$100 - what to do?

#1| 0

Har smidt $100 ind på Stars - men hvordan skal de vokse sig større?

Ja, jeg ved godt det er super subjektivt hvad man vil spille, hvorfor, hvordan etc etc, men nu spørger jeg alligevel:

Skal jeg kaste mig over cash? SNGs? MTTs?

Jeg har spillet en god del poker efterhånden og flere varianter - dog mest cash. Målet med de $100 er sådan set bare, at de skal "vokse". Jeg har ingen planer om, at de skal laves om til hus og bil, men kan jeg komme til at hive $$ ud til en håndfuld fadøl i fredagsbaren i ny og næ, ja så er jeg sgu fint tilfreds! :)

Så hvor mener PN, at det er nemmest at komme op på et nogenlunde niveau? Jeg er ikke født i går, og ved godt, at det ikke begynder at regne med guldmønter og juveler fra dag til anden, men håber I fanger min pointe, og vil guide mig i den rigtige retning.

Cash? If so, NLHE? PLO? Har spillet ganske lidt PLO, så kender da de absolut mest basale ting til spillet, men ikke meget mere end det.
SNGs? HU? 6 max? 9 max? 45/90? 180/360? MTT? Normal speed? Turbo? Hyper?

Mht. BRM, så er det ikke jordens undergang hvis jeg går bust, og muligheden for reload er der, men jeg ser dette som et lille projekt, og vil gerne stille og roligt grinde mig op (uden reload) :)


Så ærede pokernettere, flame away:

Redigeret af Rokamp90 d. 21-11-2013 00:59
21-11-2013 01:30 #2| 0

Målet at vinde til lidt fadøl og kunne cashe lidt ud er fint.

$100 er jo ingenting, og du har vel også en ide om hvad der er klogt. Spil lidt forskellige spil. Små sngs, lidt Cash game. Altså, du søger også lidt lir, så at spille NL2 eller $0.50 sng tiltaler dig nok ikke.

Så spil evt. noget $2,50 sng og måske give $7 lidt skud. Cash evt. NL10, eller ½ BI på NL25, hvor du laver hit run mode, eller er yderst varsom med dit table selection. Og så er det jo bare at acceptere hvis det går galt.

21-11-2013 02:11 #3| 1

Altså, hvis du kan sætte dig op til det, så er det bare igang med $0.50-$2.50 180erne, alt efter hvor stram BRM du vil køre med.

De kan slåes virkelig hårdt - en anden profil herfra PN, lavede så vidt jeg husker $3.500 på en måned på $2.50'erne. :-)

21-11-2013 10:30 #4| 0

Det er ikke et problem at finde motivation til at grinde micro stakes, som fx NL2 eller SNG 180 for $0.5

Jeg finder spillet utrolig underholdende - uanset variant.


Hvor finder jeg det bedste materiale at studere ifm. 180'ere (/MTTs?)?

Det lyder voldsomt, at lave sådan en profit på det. Er det turbo, eller normal speed? :)

21-11-2013 10:41 #5| 0

raket - ind på NL200 med dig.

21-11-2013 10:45 #6| 0

6-max turbo SNG, er selv startet lidt op igen og føler ikke jeg er særlig langt bag efter

21-11-2013 10:51 #7| 0

Hvorfor skal du anbefale raketter, når jeg rent faktisk understreger, at det at grinde mig opp nedefra ikke er et problem, ari? :) Så også du gjorde det i en anden tråd. Fy fy skamme.
Du er en lille bisse er du..

21-11-2013 11:23 #8| 0

NL5 - afsted.

1BI = 2 øl, burde da være motivationsfaktor nok!

21-11-2013 13:10 #9| 0

Det sjove ved poker er da hierarkiet.
køre selv med ca 100 doller på kontoen, når jeg kender min plads i hierarkiet stiger rullen,når jeg skal have lidt sjov træder jeg et par skridt op af stigen med chancen for at vinde en pose guld eller få et dumme dunk, får jeg et dumme dunk begynder jeg forfra ved de 100 doller,men det sker da man finder en lille pose guld.
Sa er det jo op til en selv om posen skal gøres større eller om de skal hæves til øl.

21-11-2013 13:16 #10| 0
Rokamp90 skrev:
Hvorfor skal du anbefale raketter, når jeg rent faktisk understreger, at det at grinde mig opp nedefra ikke er et problem, ari? :) Så også du gjorde det i en anden tråd. Fy fy skamme.
Du er en lille bisse er du..


haha - undskyld hr.

seriøst svar: Jeg ville kaste mig over SNGs og MTT-turneringer fra 1-4$ buyin, hvis du har tiden til det.

ellers må det være cash NL10, hvis du ikke har tiden til MTTS. (hvis du har mulighed for at reloade i tilfælde af variansen spiser dine buyins). ellers NL5.

Har selv grinded en del PLO10 og det er bestemt til at slå med en lille smule spilforståelse., så det er også en mulighed hvis du er til det.
playerpoolen består af nits og folk der spiller noget a la 60/4. ;-)

God fornøjelse.
21-11-2013 18:01 #11| 0

Haha. No harm done ;)

Okay. Har overvejet PLO, men tanken om at starte mere eller mindre fra bunden hvad angår spilforståelse og teori, er måske liiige overvældende nok.

Tror det bliver SNGs og MTT med de lave buy ins. Det er en god følelse, når man kommer dybt i den slags turneringer :D Muligheden for reload er der, men vil som sagt helst være fri.

Vil tage nogle dage med SNGs/MTT og se hvordan det går :D

Mange tak :)

21-11-2013 19:03 #12| 0

Hvis du ikke allerede kender til dem så er Live's og lallez0r's 180 Mandsvideoer virkelig gode og de er gratis her på pokernet :)

Jeg er lige startet som dig med at spille mig langsomt op fra bunden og spiller for tiden 0,50 $ 180man som er let at slå selv for en nybegynder som mig.

Held og lykke!

21-11-2013 19:05 #13| 0

Tak for tippet, TRM :)

Og i lige måde!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar