PLO200: Asger_b spiller 4 borde og kommenterer på sit spil - del 2


20/09-2013
23346 visninger

Din vurdering
4 / 5 (2 stemmer)

-

Kommentarer

20-09-2013 18:15

Må få set dem igennem


20-09-2013 18:58

Fik set det hele igår og havde lige en hånd (og mange noter jeg skrev ned).

39:42 - Vi får KKT7o på BTN, fisk (fishdonk72) limper 2 og vi gør det til 9. Bombeman som har været meget agressiv og svinget 3bs ud 3better os igen til 30, fisk kalder og vi folder.

Hvorfor folder du aktuelt i spottet?
- Du siger det er fordi, at vores hånd spiller dårligt multiway, men os at du er bange for at Bombeman checker bag og du kan komme i et klamt spot multiway hvis fisken får resten af hans stack ind på floppet med et pot-bet.

Et kald kan selvfølgelig ikke komme på tale, da vores hånd spiller super ringe multiway med ingen suits.
Mit spørgsmål er dog, om man ikke kan repotte her og få det ind vs. fisken? Bombeman har 3bettet meget i mod os tror det er 4/5 gange på bord2 i træk, og har som du selv siger justeret hans 3b-range vs. vores BTN-åbninger.


20-09-2013 19:52
Holgaard skrev:
Fik set det hele igår og havde lige en hånd (og mange noter jeg skrev ned).

39:42 - Vi får KKT7o på BTN, fisk (fishdonk72) limper 2 og vi gør det til 9. Bombeman som har været meget agressiv og svinget 3bs ud 3better os igen til 30, fisk kalder og vi folder.

Hvorfor folder du aktuelt i spottet?
- Du siger det er fordi, at vores hånd spiller dårligt multiway, men os at du er bange for at Bombeman checker bag og du kan komme i et klamt spot multiway hvis fisken får resten af hans stack ind på floppet med et pot-bet.

Et kald kan selvfølgelig ikke komme på tale, da vores hånd spiller super ringe multiway med ingen suits.
Mit spørgsmål er dog, om man ikke kan repotte her og få det ind vs. fisken? Bombeman har 3bettet meget i mod os tror det er 4/5 gange på bord2 i træk, og har som du selv siger justeret hans 3b-range vs. vores BTN-åbninger.


Jeg ved ikke om det er mig, men er det ikke rimelig skidt at have en raise fold range preflop? Jeg mener hvis den går raise, 3b hard 4b så ok! Når man ved der sidder en meget aggressiv spiller og squezzer, så burde man ikke åbne hvis man har tænkt sig at folde. Personligt folder jeg aldrig i det spot her, så skidt spiller den heller ikke mod en 10% sq range og en random handske.

20-09-2013 20:57

Jeg ved helt ærligt ikke, hvor aggro ham Bombeman er. Hans indledende stats gav ham 2% 3bets, som selvsagt er stigende over den her korte session, men som udgangspunkt slår han mig ikke som en type, der afviger helt vildt fra hans primære strat (selvom vi selvsagt ikke har ordentligt kendskab til den, heller).

Anyways, jeg har manipuleret lidt med det, og vi skal op i omkring 8% 3b range fra Bombeman, og nok nærmere 10-11%, med lidt FE, og et par enkelte brændte A'er fra shortien, før shove>fold. Det er, at best, close.


20-09-2013 21:16

@Asger

Jeg baserer det ikke ud fra hans stats da vi kun har 115(?)hænder på ham.

Du fortæller selv, at du synes, at han er en af de "bedre spillere". Jeg mener bare - ud fra den dynamik, som vi har haft mod ham tidligere, hvor vi har set ham 3bette os en del fra blinds når vi har knappen, synes jeg det var lidt et underligt fold.


20-09-2013 21:51

Så du tror, han 3better over 10-11% her?


20-09-2013 21:58

Asger_b

Du folder på bord 3 i semi lat pos efter ca 25 min 1010AJ enkelt suited i ovenstående video 2 ? Er det en fejl eller er der tanker bag det fold? Jeg vil da sige det er std at spille den hånd pre?

/Doolce


20-09-2013 22:35

Nej, det må være en fejl :(


20-09-2013 23:43

Der må være langt flere der har lyst til at se del 2, også selv om det er sent fredag :)


21-09-2013 02:01

@Dieb



Er set, havde dog intet at kommentere :-)

Der skal dog lyde et tak til Asger for hans arbejde.


21-09-2013 02:59

Altid en fornøjelse ;)


21-09-2013 12:53

@Asger_b

God video :) Lad os endelig få flere PLO videoer!

Hånden på bord 2 hvor du får 9105Q og rammer to par på J10457 synes jeg er meget interessant og er enig i mange af dine synspunkter. Dog siger du at den er close i mellem at bette og checke river og så stikker du 111$ ud i 204$ og efterlader dig med lidt over et potbet tilbage. Hvad er dine tanker omkring hvis han nu ved du stikker ud på to par og netop inducer dig til at bette river og han så kommer over toppen? Et all in kan du vel næppe calle og kan ik se han skal betale af her på river med dårligere 2 pars kobinationer. Derfor hælder jeg MEGET mere til at checke bag.

Synes det er bedre at tjekke bag hvor man formoder du ofte er god kontra at valuebette river og risikere han kommer over toppen enten i total bluf eller en made hand? Ja han har mange missed draws i sin range, med ved at bette river åbner du jo også op for han kan potbluffe den tilbage i hovedet på dig da man ikke formoder du altid sidder med nuts i dette spot ?

Mener bare at selvom du valuebetter 2 pars kombi her så tror jeg oftere du vil se et raise/fold end et call/fold fra en dygtig reg. Er det ikke bedre at checke bag og være god 8/10 gange eller mener du at du misser så meget value ved ikke at bette ud?

/Doolce




21-09-2013 13:23

22:50, bord 4, j1098ss - 4bet? ret godt spot at balancere sin 4b-range eller hvad?


21-09-2013 14:14
JoeLOL skrev:
22:50, bord 4, j1098ss - 4bet? ret godt spot at balancere sin 4b-range eller hvad?


Enten det eller coldcall, enig.

21-09-2013 14:46

Jeg vil måske cold-4bette top6% hænder (Oracle equity). Er JT98ss med deri? (Jeg har det ikke lige ved hånden).

Jeg er dog helt enig i, at flatcall er en ærlig option.

@doolce: Et expose sig for at træffe endnu en god beslutning, er ikke et argument for ikke at bette (eller bette, for den sags skyld). Pointen er, at jeg har x-% made hands, der ikke slår et single overpar, og nogle af dem, vil jeg gerne bluffe. Derudover har jeg nogle enkelte missede draws (KQ9 fx). Hvis jeg nøjes med at bette en random 77, 98 og 86, er jeg sikker på, at min VB range er for smal. Siden jeg ikke har specielt mange sets gående fra flat turn, og mine 2par kombinationer er begrænset til nogle (begrænsede) events af JT, og T-kombinationer, mener jeg, givet valget at sizing, at T95 er et bet, og efter al sandsynlighed et b/f, med mindre jeg har ekstraordinært mange low-equity floats fra flop/turn.


21-09-2013 15:13

Den er ikke engang i top10%. Så selv hvis vi vil gå mindre pair-heavy end PF equity definerer, bliver det, for mit vedkommende, aldrig et 4bet.


22-09-2013 11:52

Hmm. Jeg 4b selv i spottet, men jeg 4b også en hel del, og er egentlig i tvivl om jeg 4b for meget. Jeg synes det er lidt for statisk at bruge top% ranges. Så længe folk ikke adjuster, så folder de store dele af den range ud som har os i sækken pf, og fortsætter med den range som vi er foran.

pros; folk folder forkert mod os på a-høj flops. vores hånd er meget skjult når vi binker floppet stort, villain folder ukorrekt pf. det er ikke ingen katastrofe hvis villain 5b og vi kommer ind(i forhold til hvis vi selv holdte et a som i stort set alle hænder i top6%)

cons; vi har de forkerte blockere, hvilket vægter villains range mere mod høje kort og par. vi er ikke nær så nuttet som top6% hænder. hvis villain ikke folder ax af pf begynder det at blive lidt lakrids.

Ved sgu ikke rigtig. Det er bare lækkert at have en wide 4b range fordi folk begynder at lave store pf fejl mod dig, både når de ikke har adjustet men så sandelig også når de 'har' adjustet = mums $$

AB, kan du ikke prøve at udfolde nogle af de betting frekvenser du snakker om i videoen, og som også dig og HK har nævnt nogle gange. Du siger blandt andet at dine bet-frekvenser ikke er så høje som alle andres, hvorfor og hvordan er det en del af din strategi? Så kan jeg huske at HK snakkede en del om ch-backs i 3b pots(kunne forestille mig du var skarp her også), og det er generelt et spot jeg har en del besvær med. Så måske noget med betting-frekvenser og optimale linjer i 3b pots? Hvis du altså skal lave flere videoer :)

Rigtig gode videoer begge to. Kunne dog godt ønske mig at de var lidt længere per gang. Men ellers stærkt!


22-09-2013 11:56
JoeLOL skrev:

Rigtig gode videoer begge to. Kunne dog godt ønske mig at de var lidt længere per gang. Men ellers stærkt!


Jeg er enig i, at man får mest ud af lange videoer. Problemet er, at de fleste folk falder fra hvis en video er mere end maks 30 min. Så det er mig der har taget beslutningen om at gøre dem kortere, så flere ser dem. Asger kunne uden problemer lave dem 2 timer.

22-09-2013 12:49

Fair nok :)


22-09-2013 15:04

Jeg synes du har nogle gode argumenter, JoeLOL, og det kan godt tænkes, at de her 1/2-drenge har svært ved at adjuste til høje cold4bet frekvenser. Det vil jeg tage til revision i mine næste videoer. Noget af det, der er lidt nasty er, at folks 3b range består af meget nuttede low-rundowns (hvilke vi dominerer) og knap så nuttede KQJ-kombinationer, der har os domineret. Det kan give en ret grim reverse-implied på en del flops.

God idé mht 3bettede pots og check-backs. Jeg vil prøve at se, om jeg kan skaffe noget materiale på det.


22-09-2013 15:35

@Joe,

Har du en coldcall-range pre i det spot?


22-09-2013 20:43

Bump


23-09-2013 18:57
Dieb skrev:
Bump


Okay, ser dem lige igen så! ;-)

23-09-2013 18:58
skrub1 skrev:
Dieb skrev:
Bump


Okay, ser dem lige igen så! ;-)


I og med at det er gratis, så burde man minimum se dem én gang hver uge!

24-09-2013 12:48

Super video. Well done Asger!

Og jeg er enig med JoeLOL at det ville være sjovt at høre noget om dine tanker bag dine bet-frekvenser og check back frekvenser i bl.a. 3 bet pots.


24-09-2013 18:05
mrJBK skrev:
Super video. Well done Asger!

Og jeg er enig med JoeLOL at det ville være sjovt at høre noget om dine tanker bag dine bet-frekvenser og check back frekvenser i bl.a. 3 bet pots.


Nu spiller du jo selv ret højt PLO. Hvor meget får du ud af sådan en video her?

24-09-2013 19:17

Nu har jeg ikke spillet særlig meget på det sidste, da jeg har haft travlt med mit speciale, så jeg skal lige igang igen, og starter derfor i lidt lavere stakes.

Det er altid spændende at høre Asgers tanker omkring PLO. Han er dygtig og meget velovervejet i de ting han gør. Derudover er det også samme modstandere jeg møder, samt hans brugen af HEM2 er fin at høre. Der er jeg stadig en rookie.

Så selvfølgelig kan jeg bruge videoen :-)


25-09-2013 11:14

Ok, fedt at høre. Mon ikke du snart er tilbage på dine gamle takster igen. Det er også federe end det DTU pjat ;)


07-10-2013 15:42

Bump til dem der ikke har set del to endnu.


08-10-2013 23:17

Måske er PLOfolket ved at være klar til en 3. video...?


08-10-2013 23:40

Fyr den af!


09-10-2013 12:10

Har jeg råd til det?

Har han?

Han har!

Sæt i gang!


02-12-2013 00:59

Kæmpe applaus Asger på trods af PLO`s variable teori og tilgang får du virkelig forklaret dine spots på en rationel og let forståelig måde.


02-12-2013 05:40

Tak resive, det var sku pænt sagt ;-)


14-01-2014 16:04

Super video.

Er meget klar på endnu en:)


14-01-2014 17:47

klar!


28-01-2014 13:23

stadig klar!


31-05-2015 15:52

Uhh nu er vi klar på video 3 :)

Hvad med dig Asger? Bedre sent end aldrig jo;)