Sportspsykolog

#1| 0

Jeg går med nogle overvejelser om jeg skal prøve en sportspsykolog ifm. mit pokerspil.

Jeg tager ofte den næstbedste beslutning, selvom jeg godt ved den er næstbedst når jeg gør det. Jeg tror nemlig oftere jeg er fokuseret på, hvad min plan er på et tidspunkt i hånden og holder mig til det, selvom der sker ting, som burde svinge beslutningen en anden vej.
Derudover er jeg en tyrecaller. Jeg vil absolut ikke af med mit tyregen, men lære at kontrollere det, idet at jeg ikke ønsker at tage den tyrede beslutning hver gang, da jeg så bliver nem at spille.
Og til sidst skal jeg ikke lægge skjul på, at jeg nogen gange formår at tabe hovedet fuldstændig, som at bluffe uden FE osv.

Jeg tror derfor godt jeg ved, hvilke ting der skal ændres, men har over de sidste par måneder ikke formået at ændre det alligevel. Disse faktorer tror jeg også i høj grad vil blive reflekteret i min succes på NL2K og hvis jeg engang får roll og lyst, NL5K.

Tror i en sportspsykolog vil hjælpe på disse problemer? Jeg tænker på at se personen en gang ugentligt måske den første måned, og så derefter gøre det lidt sjældnere.
Eller er der andre alternativer, som kunne tages i brug?

29-10-2007 22:48 #2| 0

Hmm - Måske kan jeg hjælpe dig .

Kan hjælpe dig med at kontrollere dig selv, stå ved de beslutninger som du nu engang har taget og evt. vil tage.

Kontakt mig på msn eller email .

MSN = [email protected]

Mail = [email protected]

29-10-2007 22:49 #3| 0

Sørg for der er et notat foran dig, hvor der står netop hvad dit problem er. Så hvergang det fucker, så slipper du lige musen, læser notatet - og tager den rigtige beslutning. Wolla, eller i hvert fald noget lignende det .. Muligvis med et par modifikationer.

29-10-2007 22:49 #4| 0

@Turbo

Jeg havde en rigtig god mentaltræner ind over sommeren, han har virkelig fået mine øjne op for en masse ting...

Hop på msn så forklarerer jeg:-)

29-10-2007 22:52 #5| 0

Spændende ! Updates ønskes hvis projektet opstartes.

29-10-2007 22:57 #6| 0

Lyder spændende.. Har også selv nogle af de samme problemer som dig og kunne være fedt hvis der var en succesfuld løsning på dette da min selvdisciplin åbenbart ikke holder til at kunne udbedre det uden hjælp..
Jeg har dog ikke været ramt af det så hårdt da dem jeg spiller mod åbenbart ikke kan udnytte de leaks jeg har så effektivt.. Men hvis jeg skal længere op i levels er det klart noget der skal udbedres..

Glæder mig til at høre mere om det..

30-10-2007 03:11 #7| 0

Bump

03-01-2008 13:40 #8| 0

Bump

Jeg tænker også over om en psykolog ikke er vejen frem.

Har lige googlet lidt, men har ikke umiddelbart fundet noget spændende. Det vigtige er jo at de til en hvis grad kender "vores" situation...

03-01-2008 13:47 #9| 0

Hvis nogen finder en shrink der er interesseret i at holde et oplæg for flere spillere, så kunne vi fyre op for et betalt arrangement på kontoret.

Jeg venter pr. PM

03-01-2008 13:49 #10| 0

@turbo

Uden at kende noget til Cerv´s evner som psykolog, kan du med fordel tjekke nogle af de tråde ud som ham og hans søn (måske alter ego) startede op for et stykke tid siden.
Som sagt kender jeg ikke hans evner inden for området, men vil blot sørge for du har den info.

Men ellers held og lykke. Hvis du finder den rette coach kan han virkelig "blow your mind".

03-01-2008 13:51 #11| 0

BTW kan jeg såååå meget anbefale en gut der hedder Preben og arbejder for coachers. Han er pænt dyr, men han er så dygtig det er skræmmende. Han har bl.a. coachet Ulrik Wilbek her for nylig. Jeg har selv haft ham som en del af tidligere arbejde, og han er virkelig skarp.

03-01-2008 13:58 #12| 0

@ whitey - link?

Ca. pris?

03-01-2008 14:00 #13| 0
www.coachers.dk/content.asp?ID=166&pID=99&tilhoerer=148
03-01-2008 14:04 #14| 0

Ad det ser dyrt ud ;)

Spg. er om denne slags coaches ved nok om den slags stress man oplever som pokerspiller - er de orakler der ved alt?? :-)

03-01-2008 14:20 #15| 0

@jungle

spørg ham, og mind ham om at der må være rabat når det er et emne som tilhørernde ved mere om end ham selv.

PN har lokalet.

03-01-2008 14:20 #16| 0

Hej Turbo

Læste denne tråd på 2p2 forleden, eller kom igang med den....

forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=88525

Jman28 aka OMGClayAiken, skriver om en han brugte, som var direkte relateret til poker. Jeg ved ik om det er noget....

GL

03-01-2008 14:29 #17| 0

Uanset hvor meget godt jeg havde hørt om ham, og hans firma, ville det faktum at han har ansat Joan Ørting som foredragsholder i sit firma, nok få mig til at overveje en ekstra gang :-)

03-01-2008 14:42 #18| 0

he he rooger :-)

Jeg tror bestemt han er til at tale med, og ved han er til at handle med. Fortæl ham at i er blandt "eliten", og vil på dette forum igennem en anbefaling (hvis i får noget ud af det self) vil kunne åbne op for et helt nyt segment af kunder for ham.
Jeg er slet ikke i tvivl om at han vil kunne hjælpe jer. Fortæl eventuelt at i har en playstation med fifa 2008 klar til ham til bagefter, og så har i et MEGET godt forhandlings grundlag ;-)

Gl med det

03-01-2008 15:29 #19| 0

@Whitey

Hvis du havde fulgt lidt med sidste efterår, ville du vide "Cerv" for tid og evighed er jordet som en stupid plattenslager fra Middelfart. Han kaldte sig senere "coach" men det hjalp ikke på seriøsiteten.

Din Preben Braagaard er sikkert ikke på samme lave niveau, men som Rooger skriver hæver det ikke standarden synderligt, at han har ansat to populister som Joan Ørting og Thomas Mygind.

Er du veltalende, kan du bilde folk alt muligt ind. Og det er det mange såkaldte coacher gør med usikre klienter.

At han samtidig ernærer sig ved hypnose, placerer ham efter min mening i en cirkus-kategori der ikke er værd at spilde penge på.

Og har han ikke relationer til poker, vil du helt sikkert få mere ud af det, hvis du satte dig ned og vred din egen hjerne et par timer.

Det kunne jo være det vrimlede ud med brugbare ideer...

/FF

03-01-2008 15:39 #20| 0

@ Full tilt

Nu tæller jeg lige til 10 inden jeg svarer på din mail :-)

1) Hvis du nærlæser min kommentar til "Cerv" kan du måske læse at jeg netop advarer mod denne mand.

2) Joan Ørting er god til at håndtere medierne og udnytter det helt sikkert også ja. Men hvorfor gør medie tække ens evner mindre? Hvis du udtaler dig så ofte i medierne som hun gør, ville du så ikke blive fanget på et tidspunkt hvis du ikke har evnerne?

3) Du har aldrig mødt mig, så hvordan kan du postulere at jeg skulle være en usikker klient. Det er jo det du gør i og med du dømmer Preben ud fra min kommentar.

4) At kalde hypnose for en "cirkus-kategori" er efter min mening ren uvidenhed. Hypnose hjælper dagligt adskillige mennesker med fobier, rygestop, selvværd osv.

5) Manden behøver vel ikke have relationer til til poker for at kunne hjælpe folk med fokus, selvkontrol, bedre vaner i hverdagen, gejst osv.

6) Og nej Preben Braagaard er ikke på samme lave niveau. Vi taler om en mand som udnyttes af eliten inden for både sport og erhverv. Jeg ved ikke om jeg må referere hvad han har fortalt, men det er ELITEN.

7) Jeg har absolut ingen relation til hverken Coachers eller Preben, så jeg gør ikke det her af anden grund end jeg ville give turbo en seriøs Coach. Jeg ville anbefale i prøver ham på kontoret og ser hvad han give jer.

03-01-2008 15:42 #21| 0

@fullfilt

Det er da en pæn slurk Haterade der skal synkes, hvis man ikke kan se at både Myging og Ørting besidder karisma nok til at give any given foredragsgæst en signifikant oplevelse. Populister eller ej.

Jeg kan ikke tale for indholdet af deres respektive foredrag, men det ligger fast, at kendte mennesker efterlader et indtryk hos de fleste.

Når hans virksomheden så formår at få bigshots som de nævnte på rollelisten, synes jeg kun det er en blåstempling. Havde persongalleriet heddet Marianne Vang - sexekspert (nu med nyt fornavn: Masja), og Jonas fra Puls om "de unge i tiden" kunne vi blive enige om, at Cerv nok var et sjovere valg til et foredrag.

edit:
havde ik set ovenstående flame, men whitey og jeg er da tæt på enige.

03-01-2008 15:51 #22| 0

Jeg er desværre ikke kommet videre, da jeg har andre projekter i hovedet for tiden og samtidig blev ramt af ikke at gide spille poker et par uger.
Men jeg vil helt sikkert se nærmere på det efter EPT københavn, da jeg håber det vil tage mit pokerspil et ekstra skridt op.

Men takker mange gange for links osv. Jeg kunne ikke finde prisen på ham Preben? Derudover mener jeg også at det viser, at man kan sit kram, når firmaet har "dyre" personligheder indlemmet i coachingteamet.

Det er klart, at jeg foretrækker en psykolog der ved hvad poker går ud på. Ellers ender jeg nok med at betale et par tusinde kroner på at forklare essensen.

03-01-2008 15:55 #23| 0

@turbo

Uden at vide det sikkert, skulle det undre mig hvis Preben ikke var nogenlunde inde i poker. Men igen syntes jeg du skal ringe og tage en snak med ham. Forklar ham præcis hvad du ønsker og giv ham også evt. nogle ideer om det store marked der venter på ham hvis du kan tale positivt om denne slags coaching til andre spillere.
Ligeledes er manden en Sælger med stort S :-) Så den første pris du får af ham skal du slet ikke tage seriøst, for hvis det er noget han syntes der er spændende, kan du uden tvivl halvere den. Han mangler ikke penge, så du skal hellere sælge ham ideen.
Men gl til EPT, og smid lige en tråd op hvis du ender med at bruge en coach. Kunne være spændende at høre resultatet :-)

03-01-2008 15:58 #24| 0

@Whitey

Takker. Hvad ville du gætte på en timepris ville ligge på?

03-01-2008 15:59 #26| 0

Det tager hurtigt en måned at sætte det op. Jeg havde håbet at nogen kunne tage føringen (jungleras?)... nu skriver jeg sgu til Preben for et udspil.

men forbered jer på, at når jeg annoncerer med et foredrag, så bruger jeg også hans efternavn.
:)

03-01-2008 15:59 #25| 0

Havde slet ikke set at dette var en gammel tråd, troede Cerv var optimistisk og lige gav den et skud igen. Det var sku et par meget grineren tråde.
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=143403
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=143335

Mht. om det er et godt eller dårligt tegn med kendte, hænger det måske sammen med en generel lede ved Joan Ørting. Jeg fatter simpelthen ikke at hun bliver så eksponeret, når det eneste man hører hende lukke ud er mundlort. Måske det hænger sammen med at den nærmeste konkurrent er Carl-Mar.

03-01-2008 16:05 #27| 0

Har også tænkt på psykolog og hvis man tænker på prisen på nogle timer hos ham i forhold til hvad kunne spare på en enkelt aften i poker hvis man havde nogle redskaber der kunne stoppe en i at træffe flere dårlige beslutninger.
Ved ikke hvor vigtigt det er at han kender noget til poker, det er vel mest bare det grundlæggende går ud fra de heller ikke kender alt til de sportsgrene de forskellige klienter dyrker, som de har.
Du må meget gerne komme med mere hvis du går mere ind i det.

03-01-2008 16:51 #28| 0

@turbo

Jeg tør slet ikke komme med et kvalificeret gæt på han koster i timen, men jeg ved man skal handle med ham. For han kører lidt ud fra et princip der siger at han er det værd som en virksomhed vil betale for ham. (med måde selvfølgelig). Men hvis en virksomhed er villig til at betale den første pris han kaster ud, får de også lov til det.

03-01-2008 16:54 #29| 0

Allright, thanks.

Jeg gir ham nok et kald og forhører mig.

03-01-2008 17:36 #30| 0

@Redsox

De betragtninger har intet med "haterade" at gøre. Kun sund skepsis.

Jeg har aldrig hørt Joan Ørtings foredrag. Kun set hende lidt i TV og læst hende i EB. Men når hun bliver eksponeret så voldsomt, hænger det helt sikkert sammen med et populært emne, kombineret med hendes gode udseende.

Indtil nu har jeg kun hørt eller læst almindeligheder fra hendes side.


@Whitey

Jeg har ikke kategoriseret dig som en usikker klient. Hvis du læser mit indlæg vil, du opdage det er ment som en generel betragtning.

Men jeg må indrømme, jeg ikke har megen respekt for såkaldte "coacher". Enhver idiot kan kalde sig coach - og det er der mange der gør.

Den mand du refererer til er sikkert en udmærket mand. Men da jeg læste han både havde været assurandør, hyptonisør og bankmand, kunne jeg ikke lade være med at drage sammenligninger til adskillige mennesker jeg har mødt i alle tre kategorier. Og hvis evner og personlige fremstilling ikke har skabt overdreven respekt.

Når en spiller som Turbo søger en coach, er det sikkert fordi han er nede og runde et økonomisk drænende downswing. Men jeg har mere end svært ved at forestille mig, at en person med hans evner og hans resultater kan få hjælp af en tilfældig coach med en tilfældig viden om
poker.

Uanset hvor veltalende manden (coachen ) end måtte være.


/FF

03-01-2008 17:42 #31| 0

@FF

Jeg er btw ikke på downswing :-)

Jeg ønsker bare at optimere mit spil.

03-01-2008 18:08 #32| 0

@full fillt

Jeg tror det har noget at gøre med hvordan man ser på det. Hvis du spurgte mig, ville jeg se hans baggrund som en fordel, da jeg er træt af teoretikere som ikke selv har prøvet at være på arbejdsmarkedet.

Og med hensyn til at alle kan kalde sig coach, kan du jo blot bede om information om hvilke officielle kurser og grader folk har. Syntes egentlig du skulle skrive til "Cerv" og spørge ham :-) Han arbejder for diverse coaching bureauer... De ved det bare ikke :-)

Men som sagt har jeg selv haft Preben og kan højt anbefale ham.

03-01-2008 18:15 #33| 0

@Turbo

Synes det lyder som en SUPER ide. Tror virkelig pengene vil være givet godt ud, især med de stakes du spiller på. Der skal jo ikke meget ekstra EV til for at betale for coachen.

Jeg vil dog ikke anbefale Cerv. Det var ham der i en anden tråd indrømmede han tidligere havde skrevet en lille løgner i tråden fordi han følte sig presset :). Ikke en person jeg f.eks. ville have til at hjælpe med tiltproblemer :)

03-01-2008 23:33 #34| 0

@Turbofluen

Jeg har lige oprettet en profil herinde da jeg læste denne spændende tråd.

Jeg er uddannet coach hos Manning Inspire. Hvis du er interesseret, vil jeg gerne tilbyde dig en gratis første time. Denne er som sådan ikke en rigtig coach-session, men en session der klarlægger dine ønsker og mål, samtidig kan jeg fortælle dig om hvordan jeg coacher. Derefter er det op til dig om du ønsker at starte et forløb. Et forløb er et sted mellem 3 og 10 sessioner. Jeg har lokale på Strøget i København.

Mit pokerniveau er til at overskue. Jeg spiller lidt live-games og en turnering på nettet i ny og næ. Derudover har jeg et par venner som ernærer sig fuldtidsmæssigt som pokerspillere.

For lige at få coaching begrebet på plads, så handler det om at stille de rigtige spørgsmål. Det handler om at du selv råder over de resourcer der skal til for at finde svarene. Såfremt der er rådgivning involveret, så er det ikke coaching længere. Så kan der være tale om mentor-coaching, supervision, træning eller mange andre spændende udtryk.

Derfor er det heller ikke en forudsætning at en coach behøver at være inde i det fagområde som han coacher folk i. Ret ofte er disse coaching-grene mere en form for branding. Når det så er sagt, så er det selvfølgelig en fordel at du ikke skal forklare hvad "in the money" eller andre udtryk betyder samt at det ikke gør noget, at din coach kan sætte sig ind i hvilke omkostninger det har - at være professionel pokerspiller.

Skriv til mig hvis du er interesseret. Andre skal også være velkommen.

VH
Jens

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar