Tilttråd 2023 V2

#1| 3

Jeg har brændt inde med én og kan se, at den gamle tråd er lukket. 

 

På mit arbejde, er der tilknyttet en hjemmeside med en webshop. På den webshop er der en chatfunktion. Den chat betjener jeg til tider. Chatten har en funktion, der gør, at jeg kan se, hvad personen i den anden ende skriver, inden de trykker enter. Forestil dig det dummeste du nogensinde har hørt nogen sige eller læst nogen skrive. Lige inden han ytrede det dummeste nogensinde, så tænkte han noget der var endnu mere idiotisk, som han besluttede sig for ikke at sige, fordi det kunne selv han godt se var for dumt. Dét får jeg lov at læse.

 

Det er altså ting som "Jeg kan se at der står "ukendt leveringstid" inde på produktet på jeres hjemmeside... Kan du sige noget om, hvornår I får det hjem?" der slipper igennem nåleøjet. Overvej hvad der bliver sorteret fra. 

Redigeret af LokeNees d. 18-11-2023 23:03
19-11-2023 00:00 #2| 1
LokeNees skrev:

Jeg har brændt inde med én og kan se, at den gamle tråd er lukket. 

 

På mit arbejde, er der tilknyttet en hjemmeside med en webshop. På den webshop er der en chatfunktion. Den chat betjener jeg til tider. Chatten har en funktion, der gør, at jeg kan se, hvad personen i den anden ende skriver, inden de trykker enter. Forestil dig det dummeste du nogensinde har hørt nogen sige eller læst nogen skrive. Lige inden han ytrede det dummeste nogensinde, så tænkte han noget der var endnu mere idiotisk, som han besluttede sig for ikke at sige, fordi det kunne selv han godt se var for dumt. Dét får jeg lov at læse.

 

Det er altså ting som "Jeg kan se at der står "ukendt leveringstid" inde på produktet på jeres hjemmeside... Kan du sige noget om, hvornår I får det hjem?" der slipper igennem nåleøjet. Overvej hvad der bliver sorteret fra. 

 

 Det der er du nød til at uddybe, ellers tilter jeg..

19-11-2023 00:15 #3| 8

Grovfil tilter mig stadig sindsygt meget .. faktisk igennem alle tilt tråde i historien.

Og nu endnu mere hvor den prøver at godtgøre et forhold til en på 15 når man er 28.


19-11-2023 00:23 #4| 0
Micebulldogs skrev:

Grovfil tilter mig stadig sindsygt meget .. faktisk igennem alle tilt tråde i historien.

Og nu endnu mere hvor den prøver at godtgøre et forhold til en på 15 når man er 28.

 

 

 Du kan ikke tilte mig, jeg morer mig gevaldigt over du gennem de sidste mange år, tilsyneladende helt bevidst, vælger at mislæse alt hvad jeg skriver 🤣🤣

jeg sidder faktisk nogen gange og venter på hvad din krøllede hjerne mon kommer op med denne gang 🤣🤣🤣

møs møs pussekat

19-11-2023 10:35 #5| 4

BKs moderering,  

Redigeret af Bridgeking d. 19-11-2023 10:51
19-11-2023 10:50 #6| 4
Administrator
grovfil skrev:

BKs moderering,   

 

 Hvis du ikke læser dine pm beskeder, kan du også få en advarsel her

 

du skal stoppe med dine provokationer nu - eller tage en timeout

 

det er samme regler for dig og alle andre 

Redigeret af Bridgeking d. 19-11-2023 10:52
19-11-2023 10:58 #7| 2
Bridgeking skrev:

 

 Hvis du ikke læser dine pm beskeder, kan du også få en advarsel her

 

du skal stoppe med dine provokationer nu - eller tage en timeout

 

det er samme regler for dig og alle andre 

 

 Den er vi vist så nød til at tage offentligt.

 

nej der er tydeligvis ikke samme regler for alle vedr. provokationer.

Du tåger altså rundt nu BK. At skrive" pussekat møs møs ️" må da være en betydelig mindre provokation, end at beskylde andre for at "tåge rundt i sin hash psykoser"

En hash psykoser som pudsigt nok er afvist af både to psykiatere og en psykolog, lige så er både ADHD og PTSD, blot til info.

 

som skrevet før, sæt tempoet ned i modereringen. Ikke flere smileyer fra mig til dig lige nu.

19-11-2023 11:02 #8| 0
Administrator
grovfil skrev:

 

 Den er vi vist så nød til at tage offentligt.

 

nej der er tydeligvis ikke samme regler for alle vedr. provokationer.

Du tåger altså rundt nu BK. At skrive" pussekat møs møs ️" må da være en betydelig mindre provokation, end at beskylde andre for at "tåge rundt i sin hash psykoser"

En hash psykoser som pudsigt nok er afvist af både to psykiatere og en psykolog, lige så er både ADHD og PTSD, blot til info.

 

som skrevet før, sæt tempoet ned i modereringen. Ikke flere smileyer fra mig til dig lige nu.

 Please altså


du ved da ikke hvad jeg har skrevet til micebulldogs

 

19-11-2023 11:05 #9| 0
Bridgeking skrev:

 Please altså


du ved da ikke hvad jeg har skrevet til micebulldogs

 

 

 Nej, men jeg kan se du sletter i mine indlæg, ikke i hans.

jeg mener ingen af dem burde have været slettet, men når du starter så må du være konsekvent. Men det bliver ikke på min opfordring, det ville betyde jeg gav dig ret/"lod ham vinde".

 

god dag til alle hvis jeg er ude.

svare ikke mere, hvis dette bliver sidste ord.

19-11-2023 14:17 #10| 11
Moderator

Jeg tilter over, at nogle folk på PN er så forstokkede i gamle grudges, at den mindste åbning skal bruges på at prikke til modparten.

 

Og så på et forum, der mestendels består af voksne mennesker. 

 

Jeg forstår vitterligt ikke, at nogle mennesker gider bruge energi på det. Hvad er formålet? - den primære effekt er, at andre brugere trækker sig fra forummet, fordi de ikke gider se på personlige battles. Vi har desværre mistet mange gode brugere på den bekostning.

19-11-2023 14:36 #11| 0
grovfil skrev:

BKs moderering,  

 

 er du tilted over han ikke har banned dig endnu?

19-11-2023 14:50 #12| 1
LokeNees skrev:

Jeg har brændt inde med én og kan se, at den gamle tråd er lukket. 

 

På mit arbejde, er der tilknyttet en hjemmeside med en webshop. På den webshop er der en chatfunktion. Den chat betjener jeg til tider. Chatten har en funktion, der gør, at jeg kan se, hvad personen i den anden ende skriver, inden de trykker enter. Forestil dig det dummeste du nogensinde har hørt nogen sige eller læst nogen skrive. Lige inden han ytrede det dummeste nogensinde, så tænkte han noget der var endnu mere idiotisk, som han besluttede sig for ikke at sige, fordi det kunne selv han godt se var for dumt. Dét får jeg lov at læse.

 

Det er altså ting som "Jeg kan se at der står "ukendt leveringstid" inde på produktet på jeres hjemmeside... Kan du sige noget om, hvornår I får det hjem?" der slipper igennem nåleøjet. Overvej hvad der bliver sorteret fra. 

 

 Det tilter mig ikke, men er det lovligt i forhold til GDPR at man kan læse beskeder som ikke er sendt. Der kunne rent faktisk være personfølsomme oplysninger cpr-numre alt muligt som vedkommende først tænker over han ikke bør sende lige inden personen trykker send?

19-11-2023 14:50 #13| 2

At "alt" hakkekød i supermarkeder er "orme-hakket" dvs til lange kødorme. Køber man eksempelvis det produkt i Rema som hedder "hakket kødkvæg" får man et produkt, som er hakket, som havde man selv haft det gennem en gammeldaws kødhakker hjemme.

 

I kan spare jer "gå da til slagteren" eller "køb det et andet sted" eller "hak dit eget" eller "stop med at spise kød". Det er nok lige så meget en undren som en tilt. Jeg kan slet ikke forestille mig, at det kan koste mere end 5 øre at hakke et kg kød ordenligt på en fabrik. Slet ikke når maskinen tydeligvis er opfundet.

19-11-2023 14:59 #14| 0
NanoQ skrev:

Jeg tilter over, at nogle folk på PN er så forstokkede i gamle grudges, at den mindste åbning skal bruges på at prikke til modparten.

 

Og så på et forum, der mestendels består af voksne mennesker. 

 

Jeg forstår vitterligt ikke, at nogle mennesker gider bruge energi på det. Hvad er formålet? - den primære effekt er, at andre brugere trækker sig fra forummet, fordi de ikke gider se på personlige battles. Vi har desværre mistet mange gode brugere på den bekostning.

 

 Hørt!

19-11-2023 15:00 #15| 5
NanoQ skrev:

Jeg tilter over, at nogle folk på PN er så forstokkede i gamle grudges, at den mindste åbning skal bruges på at prikke til modparten.

 

Og så på et forum, der mestendels består af voksne mennesker. 

 

Jeg forstår vitterligt ikke, at nogle mennesker gider bruge energi på det. Hvad er formålet? - den primære effekt er, at andre brugere trækker sig fra forummet, fordi de ikke gider se på personlige battles. Vi har desværre mistet mange gode brugere på den bekostning.

 

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;


Danskere drikker for meget. Løsning: Unge skal drikke mindre.

Danskere dør af rygning. Løsning: Cigaretter skal være for dyre for 18-årige.


Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

19-11-2023 15:24 #16| 0
Buub skrev:

 

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;

 

Danskere drikker for meget. Løsning: Unge skal drikke mindre.

Danskere dør af rygning. Løsning: Cigaretter skal være for dyre for 18-årige.

 

Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

 

 Enig, med den misbrugs politik vi ellers har, er det fuldstændig ulogisk både alkohol og tobak overhovedet kan være lovligt 🙃

19-11-2023 16:59 #17| 2
Moderator
Buub skrev:

 

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;

 

Danskere drikker for meget. Løsning: Unge skal drikke mindre.

Danskere dør af rygning. Løsning: Cigaretter skal være for dyre for 18-årige.

 

Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

 

 Jeg kunne ikke være meget mere enig. Størsteparten af de unge, er sgu nok bedre kvalificerede til at skabe deres egen fremtid, og end gamle nisser som os.

 

Meeen... De skal ikke negligere at drage erfaring fra nisserne. Helt dumme er vi vel heller ikke 😎

19-11-2023 16:59 #18| 2

Nu bruger EB også mit grovfil nick uden at spørge om lov!! De læser tydeligvis med, og den anden artikel er stadig +. Der er ren tilt det hele 🤣

19-11-2023 17:21 #19| 0
grovfil skrev:

Nu bruger EB også mit grovfil nick uden at spørge om lov!! De læser tydeligvis med, og den anden artikel er stadig +. Der er ren tilt det hele

 

 Han er tydeligvis en børnepiller der har haft adgang til hende gennem 5 år hvor han er kommet som ven af huset.

19-11-2023 18:06 #20| 6
Joe3434 skrev:

 

 Han er tydeligvis en børnepiller der har haft adgang til hende gennem 5 år hvor han er kommet som ven af huset.

 

 I Danmark har vi politi og domstole til at dømme folk der bryder loven, ikke en tilfældig bruger på PN.

19-11-2023 18:23 #21| 10

Det er sgu ret tiltende, at en politiker der bliver busted i at kneppe et barn, kan sygemelde sig på ubestemt tid på skatteydernes regning.

19-11-2023 18:26 #22| 0
hartvig skrev:

 

 I Danmark har vi politi og domstole til at dømme folk der bryder loven, ikke en tilfældig bruger på PN.

 

 Det er da flot i har det i Danmark.

 

Edit

Politi dømmer ikke nogen, det er en ommer Hartvig.

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 18:27
19-11-2023 19:30 #23| 4
Joe3434 skrev:

 

 Det er da flot i har det i Danmark.

 

Edit

Politi dømmer ikke nogen, det er en ommer Hartvig.

 

 Det tilter mig at hver gang du popper op så det med de mest ligegyldige svar..

19-11-2023 19:40 #24| 1

 

Hvad er der specifikt forkert i det udsagn Joe kommer med?

 

- Man er defineret som et barn indtil man er 18 år - der er så noget juridisk der træder i kraft når man fylder 15 år

- Forældrene har fortalt til eb at klammerten er kommet hos dem igennem 5 år

 

Se og Hør har i øvrigt lavet et riv af eb-artiklen, hvis man læse hvad forældrene siger.

 

19-11-2023 19:57 #25| 1
pantherdk skrev:

 

 Det tilter mig at hver gang du popper op så det med de mest ligegyldige svar..

 

 Hvad er det der tilter dig Panther, at jeg ikke er en af dine Ukraine medløbere?

19-11-2023 19:58 #26| 2
Joe3434 skrev:

 

 Det er da flot i har det i Danmark.

 

Edit

Politi dømmer ikke nogen, det er en ommer Hartvig.

 

 Det er for svært for dig at forstå det danske sprog.

Redigeret af hartvig d. 19-11-2023 19:59
19-11-2023 19:59 #27| 0
Joe3434 skrev:

 

 Hvad er det der tilter dig Panther, at jeg ikke er en af dine Ukraine medløbere?

 

 Nu beskriver du jo det jo lidt som om du faktisk ikke er dansker.

 

Nej det tilter mig ikke at du ikke er enig med mig omnukraine

19-11-2023 20:04 #28| 0
hartvig skrev:

 

 Det er for svært for dig at forstå det danske sprog.

 

I Danmark har vi politi og domstole til at dømme folk der bryder loven, ikke en tilfældig bruger på PN.

Hvad er det i overstående jeg ikke forstår?

19-11-2023 20:05 #29| 0
pantherdk skrev:

 

 Nu beskriver du jo det jo lidt som om du faktisk ikke er dansker.

 

Nej det tilter mig ikke at du ikke er enig med mig omnukraine

 

 ?

19-11-2023 20:07 #30| 0

Altså vi har politi og så har vi domstolene til at dømme som Hartvig skriver 😉

19-11-2023 20:08 #31| 0
kris_rem skrev:

Altså vi har politi og så har vi domstolene til at dømme som Hartvig skriver

 Det er ikke det han skriver. 

19-11-2023 20:11 #32| 0
hartvig skrev:

 

 Det er for svært for dig at forstå det danske sprog.

 Kan du godt lide at forsvare børnepillere hartvig? Som prangster skriver så er hun et barn,Men det er du ligeglad med?

 

Næste gang du skal være smart og snakke om at sådan og sådan er det Danmark så lær at udtrykke det korrekt og kom så ikke bagefter at sig at modtageren ikke forstår dansk.

 

Kan du nævne nogle lande hvor der ikke er domstole til at dømme folk, som det skulle være noget specifikt dansk at der findes domstole.

 

 

 

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 20:31
19-11-2023 20:22 #33| 7

De fleste folk på pokernet tilter mig efterhånden, er som det kun er tosserne der er tilbage….

Og nej det giver ikke anledning til nogen form for selvrefleksion!!!

19-11-2023 20:57 #34| 1
djoffer skrev:

De fleste folk på pokernet tilter mig efterhånden, er som det kun er tosserne der er tilbage….

Og nej det giver ikke anledning til nogen form for selvrefleksion!!!

 

 🤣

19-11-2023 21:04 #35| 1
Joe3434 skrev:

 Det er ikke det han skriver. 




Jeg er nok ikke klog nok. Men hvor er det Hartvig fejler? Jeg læser, han mener, vi har politi og så har vi domstole til at dømme.
19-11-2023 21:11 #36| 0
kris_rem skrev:

Jeg er nok ikke klog nok. Men hvor er det Hartvig fejler? Jeg læser, han mener, vi har politi og så har vi domstole til at dømme.

 

 Han fejler ved først at komme med forkert udsagn, og bagefter sige at modtageren ikke forstår dansk. 

 

Han fejler også ved at sige det er politi og domstolene der skal afgøre om han er børnepiller, det er et faktum at han er børnepiller da personer under 18 år er børn.

 

Så man kan sige at han har fucket godt op på det hele.

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 21:15
19-11-2023 21:16 #37| 3
Administrator

Hold da kæft……:


skal jeg virkelig også lukke denne tråd ?

19-11-2023 21:51 #38| 8
Bridgeking skrev:

Hold da kæft……:


skal jeg virkelig også lukke denne tråd ?

 

 Det optimale er vel bare at give joe en køler, ham troller jo bare og prøver at puste hvor han kan.

ud over det er der vel ikke det store?

19-11-2023 21:53 #39| 0
grovfil skrev:

 

 Det optimale er vel bare at give joe en køler, ham troller jo bare og prøver at puste hvor han kan.

ud over det er der vel ikke det store?

 

 Hvad sker der for dig? Ser du syner?

19-11-2023 21:58 #40| 2
Joe3434 skrev:

 

 Hvad sker der for dig? Ser du syner?

 

 Måske, who knows .

19-11-2023 22:17 #41| 1
grovfil skrev:

 

 Måske, who knows .

 

 Du er helt brændt af.

19-11-2023 22:19 #42| 1
Joe3434 skrev:

 

 Du er helt brændt af.

 

Du jo igang med at pisse alt og alle af, selv dem som tidligere har ligget på samme linie med dig gider jo ikke mere...
Måske PN ikke er et godt sted for dig at være ?

19-11-2023 22:20 #43| 1
pantherdk skrev:

 

Du jo igang med at pisse alt og alle af, selv dem som tidligere har ligget på samme linie med dig gider jo ikke mere...
Måske PN ikke er et godt sted for dig at være ?

 

 på efterskolen hedder det , hjem på en tænker ...

19-11-2023 22:22 #44| 0
Joe3434 skrev:

 

 Du er helt brændt af.

 

 Who are you to decide?

 

jeg kunne også vælge at sige spejl, det sprog forstår du nok bedre fra skolegården 🤔

19-11-2023 22:23 #45| 1
pantherdk skrev:

 

Du jo igang med at pisse alt og alle af, selv dem som tidligere har ligget på samme linie med dig gider jo ikke mere...
Måske PN ikke er et godt sted for dig at være ?

 

 Det gjorde jeg faktisk i denne debat, men som skrevet før til BK.... 😉

 

i går fandt jeg ud af det er sjovt med øgenavne 😀

 

Denne gang kommer jeg til at tænke på lille Joe Dalton I et raseri udbrud 😂😂😂

Redigeret af grovfil d. 19-11-2023 22:25
19-11-2023 22:24 #46| 0
totimom skrev:

 

 på efterskolen hedder det , hjem på en tænker ...

 

 LAder til han er blevet sat på bussen hjem lige pt.

19-11-2023 22:26 #47| 1
pantherdk skrev:

 

 LAder til han er blevet sat på bussen hjem lige pt.

 

 og så må man jo ikke sige ,, man håber den punkterer ell løber tør for strøm ... hmm

19-11-2023 22:32 #48| 0
Buub skrev:

 

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;

 

Danskere drikker for meget. Løsning: Unge skal drikke mindre.

Danskere dør af rygning. Løsning: Cigaretter skal være for dyre for 18-årige.

 

Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

 stort stof til eftertanke . mener faktisk det samme , og så gnider vi lige lapperne og tørre svenden af panden og tænke gudskelov jeg er over 16-18.år 

 

19-11-2023 22:40 #49| 0

Er det egentlig ikke snart tid til et spil WW så vi rigtig kan få noget at tilte over?

 

Jeg gad egentlig godt prøve det HELT uden nogen rusmidler i kroppen, og har tiden.. kan være på bortset fra ca. 9-16 og der vil jeg også være på sporadisk. Og har endda også både fon og pc til at læse og skrive med på..

 

Sæt i gangstativ!

 

fuck det blir svært at huske jeg ikke må redigere

Redigeret af grovfil d. 19-11-2023 22:41
02-12-2023 03:40 #50| 5

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen? 


At Claus Hjort og Lars Findsen får lov til at sidde og fyre så meget uunderbygget bullshit af i danske medier er helt vildt. 

 

Snowden kom for nogle år siden med nogle meget ukonkrete historier om Danmark og et kabelsamarbejdet. Det bekræftede Claus Hjort som den eneste på sit niveau overhovedet i et journalistisk program. På samme tid drev det med historier fra efterretningstjenesterne - nogle af dem var sjovt nok meget konkrete om, hvordan det kabelsamarbejde rent faktisk foregik. 

 

På den ene side har vi FIndsen og Hjort, som får lov at udgive bøger og give interviews om, hvad de mener om sagen - og i øvrigt helt uunderbygget og ukritisk får lov til at skyde på, hvem de mener, styrer slagets gang. Et narrativ som langt de fleste danske medier videreformidler. Samtidig har vi en Barbara Bertelsen, som ingen chancer har for at forsvare sig eller for at give igen - for sådan er det. 

 

Det mest sandsynlige er, at Findsen og Hjort har blabret til medierne, og staten har forsøgt at lukke ned for det. Den historie hører vi selvføgelig ikke i danske medier, for medierne vil gerne have, at statshemmeligheder kan blive lækket. Tilbage står vi borgere dummere uden afklaring og helt uvidende om, hvad der i virkeligheden er sket, og sandsynligvis med en dybere mistro systemet, selvom det blot følger de regler, vi har besluttet for dem. 

 

Til sidst har vi dem, som helt arrogant påstår, at Trine Bramsen og andre skulle have "lukket ned" for Tilsynet for Efterretningstjenesternes kritik. Det var et uafhængigt organ med en landsdommer for bordenden. Så kan man da først snakke om et korrupt system, hvis man lukker ned for den slags kritik.

02-12-2023 10:51 #51| 0
CykelNille skrev:

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen? 

 

At Claus Hjort og Lars Findsen får lov til at sidde og fyre så meget uunderbygget bullshit af i danske medier er helt vildt. 

 

Snowden kom for nogle år siden med nogle meget ukonkrete historier om Danmark og et kabelsamarbejdet. Det bekræftede Claus Hjort som den eneste på sit niveau overhovedet i et journalistisk program. På samme tid drev det med historier fra efterretningstjenesterne - nogle af dem var sjovt nok meget konkrete om, hvordan det kabelsamarbejde rent faktisk foregik. 

 

På den ene side har vi FIndsen og Hjort, som får lov at udgive bøger og give interviews om, hvad de mener om sagen - og i øvrigt helt uunderbygget og ukritisk får lov til at skyde på, hvem de mener, styrer slagets gang. Et narrativ som langt de fleste danske medier videreformidler. Samtidig har vi en Barbara Bertelsen, som ingen chancer har for at forsvare sig eller for at give igen - for sådan er det. 

 

Det mest sandsynlige er, at Findsen og Hjort har blabret til medierne, og staten har forsøgt at lukke ned for det. Den historie hører vi selvføgelig ikke i danske medier, for medierne vil gerne have, at statshemmeligheder kan blive lækket. Tilbage står vi borgere dummere uden afklaring og helt uvidende om, hvad der i virkeligheden er sket, og sandsynligvis med en dybere mistro systemet, selvom det blot følger de regler, vi har besluttet for dem. 

 

Til sidst har vi dem, som helt arrogant påstår, at Trine Bramsen og andre skulle have "lukket ned" for Tilsynet for Efterretningstjenesternes kritik. Det var et uafhængigt organ med en landsdommer for bordenden. Så kan man da først snakke om et korrupt system, hvis man lukker ned for den slags kritik.

 

 Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 😄



02-12-2023 21:35 #52| 0
Tsunemi skrev:

 

 Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 

 

 Tjah, det er nok fordi folk ikke har indblik i hvad der er forgået. Men den største fejl er at Trine Bramsen blev forsvarsminister som hendes første store post.

Redigeret af Epix d. 02-12-2023 21:42
02-12-2023 22:54 #53| 3
Tsunemi skrev:

 

 Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 

 

 Vel fordi det er en proforma debat.

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen

 

Jeg tror noget andet, men en debat omkring  'tro' har intet formål.

 

03-12-2023 11:22 #54| 3
CykelNille skrev:

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen? 

 

At Claus Hjort og Lars Findsen får lov til at sidde og fyre så meget uunderbygget bullshit af i danske medier er helt vildt. 

 

Snowden kom for nogle år siden med nogle meget ukonkrete historier om Danmark og et kabelsamarbejdet. Det bekræftede Claus Hjort som den eneste på sit niveau overhovedet i et journalistisk program. På samme tid drev det med historier fra efterretningstjenesterne - nogle af dem var sjovt nok meget konkrete om, hvordan det kabelsamarbejde rent faktisk foregik. 

 

På den ene side har vi FIndsen og Hjort, som får lov at udgive bøger og give interviews om, hvad de mener om sagen - og i øvrigt helt uunderbygget og ukritisk får lov til at skyde på, hvem de mener, styrer slagets gang. Et narrativ som langt de fleste danske medier videreformidler. Samtidig har vi en Barbara Bertelsen, som ingen chancer har for at forsvare sig eller for at give igen - for sådan er det. 

 

Det mest sandsynlige er, at Findsen og Hjort har blabret til medierne, og staten har forsøgt at lukke ned for det. Den historie hører vi selvføgelig ikke i danske medier, for medierne vil gerne have, at statshemmeligheder kan blive lækket. Tilbage står vi borgere dummere uden afklaring og helt uvidende om, hvad der i virkeligheden er sket, og sandsynligvis med en dybere mistro systemet, selvom det blot følger de regler, vi har besluttet for dem. 

 

Til sidst har vi dem, som helt arrogant påstår, at Trine Bramsen og andre skulle have "lukket ned" for Tilsynet for Efterretningstjenesternes kritik. Det var et uafhængigt organ med en landsdommer for bordenden. Så kan man da først snakke om et korrupt system, hvis man lukker ned for den slags kritik.

 

 Ukorrekt gengivelse. Det blev bekræftet igennem en amerikanske retsag. 

03-12-2023 21:34 #55| 1
prangstar skrev:

 

 Ukorrekt gengivelse. Det blev bekræftet igennem en amerikanske retsag. 

Er der andre på hans niveau, der har bekræftet samarbejdet? 

03-12-2023 22:06 #56| 0
CykelNille skrev:

Er der andre på hans niveau, der har bekræftet samarbejdet? 

 https://www.zetland.dk/historie/sOLEPLal-aOZj67pz-c1272

 

læs artiklen her og du kan finde svaret.

 

04-12-2023 09:14 #57| 1
Epix skrev:

 https://www.zetland.dk/historie/sOLEPLal-aOZj67pz-c1272

 

læs artiklen her og du kan finde svaret.

 

Tak for linket. Det er spændende læsning, men det fortæller ikke noget om, at andre tidligere ministre offentligt skulle have fortalt om kabelsamarbejdet. 

04-12-2023 12:55 #58| 0

Wammen udtaler at der 

CykelNille skrev:

Tak for linket. Det er spændende læsning, men det fortæller ikke noget om, at andre tidligere ministre offentligt skulle have fortalt om kabelsamarbejdet. 

 

 

"Dengang ønskede forsvarsministeren på det tidspunkt, socialdemokraten Nicolai Wammen, ikke at kommentere det påståede kabelpartnerskab. Men han sagde, at det er i Danmarks klare interesse, at “vores efterretningstjeneste samarbejder med andre landes efterretningstjenester, men det er selvfølgelig vigtigt at understrege, at det skal ske inden for dansk lov, og det gør det også"


Indirekte kommentere han at der er et samarbejde mellem DK og USA omkring kablerne. Det er hvad jeg læser.

04-12-2023 18:49 #59| 1
Epix skrev:

Wammen udtaler at der 

 

 

"Dengang ønskede forsvarsministeren på det tidspunkt, socialdemokraten Nicolai Wammen, ikke at kommentere det påståede kabelpartnerskab. Men han sagde, at det er i Danmarks klare interesse, at “vores efterretningstjeneste samarbejder med andre landes efterretningstjenester, men det er selvfølgelig vigtigt at understrege, at det skal ske inden for dansk lov, og det gør det også"

 

Indirekte kommentere han at der er et samarbejde mellem DK og USA omkring kablerne. Det er hvad jeg læser.

Han bekræfter, at der er et efterretningssamarbejde med andre lande. Han bekræfter ikke, at der er et kabelsamarbejde med USA sådan kan det selvfølgelig godt læses, men det er jo kun fordi, vi gennem andre kilder ved, at kanelsamarbejdet eksisterede. 

Det bekræfter Claus Hjort til gengæld. Flere gange. Helt tydeligt bliver det i det efterhånden berømte interview hos Lippert: 

“Søren Lippert spørger ind til, om Claus Hjort Frederiksen og tidligere eller efterfølgende forsvarsministre egentlig nogensinde har fortalt Tilsynet med Efterretningstjenesterne, at samarbejdet mellem NSA og Danmark eksisterer. Claus Hjort Frederiksen svarer: 


- Altså nu vil jeg være forsigtig med, hvad jeg siger. Jeg må i hvert fald... Men så må jeg jo risikere fængselsstraf. Jeg har i hvert fald været med til at orientere dem om, at den der aftale fandtes. Og jeg vil bare sige, når vi taler om de her ting, så har vi jo meget, meget stor nytte af at være allieret med NSA.”

 https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-igen-og-igen-har-claus-hjort-naevnt-hemmeligt-spionsamarbejde

04-12-2023 19:18 #60| 1
Aurvandil skrev:

 

 Vel fordi det er en proforma debat.

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen

 

Jeg tror noget andet, men en debat omkring  'tro' har intet formål.

 

Indlægget handler netop ikke om, hvem der er skyldig eller uskyldig, men at dækningen af sagen har efterladt et tydeligt indtryk hos mange, fordi den hos flere medier har været ensidig. Derudover efterlader sagen en dybere mistillid til vores politiske system og myndigheder. Det er bestemt en relevant debat. 

15-12-2023 00:48 #61| 0

At vi stadig har politikere der mener bevarelse af kontanter er en god ide.

17-12-2023 14:58 #62| 1
17-12-2023 18:31 #63| 6
Moderator
hostrup skrev:

At vi stadig har politikere der mener bevarelse af kontanter er en god ide.

 

 Kontanter er nu pænt rart at have, hvis digital infrastruktur går ned...

17-12-2023 18:45 #64| 0
NanoQ skrev:

 

 Kontanter er nu pænt rart at have, hvis digital infrastruktur går ned...

 

Hvorfor dog ?

Du kan sagtens lave digitale løsninger der fungerer off line (eks nfc chips), og i øvrigt overholder alle de krav vi i øvrigt har til en afløser af en forældet teknologi.

 

En ny kontant/småpenge løsning der kan opfylde kravene om mulighed for anonymitet, offline løsning og handicap venlig - vil frigive mange arbejdstimer der kan bruges bedre.



17-12-2023 18:50 #65| 0
Moderator
hostrup skrev:

 

Hvorfor dog ?

Du kan sagtens lave digitale løsninger der fungerer off line (eks nfc chips), og i øvrigt overholder alle de krav vi i øvrigt har til en afløser af en forældet teknologi.

 

En ny kontant/småpenge løsning der kan opfylde kravene om mulighed for anonymitet, offline løsning og handicap venlig - vil frigive mange arbejdstimer der kan bruges bedre.

 

 

 

 I teori, ja... men på nuværende, ser jeg det kun som et utopisk tankeeksperiment.

17-12-2023 18:55 #66| 0
NanoQ skrev:

 

 I teori, ja... men på nuværende, ser jeg det kun som et utopisk tankeeksperiment.

Et politisk utopisk tankeeksperiment, desværre ja - grundet vores befolknings flertals totale mangel på forståelse af teknik.

 

Mange mange mennesker er imod, men benytter det alligevel i høj grad i kraft af rejsekort.

 

Teknologien er rullet ud på rekordtid hvis der var flertal for det, og detailhandlen ville spare en del timer og anlægsomkostninger.

17-12-2023 19:32 #67| 0
hostrup skrev:

Et politisk utopisk tankeeksperiment, desværre ja - grundet vores befolknings flertals totale mangel på forståelse af teknik.

 

Mange mange mennesker er imod, men benytter det alligevel i høj grad i kraft af rejsekort.

 

Teknologien er rullet ud på rekordtid hvis der var flertal for det, og detailhandlen ville spare en del timer og anlægsomkostninger.

 Rejsekortet må være en af de dårligeste løsninger der er implementeret. Tydeligvis uden at rette alle de problemer der er, og gøre at det er billigere end det gamle pap klippekort.

 

17-12-2023 19:34 #68| 0
Jensen skrev:

 Rejsekortet må være en af de dårligeste løsninger der er implementeret. Tydeligvis uden at rette alle de problemer der er, og gøre at det er billigere end det gamle pap klippekort.

 

 

 Rejsekortet har mange tåbeligheder, men de er ikke i nfc & betalingsdelen af systemet, og udfordringerne har egentligt ikke rigtigt noget med digital betaling at gøre.

 

Hvorfor skulle det dog være billigere end pap klippekort ?


Redigeret af hostrup d. 18-12-2023 09:57
17-12-2023 20:03 #69| 10
hostrup skrev:

At vi stadig har politikere der mener bevarelse af kontanter er en god ide.

 

 

Så længe jeg ikke kan betale min kokain over MobilePay, skal politikkerne holde deres slimede naller fra mine kontanter!
18-12-2023 06:19 #70| 1

Det ville være skrækkeligt uden kontanter. Banker ol. kan begrænse dig i din brug af digitale hævekort geografisk forstil dig at de gør sådan, at du ikke kan bruge dine kort uden for f.eks. københavn eller uden for sjælland...

18-12-2023 08:44 #71| 0
lilleper skrev:

Det ville være skrækkeligt uden kontanter. Banker ol. kan begrænse dig i din brug af digitale hævekort geografisk forstil dig at de gør sådan, at du ikke kan bruge dine kort uden for f.eks. københavn eller uden for sjælland...

 

Det mener du ikke vort samfund kan tage magt over og kræve en løsning der ikke giver muligheden for ?

 

Sammenblanding af fakta er ofte hvad der ligger bag menneskers modstand mod udvikling 

18-12-2023 09:13 #72| 1

internettet.

18-12-2023 10:51 #73| 1

Hvis fysiske kroner bliver fjernet fra statslig side, så begynder folk jo bare i højere grad at handle med Euro internt.

Decentral økonomi kommer også til at fylde meget mere i fremtiden, så der bliver der slet ikke brug for at politikerne tager nogle beslutninger.

18-12-2023 13:14 #74| 0
Aurvandil skrev:

Hvis fysiske kroner bliver fjernet fra statslig side, så begynder folk jo bare i højere grad at handle med Euro internt.

 

 Det har du helt sikkert ret i.

Antallet af euro transaktioner i dk vil nok stige fra nærmest ingen til meget få 

 

 

Redigeret af hostrup d. 18-12-2023 13:15
18-12-2023 13:15 #75| 0
Umuligan skrev:

 

 

Så længe jeg ikke kan betale min kokain over MobilePay, skal politikkerne holde deres slimede naller fra mine kontanter!

 

 Kriminalitet som begrundelse for fastholdelse ?

 



18-12-2023 13:21 #76| 37

Tilter når pokernettere bruger tilttråden til at opsøge den samme form for uendelige diskussioner, som de også opsøger i andre tråde 

18-12-2023 13:22 #77| 4
DerbyRules skrev:

Tilter når pokernettere bruger tilttråden til at opsøge den samme form for uendelige diskussioner, som de også opsøger i andre tråde 

 

 Henvendt bla til mig - du har helt ret. Tilttråden er ikke til debat, beklager.

18-12-2023 16:25 #78| 2

Elvira Pitzner sagen, som alle medier åbenbart skal dække. Så snart man har været på tv, så er man åbenbart vigtig og meget interessant.

Redigeret af Jensen d. 18-12-2023 16:31
18-12-2023 16:58 #79| 2
Jensen skrev:

Elvira Pitzner sagen, som alle medier åbenbart skal dække. Så snart man har været på tv, så er man åbenbart vigtig og meget interessant.

 

 Jeg ved ikke engang hvem det er :)

18-12-2023 17:08 #80| 5
Jensen skrev:

Elvira Pitzner sagen, som alle medier åbenbart skal dække. Så snart man har været på tv, så er man åbenbart vigtig og meget interessant.

 

 

Det tilter mig at hendes mor forventer at Lars Løkke / regeringen går ind og hjælper med dem.
Så må hendes datter jo lære at tænke sig om.
Skik følge eller land fly. 🤷‍♂️
19-12-2023 10:01 #81| 2

Ave! Der rantes!

Stempelkort system i hele europa ved lov! - Jesus fucknuts smukfis, hvor er det ringe, farligt og forfærdeligt tæt på en statslig arbejdslejer. spindoktored så langt ind i helvede at vi også lige skal tro at det er for vores egen skyld.

Den der "nye" måde at optjæne ferie på, hvor manikke kan bruge ferie før den er opsparet, men skal bruges i samme ferie år man opspare den i.
Jeg skal havde vinter ferie  og påske ferie med mine børn, og har nu ikke sparet sammen til 3 ugers osmmer ferie med dem, ergo bliver jeg trukket i løn, og bevars det klare jeg nok, men så når jeg at optjæne 2 ugers ferie mere i året, og det er kun en af dem man kan flytte videre, og smask, nu har jeg en ekstra selvbetalt ferie uge, der ikke er valgt af mig selv, men fordi politikerne er så langt fjernet fra virkeligheden, laver de flere og flere lorte systemer der ikke passer sammen.

Skolen, her er en pisse fed ide, lad os give en chromebook til samtlige elever, og så ikke havde strøm tilgængeligt i klasse værelset, så skulle det ske et barn kommer i skole uden nok strøm ? ja så er det bare et uoverkommeligt problem. Tak Truntemusen, for at lære mit barn, at hvis altting ikke er perfekt HELE tiden så falder verden fra hinanden, det har vi sgu brug for Siden politikerne indførte den der lorte skolereform, er det jo blevet komplet umuligt for de unge mennesker at eksistere, og lærene gisper efter vejret som var de fisk i vejle fjord.

Alle fucking karner i forældre rådet. hop i havnen. og pas dit egetbarns mobil forbrug.

popups og gdpr! lorte spasserbus.

19-12-2023 10:13 #82| 0

@sothys

Den med ferie må da næsten være selvforskyldt.

Lyder til at du fyrer alle fem ugers ferie af fra februar til juli, så hvis du har haft noget derudover, så ryger du jo ind i selvbetalt.

Sorry for derail :)

19-12-2023 10:52 #83| 2
Aurvandil skrev:

@sothys

Den med ferie må da næsten være selvforskyldt.

Lyder til at du fyrer alle fem ugers ferie af fra februar til juli, så hvis du har haft noget derudover, så ryger du jo ind i selvbetalt.

Sorry for derail :)

 Jeg er skilsmisse far med børn som har et pasnings behov. Og en ekskone der arbejder på et hospital, så de skole ferie hvor jeg er nødt til at være hjemme med børnene er dikteret af hendes arbejds plan.

 

men du misser pointen, som er at den arbejdende befolknings ferie nu er begrænset og kommer til at ligge i klumper senere på året, men der kan være behov for at den ligger anderledes, hvad nu hvis behovet er fire ugers ferie i februar ?

 

Det kan jeg aldrig nå at spare op, læs min første post igen, det eneste jeg IKKE tilter over er at jeg skal betale selv, tilten er at jeg først betaler selv og senere ender med en uges ferie jeg ikke har behov for men ikke kan flytte til der hvor jeg har behovet. Ergo broken system der ikke er der for at gøre det godt for borgeren men bidrog til et kæmpe heist af fools ferie midler.

 

 

Redigeret af sothys d. 19-12-2023 10:54
19-12-2023 11:05 #84| 0

det er vel en rimeligt tænkt situation at du skal bruge fire ugers ferie i februar. 

hvis du må overfører en uge. har du 13 feriedage d. 01/01. såfremt du har nok gamle feriedage til julen. men hvis du ikke har det er det jo nok bare brok. 

Derudover får de fleste 5 feriefridage. d. 01/01. så har man 18 feriedage. også kan du princippet godt holde 4 ugers fri i feb. 

 
Edit: 
Derudover kan det da ikke passe at du selv må betale sommerferie, men når at opsparer 2 uger i det gamle ferieår? . 
Hvis du holder alt din sommerferie i juni. så optjener du Juni, Juli, August. altså kun 6,24 gamle feriedage.. 

Redigeret af Turbonegeren d. 19-12-2023 11:10
19-12-2023 11:21 #85| 1
Turbonegeren skrev:

det er vel en rimeligt tænkt situation at du skal bruge fire ugers ferie i februar. 

hvis du må overfører en uge. har du 13 feriedage d. 01/01. såfremt du har nok gamle feriedage til julen. men hvis du ikke har det er det jo nok bare brok. 

Derudover får de fleste 5 feriefridage. d. 01/01. så har man 18 feriedage. også kan du princippet godt holde 4 ugers fri i feb. 

 
Edit: 
Derudover kan det da ikke passe at du selv må betale sommerferie, men når at opsparer 2 uger i det gamle ferieår? . 
Hvis du holder alt din sommerferie i juni. så optjener du Juni, Juli, August. altså kun 6,24 gamle feriedage.. 

 

 first of er det her tilt tråden, sevlfølgelig er det brok, its the point :P ingen har krav på at jeg er specielt realistisk i min brok :P

men on topic, jeg er ikke de fleste jeg har ikke 5 ferie / fridage, endnu, men det er da på tegnebrædtet til min næste MU samtale.

pointen er mere at det system vi kom fra tilgodeså folk med afvigende ferie behov. Hvis jeg kunne blive enig med min arbejdsgiver kunne jeg holde uge 47-5 fri på min ferie, mon ikke der findes 1 menneske eller 2 der har lavet det stunt. ERGO har vi forringet ferie systemet samtidig med man fjernede milliarder for borgerne og lovede at give dem tilbage senere, for at dække et andet hul.

Den rigtige tilt er den røde tråd i min først post. At der seder en fluk uni-uddannede lorte aber og tror de gør verden bedere med deres tanke eksperimenter, der alle sammen har basis i at voksne mennesker ikke kan tage vare på sig selv.

sgu og helvede! gi mig en høtyv og en bitcoin, så jeg kan brænde deres bade anstalt.

19-12-2023 12:31 #86| 1
19-12-2023 12:49 #87| 3
Tsunemi skrev:

 

Dette burde næste flyttes til en ny tråd med overskrifter, hvad skræmmer dig mest for tiden.


Det lort som Donald Trump på det seneste har lukket ud minder i uhyggelig grad til at være inspireret af Hitlers Mein Kampf.

Jeg fatter simpelthen ikke, at så mange amerikanere vil stemme på den gangster.

 

19-12-2023 14:25 #88| 1
dankjar skrev:

 

Dette burde næste flyttes til en ny tråd med overskrifter, hvad skræmmer dig mest for tiden.

 

Det lort som Donald Trump på det seneste har lukket ud minder i uhyggelig grad til at være inspireret af Hitlers Mein Kampf.

Jeg fatter simpelthen ikke, at så mange amerikanere vil stemme på den gangster.

 

 

 Det værste er hvordan mange er sådan lidt, whatever. 

19-12-2023 14:40 #89| 2
Moderator
Tsunemi skrev:

 

 Det værste er hvordan mange er sådan lidt, whatever. 

 

 Og så er det endda overvejende sandsynligt, at den der karakter sidder med nøglerne til Det Hvide Hus efter næste valg.... Det er en forbandet skræmmende ting...

19-12-2023 14:43 #90| 1
Tsunemi skrev:

  

"Nobody has any idea where these people are coming from."

Næste sætning: "We know they come from prisons. We know they come from mental institutions. We know they are terrorists."

Så ved han det, eller ved han det ikke??
19-12-2023 14:48 #91| 1
dankjar skrev:

 

Dette burde næste flyttes til en ny tråd med overskrifter, hvad skræmmer dig mest for tiden.

 

Det lort som Donald Trump på det seneste har lukket ud minder i uhyggelig grad til at være inspireret af Hitlers Mein Kampf.

Jeg fatter simpelthen ikke, at så mange amerikanere vil stemme på den gangster.

 

 

Enig, det er uhyggeligt hvordan fremmedhad bliver udbredt og accepteret

Redigeret af hostrup d. 19-12-2023 14:48
19-12-2023 15:13 #92| 0
NanoQ skrev:

 

 Og så er det endda overvejende sandsynligt, at den der karakter sidder med nøglerne til Det Hvide Hus efter næste valg.... Det er en forbandet skræmmende ting...

 

 Jeg er bange for du har ret. Joe Biden og co skal muligvis gemme sig når det sker. Det er seriøst det mest surrealistiske pis ever. Her den anden dag stod han og sagde at Putin, Orban, Jinping og selveste Kim yung un, er fantastiske 🫣

Redigeret af Tsunemi d. 19-12-2023 15:24
19-12-2023 15:38 #93| 0
Tsunemi skrev:

 

 Ja det er meget generaliserende udtalelser, men har han ret i nogle af hans pointer?

 

Tilter mig at i finder Trump skræmmende, han har trods alt ikke startet nogen krige mens han var præsident.

19-12-2023 15:45 #94| 0
Joe3434 skrev:

 

 Ja det er meget generaliserende udtalelser, men har han ret i nogle af hans pointer?

 

Tilter mig at i finder Trump skræmmende, han har trods alt ikke startet nogen krige mens han var præsident.

 

 🤯

19-12-2023 15:52 #95| 0

Der er mange i både amerikanske og europæiske medier som mener, at Trump af mange grunde vil være en katastrofe, men jeg er endnu ikke faldet over en ordentlig analyse af, hvad der får så mange amerikanere til at stemme på ham.

Jeg forstå godt, at han har en  stor base af MAGA tilhængere, våben fanatikere, dumme hillbillies etc men for at blive præsident må der også være mange millioner "almindelige" mennesker som  stemmer på ham og det er dem jeg synes det kunne være interessant at vide, hvorfor de stemmer på ham og om de ikke er bekymret for, hvad han kunne finde på at bruge magten til. 

19-12-2023 15:56 #96| 0
Tsunemi skrev: 


🤯

 

Kan du ikke lade være med at citere Joe3434 - jeg har ham på ignorre, men desværre frasorterer PN ikke hvad der skrives når det citeres ;-)

 

19-12-2023 15:56 #97| 2
dankjar skrev:

Der er mange i både amerikanske og europæiske medier som mener, at Trump af mange grunde vil være en katastrofe, men jeg er endnu ikke faldet over en ordentlig analyse af, hvad der får så mange amerikanere til at stemme på ham.

Jeg forstå godt, at han har en  stor base af MAGA tilhængere, våben fanatikere, dumme hillbillies etc men for at blive præsident må der også være mange millioner "almindelige" mennesker som  stemmer på ham og det er dem jeg synes det kunne være interessant at vide, hvorfor de stemmer på ham og om de ikke er bekymret for, hvad han kunne finde på at bruge magten til. 

 

 Har i set hvordan det står til med narko og kriminalitet i store dele af USA, der er steder hvor det ligner et åbent sindsyge hospital.

19-12-2023 16:03 #98| 2
Moderator
dankjar skrev:

Der er mange i både amerikanske og europæiske medier som mener, at Trump af mange grunde vil være en katastrofe, men jeg er endnu ikke faldet over en ordentlig analyse af, hvad der får så mange amerikanere til at stemme på ham.

Jeg forstå godt, at han har en  stor base af MAGA tilhængere, våben fanatikere, dumme hillbillies etc men for at blive præsident må der også være mange millioner "almindelige" mennesker som  stemmer på ham og det er dem jeg synes det kunne være interessant at vide, hvorfor de stemmer på ham og om de ikke er bekymret for, hvad han kunne finde på at bruge magten til. 

 

Ja, der er absolut uforståeligt.

 

Jeg tror en stor del af årsagen er generel politikerlede og et forblændet syn på den frihed der er i USA. America First. Enhver er sin egen lykkes smed. Og så skide være med konsekvenserne...

 

19-12-2023 16:03 #99| 0
dankjar skrev:

Der er mange i både amerikanske og europæiske medier som mener, at Trump af mange grunde vil være en katastrofe, men jeg er endnu ikke faldet over en ordentlig analyse af, hvad der får så mange amerikanere til at stemme på ham.

Jeg forstå godt, at han har en  stor base af MAGA tilhængere, våben fanatikere, dumme hillbillies etc men for at blive præsident må der også være mange millioner "almindelige" mennesker som  stemmer på ham og det er dem jeg synes det kunne være interessant at vide, hvorfor de stemmer på ham og om de ikke er bekymret for, hvad han kunne finde på at bruge magten til. 




En generel lede imod politikere og at man i usa enten stemmer A eller B, så ja Trump trodsalt er bedre end en fra demokraterne…

Men ja generelt må man sige det er meget skræmmende når USA simpelthen mener at enten Biden eller Trump skal styre verdens største militærmagt!
19-12-2023 16:04 #100| 0
dankjar skrev:

Kan du ikke lade være med at citere Joe3434 - jeg har ham på ignorre, men desværre frasorterer PN ikke hvad der
skrives når det citeres ;-)

 

Sorry. Jeg kan egentligt heller ikke se nogen grund til at debattere med nogen som mener at der er noget lidt rigtigt i Trumps Hitler retorik.

19-12-2023 16:05 #101| 0
Tsunemi skrev:

 

Sorry. Jeg kan egentligt heller ikke se nogen grund til at debattere med nogen som mener at der er noget lidt rigtigt i Trumps Hitler retorik.

 

 He he +1

 

19-12-2023 16:07 #102| 1
djoffer skrev:

En generel lede imod politikere og at man i usa enten stemmer A eller B, så ja Trump trodsalt er bedre end en fra demokraterne…

Men ja generelt må man sige det er meget skræmmende når USA simpelthen mener at enten Biden eller Trump skal styre verdens største militærmagt!

 

 Endnu en som er hoppet med på vognen. Politikerlede mig i røven. Biden er ikke et ondt menneske, han er bare gammel, det er vitterligt alt hvad man kan sætte en finger på 

19-12-2023 16:08 #103| 0
NanoQ skrev:

 

Ja, der er absolut uforståeligt.

 

Jeg tror en stor del af årsagen er generel politikerlede og et forblændet syn på den frihed der er i USA. America First. Enhver er sin egen lykkes smed. Og så skide være med konsekvenserne...

 

 

 

djoffer skrev:

En generel lede imod politikere og at man i usa enten stemmer A eller B, så ja Trump trodsalt er bedre end en fra demokraterne…

Men ja generelt må man sige det er meget skræmmende når USA simpelthen mener at enten Biden eller Trump skal styre verdens største militærmagt!

 

Jeg er enig i hvad I skriver, og det er nogle gode argumenter for at mange millioner vil stemme på ham, men at det skulle være nok til at finde et flertal og blive præsident er overraskende med sådan en kandidat.

 

19-12-2023 16:37 #104| 0
Tsunemi skrev:

 

Sorry. Jeg kan egentligt heller ikke se nogen grund til at debattere med nogen som mener at der er noget lidt rigtigt i Trumps Hitler retorik.


Og det er jo meget heldigt når nu det ikke er en debattråd ;-)
I så fald havde du også tabt debatten jævnført Godwins lov.

19-12-2023 16:43 #105| 0
Aurvandil skrev:

 

Og det er jo meget heldigt når nu det ikke er en debattråd ;-)
I så fald havde du også tabt debatten jævnført Godwins lov.

 

 Nåh ja 😂

20-12-2023 01:23 #106| 0
NanoQ skrev:

 

 Og så er det endda overvejende sandsynligt, at den der karakter sidder med nøglerne til Det Hvide Hus efter næste valg.... Det er en forbandet skræmmende ting...

 

Vi kan undre os over, at så mange amerikanere vil stemme på Trump, men i det mindste er der nu flere stater som forsøger at diskvalificere ham med henvisning til hans rolle i 6 januar optøjerne.

 

Forhåbentlig går højesteretten ikke ind og omgør beslutningen om diskvalificering, hvilket man godt kunne frygte eftersom Trump og republikanerne har udnævnt en væsentlig del af dommerne. 

 

Redigeret af dankjar d. 20-12-2023 01:39
20-12-2023 16:10 #107| 7
hostrup skrev:

 

 Kriminalitet som begrundelse for fastholdelse ?

 

 

 

 

 

Edit:

 

Det der gider jeg ikke se...

 

/NanoQ

Redigeret af NanoQ d. 20-12-2023 18:00
24-12-2023 14:04 #108| 3

Overgearede Anders Breinholt i hans julekalender 

25-12-2023 16:17 #109| 7

At den slags "nyheder" kommer i danske medier.

https://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/nfl/i-stor-sorg-efter-familiehundens-doed/10072459

25-12-2023 17:24 #110| 3

Personer der stiller spørgsmålstegn.

25-12-2023 20:19 #111| 0
Nilsson skrev:

Personer der stiller spørgsmålstegn.

 

 Hvordan?

25-12-2023 21:02 #112| 1
prangstar skrev:

 

 Hvordan?

 

 Man stiller ikke spørgsmålstegn. Man stiller spørgsmål. 

25-12-2023 22:00 #113| 1

Det er vel også kun folk, der har misforstået talemåden at sætte spørgsmålstegn ved noget.

26-12-2023 02:32 #114| 2

Folk der går og løber i højre side af vejen... 

Det samme gælder på cykelsti, der er det vist ikke ulovligt men det giver bare mening at gå i venstre side, ligesom færselsstyrelsen anbefaler og når de så kigger på en som om man er idiot fordi de insistere på at blive i den "forkerte" side når man skal mødes...

Man høre ikke rigtig om fodgænger der begår roadrage men mener i dette tilfælde det er helt forståligt.















28-12-2023 01:29 #115| 1

Folks kommentarer på facebook til artikler om ham Nordmanden der har mistet sin Lamborghini på grund af høj fart.

 

Janteloven skinner tydeligt igennem i kommentarerne, fordi det er en bil de aldrig selv kommer i nærheden af at eje.

31-12-2023 15:09 #116| 6

Års-opsummeringer på Facebook...

31-12-2023 15:30 #117| 3
clrawe skrev:

Års-opsummeringer på Facebook...

 

Komplet enig!

Nogle mennesker burde tvinges til at stille sig op på en scene og fremføre deres intetsigende statusopdateringer foran et publikum. Måske det kunne lære dem at afholde sig fra det fremover, når de husker tilbage på de døde- og måske endda buh'ende ansigter, der tog imod opdateringen live. 

01-01-2024 11:02 #118| 3

Folk der siger, at man skal droppe fyrværkeri for privatpersoner og at kommunerne så skal stå for forskellige arrangementer med affyringer på store pladser. Lidt ala Sankt Hans aften. Selvfølgelig skal mine skattepenge ikke gå til at brænde krudt af!

01-01-2024 11:16 #119| 6
clrawe skrev:

Folk der siger, at man skal droppe fyrværkeri for privatpersoner og at kommunerne så skal stå for forskellige arrangementer med affyringer på store pladser. Lidt ala Sankt Hans aften. Selvfølgelig skal mine skattepenge ikke gå til at brænde krudt af!

 
Billigere end når de går til at lappe folk sammen, der har sprunget fingre eller øjne i stumper og stykker.

 

01-01-2024 11:22 #120| 2
Buub skrev:

 
Billigere end når de går til at lappe folk sammen, der har sprunget fingre eller øjne i stumper og stykker.

 

Jamen, afskaf det dog...

02-01-2024 18:42 #121| 1

Ikke tilt, blot forundret over at flyulykken i Japan, dårligt er at finde på DR, TV2, EB og BT’s hjemmesider. Til gengæld standard ligegyldige artikler på de sidste to medier om uinteressante mennesker.

02-01-2024 19:18 #122| 16
Aurvandil skrev:

Folks kommentarer på facebook til artikler om ham Nordmanden der har mistet sin Lamborghini på grund af høj fart.

 

Janteloven skinner tydeligt igennem i kommentarerne, fordi det er en bil de aldrig selv kommer i nærheden af at eje.




Folk der tror janteloven spiller ind fordi man fryder sig over en galning har fået konfiskeret sin bil!
02-01-2024 20:40 #123| 1
djoffer skrev:

Folk der tror janteloven spiller ind fordi man fryder sig over en galning har fået konfiskeret sin bil!

 

At køre 220 km/t på motorvejen i en bil der i den grad er bygget til det, det er ikke galninge niveau i min optik, hvis ellers vejr og trafik var til det.
Men ja, det ryger desværre under vanvidsbillisme paragraffen og sidestilles derfor med folk der kører i en kæmpe brandert eller drøner rundt i byerne med 100 km/t
Men nu er den paragraf dog også tiltende i sig selv, da den kan tage biler fra uskyldige, der ikke selv har ført dem.

Redigeret af Aurvandil d. 02-01-2024 20:42
02-01-2024 22:04 #124| 9

"Men nu er den paragraf dog også tiltende i sig selv, da den kan tage biler fra uskyldige, der ikke selv har ført dem."


Men har lånt den ud til en ikke-uskyldig, der med stor sandsynlighed slår uskyldige mennesker ihjel når/hvis han kører galt med +200 km/t i din bil.... Hårfin grænse i forhold til din dømmekraft.

02-01-2024 22:32 #125| 1
Flex_luthor skrev:

"Men nu er den paragraf dog også tiltende i sig selv, da den kan tage biler fra uskyldige, der ikke selv har ført dem."

 

Men har lånt den ud til en ikke-uskyldig, der med stor sandsynlighed slår uskyldige mennesker ihjel når/hvis han kører galt med +200 km/t i din bil.... Hårfin grænse i forhold til din dømmekraft.

 
Nej, man gør uskyldige folk til ofre for ikke at have et 100 procents kendskab til et andet menneske. 
Dårlig dømmekraft er den man selv foretager i trafikken.
Det er en helt vild glidebane at tage. Jeg kan slet ikke forstå at er en lov der kan have ben på jord i et demokratisk retssamfund.
Hvis bilen skal konfiskeres, så skal regningen efterfølgende hænge 100% på den person der var skyld i det.



02-01-2024 22:45 #126| 3

Enig! Det er jo netop derfor du heller ikke må låne din bil ud til en person uden kørekørt/beruset person.... Det er strafbart i sig selv! Og skulle du udlåne din bil til en af dine venner, der "kører +200 km/t" på motorvej eller + 100 km/t i byen", så er der er der ret gode chancer for en erstatning ved et civilt søgsmål, evt. gennem forsikringen. Så det er vel temmelig demokratisk?

02-01-2024 22:55 #127| 1
Flex_luthor skrev:

Enig! Det er jo netop derfor du heller ikke må låne din bil ud til en person uden kørekørt/beruset person.... Det er strafbart i sig selv! Og skulle du udlåne din bil til en af dine venner, der "kører +200 km/t" på motorvej eller + 100 km/t i byen", så er der er der ret gode chancer for en erstatning ved et civilt søgsmål, evt. gennem forsikringen. Så det er vel temmelig demokratisk?


 Det er dog lidt nemmere at gennemskue om folk har kørekort eller er fulde.  Det er lidt sværere at sætte sig ind i deres tanker og vide om de vil køre 100 km/t gennem byen.
Især forældre vil jo altid være supernaive omkring deres børn.

Men det er da glædeligt hvis erstatningen kan hentes i et civilt søgsmål. Jeg ved ikke hvor mange konkrete tilfælde der er med bilejere der har fået konfiskeret deres biler uden at køre i den, men jeg håber at samtlige har fået dækket deres tab.

03-01-2024 01:00 #128| 2
Aurvandil skrev:

 

At køre 220 km/t på motorvejen i en bil der i den grad er bygget til det, det er ikke galninge niveau i min optik, hvis ellers vejr og trafik var til det.
Men ja, det ryger desværre under vanvidsbillisme paragraffen og sidestilles derfor med folk der kører i en kæmpe brandert eller drøner rundt i byerne med 100 km/t
Men nu er den paragraf dog også tiltende i sig selv, da den kan tage biler fra uskyldige, der ikke selv har ført dem.

 

 Det er på ingen måde en undskyldning at bilen er bygget til det, eller at han måske tror at han kan vurdere om vejret og trafikken er til det. ( er han ikke kun 22).

 

Problemet er den store forskel i hastighed mellem ham og de øvrige bilister, ingen forventer at et par lygter i bakspejlet kommer med 220 i timen, det er sådan noget man holder øje med i det sydlige Tyskland.

 

Jeg er i øvrigt enig med dig i at det er endnu værre at man kører 100% for hurtigt i byområder.

03-01-2024 01:16 #129| 0

Tilter over at sidde i en bil med min kæreste og vores 3 børn på 4, 6 og 7 her kl. 01:12. 
Vi har netop passeret 13 timers, tæt på, non-stop kørsel fra Norge og til Grenå da vores færge kl. 17 blev udskudt til i morgen (i dag) på grund af vejret. 
Jeg er hjemme kl. 04 og så får kun et par timers søvn inden job. 
Min datter lider af nightterror og har præsteret at vække de andre 2 gange. Jeg var ellers så glad da de alle faldt i søvn og derfor stoppede med at larme 🫠

03-01-2024 02:22 #130| 4
Aurvandil skrev:

 
Nej, man gør uskyldige folk til ofre for ikke at have et 100 procents kendskab til et andet menneske. 
Dårlig dømmekraft er den man selv foretager i trafikken.
Det er en helt vild glidebane at tage. Jeg kan slet ikke forstå at er en lov der kan have ben på jord i et demokratisk retssamfund.
Hvis bilen skal konfiskeres, så skal regningen efterfølgende hænge 100% på den person der var skyld i det.



 

Hvis politiet ikke i sådanne situationer kunne konfiskere bilen, så kunne jeg jo bare registrere min bil i min brors navn og han kunne registrere din bil i mit navn.

På den måde ville vi begge køre i en "lånt" bil og kan derfor aldrig få konfiskeret bilen uanset hvor sindssygt vi måtte opføre os i trafikken. 

03-01-2024 02:34 #131| 0

2024, hva ska vi mæ'ed 🥸

03-01-2024 07:42 #132| 1
Aurvandil skrev:

 


Men nu er den paragraf dog også tiltende i sig selv, da den kan tage biler fra uskyldige, der ikke selv har ført dem.




Enig. Straffen må følge dem, der begår overtrædelse. Træls for automekanikere, at deres lånebiler kan blive konfiskeret, fordi de prøver at give en bedre kundeservice.
03-01-2024 21:29 #133| 1

Og derfor vil de jo også få medhold i en erstatningssag 99,9% af gangene.... Problemet for dem der laver lort i den, er jo, at det næsten altid er konens, mandens, vennens, elskerens, forældrenes osv. bil de har lånt. Så bliver den jo mere kringlet i forhold til hvad der giver mening i retten. 

04-01-2024 21:09 #134| 6

Personer der skal ud og kører i det her fremragende vejr selvom alle fraråder det, og bagefter klynker over at politiet ikke kan redde situationen for dem ..

05-01-2024 10:05 #135| 11

I går aftes ligger jeg i soveværelset, mens min kæreste gør sig færdig på badeværelset. Så tænder hun for vandhanen og begynder at snakke til mig. "Ahema ulcjka" - Jeg råber: "Hva?" - Kæreste: "He hømmæj ma bar!" - Mig: "HVAD?" - K, minimalt højere: "HE hømmæja baja" - M, råbende: "HVAD SIGER DU?" - K: "JE RØMMÆMABAA!" - M, skrigende: "SLUK VANDHANEN!!!" - K: "Jeg siger: Jeg rømmede mig bare."

 

Jeg har aldrig følt, at jeg har spildt min tid mere. 

08-01-2024 18:13 #136| 2

Wolt


Gratis levering med markup på 38kr pr pizza.


190kr for at få leveret 5 pizzaer. I det mindste har jeg nu en ubrugelig app mindre.

09-01-2024 09:52 #137| 0
LokeNees skrev:

I går aftes ligger jeg i soveværelset, mens min kæreste gør sig færdig på badeværelset. Så tænder hun for vandhanen og begynder at snakke til mig. "Ahema ulcjka" - Jeg råber: "Hva?" - Kæreste: "He hømmæj ma bar!" - Mig: "HVAD?" - K, minimalt højere: "HE hømmæja baja" - M, råbende: "HVAD SIGER DU?" - K: "JE RØMMÆMABAA!" - M, skrigende: "SLUK VANDHANEN!!!" - K: "Jeg siger: Jeg rømmede mig bare."

 

Jeg har aldrig følt, at jeg har spildt min tid mere. 

 

 Du kunne da også have lettet r**** og gået tættere på for at tale med hende.

 

Tænk, hvis hun var faldet og havde fået mast tandbørsten ned i halsen, som det skete for én af mine gamle seminarie-klassekammerater.

 

Jeg tilter over mænd, der synes det er en "OK kommunikationsform" at råbe gennem hele huset! 

Redigeret af tuznelda d. 09-01-2024 09:52
09-01-2024 10:14 #138| 20
tuznelda skrev:

 

 Du kunne da også have lettet r**** og gået tættere på for at tale med hende.

 

Tænk, hvis hun var faldet og havde fået mast tandbørsten ned i halsen, som det skete for én af mine gamle seminarie-klassekammerater.

 

Jeg tilter over mænd, der synes det er en "OK kommunikationsform" at råbe gennem hele huset! 

 

 "Vidste du at hun var okay?" var også en mulighed i stedet for at antage det allerværste om et andet menneske fra start. Jeg kan rent faktisk se hende fra soveværelset gennem et spejl, da "samtalen" udspiller sig.

 

Derudover tror jeg mange mænd kan genkende det med, at de føler deres partner godt kan mumle/være ustrategiske når det gælder deres timing for start af samtale. Det være sig at tænde en vandhane, eller gå foran og snakke uden at dreje hovedet, nægte at hæve stemmen specielt betydeligt selv efter 6. "Hva'?" og så videre. 

 

Jeg tilter over den tid vi lever i, hvor der ofte dømmes før der undersøges.

 

Redigeret af LokeNees d. 09-01-2024 10:16
09-01-2024 11:18 #139| 3
tuznelda skrev:

 

 Du kunne da også have lettet r**** og gået tættere på for at tale med hende.

 

Tænk, hvis hun var faldet og havde fået mast tandbørsten ned i halsen, som det skete for én af mine gamle seminarie-klassekammerater.

 

Jeg tilter over mænd, der synes det er en "OK kommunikationsform" at råbe gennem hele huset! 

 

LokeNees skrev:

  Så tænder hun for vandhanen og begynder at snakke til mig.

 

 eod ? :P


09-01-2024 11:32 #140| 4
sothys skrev:

 

 

 eod ? :P

 

 

Præcis!

 

Hvis du er sådan et menneske, der forventer at jeg kommer løbende, fordi du (muligvis) snakker til mig, så er jeg nødt til at informere om, at jeg ikke er en fucking hund.

 

Det er SÅ sært for mig det med at være den der vil have samtalen og samtidig selv nægte at gøre det, der skal til for at have den. 

 

Det svarer til at tilbyde et lift i en bil, der ikke kan starte. Og så stå og glo på den man - helt uopfordret - tilbød liftet til og vente på, at han skaffer en bil. 

 

I nogle tilfælde er bilen i øvrigt også sådan én, man er i tvivl om overhovedet kan køre. I visse tilfælde er det rent faktisk en bil, man har forsøgt at starte uden held nogensinde. Det kan endda være, at liftet til at begynde med ikke engang er hen til et sted, som man selv ville gide at skulle køre til. Og nu står man og skal skaffe en bil. 

Redigeret af LokeNees d. 09-01-2024 11:36
09-01-2024 18:02 #141| 0
sothys skrev:

 

 

 eod ? :P

 

 

 Nej, nej   .... hun rømmer sig. Han tror hun siger noget,  og råber tilbage. 

hun svarer :Jeg rømmede mig bare.

Han tror stadig det handler om kommunikation til ham og l stedet for at lette  r**** og opsøge info, så råber han bare en gang til. 

 

Det er dumt!

Dumt fra begge parter.

Redigeret af tuznelda d. 09-01-2024 18:14
09-01-2024 18:18 #142| 5

Altså diskussionen mellem dig og Loke?

😉

09-01-2024 18:26 #143| 0
kris_rem skrev:

Altså diskussionen mellem dig og Loke?

 

 Også den, ja.

 

Men især kommunikationen mellem ham og kæresten. 

09-01-2024 18:55 #144| 5
tuznelda skrev:

 

 Nej, nej   .... hun rømmer sig. Han tror hun siger noget,  og råber tilbage. 

hun svarer :Jeg rømmede mig bare.

Han tror stadig det handler om kommunikation til ham og l stedet for at lette  r**** og opsøge info, så råber han bare en gang til. 

 

Det er dumt!

Dumt fra begge parter.

 

Jeg er for så vidt enig i det konkrete eksempel, hvis man ser resultatorienteret på det. Der er det jo mig der indleder samtalen - hun rømmede sig bare. 


Men de andre 700 gange hun starter en samtale i alt for lavt toneleje fra et andet rum, kommer jeg ikke til at valse efter som en anden undersåt. 

Derfor tillader jeg mig at antage, at det her var varians. Det er trods alt ikke sket før i 5 år, at hun har rømmet sig så det lød som en dansk sætning. Derfor vil jeg fortsætte ufortrødent med at være fastlægger, hvis nogen forsøger at starte en fysisk samtale fra en anden kommune. Det synes jeg egentligt er en helt fair regel. Og det er jo ret beset også dét, du selv siger - du må opsøge dem du vil snakke med, så man undgår at skulle råbe. 

10-01-2024 19:44 #145| 0

Jeg tilter over folk, der bliver forargede over, at Dave Chappelle lavede jokes om transseksuelle i sit show.

 

Man normaliserer voldtægt ved at lave jokes om det, men man hader transseksuelle ved at lave jokes om dem? Gider de ultrawoke lige finde et sted at stå eller i det mindste bare indrømme, at de hader jokes?!

12-01-2024 21:11 #146| 4

Den der såkaldte Dronningefejring på DR og TV2 der lige har været.

Hvorfor fejrer man dronningen, der går op i kunst og finkultur, med en superprollet popkoncert.

Det er da vidst ikke for hendes skyld.

12-01-2024 22:38 #147| 0
Aurvandil skrev:

Den der såkaldte Dronningefejring på DR og TV2 der lige har været.

Hvorfor fejrer man dronningen, der går op i kunst og finkultur, med en superprollet popkoncert.

Det er da vidst ikke for hendes skyld.

Det er det mest forudsigelige og idiotiske jeg længe har set. Og jeg var desværre tvunget til at se det grundet mit arbejde...

13-01-2024 06:44 #148| 0

At casinoet her Malaysia endelig! får poker på programmet. Umiddelbart et ganske fint program, indtil man kigger nærmere på strukturen. 15-30 minutters levels i deres turneringer

 

https://pokerdream-live.com/wp-content/uploads/2023/12/PD-8-Malaysia-Player-Guide-V2.pdf

16-01-2024 21:43 #149| 0

Tilter mig at det offentlige kan lave er påbud som en virksomhed skal agere på indenfor en enkelt dag, mens der offentligt (byggeklagenævnet) kan være år om at behandle en helt simpel klage over et afslag på en byggeansøgning.

17-01-2024 12:36 #150| 0

LIdt i samme boldgade. 

Så tilter det mig at man åbenbart har en særregel at det offentlige kan sætte rykkergebyrer til 250kr pr rykker.  men at man i det privat maks må tage 100kr. 

17-01-2024 18:23 #151| 1

Forældre der ikke tager ansvar for deres børn.

Min datter har selv et problem med fokus så til svømmetræning må jeg selv hoppe i vandet og hjælpe til med hende, når hun mister fokus.


Men der er bare ofte forældre med “problembørn”, som er fuldstændigt blinde og bare forventer en stakkels frivillig træner ordner alt for dem og bare kigger den anden vej lille Bodil eller Børge ofte sig dårligt.

17-01-2024 18:51 #152| 1
Turbonegeren skrev:

LIdt i samme boldgade. 

Så tilter det mig at man åbenbart har en særregel at det offentlige kan sætte rykkergebyrer til 250kr pr rykker.  men at man i det privat maks må tage 100kr. 

 

 Enig. Dertil så tilter det mig max at man som forbruger ikke kan kræve tilsvarende gebyrer den anden vej, når en virksomhed sætter en i en situation hvor man skal bruge tid på at rykke dem.


Lige oplevet det med G4S som efter opsigelse af abonnement bekræftede, men alligevel fortsatte med at hæve penge. Det tog utallige mails (umuligt at komme gennem på telefonen), inden de efter ca et halvt år endelig betalte det de havde trukket tilbage. Mine gebyrer på ignorerede de. De skal dog have ros for at kunne ringe mig op og høre hvornår de kunne hente deres anlæg, og i samme ombæring lukke vand ud af ørerne mht den manglende tilbagebetaling.

17-01-2024 19:41 #153| 2

Hverdagens små 'helte' der finder et eller andet, fx i Vanløse, og så tror at alle i verden er medlem af deres lille Facebookgruppe, og derfor ikke kontakter politiet,  eller søger på Krak osv.

Det kan være nummerplader, dankort, rejsekort, bilnøgler som så måske aldrig kommer hjem til rette ejermand...


18-01-2024 09:05 #154| 0

Grundvand....

18-01-2024 19:37 #155| 14

Min kæreste bad mig i går om at minde hende om, når klokken var 19.15, så hun ikke kom for sent. "Men du skal ikke stresse mig med det," tror jeg var hendes præcise ord. 

 

Så jeg satte naturligvis en rutine op med start kl. 19.15 til at åbne/lukke lamellerne i stuen, blinke med lyset i hele lejligheden og få Google til at gentage "Hey! Hey! Hey! Du har FUCKING travlt nu!" 10 gange. 

 

Gæt hvem der fik et gigantisk chok for 20 minutter siden, fordi han havde glemt at slå det fra igen...

 

Jeg kan oplyse om, at karma har en leveringstid på rundt regnet 24 timer.

21-01-2024 11:16 #156| 0

Jyllandspostens leder om håndboldlandsholdet:

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE16761744/pas-paa-med-ikke-at-ende-som-fodboldlandsholdet/

 

En liberal afvis der skriver en jantelovsleder. Jeg går ikke specielt meget op i håndbold, og kan sagtens have misset noget, men kan ikke genkende håndboldlandsholdet i lederen.

15-03-2024 20:07 #157| 0

Det tilter mig stadig at nogen mener der kommer reality på DR1 kl 20.30

15-03-2024 20:20 #158| 0
Aurvandil skrev:

Det tilter mig stadig at nogen mener der kommer reality på DR1 kl 20.30

 

 ?

15-03-2024 20:22 #159| 0
Tsunemi skrev:

 

 ?

 

 Den er meget indforstået for PN'ere der har deltaget i Sheep forumspil :)

15-03-2024 20:30 #160| 1

Løbere på cykelstien.

15-03-2024 22:59 #161| 7

Igen i dag. En nydelig ældre kvinde der har travlt med at pakke sine varer i rema.

Da prisen bliver oplyst siger hun ja og rækker ud efter et par ting mere inden hun åbner sin pung og beder om en pakke cigaretter og får betalt.

Var jeg George costanza ar jeg eksploderet... Du står klar med dit kort når sidste vare er scannet...

FML Edit: vi taler om mindst et minut forsinkelse. Og jeg ved bare hun er den samme som skriger om at få en ekstra kasse åben så hun kan komme hurtigt hjem til ingenting.

Redigeret af kris_rem d. 15-03-2024 23:02
16-03-2024 22:59 #162| 1

Danske spil,. der lover at tage nye unge spillere i hånden. ( hestenet) . indtil de lære at bette. .. jesus. 

 

17-03-2024 05:53 #163| 2

At den slags mennesker kan komme til at kontrollere et uddannelsesbudget på ca 80 milliarder:

edition.cnn.com/2024/03/14/politics/kfile-gop-nominee-north-carolina-public-schools-michele-morrow-executing-democrats/index.html?iid=cnn_buildContentRecirc_end_recirc

Det burde være diskvalificerende at man vil slå Obama og Biden ihjel på pay-per-view.

21-03-2024 20:59 #164| 3

Åbenbart 30 milliarder i erstatning til mink-branchen.

5000 kr. pr. dansker fordi folks upopulære overtøj ikke kan laves af danske mishandlede dyr. Super...

21-03-2024 22:14 #165| 2
lilleclown skrev:

At den slags mennesker kan komme til at kontrollere et uddannelsesbudget på ca 80 milliarder:

edition.cnn.com/2024/03/14/politics/kfile-gop-nominee-north-carolina-public-schools-michele-morrow-executing-democrats/index.html?iid=cnn_buildContentRecirc_end_recirc

Det burde være diskvalificerende at man vil slå Obama og Biden ihjel på pay-per-view.

Det er vel desværre et perfekt eksempel på demokratiets tilstand i USA lige nu. 

 

21-03-2024 22:31 #166| 0
Moderator
clrawe skrev:

Åbenbart 30 milliarder i erstatning til mink-branchen.

5000 kr. pr. dansker fordi folks upopulære overtøj ikke kan laves af danske mishandlede dyr. Super...

 

 Jeg har altid syntes det var en skidt industri. Men den var lovlig (desværre). Den ekstremt bratte nedlukningen af industrien rev indkomstgrundlaget  væk fra alle der var afhængige af det erhverv. Uden varsel og uden tilgængelige alternativer.

 

De der blev ramt, skal have en fair kompensation. Om kompensationen står mål med tabet, vil jeg ikke gøre mig klog på.

21-03-2024 22:35 #167| 0
clrawe skrev:

Åbenbart 30 milliarder i erstatning til mink-branchen.

5000 kr. pr. dansker fordi folks upopulære overtøj ikke kan laves af danske mishandlede dyr. Super...

 

 Mogens gik af, så den er lukket.

 

Alt er godt.

23-03-2024 23:51 #168| 0
prangstar skrev:

Løbere på cykelstien.

 

 

Jeg oplever generelt at de smutter op på fortorvet når jeg kommer cyklende, men måske løbere er mere trælse der hvor du bor :D
24-03-2024 14:20 #169| 0
Umuligan skrev:

 

 

Jeg oplever generelt at de smutter op på fortorvet når jeg kommer cyklende, men måske løbere er mere trælse der hvor du bor :D

 

 Tilsyneladende - i dag var der en mere der løb i samme retning som jeg cyklede.

 

Tilt:

Flere dages tømmermænd!

24-03-2024 16:35 #170| 0
Moderator
prangstar skrev:

 

 Tilsyneladende - i dag var der en mere der løb i samme retning som jeg cyklede.

 

Tilt:

Flere dages tømmermænd!

 

 Sådan er det, efter 40 år... Og det bliver kun værre. En god aften kræver nu 4-5 dages restitution 😁

24-03-2024 17:15 #171| 0
NanoQ skrev:

 

 Sådan er det, efter 40 år... Og det bliver kun værre. En god aften kræver nu 4-5 dages restitution

Jeg gider nærmest ikke mere... ;-)

24-03-2024 17:42 #172| 0
clrawe skrev:

Jeg gider nærmest ikke mere... ;-)

 

 Sæt pris på dine tømmermænd, de har kostet dyrt og det at du har dem betyder du har lært at stoppe i tide..

Enjoy 😜❤️

24-03-2024 18:02 #173| 0
NanoQ skrev:

 

 Sådan er det, efter 40 år... Og det bliver kun værre. En god aften kræver nu 4-5 dages restitution

 

Det kommer det nok til at tage efter fredagens tur.

 

Jeg skal bare lære at holde mig fra cigaretterne, når jeg drikker - tror det er dem der rammer hårdest. Røg nok 20 smøger på en aften - tror det er første gang i år jeg har røget. 

24-03-2024 18:45 #174| 0
Moderator
prangstar skrev:

 

Det kommer det nok til at tage efter fredagens tur.

 

Jeg skal bare lære at holde mig fra cigaretterne, når jeg drikker - tror det er dem der rammer hårdest. Røg nok 20 smøger på en aften - tror det er første gang i år jeg har røget. 

 

 Been there,done that... Og så gør jeg det sgu nok igen næste gang 😂

25-03-2024 15:40 #175| 0

Amerikanere der slagter ord fordi de ikke fatter et hak.
Case in point: 
Aluminum, Baloney og (h)erbs.

Sad i møde hvor der var et par stykker fra US og snakken faldt på hvordan "vi" fra Storbritannien udtaler ord og Aluminium var det første eksempel.

Det er som negle der bliver trukket ned af en tavle.

25-03-2024 18:23 #176| 2

Max tilt.

Min kæreste og jeg rejser til Egypten i morgen med vores til sammen 3 børn. Nu har hun lige sendt mig det her:

25-03-2024 21:18 #177| 8

Landbruget. 

25-03-2024 22:18 #178| 0
psylenz skrev:

Max tilt.

Min kæreste og jeg rejser til Egypten i morgen med vores til sammen 3 børn. Nu har hun lige sendt mig det her:

 

 Det eneste jeg læser er: enelige kvindelige rejsende....

25-03-2024 22:53 #179| 2
psylenz skrev:

Max tilt.

Min kæreste og jeg rejser til Egypten i morgen med vores til sammen 3 børn. Nu har hun lige sendt mig det her:


 
Jeg håber I kan nå på Rådhuset i morgen tidlig og tillykke :)
Hotellet dukker op på noget der hedder halalbooking.com - så den er sikkert god nok.

26-03-2024 14:04 #180| 3

Apropos:

Egyptere...

Jeg har aldrig oplevet et mere usympatisk folkefærd. Det startede da vi steg ud af flyet og fortsatte indtil vi satte os i flyet igen.

Om jeg så fik en rejse gratis, ville jeg ikke overveje at tage tilbage dertil. Måske hvis jeg fik 3000 pr. overnatning.

26-03-2024 19:43 #181| 2
Nilsson skrev:

Landbruget. 

 

 Og de mennesker som synes det er synd for landbruget. 

 

Er på besøg hos mine forældre og se synes at landbruget lægges for had og bla bla bla. 

 

Det jeg gerne vil sige er at jeg Tilter over mine forældre... 

26-03-2024 20:11 #182| 1
Ravie skrev:

 

 Og de mennesker som synes det er synd for landbruget. 

 

Er på besøg hos mine forældre og se synes at landbruget lægges for had og bla bla bla. 

 

Det jeg gerne vil sige er at jeg Tilter over mine forældre... 

 

 Kender det alt for godt. De skal bare have besked, de gamle 👊

26-03-2024 20:16 #183| 4

Argumenter og debatform som:


"Landbruget er rygraden i dansk erhvervsliv."

"Landbruget bidrager med en masse til BNP." 

"Hvad vil du så spise når det hele lukker?"

 

Jeg kan slet ikke være i det. Børnene sover og jeg har sat debatten på DR "Skal landbruget fylde mindre" på TV'et. Måske de gamle kan lære noget nyt. 

 

Nu tilter jeg desværre også over Inger Støjberg. 

26-03-2024 23:49 #184| 0
psylenz skrev:

Max tilt.

Min kæreste og jeg rejser til Egypten i morgen med vores til sammen 3 børn. Nu har hun lige sendt mig det her:

Jeg tilter meget over din batteriprocent!!! ;-)
Hvad endte det med?

27-03-2024 08:38 #185| 3
clrawe skrev:

Jeg tilter meget over din batteriprocent!!! ;-)
Hvad endte det med?

 

 Tror den røg i opladeren, men på et hængende hår. :]

27-03-2024 10:58 #186| 1

Fik en fix idé om at smutte til Tallinn og spille lidt poker i påsken, da jeg missede turen derover i februar med de andre "drenge". Nå men, jeg fik så €-tegn i øjnene over at se, at der åbenbart kører en påske-tour med et passende buyin... så meget at jeg i min iver fik købt billetter til april i stedet. Så efter 25 minutter i telefonen med en sød pige hos Baltic Air købte jeg nogle helt nye billetter, da jeg skulle betale 350€ ekstra for at få ændret de nuværende til en tid, jeg ikke kan. Så turen starter 3427kr i hullet. Har man sagt A må man også sige .... jeg føler mig ikke sikker før jeg sidder ved et bord og har 2,4 eller 5 kort på hånden (fik også lige spillet lidt NLO8 i går på Stars ved en fejl, men det er en anden tilter)....

01-04-2024 17:19 #187| 6
Aurvandil skrev:

 
Jeg håber I kan nå på Rådhuset i morgen tidlig og tillykke :)
Hotellet dukker op på noget der hedder halalbooking.com - så den er sikkert god nok.

 

 

clrawe skrev:

Apropos:

Egyptere...

Jeg har aldrig oplevet et mere usympatisk folkefærd. Det startede da vi steg ud af flyet og fortsatte indtil vi satte os i flyet igen.

Om jeg så fik en rejse gratis, ville jeg ikke overveje at tage tilbage dertil. Måske hvis jeg fik 3000 pr. overnatning.

 

 

clrawe skrev:

Jeg tilter meget over din batteriprocent!!! ;-)
Hvad endte det med?

 
Det var min kæreste batteriprocent 😅


Det endte med at vi fik større problemer end det og tænkte at vi måtte deale med det når vi var fremme med lidt ekstra euro hvis fed bøvlede...

Min kæreste ringede 22:30 og fortalte at hun havde opdaget at hendes datter ikke kunne komme med da der skal være over 6 mdr. til det udløber.

Jeg skulle egentlig pakke, men måtte bruge et par timer på at Google steder med borgerservice i Sønderjylland, men ingen ledige tider dagen efter. Vi skulle flyve kl. 15 fra Hamborg. 
Planen blev at min datter og jeg kørte mod Randers tidligere end planlagt og at hun så skulle ringe rundt kl. 8 når Borgerservice åbnede. 
En sød dame kunne hjælpe i Århus så vi nåede det hele. 
Min datter blev syg om natten med opkast så stram start med 5 timer i bil og 5 timer i fly. 
Da vi ankom til hotellet sent nævnte de intet om at vi skulle være gift så det var fint. 

Hele første dag lå jeg på værelset med min syge datter og de sidste to dage blev min kærestes søn syg med opkast. 
Der var intet net på hotellet hvilket gjorde at hjemturen blev endnu mere presset. 

Hendes søn sagde farvel med en omgang opkast i buffeten på hotellet og så afsted i taxa. 

Chaufføren spurgte om det var terminal 1 eller 2. Vi var landet i 2 så den valgte vi. Det coinflip tabte vi selvfølgelig. 

Alt for mange mennesker og et bøvlet Security system gjorde at det tog en evighed og jeg ligner åbenbart en bad guy så jeg skulle have kigget alt igennem. 

Op til skranken hvor der stod Hamburg. 
Manden sagde at vi ikke skulle med flyet da vi var blevet ombooket. Det skulle være kommer på mail, men intet net på hotellet. 

I stedet røg vi til München med fem random pladser. 
Det er bøvl med børn på 4, 6 og 7 år. Et stort bytteshow senere lykkedes det at alle børn kunne sidde med en af os. 
2 timer venten i München før vi skulle flyve i en time til Hamborg. Flyet var forsinket 30 min. og da vi endelig skulle lande fortrød piloten da der var for meget vind så vi nappede lige en halv time mere i luften. 

Det endte med at vi var retur kl. 4 i morges i stedet for kl. 22 i aftes 😅


Jeg er i øvrigt helt enig med clrawe; 

Jeg skal aldrig til Egypten igen. Modbydeligt folkefærd! 

 

01-04-2024 18:01 #188| 0
psylenz skrev:

 

 

 

 

 

 

 Fy faen for en omgang 😳😄

01-04-2024 20:56 #189| 0

@psylenz


Lyder til I har brug for en ferie efter den omgang

02-04-2024 13:22 #190| 0

Endeløse kommentarer fra folk der ikke kan afholde sig fra, at forsvare et logo på den tyske landsholdstrøje, som umiskendeligt ligner ss logoet... Altså vi taler om den TYSKE landsholdstrøje. Whooooaaaaa, mon vi nogensinde kommer tilbage til den virkelige verden igen 🤯🤣



03-04-2024 14:34 #191| 0

HBO Max som efter man er halvvejs i sæson 9 i en serie, fra den ene dag til den anden fjerner den fra deres udbud, uden at have orienteret om det på forhånd. Mildest talt totalt retarderet ikke at tænke over, at der nok er nogle kunder der er igang med serien.

03-04-2024 14:38 #192| 1
Jensen skrev:

HBO Max som efter man er halvvejs i sæson 9 i en serie, fra den ene dag til den anden fjerner den fra deres udbud, uden at have orienteret om det på forhånd. Mildest talt totalt retarderet ikke at tænke over, at der nok er nogle kunder der er igang med serien.

 

 streaming er en fucking jungle af lovløshed, det er jo helt vildt at der stadig er bedere services/udbud på diverse undgegrunds sites

03-04-2024 14:39 #193| 0

blev bustet ud af en belgier i en tour igår som kom ind med 20% i en 80+ bb pot.
jaja tænker i så, har du ikke spillet nok hænder over de sidste 20 år til at det bare er standart ?
jo men sgudaik nå idiotens nick er sothzz

03-04-2024 15:15 #194| 0
Jensen skrev:

HBO Max som efter man er halvvejs i sæson 9 i en serie, fra den ene dag til den anden fjerner den fra deres udbud, uden at have orienteret om det på forhånd. Mildest talt totalt retarderet ikke at tænke over, at der nok er nogle kunder der er igang med serien.

 

 Hvilken serie? Måske ligger den på en anden streamingstjeneste.

03-04-2024 16:23 #195| 1
tuznelda skrev:

 

 Hvilken serie? Måske ligger den på en anden streamingstjeneste.

Walking Dead. Er på Viaplay, men magter ikke at signe op endnu et sted. 

 

05-04-2024 11:47 #196| 0

De ting jeg ser ufrivilligt på sociale medier, som bestemt ikke var nødvendigt. Mon ens mor også ser de samme ting!? 😵

11-04-2024 14:15 #197| 0

 

clickbait, det er så dametræneren...

11-04-2024 19:11 #198| 1

Abetilter over at jeg havde skrevet et rimeligt langt indlæg, modtager et opkald og da jeg vender tilbage er alt slettet. Fucking amatørprogrammering.

Og lige for at være krystalklar i spyttet: dette er IKKE rettet mod Brokongen eller NanoQ, som begge gør et absurd stort stykke arbejde til gavn for os alle, gratis.

11-04-2024 19:17 #199| 0
KeysorSoze skrev:

Abetilter over at jeg havde skrevet et rimeligt langt indlæg, modtager et opkald og da jeg vender tilbage er alt slettet. Fucking amatørprogrammering.

Og lige for at være krystalklar i spyttet: dette er IKKE rettet mod Brokongen eller NanoQ, som begge gør et absurd stort stykke arbejde til gavn for os alle, gratis.

 

 Måske du skulle bruge note på telefonen, hvis du skal skrive et længere indlæg på pn. ;)

11-04-2024 19:30 #200| 7
Epix skrev:

 


 Måske du skulle bruge note på telefonen, hvis du skal skrive et længere indlæg på pn. ;)




Hej kone, hop lige tilbage til børneputningen og lad mig ragetilte på PN i fred 😘
16-04-2024 05:50 #201| 0

Giga tilt! 🤯

https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-04-15-trumps-retssag-er-begyndt-men-retten-staar-over-for-en-umulig-opgave

17-04-2024 08:31 #202| 2

Okay, den her er underlig. Jeg ved det godt. Men over den sidste måneds tid har jeg nok set 25-30 forskellige gamle mænd stå og glo på igangværende byggeri. Alt muligt forskelligt byggeri. Men tit er det ældre mænd der står og observerer lidt yngre mænd lave noget med asfalt.

 

Hvis jeg står og laver mad og har gang i lidt gryder og lidt pander og jeg så får køkkenbesøg af min kæreste. Køkkenbesøg på dén dér "Jeg har intet formål her - jeg kigger bare - måske kommenterer jeg" agtige måde. Så har hun under 20 sekunder til at skride ud af køkkenet, inden jeg råber noget relativt modbydeligt. Hvis jeg stod sammen med 3 gutter på arbejde og havde gang i noget asfalt og jeg i 8 timer konstant kunne fornemme en ældre mands blik... han ville ikke engang kunne nå at blokere med stokken, før han blev ramt af en gul sikkerhedshjelm. Jeg ville ikke holde en uge uden avisoverskrifterne ville begynde at være noget ala "RefleksVestKvæleren har slået til igen!".

Redigeret af LokeNees d. 17-04-2024 08:38
17-04-2024 18:15 #203| 0
LokeNees skrev:

Okay, den her er underlig. Jeg ved det godt. Men over den sidste måneds tid har jeg nok set 25-30 forskellige gamle mænd stå og glo på igangværende byggeri. Alt muligt forskelligt byggeri. Men tit er det ældre mænd der står og observerer lidt yngre mænd lave noget med asfalt.

 

Hvis jeg står og laver mad og har gang i lidt gryder og lidt pander og jeg så får køkkenbesøg af min kæreste. Køkkenbesøg på dén dér "Jeg har intet formål her - jeg kigger bare - måske kommenterer jeg" agtige måde. Så har hun under 20 sekunder til at skride ud af køkkenet, inden jeg råber noget relativt modbydeligt. Hvis jeg stod sammen med 3 gutter på arbejde og havde gang i noget asfalt og jeg i 8 timer konstant kunne fornemme en ældre mands blik... han ville ikke engang kunne nå at blokere med stokken, før han blev ramt af en gul sikkerhedshjelm. Jeg ville ikke holde en uge uden avisoverskrifterne ville begynde at være noget ala "RefleksVestKvæleren har slået til igen!".

 Jeg kan mærke,  at du ALDRIG, aldrig, aldrig må anskaffe dig en campingvogn og slet ikke én med fortelt. 


Det tager minimum 2 -måde 3 sæsoner som kørende campist før man ikke længere er weekendens primære underholdningsindslag for pladsens fastliggere, fordi man ligner en komplet idiot mens man prøver at huske den bedste rækkefølge til at samle stængerne,  lyne forteltet på vognen, få gulvtæppet på plads og pløkkerne i jorden.  


Mange fastliggere tilbyder venligt deres hjælp  -  de fleste sætter sig bare i en caampingstol med en friskopknappet øl, og nyder "amatørshowet". 

 

Du ville lynhurtigt ende som "refleksvest- og fastliggercampistkvæleren"...

18-04-2024 04:37 #204| 1

Voksne mennesker der kan finde 19.853 grunde til at livet stopper når vi rammer st. Bededag, mens de kalder Christiansborg for en børnehave 🥸

18-04-2024 16:16 #205| 4
LokeNees skrev:

Okay, den her er underlig. Jeg ved det godt. Men over den sidste måneds tid har jeg nok set 25-30 forskellige gamle mænd stå og glo på igangværende byggeri. Alt muligt forskelligt byggeri. Men tit er det ældre mænd der står og observerer lidt yngre mænd lave noget med asfalt.

 

Hvis jeg står og laver mad og har gang i lidt gryder og lidt pander og jeg så får køkkenbesøg af min kæreste. Køkkenbesøg på dén dér "Jeg har intet formål her - jeg kigger bare - måske kommenterer jeg" agtige måde. Så har hun under 20 sekunder til at skride ud af køkkenet, inden jeg råber noget relativt modbydeligt. Hvis jeg stod sammen med 3 gutter på arbejde og havde gang i noget asfalt og jeg i 8 timer konstant kunne fornemme en ældre mands blik... han ville ikke engang kunne nå at blokere med stokken, før han blev ramt af en gul sikkerhedshjelm. Jeg ville ikke holde en uge uden avisoverskrifterne ville begynde at være noget ala "RefleksVestKvæleren har slået til igen!".

 

 Meh. Nu har jeg været en af de håndværkere engang. Og typisk er de gamle mænd enten tidligere håndværkere. Som står og drømmer lidt om tidligere dage, ellers er det nogen meget nysgerrig folk som syntes du det laver er uhyre fedt og spændende. 

 

og som regel er det ret hyggeligt i en vandpause eller noget at tage en kort snak med dem. 

især fordi de altid er så imponeret over hvor meget der egentligt skal til for at lave enten asfalt eller beton. Så man får en lille "opkvikker" 


Det er faktisk kun de, mavesure som lige skal råbe et eller andet i forbifarten som er super irriterende.

25-04-2024 19:06 #206| 1

Jeg vil ikke deraile andre tråde, så nu tilter jeg lige af herinde.

Det tilter mig for vildt, at folk stadig bruger tredjeparts sider til booking af lange flyrejser.

 

 

26-04-2024 20:45 #207| 0

Ved det er ganske almindeligt, men det er stadig matematisk mindfuck for mig, at sige noget er f.eks. 10 gange mindre, når man vel mener 1/10. Det må da give minus i alle tilfælde??? 😕


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar