Nybegynder werewolf - efterår 2013, dag 5

#1
NYBEGYNDER WEREWOLF - EFTERÅR 2013

Dette er en standard omgang werewolf (vanilla) udelukkende for nybegyndere. Setuppet er: 3 varulve, 1 seer og 9 normale indbyggere. Seeren har fået et indbygger peek n0 tilfældigt tildelt af GM (dvs. seeren kender allerede navnet på en indbygger lige nu).

Læs reglerne her: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-spil-proev-det.html

De vigtigste regler fra det ovennævnte link opremses her:

Der må IKKE postes om natten eller redigeres i ens posts!

Alle gode indbyggere må KUN skrive i tråden!

I må ikke citere/referere jeres rolle PM eller samtaler med GM!

Nattetider: Natten falder kl. 22 og varer indtil kl. 08. Der må først skrives i tråden, når nattehistorien er offentliggjort! Fredag, lørdag og søndag (weekenden) er slået sammen til en enkelt spilledag, hvor nat altså falder søndag kl. 22.

Spørgsmål: Når I har nogle spørgsmål omkring selve spillet (og altså ikke om hvordan man bedst spiller det el. lign.), så SKAL I indsende disse til en af de tre GM’s via PM. Det er ikke tilladt at stille spørgsmål omkring spillets mekanikker i tråden. Vi vil poste svaret til de fleste spørgsmål i tråden, men afsenderen af spørgsmålet vil forblive anonym.

Aktivitet: Det er vigtigt, at I alle sammen bidrager til tråden! Vi vil ikke tøve med at udskifte en person, hvis vi føler, at denne ikke har været tilstrækkeligt aktiv. I får ikke nødvendigvis advarsler.

Indbyggernes PM ser således ud:

"Du er blevet indbygger.

Du er en del af landsbyen. I vinder ved at udrydde ulvene.

Link til spiltråd: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-efteraar-2013.html"

Link til dag 1
Link til dag 2
Link til dag 3
Link til dag 4

Deltagerliste (5/13)
Baarup
Dophzzi
Eilama
Mags - Indbygger - Night Kill nat 2
Mollematen - Indbygger - Night Kill nat 4
Nilsson - Indbygger - Night Kill nat 3
NotACop - Indbygger - Lynch dag 2
Perro - Seer - Lynch dag 3
robertoloda - Indbygger - Night Kill nat 1
Toby93
Tuborg86
walth - Varulv - Lynch dag 4
zybr - Indbygger - Lynch dag 1

/ Thingyman, CykelNille & henrikthing

DET ER NAT. I MÅ IKKE SKRIVE I TRÅDEN ENDNU.
Redigeret af henrikthing d. 18-10-2013 07:20
18-10-2013 07:14 #2
Mod note

Vi befinder os nu i MUST LYNCH. Det betyder, ulvene vinder, hvis der lynches flere indbyggere. Det betyder endvidere, at en stemme låses fast, efter den er afgivet. Det er ikke længere muligt at skifte stemme eller unvote.

I must lynch spilles der med MAJORITETS LYNCH. Det vil sige, at når en spiller har mere end halvdelen af stemmerne, kaldes der omgående nat og der reveales umiddelbart efter. Der behøver ikke være en GM i tråden til at kalde nat! Når en spiller har majoriteten af stemmerne, er det ikke længere tilladt at skrive i tråden!

DET ER STADIG NAT!
18-10-2013 07:19 #3

Indbyggerne var i ekstase over endelig at have fået ram på en varulv. Den succesfulde hængning blev fejret til ud på de små timer - helt uden tanke på det risikable i, at skulle finde hjem alene i mørket.

Det skulle blive skæbnesvangert for Mollematen. Han var næsten nået hjem, da varulvene havde overmandet ham. De resterende indbyggeres tømmermænd blev ikke just bedre af det første der mødte dem da solen stod op - synet af Mollematens sønderrevne lig.

Mollematen er død. Han var almindelig indbygger.

DET ER DAG

18-10-2013 07:49 #4

Forståeligt ulve kill i nat. Vi står som jeg ser det stadig med 2/3 ulve.
Tuborg
Toby
Dophzzi

18-10-2013 08:29 #5
Toby93
18-10-2013 08:36 #6

Så fik vi sku den første ulv :)
Men en skam at molle røg ud igår, vi bliver nødt til at få kigget nærmere på hvem han var ude efter, og se om vi kan bruge dette til noget nu. Jeg syntes umiddelbart, at det er mærkeligt de ikke vælger at tage Baarup, idet han er den eneste vi kan være 100 % på er villa, pga Perros peek. Bevares molle var selfølgelig den næst sikreste, men burde vel være mere oplagt for ulvene at tage den sikreste ud, for så at skabe tvivl omkring os andre?

Jeg syntes dagen sluttede meget mærkeligt igår, da Tuborg midt i en diskussion pludselig vælge at lukke debatten med den sidste stemme på Walth.
For mig ser det meget mistænkeligt ud, da en villa vel ville have fortsat debatten for at overbevise om at man virkelig er villa ? Ved ikk hvad i andre tænker omkring dette ?

Mht dagens lynch vil jeg mene at Dophzzi er oplagt og min stemme vil også ende der, med mindre der kommer nogle virkelig gode argumenter for nogle af de andre.
Dophzzi havde en meget dårlig dag igår, hvor han pludselig forsvandt da der blev drejet fokus hen mod ham. Derudover forsøgte han også at redde Walth på dag tre allerede inden Perro claimede seer.

18-10-2013 08:50 #7

@Toby
Der var ingen diskussion igår, kun falske beskyldninger fra din side, som du ikke turde forsvare når jeg gang på gang pillede dem fra hinanden.

Vi er alle enige om at Dophzzi er ulv, så der er ingen grund til at stemme ham ud og forlænge spillet.

De to vogne bør være mig og toby.

Til eventuelle sprøgsmål til min stemme kan jeg kun henvise til alle Toby93s post igår.

Jeg kommer igen til næste spilledag og smider en stemme på Dophzzi, medmindre at vi har tabt spillet.

18-10-2013 09:41 #8

@ Tuborg
Diskussion / debat / påstande om hinanden med argumenter, kald det hvad du vil. Jeg kan bare konstatere at du lukkede den meget pludseligt med en stemme. Igen idag virker det også til at du bare smitter, med dine kommentarer omkring spørgsmål henviser du til mine kommentarer igår, for blot at sige du er tilbage mandag for at stemme på dophzzi. Du smutter altså bare igen.

Kan dog godt forstå at vi lige så godt kan stille os to op som vogne idag, og så se hvad eilama og Baarup tænker..

Min stemme går jo så til Tuborg86

18-10-2013 16:56 #9

Den er sku lidt gået i stå denne tråd ?
Hvad tænker i andre om nuværende situation ? Er Tuborg og jeg helt væk, når vi slår den op som værende et spørgsmål om os to idag, eller skal vi hellere smide dophzzi ud, hvilket i jo så bør gøre.

Der bliver nødt til at komme nogle indlæg ellers så taber vi til ulvene i denne kamp!

18-10-2013 20:25 #10

Jeg sidder og læser lidt i dag 3 nu her.

Synes ikke jeg kan se Dophzzi og Tuborg være ulve sammen, og kan heller ikke se Toby og Tuborg være ulve sammen.

Derfor må det være Dophzzi og Toby.

#22 Var Toby efter TUborg
#24 Var Tuborg klar på walth, som jo så var ulv.
#39 Toby var igen efter Tuborg.
#81 Dophzzi er lidt efter Tuborg.
#86-87 er der også lidt fra Dophzzi mod Tuborg.

18-10-2013 21:59 #11
Toby93
18-10-2013 22:00 #12

Eliama, Vi du forklare din stemme?

18-10-2013 22:02 #13

gut-feeling. Jeg ser det som 50/50 mellem de to. Jeg kan ikke finde nogen beviser der taler for eller mod på dem begge. Den ene har været svag villa og den anden overbevisende ulv i mine øjne. Derfor er det svært. Ventede til aller-sidst, for at se hvor dophzzi valgte at smide sin stemme, han har ikke vist sig og jeg måtte tage en beslutning.

18-10-2013 22:07 #14
Eilama skrev:
gut-feeling. Jeg ser det som 50/50 mellem de to. Jeg kan ikke finde nogen beviser der taler for eller mod på dem begge. Den ene har været svag villa og den anden overbevisende ulv i mine øjne. Derfor er det svært. Ventede til aller-sidst, for at se hvor dophzzi valgte at smide sin stemme, han har ikke vist sig og jeg måtte tage en beslutning.


Hvordan kan det være svag villa og overbevisende ulv, og samtidig være 50/50 ?
Vil da gerne høre hvilken jeg er og argumenter for ?

Du har nemlig lagt din stemme forkert, og kan ikke se vi vinder nu :(
Dophzzi må dukke op på et tidspunkt og ligge en stemme på mig, og så har vi tabt til dem..
18-10-2013 22:07 #15

Og kan nu se, at fre-lør-søn er slået sammen. lol :D

18-10-2013 22:08 #16

Men vi har tabt nu, så der er sku ikk så meget at gøre..
Dophzzi smider en stemme på mig og tager dig eller Baarup ud og så er løbet kørt :(

Men var sku meget sjovt at være med, og bestemt klar på at være med en anden gang også!

18-10-2013 22:08 #17

jeg mener ulven har spillet godt og der har været en svag villa.

svag villa = mulig ulv
god ulv = mulig villa

18-10-2013 22:24 #18

arhh så giver det mere mening :)

20-10-2013 13:27 #19
VOTECOUNT

[0] Baarup stemmer på
[0] Dophzzi stemmer på
[0] Eilama stemmer på Toby93
[2] Toby93 stemmer på Tuborg86
[1] Tuborg86 stemmer på Toby93
20-10-2013 17:40 #20

Lav os komme videre Toby93

20-10-2013 17:59 #21
NAT!
20-10-2013 18:05 #22
ENDELIGT VOTECOUNT

[0] Baarup stemmer på Toby93
[0] Dophzzi stemmer på
[0] Eilama stemmer på Toby93
[3] Toby93 stemmer på Tuborg86
[1] Tuborg86 stemmer på Toby93
20-10-2013 18:10 #23
Dag 6

Toby93 blev klynget op i aften. Efter han havde fået rebet om halsen udbrød han et skrækindjagende skrig. Et skrig der hurtig blev til et sandt ulvehyl, da hans menneskekrop blev forvandlet til en behåret ulv. Der udbrød stor jubel blandt indbyggerne! Nu var det tid til det endelige slag!

Toby93 var varulv.

Night actions hurtigst muligt.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar