1000€, 1mill gtd, ps.fr - flop plan

#1| 0

Samme tour som Xnuuu postede en hånd fra for kort tid siden. ME FCOOP stars.fr. Vi er gået i pengene for en times tid siden og der er vel omkring 180 tilbage. Avg er omkring 150k.

Har ikke meget info på villian da han lige er kommet til bordet for ca. en orbit siden. Han har dog en stor stack og har åbnet et par gange allerede, så noget kunne tyde på at han er til den friske side. Jeg har lige tabt et semi stort flip med AK kort forinden, ellers har jeg ikke rørt på mig.

Hand Information
, 2500 BB (9 handed).

Table Information
Seat 1: matteo02 ($465423)
Seat 2: brubru007 ($162988)
Seat 3: marie.bikett ($58806)
Seat 4: fu arjel ($82525)
Seat 5: geekwada ($272266)
Seat 6: Hero ($83761) Dealer
Seat 7: fishdntthink ($116000) Small Blind
Seat 8: gloub94 ($65248) Big Blind
Seat 9: sakidas ($209543)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $3750)
sakidas: FOLD
matteo02: RAISE $5999
brubru007: FOLD
marie.bikett: FOLD
fu arjel: FOLD
geekwada: FOLD
Hero: RAISE $14885
fishdntthink: FOLD
gloub94: FOLD
matteo02: CALL $8886

Flop(Pot: $33520)


matteo02: CHECK


33k i potten og hero har ca. 68k tilbage i stacken, hvad er planen herfra?

Redigeret af becks d. 17-11-2011 23:36
17-11-2011 23:42 #3| 0

Jeg tror jeg checker bag, for at evaluere turnaction.
Vi kan ikke rigtig bet-folde, og jeg ved ikke hvor fedt det er mod hans range.

Hans range består vel af diverse par og høje kort. Vi dominerer hans høje kort, og hans par folder sjældent sådan et flop, hvis det først kalder pre..

Redigeret af madsmk d. 17-11-2011 23:43
17-11-2011 23:51 #4| 0

Jeg er faktisk rigtig dårlig til at spille de her spots selv i tours, fordi jeg føler, jeg har some how show down value, men omvendt ikke rigtig kan tåle nogen form for heat.

På den ene side er det fesent at bette, fordi vi risikerer at folde alt ud, som ikke slår os - undtagen de enkelte gange, han c/r bluffer. Og jeg synes altså bet/get it in er lidt spewish.

Derfor er check er fint nok spil, fordi vi giver os selv mulighed for at klonke. Problemet er, at vi ofte facer et turnbet, og det kan jeg ikke rigtig se os betale.

Derfor tror jeg, at bet 10k - fold til push er det bedst play. Vi kan få nogle cc fra noget 77, 88, TT-ish kinda stuff, som vi måske kan spille af på senere streets eller ramme ned, og vi får foldet en række hænder, som i hvert fald ikke bluffer os på senere streets.

18-11-2011 00:05 #5| 0

har heller ikke noget imod check bag og evaluere hans action på turn.

Uden specifikke reads på ham er det svært at vurdere hvordan han spiller 99-JJ vs et lavt cbet. Ud fra hvad jeg har oplevet i de større tours på stars.fr herunder FCOOP events er du nok bagud 8/10 gange.

EDIT: ser hvor kæmpestor villain er. GIr mig kun mere lyst til at checke bag frem for at møde klamt shove fra en frisk semibluffhandske.

Redigeret af DrNoe d. 18-11-2011 00:07
18-11-2011 01:59 #6| 3

Jeg caller bare pf

18-11-2011 13:47 #7| 0

Jeg spiller preflop som dig - og betfolder 20,5k på floppet.

18-11-2011 14:10 #8| 0

For fanden, hvor jeg synes du har en mærkelig tilgang til tourspillet, KP.

@OP

madsmk/doc har sagt, hvad der skal siges.

18-11-2011 14:18 #9| 3

Jeg kan bare ik lide at sætte mig selv i spots som disse hvor stacks er akavet, så vil jeg hellere kunne floate cbets, underreppe min hånd, raise cbets og lave andet sjov end at sidde i sådanne spots... Spild af chips imo

18-11-2011 14:21 #10| 3

Nu er det højere BI end de få turns jeg engang imellem spiller, så beklager hvis det er et dumt spørgsmål.

Selvom jeg godt er klar over man har pos på villain, forstår jeg ikke at man i stedet for at kalde, vælger at reraise pf, for så at tjekke et relativt uskyldigt rainbow flop?

Enten kun kald flop og slappe af, eller reraise og give den gas på sådan et flop.

Jeg ville også kun kalde pf

Men er det mig der er helt forkert på den?

Redigeret af Kadang d. 18-11-2011 14:23
18-11-2011 14:22 #11| 2
MadsMP skrev:
For fanden, hvor jeg synes du har en mærkelig tilgang til tourspillet, KP.

@OP

madsmk/doc har sagt, hvad der skal siges.


hvorfor det? AKo er imo ikke altid en must 3bet hånd i alle spots.
18-11-2011 14:28 #12| 0
Mrcharming skrev:
MadsMP skrev:
For fanden, hvor jeg synes du har en mærkelig tilgang til tourspillet, KP.

@OP

madsmk/doc har sagt, hvad der skal siges.


hvorfor det? AKo er imo ikke altid en must 3bet hånd i alle spots.


Nu tænker jeg obv ikke udelukkende på denne hånd. Selvfølgelig er AKo ikke et nobrainer 3bet i alle spots.
18-11-2011 14:28 #13| 2

Jeg synes, at KP har en relevant pointe. Stacks er akavede for villain til at 4-bette, og vi står altså tit i nogle stenede post flops spots.
Altså fint nok at checke flop, men min erfaring er bare, villain i så fald better tæt på 100 procent af sin på range på en turn, hvor kun A/K for alvor hjælper os.

Og det er for mig at se argumentet mod at checke floppet: Ja vi har skam equity, men vi kan jo ikke rigtig tillade os betale turn, og det ser spas ud og virker spewy at shove ind over hans sandsynlige bet.

Ved at flatte pre holder vi en masse skraldhænder inde, og potsize vs stacksize gør, at vi får noget manøvrerum postflop. Desuden kan vi generere skviz fra blinds.



Redigeret af Løpenthin d. 18-11-2011 14:29
18-11-2011 21:06 #14| 0

Fwiw så flatter jeg her rigtig meget uden dynamik. Hvis 3bet, vil jeg hellere gøre det større, men vi har pos, så flat er altid mit default play her pre.

Dejligt at se, Løp, at du pickede op flat AK i stedet for 3bet fra tidligere diskussion ;-) (og ja, jeg ved godt at spottene ikke kan sammenlignes, men anyway..)

19-11-2011 01:16 #15| 0
Dejligt at se, Løp, at du pickede op flat AK i stedet for 3bet fra tidligere diskussion ;-) (og ja, jeg ved godt at spottene ikke kan sammenlignes, men anyway..)


Jeg er lidt pas på, hvad du mener?
19-11-2011 07:21 #16| 0
Jeg er lidt pas på, hvad du mener?


Det kan jeg godt forstå. Tjekkede lige den anden diskussion, og jeg havde vist byttet om på din og jungles kommentar.. my bad :(
21-11-2011 18:36 #17| 0
OP

Tak for inputs. Jeg er meget enig med dem som siger flat > 3-bet preflop.

Det er lidt svært for mig at give villian en range når han flatter her, men den indeholder nok en del par + en del AQ,AJ og måske nogle SCs hvis han er tilpas elendig.

Som spillet er jeg uenig med stortset alle i tråden (det er nok mig der er noget galt med). Bet-fold er klart den værste løsning, da vi har minimum 35-40% mod den range villian kommer ind med.

Hvis vi checker floppet bag spiller vi vores hånd faceup. Villian virker som en decent spiller, så vi kan ikke forvente at vi får lov at tage ned med A high specielt ofte. Hvis vi klonker turn får vi ret sjældent action, igen fordi vores hånd er ret faceup.

Jeg valgte at bet(induce)-call floppet, og mener egentlig stadig det er den bedste løsning, synes ikke rigtig der er kommet nogen gode argumenter for de andre løsninger.
Når vi kommer ind på floppet har vi meget sjældent mindre end 30%. Jeg mener villians range bør være mere vægtet mod hænder som AQ,AJs end par, da han bør reste mange af de par han vil spille preflop (især med den stack han har). Hvis villian har en del broadways og andet skrald i hans preflop call range, så bør han ganske enkelt c/r det her flop ret ofte. Min range er også meget polariseret med mit 3-bet preflop og det er ikke urealistisk at jeg har mange hænder jeg b/f floppet med. Jeg mener altså at jeg kommer ret godt ind mod villians c/r range på det her flop med AK.

Hvad siger tour cheferne, er bet/call skidt?

21-11-2011 18:50 #18| 0
Min range er også meget polariseret med mit 3-bet preflop og det er ikke urealistisk at jeg har mange hænder jeg b/f floppet med. Jeg mener altså at jeg kommer ret godt ind mod villians c/r range på det her flop med AK.


Hvilke hænder har du i din bet-fold range?

Tror du ikke, at der er større ssh for at han bluffer turn, hvis vi checker bag på flop ned at han bluff-c-raiser flop,som i øvrigt også committer os helt.

Jeg er dog enig med dig i, at bet-fold er ulækkert..
21-11-2011 19:19 #19| 0
OP
madsmk skrev:
Hvilke hænder har du i din bet-fold range?


Min bet/fold range består at alle de random crap hænder jeg 3-better preflop. Bigstack der åbner light fra midt/tidelig position virker det ret oplagt at 3-bette med random stuff med relativ høj frekvens. De fleste er enige om at flat preflop med AK er godt, og jeg går udfra at de fleste mener flat er godt fordi det er et dårligt 4-bet spot for villian -> derfor er 3-bet med ATC godt.

madsmk skrev:
Tror du ikke, at der er større ssh for at han bluffer turn, hvis vi checker bag på flop ned at han bluff-c-raiser flop,som i øvrigt også committer os helt.


Jeg har tit svært ved at analysere hvad der går gennem hovedet på diverse tour regs, men nej jeg tror egentlig ikke han bluffer turn så meget oftere end han c/r flop med AQ,AJish. Når han flatter mig preflop går jeg udfra han antager at min range er relativ bred. Desuden synes jeg det eneste spil der er dårligere end bet/fold flop er check flop, call turn, fold river. Men jeg synes også det er klamt at call stacken af et i spot hvor vi spiller vores hånd faceup.

Mit alternativ til b/c flop er check back flop og fold til action på turns som ikke improver min hånd.
21-11-2011 20:25 #20| 0

@Becks

Hm. Jeg tror det er helt vildt optimistisk at forestille sig, at vi har 35-40% equity mod hans range. Jeg tror vi kommer pokkers dårligt ind. Der er jo også enkelte gange, hvor vi kommer ind med nærmest 0 procent mod hans esser.

Stacks er ekstremt akavede til at begynde at calle 3bets oop med AJ og sågar AQ. Jeg tror, at han er mere tilbøjelig til at pushe eller folde. Men han har måske et par enkelte komboer, men der jo ingen, der siger, at c/shipper dem, når han kommer til flop med dem? Jeg tror, at han er langt mere tilbøjelig til at have esser end AQ, når han flatter pre i det spot.

Hvilken vægtet range, tror du realistisk, at han har med sit flat pre? For det er klart, at betaler han så bredt, at han har SCs i sin range, så må vi jo bare lukke øjnene og b/c floppet.
For b/f kan godt ligne pengeafbrænding med AK høj. Men det er simpelthen som et bluff med den bedste hånd, hvor donket det end kan lyde. Jeg better for at tage den ned, og overvejelen er, at han ofte nok c/f sin svage del af sin range til, at det er profitabelt. Jeg ved godt, at det kun er hænder, vi slår, men jeg har svært ved at se, hvordan vi skal udnytte, at vi dominerer hans få kombinationer af KQs/AQ etc.
Og jeg er helt uenig i din betragtning omkring AQ/AJ. Hans bluffrekvens er meget højere ved et bet på turn, end ved et c/r ai på flop. Men jeg kan stadig ikke se, hvordan vi kan calle turn profitabelt.

Jo mere jeg tænker over det, des to bedre kan jeg egentlig bedst lide bare at give op. Jeg tror, altså villain caller med en solid range pre i det spot, og jeg tror sick ofte vi facer et c/r AI fra en gruppe hænder, der knuser os.

Så check og muck turn er nok the superior way to go.





22-11-2011 01:49 #22| 0
OP

@bajawa

Så vi skal bet-folde i et spot hvor vi nærmest har odds mod alt andet end AA,KK og random sets? Desuden et spot hvor villian imo er meget likely til at have hænder vi dominere.

Du antager i din argumentation at villian ikke rigtig har nogen plan for hånden, og det tror jeg er forkert i mange tilfælde. Det er i hvert fald naivt at tro at en bigstack bare caller et 3-bet preflop for at give op på nok flops til at vi bare kan lukke øjnene og bet/folde. Men jeg er ingen tour chef, synes bare det ser ret svagt ud. Bliver dog tit forundret over de argumenter tour cheferne graver op for at holde stacken i live :)

22-11-2011 02:29 #24| 0

@ Becks
Tror du overvurderer voldsomt hvor ofte vildanden BÅDE coldcaller pre med dårligere broadways OG CR dem ind på rag flop :S

@MadsMK
Du tror ikke seriøst jeg aldrig flatter hænder ala AK pre vel?

@ Hånden
Jeg har bestemt ikke noget imod at checke bag og gør det med en vis frekvens og mener ikke vi spiller hånden så face-up som I gør det til. Store par, sets etc. kan sagtens checkes bag her med de her stacks.

Cont better dog som oftest i omegnen af 8995 or so...




22-11-2011 15:52 #25| 0

B/f du som udgangspunkt Jungle? Problemet med at b/f er imo, at vi enten skal vælge en sizing, så vi nærmest får odds til at calle, eller også vælger vi et eller andet bøssoidt, som kan være ret inducende.

Desuden er det obv. også kun profitabelt at c-bette, hvis han han har en del hænder i sin range, som misser og c/f. Og hvis han flatter dem pre, så tror jeg også, at han fra tid til anden c/r dem ind på flop.

Det bliver lidt meh lige meget, hvad vi gør.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar