HERO???

28-01-2008 09:18 #2| 0

Fold..

Vent til et bedre spot..
Hvis du har ham lige før dig og han spiller sådan vil det helt sikkert komme...

Giver ingen mening at spille A8o om stacken, på dette tidspunkt, du har masser af chips..

28-01-2008 09:24 #3| 0

Det er da fristende at sende hele stakken i hovedet på ham,
og du er sikkert også godt inde mod hans range hvis han laver
det nummer hver gang der er foldet rundt til ham, Men


Der er ingen grund til at tage kampen op med
den eneste der kan sende dig ud af turneringen.

28-01-2008 09:31 #4| 0

Med den info du giver her, folder jeg anyday...

Men har du set, hvordan han reagerer, hvis han får et re-raiset smidt i hovedet?

Husker du, hvordan han kom ud i de 50/50 flips? Kaldte eller raisede han sig ind i flipsene?

28-01-2008 09:36 #5| 0
OP

Det er årets bommert vi kigger på overnstående, smadrede tastatur mus, og knoer efter den hånd.

Nomineret til worst play of the year.

Jer er superdonk.

I hånded ved jeg jo at de andre gange har han vist skrald op i hovedet på mig, og jeg har ventet på en hånd da jeg ikke var presset og ikke behøvede spille en hånd.

Nu får jeg så en semihandske i blind battle, i mit hoved er jeg i tvivl om hvor står hjerneblødningen er.

--------
Resten af bordet har 60-120K

Blinds 4000/8000 6-handed

Der foldes rundt til viland i SB der raiser som han plejer til 24k

HERO sidder i BB og kigger i A8off

Hero raises 77777

Vildand insta rest.

Hero får "hjerneblødningen"??? og betaler. I forventning mod at se ind i skrald, er det ok at spille ind i hvad vi ved er skrald er det way way off

28-01-2008 09:37 #6| 0
OP

@ Victor

han kaldte ind i flipsene (fik resteals på nakken da han raisede for tit med skrald)

28-01-2008 12:51 #7| 0

@venlov

Hero får "hjerneblødningen"??? og betaler. I forventning mod at se ind i skrald, er det ok at spille ind i hvad vi ved er skrald er det way way off

Meget dårligt formuleret synes jeg og skævt sat op...

Hero får en "hjerneblødning" og betaler i håbet om at se villian re-skubber med skral. sådan det skal forståes?

er det ok at spille ind i hvad vi ved er skrald er det way way off----Mener du her?, Omformulering tak.

28-01-2008 12:58 #8| 0

Jeg synes den største fejl i hånden er dit reraise - fold eller skub...

Ved et reraise og din beskrivelse af ham kan han godt skubbe f.eks. 77 eller AT - hænder som han MÅSKE kan folde ved et skub. Desuden efteræader du dig med et sandsynligt pot odds call - men i et super klamt spot.

Så skub eller fold - her fold.

Synes dog det er ret interessant hvilken range vi profitabelt kan skubbe her - vi risikerer sygt meget i forhold til hvad vi vinder...

Lige før jeg tror vi skal op i AQ+ TT - AJ og 99 er jeg sgu meget i tvivl om... Hvad siger I andre?

(Når du skriver crap, er det så random hænder? Altså 94o etc?)

28-01-2008 14:43 #9| 0

Du har en lortestack til at spille denne hånd.
Du har for mange chips til at gå allin.
Du kan reraise, men du har nok til at folde hvis han kommer over toppen igen. Derfor vil en god spiller skubbe over dit reraise.
Du skal selvfølgelig ikke kalde og spille ude af position.
Jeg folder bare

28-01-2008 16:39 #10| 0

Folder også umiddelbart, kan slet ikke forstå din call. :)

28-01-2008 16:43 #11| 0

Alle jer der skriver fold - gør lige jer selv (og mig) den tjeneste at overvej vores handrange for et skub her...

Hvilke hænder skubber i/reraiser?

28-01-2008 17:05 #12| 0

inden i tænker alt for meget over hvor stærkt jeres es er, så tænkt over hvor super snæver range villain kan calle med hvis vi presser.

28-01-2008 17:19 #13| 0
OP

Han har vist noget ala J4s, 86, KJ, A4 i sine flips, han var aldrig foran, men heller aldrig langt bagud undtaget i A4 flippet mod 88. Har set ham vise AA op da vi var 9-10 handed fra MP.

Erindrer ikke i situationen at han har folded hvis den kom rundt. Han raiser 99%, hvad er modtrækket mod dette play, at lade sig røve hvis man ikke lige præcis når at få en premium hand.

Er modtrækket steale aktivt???, eller er A8 lidt for maginal, hvis det var AT, eller KQs, 33 ville det gøre en forskel.

Hvis jeg venter på AK og han alligevel har J4s og tager hjem er det jo ligemget om jeg har AK eller A8 mod random hand. Min vinderchance er stort set det samme.

At pinefuldt folde den bedste hånd 9/10, er det virkeligt den bedste disposition her??.

@jerversan
Hjerneblødningen er at jeg ryger ud med den stack i en stor MTT, det er fuldstændigt uacceptabelt for mit møblement, mine borde og stole kan ikke tåle den behandling

28-01-2008 17:24 #14| 0

@ Ven - det er netop den range jeg forsøger at diskuttere...

Jeg synes stadig at KQ, 33 etc. ikke er gode nok handsker.
Vi har langt over average, meget tæt på FT, og position på abekatten.

Så længe den samme spiller for lov til at bygge gør det egentlig ikke det helt store for os - langt bedre end et bord med mange mellemstacks der ikke vil lade sig presse :-)

Nu snakker du om forskellen på AK og A8 - den MÅ trods alt være stor. Dit argument om tidligere flips tror jeg ikke helt holder, da han ved et raise til 24k, og et mos for 200k, trods alt næppe betaler med J4o f.eks. - så stor en bavian synes jeg ikke du giver udtryk for han er...(?)


28-01-2008 18:00 #15| 0

Mht reraise/allin preflop så spiller jeg ud fra en hovedregel om at hvis et standard reraise er mere end 1/3 af stakken så skal man i stedet rykke allin, da man alligevel står med et pot-odds call efterfølgende. Derfor står du preflop i en allin or fold situation (jeg vil hellere folde end spille A8o postflop på trods af position)

At spille for stakken med A8o når man sidder med 3 gange average er dybt godnat - derfor fold.

Mht. villains tidligere kald af reraises med weake hænder så har han nok haft relativt gode pot odds taget de nuværende blinds og stacks i betragtning. Han kalder naturligvis ikke et allin fra din side med det værste af hans raising range.
Når dette er sagt så er det dog meget relevant at overveje hvor langt ned en villain med din beskrivelse vil gå. Som du beskriver ham vil i situationen temmelig svag hånd som ATo måske være i hans calling range og på trods af at det er way off, så vil du være slemt domineret. Kalder han med de fleste PPs vil du også ofte have kun 3 outs.

Skal man lave et move som dette hvor begge har solide stacks skal man overveje nøje hvilket range villain vil kalde med og deraf får man også en ide om hvad man selv kan skubbe med. Nøjagtig som Jungleras lægger op til, men som ingen endnu har villet diskutere.

Da vi har en 3 x avr stack tæt på FT skal vi rigtigt højt op. Jeg vil umiddelbart foretrække blot at se et flop an med AJ/AQ i position da villain ud fra beskrivelsen må forventes at kalde med rigtigt mange PPs som vi kun har et flip imod hvilket jeg ikke ønsker med denne stack. AK og 99+ vil jeg nok skubbe med forventning om at han kalder med en del hænder vi slår, mens jeg vil se flops med lavere PPs, og diverse hænder som er spilbare postflop (SC, KQ etc)

28-01-2008 18:11 #16| 0

1. er der anter på ?
2. Hero har 30 BB, hvorfor et push er way overplay !
3. hvis hero siger 60K er der stor chance for at villain pusher ?

Disse faktorer er vigtige for beslutningen, ikke handranges etc.

Villain er ud fra det beskrevne tænkende, hvorfor han aldrig kan kalde et push marginalt, og det er derfor et oplagt spot, men stacks er fro ulækre til at jeg laver spillet.

28-01-2008 18:17 #17| 0
OP

Ingen anter.

I situationen er vilands hånd random. Han kunne være foran men det var han ikke, dog havde han to levende.

28-01-2008 22:12 #18| 0

@ Carl

Dit punkt 2 er jeg ikke enig i, når svaret til punkt 3 er et ja...

Ja det skulle da lige være hvis vi gerne vil induce og derfor blot reraiser JJ+ for at få ham til at 4 bette all in, og vi bare vil kalde med f.eks. AQ - jeg foretrækker dog stadig et all in med AQ her, da vi crusher hans range markant, men samtidig rammer for sjældnet med AQ, og forhold til at han som beskrevet cont better ALLE flops...

29-01-2008 01:27 #19| 0

Jeg var en af dem på lige præcis det bord er jeg ret sikker på. Det var den på Ladbrokes igår aftes ikke ? :)

29-01-2008 01:40 #20| 0

Jeg er 100% enig med Jungleras hele vejen.

Specielt er dette vigtigt som Jungleras så godt siger:

"Vi har langt over average, meget tæt på FT, og position på abekatten.

Så længe den samme spiller for lov til at bygge gør det egentlig ikke det helt store for os - langt bedre end et bord med mange mellemstacks der ikke vil lade sig presse :-)"

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar