1000$ HU SnG - K8o

#1| 0

HU SnG, 1000$ - IPoker

Villain er en solid TAGish tænkende spiller
Jeg har ikke set ham i noget nævneværdigt skæg

Matchen har været TAG

Seat 3: MomentOfTrutH ( $1850.00 USD )
Seat 8: lllStormlll ( $1150.00 USD )

MomentOfTrutH posts small blind [$20.00 USD].
lllStormlll posts big blind [$40.00 USD].

Dealt to lllStormlll [ 8 K ]
MomentOfTrutH raises [$60.00 USD]
lllStormlll calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2, 8, Q ] Pot: 160
lllStormlll checks
MomentOfTrutH checks

** Dealing Turn ** [ 7 ]
lllStormlll bets [$120.00 USD]
MomentOfTrutH calls [$120.00 USD]

** Dealing River ** [ 6 ] Pot: 400
lllStormlll checks
MomentOfTrutH bets [$240.00 USD]
lllStormlll folds


For stramt?
B/F evt. river i stedet?


www.pokercoaching.dk

13-03-2009 18:12 #2| 0

Jeg kan dårligt se, hvordan vi kan folde her i længden, selv mod en TAG.

Med et call skal du have den bedste hånd ca. en tredjedel af gangene, og det vil jeg bestemt mene, vi har. Jeg har dog ikke regnet på det.

Ved at checke river, indlader du til et bluff, hvilket styrker incitamentet til at kalde. Et bet-fold er dog også en fornuftig løsning, hvis den skulle spilles anderledes. Men så skal han kunne kalde med en værre hånd end din, for han folder aldrig med en dronning.

---
www.raybandk.blogspot.com

13-03-2009 18:19 #3| 0

@Rayban

Hvilke hænder er det villain laver om til bluff efter at calle turn.

@OP

Tror check-fold er fint mod mange. Ved du om han vb'er 8x type hænder på river? Så svinger den over i et call når du har checket. Ellers er det nok et fold.

Bet/fold er som Rayban siger også en mulighed mod mange hvis de caller med nogen 6x/7x/8x hænder.

13-03-2009 18:24 #4| 0

SteenV
13-03-2009 18:19
"Hvilke hænder er det villain laver om til bluff efter at calle turn."

Rent bluff? Alle hænder som han kalder pf med, men ikke rammer på floppet.

Jeg vil mene, at der også er en bred vifte af hænder, han kunne semi-bluffe med. 89 er en af dem. En 10J, 33-55 og to overs med et es er andre muligheder.

---
www.raybandk.blogspot.com

13-03-2009 18:39 #5| 0

Sick fold.

Jeg better river der istedet for at CC.

13-03-2009 18:46 #6| 0

@Rayban

Well.. Det kommer jo en del an på modspilleren. Det kræver formentlig at han laver made hands om til bluff før vi har et call.

Det virker f.eks. anti-intuitivt at calle turn med 33-55/Ax fordi man tror man er bedst, for så at bluffe river. 65 og 96 er også i samme klasse.

JT/J9 tror jeg tit du ser spillet på denne måde. Dog bluffer han ikke nødvendigvis 100% med dem på river.

Ser bare en del hænder vi er bagud til som næsten altid tager denne linje. Og der er ikke så mange missede draws han laver om til bluff.

99-JJ,T9,86,76,66 tror jeg meget ofte han spiller på denne måde.

En sjælden svag Qx kan også snige sig ind nogen gange.

Men du kan sagtens lave cases hvor det er et call. Dog er det langt fra et call mod alle hvis du checker.

13-03-2009 19:07 #7| 0

@SteenV

Jeg tror, at du begrænser vores modstanders tænkning til et for svagt level.

Saibot spiller sin hånd på en måde, der signalerer en fundamental svaghed. Han rivercheck kunne sagtens sætte ham på en otter, der er bange for at være slået. At fyre et bluff af på river med Any2 er profitabelt, hvis Saibot rutinemæssigt folder 2. pair i det her spot.

Og folder han rutinemæssigt her med any2, bør en tænkende modstander floate med flere hænder for at bluffe på river.

Det gør Saibot self. ikke, men ved modstanderen det?

---
www.raybandk.blogspot.com

13-03-2009 19:10 #8| 0

Korrekset for at fremme forståelsen...

@SteenV

Jeg tror, at du begrænser vores modstanders tænkning til et for svagt level.

Saibot spiller sin hånd på en måde, der signalerer en fundamental svaghed. Hans rivercheck kunne sagtens få en tænkende modstander til at sætte Saibot på en otter, der er bange for at være slået. For en modstander at fyre et bluff af på river med Any2, er profitabelt, hvis Saibot rutinemæssigt folder 2. pair i det her spot.

Og folder han rutinemæssigt her med any2, bør en tænkende modstander floate med flere hænder for at kunne bluffe på river.

Saibot folder self. ikke rutinemæssigt på river i spottet, men ved modstanderen det?

---
www.raybandk.blogspot.com

13-03-2009 19:20 #9| 0

Tja.

En ting er sikkert. Han caller jo like never den der turn med henblik på at bluffe. Han repper ikke det store, så det tror jeg ikke rigtig på.
Især ikke når han beskrives som solid TAG tænkende fætter.
På turn har han ofte noget A high, A2, 55 eller noget i den dur og føler med rette han har show down value. Dem better han ikke på river.
I og med jeg virkelig ikke tror hans blufffrekvens er særlig høj i det her spot, så synes jeg, at et fold ser ok, når du nu vælger at checke.

Men du skal da godt nok være uber strammish for ikke at have et std b/f på river?

13-03-2009 19:30 #10| 0

@Rayban

Du har ret i det er ret exploitable at folde. Men det er først interessant hvis han ved det.

Det ændre ikke på, at jeg ikke at jeg tror det i vakuum er bedst at folde hvis man har checket mod mange modstandere med denne beskrivelse.

Specielt da villains range indeholder meget få rene luft hænder og folk oftest checker når de har showdown value.

Tror det mest interessante er, om han vb'er svagere 8'er hvis vi checker.

Tror i øvrigt ved nærmere eftertanke at b/f er bedst mod langt de fleste.

13-03-2009 19:35 #11| 0

Btw. Argumentet med at villain bør floate luft hvis vi folder når river er præcis en 6'er holder ikke helt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar