PNSO - Diskutionstråd

#1| 0

I denne tråd er ordet frit.......
Her kan der diskuteres og skydes frit fra hoften.

Ville være glade hvis vi kunne holde diskutioner mm til denne tråd, så vi ikke lynhurtigt får de andre tråde gjort uoverskuelige

På forhånd tak

PNSO teamet
Slasquer/Gumple/Tvis

Infotråd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=236010
Diskutionstråd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=236011
Gaveliste: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=236012

30-12-2010 11:06 #2| 0

GL med det. Hvorfor gøre det så kompliceret? Mindst 95% af alle stakes er NL.

30-12-2010 11:10 #3| 0
OP

Hey client
Lige præcis dette emne har været oppe at vende mange gange. Det er korrekt at det hovedsagligt er NL der stakes til. MEN MEN MEN, der er stadig folk herinde som ønsker at spille andet også. Vi vil gerne have så mange som muligt med, ved godt man ikke kan tilfredstille alle, men synes faktisk programmet er ret fint. Trods alt stadig 4 af 8 events der er NL, samt 1 mixed holdem hvor nl jo også indgår

30-12-2010 11:15 #4| 0

Ja, men det udgør stadig en meget væsentlig del af det samlede program, hvor mindst 50% af alle dem som færdes herinde er fuldstændig blanke, og det vil blive rent lotto. Vi skal ikke gøre forummet bedre end det er, og mange har aldrig spillet flere af de forskellige varianter, og kender slet ikke engang reglerne.

30-12-2010 11:19 #5| 0
OP

forventer heller ikke så mange deltagere i dem som ikke er holdem, men tilgengæld giver det så dem, som gør sig mest i disse genrer en lidt større chance for at spille sig i finalen.

30-12-2010 12:18 #6| 0

Jeg synes det er mega fedt at der er andet end NL - jeg spiller alle events undtagen 13. Februar: Omaha h/l fordi jeg er på skiferie da - jeg glæder mig sindsygt meget til;

16. Januar: HORSE
20. Februar: Mixed Holdem

og obv. alle NL events, finale, og til at få stryg i PLO.

Til 5.5$ pr event bør ingen events være helt døde

30-12-2010 12:22 #7| 0

@OP

må jeg foreslå at der i alle 3 trådes oprindelige post bliver tilføjet links til de andre to tråde, så man ikke skal lede efter dem / gætte hvor mange der er?

30-12-2010 12:47 #8| 0
OP

god ide culkasi - det bliver rettet hurtigst!!

btw lækkert at se du kan li programmet ;)

31-12-2010 07:52 #9| 0
OP

nytårsbump

02-01-2011 10:08 #10| 0
OP

Vi smider den lige om til alle søndagsgrinderne, så alle kan få det set.

02-01-2011 19:30 #11| 0

Kan man ik lave point system istedet?

Lidt fesent, da top 5 i Nl nok kommer i finalen, da der nok maks kommer 10personer i hi/lo horse og mixed, plo

02-01-2011 19:55 #12| 0

Altså, jeg synes sgu også det er synd det ikke er ren NLHE, ihvertfald derfor jeg nok ikke deltager.

03-01-2011 11:02 #13| 0

Hej alle

Som Tvis har skrevet diskuterede vi rigtig længe om hvad der skulle spilles. Jeg var mest fortaler for NLHM, men gav mig sgu til sidst.

Jeg er selv et gammelt røvhul og ja jeg havde svært ved at se mig selv bruge tid på at sætte mig ind i nye varianter. Jeg vælger dog at tage udfordringen op og vil spille med i alle events. I de jeg ikke har prøvet før vil jeg nok lige læse det grundlæggende op, og vil så derudover starte en tråd ugen op til en "anderledes" event, hvor alle gerne må komme med deres input til denne. Det kunne være i form af links til et par artikler, HH eller ja hvad i synes.

Vi har endvidere sat buyin til "kun" 5,50$ hvilket gerne skulle medvirke til at de der ikke helt har styr på eksmpelvis PLO, alligevel har råd til at give den et skud.

Jeg håber således at de fleste vil give det her en chance, og ja så må vi jo evaluere bagefter. Det lave buyin sat sammen med at det her er et Staking Open, signalerer jo imo også at det udover at blive millionær selvfølgelig også handler om at vi skal have det hyggeligt

VH

Morten

03-01-2011 11:07 #14| 0

"The Animal": Ang point er der jo nu meldt ud, men med henblik på et senere PNSO, må du eller andre dog meget gerne melde op med konkrete forslag. Pointsystemet var self også noget vi diskuterede, men ja endte altså på at køre det samme som sidst.

VH

Morten

03-01-2011 11:51 #15| 0

Jeg synes faktisk serien er meget afbalanceret - NLHE hajerne vinder i et større felt, og får derfor flere point i de tours, mens mixed game hajerne kan akkumulere point i flere tours, og dermed har den fordel.

03-01-2011 14:09 #16| 0

Culkasi, tvivler sgu på, at der er specielt mange hajer her i staking i mixed games...

03-01-2011 14:15 #17| 0

Grunden til at vi har valgt at der ikke kun skal spilles NL er at vinderen af PNSO gerne skulle være en alsidig spiller En anden grund og en meget vigtig grund efter min mening er på grund af det skal være LIR og spas.. selvfølgelig skal det være lidt seriøst.. men mest af alt skal vi sku have det sjovt.. og jeg synes da selv det er sjovt og udfordrende at spille noget som man måske ikke lige kaster sig ud i hver dag :)

Med hensyn til hvorfor vi har valgt at det skal være efter hvem der casher mest der går i finalen.. jamen jeg synes da det er mest fair.. med point systemet tager man ikke højde for hvor mange der er med i en turnering.. det gør man når man går efter hvor meget man casher.. jo flere der er med i en turnering.. ( håber det giver mening) :)

03-01-2011 14:15 #18| 0

@Granaten

pointen er bare at strukturen er god for alle undtagen dem der overhovedet ikke kan NLHE.

Alle er enige om at der er klart flest NLHE hajer herinde, og de vil så være i en 'lige' konkurrence i de store NLHE events, og få mange point. Til gengæld vil Omaha hajen og Mixed hajen vinde deres events ''nemt'' og dermed have mindre varians, og skal bare klonke i en af NLHE tourene for at ende i top 9.

Altså er det fint afbalanceret, og hvis ikke man gider spillet andet end NLHE, så er det jo bare ærgeligt :)

Jeg regner med at stake et par stykker til hver event, og regner da med at mange der måske ikke lige ser deres force i PLO eller HU alligevel vil deltage for liren når det nu kun koster 5.5$

03-01-2011 16:24 #19| 0
OP

medmindre man laver et point system som tager højde for antal deltager (som PN Championship), men så ender vi vel samme sted alligevel??

05-01-2011 20:36 #20| 0

Jeg synes faname det er for dårligt at hver gang jeg rammer flush, ja så rammer den fucking fiskeDONK sgu hus - Det var bare lige det jeg ville sige.

05-01-2011 23:09 #21| 0
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=236429

får alt for lidt kærlighed
09-01-2011 12:26 #22| 0

Superfedt intiativ drenge

Regner stærkt med at spille med hver søndag..

ses i aften gutter

16-01-2011 09:12 #23| 0
OP

bummelum

16-01-2011 12:47 #24| 0

ahh horse i aften, så må jeg hellere deltage og vinde ;-)

23-01-2011 09:20 #25| 0
OP

hep hep

23-01-2011 11:31 #26| 0

Må jeg ikke lige opfordre alle til, hvis i underb´vejs sidder med en god ide til fremtidige PNSO's eller ris ros til denne omgang - Skriv det ind her løbende under PNSO, så samler vi op på det!

23-01-2011 11:35 #27| 0

So far - ROS!

23-01-2011 12:32 #28| 0

Noget af det vi talte om undervejs var bla. hvor mange der skullle nå finalen. Kunne det være en mulighed at også "heat"vindere kvallede, eller evt. top 16 i stedet eller er det for mange.

Vi talte self også pointsystem, så er der nogle konkrete forslag, (gerne afprøvede), ja så hører vi det gerne.

Anything - Og så self tak Culkasi - Du har også stor ære af at det indtil nu har været en succes. Dit Teamtiltag har jo taget kegler, og er da bestemt også noget man måske kunne have med i tankerne til fremover.

30-01-2011 14:39 #29| 0
OP

bummelum

06-02-2011 09:26 #30| 0
OP

bumsen

13-02-2011 09:10 #31| 0
OP

bim bam bum

20-02-2011 14:38 #32| 0
OP

bump

20-02-2011 17:07 #33| 0

Hey - Vil gerne opfordre alle til at komme med input, her mens tingene står frisk i erindringen. Så har vi noget at arbejde med frem imod næste PNSO.

"Noget af det vi talte om undervejs var bla. hvor mange der skullle nå finalen. Kunne det være en mulighed at også "heat"vindere kvallede, eller evt. top 16 i stedet eller er det for mange.

Vi talte self også pointsystem, så er der nogle konkrete forslag, (gerne afprøvede), ja så hører vi det gerne."

Har en event pr. uge været passende?

Hvad gør vi for at få flere med hele vejen?

Hvordan har fordelingen af NLHM v/andre spil været - Er det et kæmpe problem med andre varianter, eller?

Kom nu folkens - Lad os høre hvad i synes!

20-02-2011 17:22 #34| 0

1.

Synes ikke der skal ændres på strukturen ift. hvem der kvaller til finalen. 16-mands finaler vil immervæk være lidt pebret.

2.

1 event pr. uge har været helt passende imo.

3.
Dunno, synes I har gjort et fint stykke arbejde ift. reklamering, men det er trods alt ikke verdens største forum og der vil altid være en del der falder fra, af den eller den anden årsag.

4.

Har været sjovt nok med varianterne, men stinker så meget til dem, at jeg ikke ville have noget imod de blev fjernet :-)
Men synes samtidig de har sin berettigelse og trods elendigt spil, så havde jeg det da meget sjovt med de forskellige spil.


Lige lidt andre tanker:

Jeg ærgrer mig lidt over, at coachingen af Laur går til 2nd (hvis jeg har forstået det korrekt). For mig at se er det en af de absolut fedeste prizes og synes det ville være på sin plads, at 1st løb med denne.

Derudover bør der være en kæmpe præmie, hvis en spiller skulle formå at holde sig på den samlede førsteplads 5-6 uger i træk :-)

20-02-2011 18:07 #35| 0
OP
Derudover bør der være en kæmpe præmie, hvis en spiller skulle formå at holde sig på den samlede førsteplads 5-6 uger i træk :-)[/i] hehe ja det undre mig ikke ;)

Jeg ærgrer mig lidt over, at coachingen af Laur går til 2nd (hvis jeg har forstået det korrekt). For mig at se er det en af de absolut fedeste prizes og synes det ville være på sin plads, at 1st løb med denne. [/i] Dette tænkte jeg også en hel del over, da det er en rigtig fed præmie. Valget faldt som det gjorde, da ploc i forvejen havde doneret coaching til vinderen, samt at der er mange flotte præmier til vinderen. Synes det ville være en skam, hvis det udelukkende er vinderen, der løber med det hele.
21-02-2011 18:18 #36| 0

Nogen planer om hvordan vi får bekræftet at alle 9 spiller finalen eller om vi skal have subber ind?

21-02-2011 19:15 #37| 0
OP

som skrevet i leaderboard tråden, må folk meget gerne melde ud hurtigst muligt såfremt de IKKE kan spille! Ellers sender jeg PM i løbet af ugen med password til finalen

21-02-2011 20:12 #38| 0

Jeg spiller selvfølgelig!

27-02-2011 21:12 #39| 0

Tak for et rigtigt fedt arrangement, jeg har generelt været fint tilfreds med at prøve nogle forskellige varianter og jeg har hygget mig.

Den eneste anke jeg har er at finalen ikke var dyb nok til at der blev videre spil, stackstørrelsen har fungeret ok i de oprindelige events fordi der var flere med og folk ret hurtigt donkede ud - men i finalen havde det været rart med lidt flere chips, så der var plads til lidt plays og 3-bets.

27-02-2011 21:19 #40| 0

TY IP

Med hensyn til at lave om på stack size.. så er det ikke mulige på den måde som turneringerne er belvet kørt på.. der har 1500 været max..
Næste gang kan det måske nok ændres da det nye home games jo tillader det.. så det tror jeg bestemt også vil blive brugt... både i indledende samt finalen..

27-02-2011 21:22 #41| 0

Min kommentar var også møntet på senere afsnit af PNSO - ved godt det ikke var muligt denne gang. :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar