180m SNG's - del 12


05/01-2015
14000 visninger

Din vurdering
4.83 / 5 (6 stemmer)

---

Kommentarer

05-01-2015 16:35

Well.. Denne gang vil jeg blot komme med et spørgsmål. Man ser på et tidspunkt i video'en, lige efter der er blevet set på en hånd at Hero åbner A6s fra UTG.

Vil du mene det er std? Jeg tænker blot siden at det ikke er nævnt i videoen, eller hvordan?

Personligt synes jeg det er et ret klart fold, men det kan da tænkes jeg fandt et leak der :p


05-01-2015 18:41
Nitrrrrrram skrev:
Well.. Denne gang vil jeg blot komme med et spørgsmål. Man ser på et tidspunkt i video'en, lige efter der er blevet set på en hånd at Hero åbner A6s fra UTG.

Vil du mene det er std? Jeg tænker blot siden at det ikke er nævnt i videoen, eller hvordan?

Personligt synes jeg det er et ret klart fold, men det kan da tænkes jeg fandt et leak der :p


Der er nogle omstændigheder, hvor jeg synes, man kan åbne A6s UTG. Og når vi effektivt er under 10 ante-adjustede BB's, begynder det at nærme sig bunden af en push-fold range. Men nej, jeg mener ikke, det er et must-shove eller must-open eller standard-open eller lignende.

Hvis du giver det specifikke tidspunkt, skal jeg nok præcisere! Men jeg er lige lidt eksamenspresset.

05-01-2015 19:00

19:30 inde er hånden.. For mig at det er auto-muck i sådan UTG der, der er egentlig mest derfor jeg lige spørge lidt interesseret i det, da det kunne jo være at jeg havde et måske endda ret stort leak der? :)


05-01-2015 20:49
Nitrrrrrram skrev:
19:30 inde er hånden.. For mig at det er auto-muck i sådan UTG der, der er egentlig mest derfor jeg lige spørge lidt interesseret i det, da det kunne jo være at jeg havde et måske endda ret stort leak der? :)


Jeg har set den efter nu. Synes det er et OK open, idet spillet er 8-handed, vi er super deepstacked vs bord (hvilket hiver os endnu mere mod cEV) samt at der er anter og shortstacks, vi kan kalde. Men det er semi borderline og som sagt ikke et must-open, hvis du multitabler. Ikke noget stort leak, du har :).

06-01-2015 17:13

Lige en lille kommentar til HU-delen, da det er den eneste del jeg føler mig kompetent nok til at kommentere på. Overall er jeg ret enig med lallez0r omkring linjerne, selvom der da er et par småting jeg ville have gjort anderledes, men bestemt ikke noget graverende. Den eneste kommentar jeg er decideret uenig i, er omkring J5o hånden.

J5o er altså et helt fint defend og generelt kan man defende en del bredere end der bliver advokeret for her i videoen. Med de her stacks er der bare ikke råd til at misse en masse marginale +EV spots, som man kommer til, ved at defende en for stram range.


06-01-2015 19:37

Det er sgu meget vildt at se den her video. Jeg spiller MARKANT anderledes og - hvad skal man sige - mere modent i dag, end da jeg spillede de to turneringer der. Og det er altså først og fremmest pga. Lasses input. Tak!

Kan godt se at mange af mine moves i begge videoer er temmelig fiskede og flere spots er standard. Men. Synes sgu også Lasse kommer med en del guldkorn og aha-oplevelser som ikke nødvendigvis er bundet til mit tvivlsomme spil :-)

Kæmpe thumbs up for den pædagogiske tilgang til og formidling af et emne du med al tydelighed har styr på.


06-01-2015 19:38

Er det ikke muligt at gemme den på PC'en, så man kan se den senere?


06-01-2015 21:14

Det er ikke muligt at gemme dem, så du bliver nødt til at være online for at se dem.


07-01-2015 11:30
jonesbn skrev:
Lige en lille kommentar til HU-delen, da det er den eneste del jeg føler mig kompetent nok til at kommentere på. Overall er jeg ret enig med lallez0r omkring linjerne, selvom der da er et par småting jeg ville have gjort anderledes, men bestemt ikke noget graverende. Den eneste kommentar jeg er decideret uenig i, er omkring J5o hånden.

J5o er altså et helt fint defend og generelt kan man defende en del bredere end der bliver advokeret for her i videoen. Med de her stacks er der bare ikke råd til at misse en masse marginale +EV spots, som man kommer til, ved at defende en for stram range.


Fedt du gider komme med inputs!

HU er helt sikkert der, jeg personligt står svagest. Det skyldes, at det er den del af spillet, jeg har mindst erfaring med (sådan er det jo med SNG's; man er oftere short-handed end HU). Så bare fyr den af, hvis du ser noget!

Heldigvis er de modstandere, man som SNG-spiller kom op imod, tilsvarende endnu dårligere til HU af samme årsag. Min umiddelbare tanke er, at J5o givetvis er et fint defend, hvis vi vil sørge for, at vi ikke kan exploites af ATC BTN opens. Men det tror jeg stort set ingen randoms gør i de her spil anyways. Derfor defender jeg mere stramt, end hvad der normalt er "standard" i HU-spil. Hvordan tilpasser du selv til villains, der åbner stramt fra knappen?

07-01-2015 12:44

Det er klart at jo strammere villians er, jo strammere en range kommer vi til at defende, og der er da modstandere hvor jeg mucker J5o pre, men mod langt de fleste caller jeg uden at blinke. Men villian skal altså være ret så stram, for at J5o ikke er et +EV defend.


08-01-2015 00:43

Bookmark


08-01-2015 16:00

Du naevner selv efterfoelgende at oOmekatzoOo er reg og DET er han, saa mht. til J2s ser jeg det som et klart fold, mekatzo kalder rigtigt (taler af erfaring), vi shovede haanden foer, J2s er ikke saerlig paen. masser indicier for foldet IMO.

Fed video-serie men laer dem nu ikke for meget Lalle :D


09-01-2015 10:52
Faus skrev:
Du naevner selv efterfoelgende at oOmekatzoOo er reg og DET er han, saa mht. til J2s ser jeg det som et klart fold, mekatzo kalder rigtigt (taler af erfaring), vi shovede haanden foer, J2s er ikke saerlig paen. masser indicier for foldet IMO.

Fed video-serie men laer dem nu ikke for meget Lalle :D


Hey Faus! Long time no see :)

Har lige set spottet igen. Jeg er nok enig i foldet, men tror, det er mere close, end man umiddelbart skulle tro. Lige præcis mod mekatzo (og gode regs in general) og pga. shovet hånden før, så tror jeg også jeg selv smider oftest her, men der er altså ustyrligt meget overlay i puljen.

21-01-2015 20:42

Kan du sige om det er muligt at slå 180 mands feltet uden HEM. Min plan vil være at kun spille 2-3 stk af gangen.

Mit niveau er semi even ,men vil sige at jeg har fundet en del leaks i mit spil efter at have set din video :)

Tak til dig og PN for en forstålig video


22-01-2015 12:18
Kartze skrev:
Kan du sige om det er muligt at slå 180 mands feltet uden HEM. Min plan vil være at kun spille 2-3 stk af gangen.

Mit niveau er semi even ,men vil sige at jeg har fundet en del leaks i mit spil efter at have set din video :)

Tak til dig og PN for en forstålig video


Selvfølgelig daler din ROI uden HEM, men det burde stadig være muligt at slå spillene.

Dog kan det være, at du aldrig finder ud af, hvorvidt du slår spillene eller ej, da du aldrig når en stor sample med kun 2-3 af gangen. Pointen er, at bare en smule negativ varians ville kunne give et forkert billede.

EDIT:
Det gælder også den anden vej rundt, en smule positiv varians kunne få dig til at tro, at du slår formatet

22-01-2015 12:29
Kartze skrev:
Kan du sige om det er muligt at slå 180 mands feltet uden HEM. Min plan vil være at kun spille 2-3 stk af gangen.

Mit niveau er semi even ,men vil sige at jeg har fundet en del leaks i mit spil efter at have set din video :)

Tak til dig og PN for en forstålig video


Burde bestemt være muligt, da der stadig findes så mange tosser i dem.

11-02-2015 14:27

hvad hedder det program der regne procent ud..

Kan man få det til når man spiller så for man procent på hvor stor chancen man har for og vinde.


07-05-2015 18:36

Blot en tak til Lasse for en god, spændende og for mit vedkommende lærerig videoserie. Specielt de seneste to afsnit hvor udgangspunktet er Makassips handhistory, ramte mine egne leaks smukt og har givet mig noget at arbejde på - Well done!