1 måned i Thailand i februar 2027, hvor skal vi tage hen?

#1| 0

Vi vil helst bo det samme sted hele ferien. Fokus er på strand, afslapning, og hygge. ? 

2 voksne + 2 børn (5+8 år)

Vi kigger både på villaer eller resorts, men hvis det skal være på resort skal der være to værelser. 

Budget 60K dkk ish for overnatning. 

Vi er interesseret i at slappe af, tage på stranden de fleste dage og så evt besøge noget kultur nogle af dagene. 

Redigeret af gucciboyman d. 25-01-2026 19:58
25-01-2026 19:17 #2| 1

Umuligt at svare på, hvis du ikke kommer med nogle detaljer om hvad I er interesseret i. 

Der er stor forskel på anbefalinger afhængig af, om I er til fest og farver eller rolige omgivelser med strande der ikke er overrendt.

25-01-2026 19:51 #3| 0

Kata beach er fint, så kan man stadig tage en tur til galskaben hvis man for lyst en aften.

25-01-2026 20:07 #4| 6
dankjar skrev:

Umuligt at svare på, hvis du ikke kommer med nogle detaljer om hvad I er interesseret i. 

Der er stor forskel på anbefalinger afhængig af, om I er til fest og farver eller rolige omgivelser med strande der ikke er overrendt.

Ja de er nok til en masse fest og farver med to børn på 5-8 år og ikke strande og rolige omgivelser hvor der sker noget for børnene også;)

Redigeret af Nimacos d. 25-01-2026 20:08
25-01-2026 21:59 #5| 11
Nimacos skrev:

Ja de er nok til en masse fest og farver med to børn på 5-8 år og ikke strande og rolige omgivelser hvor der sker noget for børnene også;)

Hvis du brugte den høje IQ du påstår at have, ville du se at op har redigeret 19:58 efter dankjar bad om flere oplysninger.

25-01-2026 22:10 #6| 0

Ao nang krabi.

du kan takke mig når i kommer hjem.

Hands down det bedste sted jeg har været i Thailand, og skulle jeg flytte derud igen, så blev det dertil.. En lille hyggelig by tæt på de små øer med Bounty strande.. Der er mange ø hop ture med både, som ikke kræver lang sejltid.. 

25-01-2026 22:19 #7| 0

Helt enig med Per_danmark's anbefaling - Krabi området har utroligt meget at byde på for både børn og voksne.

Hvis I kan lide at snorkle, så vil I formentlig elske at dykke. I givet fald kunne I overveje at tage et PADI Open Water certifikat. Det tager kun 4 dage og så kan I dykke til 18 meter og vil opleve en helt ny fantastisk verden.

Da I har god tid vil jeg endvidere anbefale, at I kort efter tage et Advanced Open Water kursus. Dermed kan I dykke ned til 30 (max 40) meter og har adgang til alle "recreational" dykkersites og det er ret nemt at tage Advance kurset. 

God tur

Redigeret af dankjar d. 25-01-2026 22:36
25-01-2026 23:16 #8| 0
hartvig skrev:

Hvis du brugte den høje IQ du påstår at have, ville du se at op har redigeret 19:58 efter dankjar bad om flere oplysninger.

Ja hukommelse er heller ikke din stærke side og du har jo også været her længe;)

Gucciboyman er ivrig tråd starter og har flere tråde med Volvo familiebil med plads til barnevogn, ski ferie i Norge med børn og andre rejse tråde hvor børn er nævnt;) 

Det er jo ikke fordi det er hans første indlæg eller tråd på pn;)

Så jo, den høje IQ og elefant hukommelsen er også brugt her pre mit indlæg;) 

Redigeret af Nimacos d. 25-01-2026 23:20
26-01-2026 11:27 #9| 0
Per_danmark skrev:

Ao nang krabi.

du kan takke mig når i kommer hjem.

Hands down det bedste sted jeg har været i Thailand, og skulle jeg flytte derud igen, så blev det dertil.. En lille hyggelig by tæt på de små øer med Bounty strande.. Der er mange ø hop ture med både, som ikke kræver lang sejltid.. 

Enig her. - tilføj. Vælg at bo på Panan krabi resort Room 1702. 

26-01-2026 11:46 #10| 0

Er lige kommet hjem fra 2 uger i Thailand. Vi har børn på samme alder. Vi var 2 steder: Ao Nang og Khao Lak. Det var rigtig fedt begge steder og kan præcis det du efterspørger. 

Khao Lak er mere stille. Der er flere beach resorts med rigtig flotte strande. Vi har været der flere gange. Det er et klasse sted. Stille nok til at man kan komme helt ned i gear. Stadig masser af oplevelser for børnene tæt på: Bådture, bamboo rafting, vandfald, markeder, elefanter, skildpadder, etc. Og så har thaierne ikke fået nok af turister, så de er afslappede, søde og venlige. Noget jeg sætter pris på ved Thailand og noget, som jeg savnede lidt i Ao Nang. 

Ao Nang er der mere gang i end Khao Lak. Så du kan 10x butikker, restauranter, etc. Gode muligheder for bådture til smukke strande. Vi boede på Holiday Ao Nang Beach Resort. Det var et rigtig fint hotel og perfekt for unger i den alder. Der er lidt vandrutstjebaner, et rigtig godt legerum, aktiviteter for børnene osv. Klart en anbefaling værd. 

27-01-2026 19:51 #11| 0
caspergj skrev:

Er lige kommet hjem fra 2 uger i Thailand. Vi har børn på samme alder. Vi var 2 steder: Ao Nang og Khao Lak. Det var rigtig fedt begge steder og kan præcis det du efterspørger. 

Khao Lak er mere stille. Der er flere beach resorts med rigtig flotte strande. Vi har været der flere gange. Det er et klasse sted. Stille nok til at man kan komme helt ned i gear. Stadig masser af oplevelser for børnene tæt på: Bådture, bamboo rafting, vandfald, markeder, elefanter, skildpadder, etc. Og så har thaierne ikke fået nok af turister, så de er afslappede, søde og venlige. Noget jeg sætter pris på ved Thailand og noget, som jeg savnede lidt i Ao Nang. 

Ao Nang er der mere gang i end Khao Lak. Så du kan 10x butikker, restauranter, etc. Gode muligheder for bådture til smukke strande. Vi boede på Holiday Ao Nang Beach Resort. Det var et rigtig fint hotel og perfekt for unger i den alder. Der er lidt vandrutstjebaner, et rigtig godt legerum, aktiviteter for børnene osv. Klart en anbefaling værd. 

Hvilket hotel både I på i khao lak? 

27-01-2026 21:52 #12| 0

Hvis du kigger mod Phuket, så har Familien og jeg har været her af 2 omgange i 2023 og 2024 (børn på det tidspunkt 10/11 og 7/8)

Katathani Phuket Beach Resort | Luxury Private Beach Resort

Super fedt resort med den fedeste strand og 4-5 pool områder (hvor man ikke slås om solsenge). 100% afslapnings resort.

Resortet ligger lidt uden for Kata, for enden af en vej. Der er 7-8 fine små spisesteder oppe i byen som er billigere og bedre end samtlige resort options. Og ellers, så tag en Tuk Tuk til Kata ... eller det lidt længere tur til Patong.

Du kan gå ned til den lokale "booker" i gaden eller gøre det på hotellet, masser af mulighed for øhop ture, små ture i området eller de klassiske ture til James Bond Island eller Phi Phi Island.

Kæmpe anbefaling herfra!

Redigeret af rickrick d. 28-01-2026 07:08
27-01-2026 22:34 #13| 1

Ville personligt vælge koh lanta, en overset afslapnings perle i Thailand imo! Vi har selv boet på layana resort, ved dog ikke om i går over budget på dette, men værd at undersøge imo!

hvad I end gør så hold jer fra Phuket, medmindre I har en ualmindelig stor russer fetish altså!

28-01-2026 04:24 #14| 0

Sidder lige nu på baan kaan tiang see villas på koh Lanta med familien. Rigtig god value, top service, lækker pool og fint inden for budget.

Vi rykker videre til et sted der hedder narima om et par dage, det har jeg flere venner der har talt meget varmt om.

28-01-2026 08:41 #15| 0
djoffer skrev:

hvad I end gør så hold jer fra Phuket, medmindre I har en ualmindelig stor russer fetish altså!

Personligt synes jeg "Russer frygten" er lidt overdrevet ... da vi var der i 2023 var de "lidt til meget" irriterende.

Men allerede i 2024 kunne man godt mærke at Thai'erne var trætte af dem ... og med normaliserende tilstande, så var der en klar tendens til, at russerne ikke kunne "udfolde" sig i samme grad!

Jeg skal dog indrømme, at de har en impact på, at vi giver Vietnam et skud i år i stedet for - vi rejser om 1,5 uge :-) 

28-01-2026 09:16 #16| 0

Hvis I skal have en uge med lidt flere/anderledes oplevelser, så overvej Sabah og/eller Sarawak på Borneo.

F.eks. 3 dage/2 nætter med river safari på Kinabatangan-floden, og så besøg på Orangutan sanctuary i Sandakan. Kombineret med 4-5 overnatninger på resort i Kota Kinabalu. 

Redigeret af lilleclown d. 28-01-2026 09:17
28-01-2026 10:20 #17| 0
rickrick skrev:

Personligt synes jeg "Russer frygten" er lidt overdrevet ... da vi var der i 2023 var de "lidt til meget" irriterende.

Men allerede i 2024 kunne man godt mærke at Thai'erne var trætte af dem ... og med normaliserende tilstande, så var der en klar tendens til, at russerne ikke kunne "udfolde" sig i samme grad!

Jeg skal dog indrømme, at de har en impact på, at vi giver Vietnam et skud i år i stedet for - vi rejser om 1,5 uge :-) 

Haha synes Phuket er ret russer ramt, men man kan nok klare den, synes bare også generelt at Phuket er lidt lort i forhold til andre dele!

Vi rammer også Vietnam i år, dog først til april, men god tur:)

28-01-2026 10:51 #18| 0

Jeg tror det afhænger af sæson om der er mange (unge) israelere eller russere. 

Lonely Planet skriver på deres egen måde, hvor der er mange af dem. Det sparede os for mange irritationer. 

De unge israelere havde lige været igennem to års værnepligt og havde selvfølgelig en masse krudt i kroppen der skulle fyres af. Det gjorde dem bare ikke mindre trælse. 

28-01-2026 11:41 #19| 0
djoffer skrev:

Haha synes Phuket er ret russer ramt, men man kan nok klare den, synes bare også generelt at Phuket er lidt lort i forhold til andre dele!

Vi rammer også Vietnam i år, dog først til april, men god tur:)

De russere kunne ikke få mit pis (særlig meget) i kog :-) 

Du må lave en Vietnam tråd, med gode og dårligere råd ;-) jeg har en kammerat der tager til det nordlige Vietnam i maj-juni.

Tak, og god tur til dig/jer også.

31-01-2026 12:14 #20| 0

Koh lanta og krabi rigtige fine steder,med en del øer man kan sejle til.koh chang.er også fantastisk .

31-01-2026 12:48 #21| 0
djoffer skrev:

Ville personligt vælge koh lanta, en overset afslapnings perle i Thailand imo! Vi har selv boet på layana resort, ved dog ikke om i går over budget på dette, men værd at undersøge imo!

Meget enig. 

31-01-2026 21:00 #22| 0

Låner lige tråden. 
Hvordan har vi det med Thailand i juni/juli?? Go eller no go? 

31-01-2026 21:20 #23| 0

Jeg har også lige været i Ao nang.  Nok det sted der egner sig bedst til jeres behov. 

31-01-2026 21:40 #24| 0
Nitrrrrrram skrev:

Låner lige tråden. 
Hvordan har vi det med Thailand i juni/juli?? Go eller no go? 

Det er i den våde sæson, så I vil opleve mere regn, højere luftfugtighed og flere myg. Det er dog stadig muligt og der er nogen steder der er mere vejrsikre end andre. Er ikke sikker men mener at f.eks. Koh Tao og Koh Samui er bedre vejrmæssigt.

Redigeret af dankjar d. 31-01-2026 21:41
01-02-2026 07:27 #25| 0
dankjar skrev:

Det er i den våde sæson, så I vil opleve mere regn, højere luftfugtighed og flere myg. Det er dog stadig muligt og der er nogen steder der er mere vejrsikre end andre. Er ikke sikker men mener at f.eks. Koh Tao og Koh Samui er bedre vejrmæssigt.

Men hvor meget snakker vi? Har kun været i Thailand en gang, og der regnede det vel samlet 2 minutter på tre uger, så hvis du fortæller mig at det nu ville være 5 min på tre uger går det jo nok 😁

01-02-2026 07:29 #26| 0
Nitrrrrrram skrev:

Men hvor meget snakker vi? Har kun været i Thailand en gang, og der regnede det vel samlet 2 minutter på tre uger, så hvis du fortæller mig at det nu ville være 5 min på tre uger går det jo nok

Været der to gange i juli/august og har aldrig været et problem med regnen! Jo det kommer vand men det er jo stadigvæk 30+ grader.. og nej regner ikke i længere tid, kommer bare nogle afsindige regnskyl af og til!

01-02-2026 08:29 #27| 0
djoffer skrev:

Været der to gange i juli/august og har aldrig været et problem med regnen! Jo det kommer vand men det er jo stadigvæk 30+ grader.. og nej regner ikke i længere tid, kommer bare nogle afsindige regnskyl af og til!

Fedt, tak 🙏 

01-02-2026 09:48 #28| 1

Jeg bor i regionen og besøger jævnligt omkringliggende lande. Det er meget sjældent, at jeg skænker regntid de forskellige steder en tanke. Som beskrevet, så regner det - meget kraftigt - men det er max. 1-2 timer. Det har betydning nogen steder (f.eks. lukker øerne udfor Malaysias østkyst fra november-februar/marts), men så længe der ellers er åbent, ville jeg ikke lade det begrænse mig.

Redigeret af lilleclown d. 01-02-2026 09:49
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar