Leo in memoriam.

#1| 0

Der har aldrig været, og der vil sandsynligvis aldrig mere dukke en Julemand som Leo op på den danske pokerarena. Jeg kendte ham oprindelig fra B&W, hvor vi var maskinarbejdere i afdeling 6 på Christianshavn. Jeg lånte ham tit en 10ér til madpakken, for han gik altid død, når vi spillede poker på loftet i Gothersgade nr. 40. Pengene var små i 50´erne, men der var altid mange penge i pokerspillet. Jeg fatter ikke, hvor alle de penge kom fra. Det var som om vinderne ikke brugte pengene. De blev bare gemt til poker, og ugen efter var det nogle andre, som opbevarede dem.

Leo havde en Leica, og han var en dygtig fotograf. Han tjente lidt ved at fotografere børn på legepladserne og give dem en seddel med hjem til forældrene. En dag fandt han på at affotografere nogle ”franske” postkort. Han kunne sælge dem for 2 kr. pr. stk. og det gik så stærkt, at han ikke kunne nå at lave dem hurtigt nok. Nu lyder 2 kr. ikke af ret meget, men hvis du ganger med 20 får du et mere reelt billede af pengenes værdi dengang.

Han åbnede et antikvariat og satte andre folk til at fremstille billederne. Pengene væltede ind og han lancerede bladet Week-ens Sex. Det var selvfølgelig strengt forbudt, og en dag kom Politiet og tømte forretningen. Nu skulle der så køre en retssag og falde en dom, som kunne appelleres, og Leo vidste godt, at politiet ikke ville komme igen før der var faldet en endelig dom.

Det kørte på forsiden af Ekstrabladet i lang tid. Alle læste om forretningen på Sønder Boulevard og det hæmmede absolut ikke salget.

Nu købte han en offsetmaskine og bladene sprøjtede ud. Køberne kunne dårligt vente til tryksværten var tør. Der kom folk fra Jylland og købte et vognlæs af gangen.

Han var smart nok til at blive millionær på rekordtid. Han fik filmstudie, eksportafdeling og flere forretninger på Vesterbro.

Han spillede nu i de dyrere sjak, og han averterede i Politiken efter forretningsfolk, der ville spille poker med ham. Jeg har ALDRIG set eller hørt om, at han skulle have vundet, bare en enkelt gang. Han strålede som en sol, når han ramte en belly-buster, og han så helt fortvivlet ud, når det mislykkedes.

Leo var med i alle spillene. Vi spillede mest 5 card draw. Hvis han ikke havde havde par eller joker, købte han 5 nye kort. Jokerne må da være et eller andet sted. Det faldt ham aldrig ind, at modspillerne kunne sidde med dem.

Hvorfor spillede han i det hele taget poker ? Det var en sygdom. Han rystede, han svedte og adrenalinen pumpede. Han ønskede kun spændingen. En gang købte han mig ned i en kæmpe pot. Jeg havde en str8, og han købte 4 kort til et es. ”Det må du meget undskylde” sagde han og gav mig det halve af puljen.

Sådan var Leo bare. Et sjovt kapitel i mit syndige liv.

God bless him.

04-04-2004 12:41 #2| 0

øhh ok......strange story.

04-04-2004 13:18 #3| 0

Han lød sgu som lidt af en bekendtskab.... :)

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

04-04-2004 13:39 #4| 0

Ham Leo lyder som en fin gut... Men som Kagesen siger er det da en vildt mærkelig historie :-)

Martin

04-04-2004 13:54 #5| 0

Jeg vil skåne Jer for slutningen, som er meget sørgelig.

04-04-2004 14:33 #6| 0

så det er altså en historie........fiktion?

04-04-2004 14:47 #7| 0

Nej, alle gamle pokerspillere har hørt om Leo. Han tjente millioner og satte det hele over styr.

04-04-2004 16:08 #8| 0

Det må jeg sige, alle ville da gerne spille med ham, men han lyder da også som en flink person... :-)

04-04-2004 22:10 #9| 0

Jeg synes det er en kanon historie! Tak fordi du gider at dele sådan en historie fra de gode gamle dage med os fra internet generationen Little me.

Må vi ikke få slutningen selvom den er sørgelig?

04-04-2004 22:15 #10| 0

Ja... en hel sørgelig historie er bedre end en halv men mere lykkelig... evt. fyr det ind som artikler...

04-04-2004 22:22 #11| 0

Takker for historien, syntes også at det er fint at du vil dele den med os andre..

Den type menneske kan jeg godt genkende i et par af mine venner.. Men uanset slutningen så må han da have haft et imponerende liv.

04-04-2004 23:10 #12| 0

Cool story...Tell me more...

06-04-2004 15:08 #13| 0

Hey, hit med slutningen.

06-04-2004 15:28 #14| 0

Er du så Leo?

06-04-2004 17:33 #15| 0

Sorry Little me, men nu bliver jeg simpelthen nødt til at sige hvad jeg har på hjertet.

Lad mig starte med at slå en ting fast. Det er meningen med dette pokerforum at seriøse, relevante og brugbare emner diskuteres blandt poker spiller. Jeg har på det seneste oplevet gang på gang at du har posted total lige gyldige emner, eksempelvis denne tråd du har startet.
Det at du poster sådan noget skaber utrolig meget irritation for os andre, kunne jeg forestille mig, samt det er total overflødigt. Hvad er grunden til at du poster den her post, en af mange endda?

Min personlige mening er, at du ikke ligefrem hjælper til med at bringe seriøsiteten, relevansen og brugbarheden frem i dette forum men nærmere den anden vej. Det kan godt være jeg er lidt hård ved dig lige nu, men jeg agter at være/blive en seriøs poker spiller og betragter helt klart dette forum som en vigtig sparingspartner for at jeg kan blive det i fremtiden. Derfor hjælper det ikke når urelevante og useriøse indlæg der ingenting har med pokerspiller eller pokerverden at gøre kommer frem.

MVH

Klaus "den sure" Agesen

06-04-2004 18:11 #16| 0

Kage ka da bare lade være med at læse slutningen...

Desuden er det ikke ham, men kong mads og menig Theis som bestemmer her...

+ flertallet selvfølgelig, som gerne vil høre flere pokerhistorier fra dengang et small blind var en daler.

06-04-2004 18:23 #17| 0

MortenH, kig på afsender før du går i kødet på den flinke kagesen, det indlæg ovenover er et Kagesen har postet i en anden tråd hvor "Little me" bare lukker mundlort ud for at få tiden til,at gå, ind til det ringer ind til time igen, har intet med denne tråd at gøre, viser bare hvor umoden denne "Little me" er nå han gengiver et af Kagesens indlæg og poster det med hans eget nick som afsender.

06-04-2004 18:29 #18| 0

LOL @ wsop.dk
littleme har da ændret overskriften og det giver mening det hele...

06-04-2004 18:33 #19| 0

Og fantastisk du kalder en på 70 for umoden :-)
Er der én ting jeg har lært, så er det at have/udvise respekt for folk med mere anciennitet end mig i et fag. Check bare den snu ræv ud på www.bogormens-antikvariat.dk/antikkat.html ;-)
Jeg vil gerne høre slutningen om Leo...

06-04-2004 18:38 #20| 0

Jeg deler bestemt heller ikke, Wsop"s holdning, Leon

Kom an med slutningen :-)

Mvh
"menig" Theis

06-04-2004 18:59 #21| 0

Forstår ikke dette indlæg , hvorfor poster Little me i denne tråd en kopi af et indlæg Kagesen har postet ? jeg tror ikke Kagesen på noget tidspunkt har sagt han ikke ønsker slutningen på denne historier, og heller ikke mig selv, vi vil da gerne høre den historie til ende, men mit indlæg handlede om hvorfor Little me gengiver et indlæg fra en anden tråd her, er jo taget ud af sammenhæng.

06-04-2004 19:00 #22| 0

@Wsop.dk

Jeg er da fulstændig klar over at Little me har copy pastet indlægget fra en anden tråd og ved godt at det er taget "lidt" ud af kontekst...

Min pointe var jo oz bare at flertallet nok gerne ville høre slutningen på historien....

Sikkert også kagesen.... Det var jo ikke specifikt på denne historie at kagesens kritik lød, men mere på de der små "kunne sendes som sms" og i K"s øjne ligegyldige indlæg...

Derfor er det måske heller ik helt fair at little me poster på denne måde, men jeg tror nu de fleste godt kunne regne hans pointe ud.




06-04-2004 19:25 #23| 0

Morten: Lød ikke som om at alle havde set han havde gengivet et indlæg fra anden tråd, men fred være med det, jeg synes Little me opføre sig mærkligt og kigger man hans tråde igennem virker han ikke som en på 70, snare 15 år.

Jeg bakker stadigvæk Kagesen op og synes at der er alt for mange ligyldige tråde efterhånden og er bange for det hele går op i freeroll og badbeats, men hvis det er det pokernet ønsker er det fint med mig.

06-04-2004 19:42 #24| 0

Klart at når 200 nye ankommer til siden, vil der være en ændring i programfladen. Mange af disse er jo ej blot nye her, men nye i pokersphæren i det hele taget, så bær dog over...Der står ej heller nogen steder at man SKAL bladre igennem samtlige indlæg, vælg det der interesserer ignorer resten.

06-04-2004 19:43 #25| 0

Mange tak. Jeg føler mig godt ikke som 70, men 15 år, det er da en kompliment der vil noget.

Selv læser jeg de indlæg som jeg synes ser interessante ud. De andre springer jeg over.

Er det virkelig svært at finde ud af ?

06-04-2004 21:21 #26| 0

Nææh, for så vidt ikke...

Problemet er vel mere at der efterhånden tegner sig et billede med hensyn til nye tråde:

Ud af fem nye tråde her på pokernet, er der efterhånden et mønster; én bad beat histore, én freeroll-forespørgsel, et spørgsmål vedrørende bøger eller chips hvor svaret let kunne findes hvis man ellers gad bevæge musen op til SØGNING-feltet, én latterlig lille tråd uden egentligt emne eller mening (sjovt nok tiltrækker den slags masser af opmærksomhed i øjeblikket..?), og hvis man er heldig én tråd der rent faktisk forsøger at åbne op for debat, hvad enten det måtte være et live-arrangement, et forslag til pokernet, eller en bestemt hånd og en snak om hvordan den kan/skal/bør spilles.

Jeg synes ligesom et par stykker andre at tråde som:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=9431 eller www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=9575, bør slettes af moderatoren, da der ikke er noget egentligt indhold og ikke noget oplæg til debat. Det er den slags der "flooder" et forum (se bold.dk) - så hvis man vil skrive noget bare for at skrive noget, så skriv en Artikel og gør det lidt lettere og federe for os andre at bruge pokernets forum!
Where is the Moderator??

Tak

D

06-04-2004 22:32 #27| 0

Kanon indlæg Darkhand !

07-04-2004 00:16 #28| 0

TOTAL ENIG DarkHand - du forstår at sætte sagen i konteks

07-04-2004 00:29 #29| 0

t

07-04-2004 00:38 #30| 0

jeps Thomsen.....hehe se det er go værkstedshumor

07-04-2004 06:36 #31| 0

Til Darkhand(og andre interesserede):"hvor svaret let kunne findes hvis man ellers gad bevæge musen op til SØGNING-feltet"...hvor er det dog bare korrekt beskrevet af vores "arbejdsforhold" her på sitet.Desværre er det jo nok sådan at de fleste brugere af denne side ikke har fået en uddannelse i eller måske bare af ren dovenskab(kærlig ment provokation) at navigere rundt på en hjemmeside og komme "rundt i krogene af dem".
......Meeen for selv at prøve at holde mig til denne tråd "Leo in memoriam" (jeg har selv spillet med Leo Madsen i mine yngre dage) og kan bekræfte at de ting som Little me skriver om ham er korrekte efter mine opfattelse og som jeg selv har oplevet det og fået fortalt i samtiden.
Og så lige til sidst til dig Little me:
...hvorfor laver du en ny tråd med Leo.....fortsæt dog med den tråd som du selv har startet op...og det vil altsammen være nemmere at følge med i...også når du på et tidspunkt kommer med slutningen af "historien"....

Hilsen
Jørgen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar