Hjemmeladning elbil

#1| 0

Hej PN'er


Jeg kan læse, at flere af jer kører elbil til dagligt. Jeg har selv købt min og glæder mig meget til at få den leveret.


Hvilke leverandører kan I anbefale og hvorfor? Forhandleren har godt tilbud på Clever, men jeg har hørt meget blandet omkring dem. Hvorimod jeg andetsteds fra har fået anbefalet en løsning igennem evse.dk


/Qured

04-09-2021 19:27 #2| 2

Zapp mobility/Monta ordning er et godt alternativ synes jeg. 75kr i abon. og så bare 1,10kr pr. KWh i refusion på alt dit forbrug.

 

https://zappmobility.dk/abonnementsloesning-monta/

 

Du skal blot selv have en lader løsning, hvor strømmen kan aflæses og rapporteres til Monta. Enten med en bimåler du selv aflæser eller en ladeboks der kan indrapportere automatisk.

Redigeret af Cthyssen d. 04-09-2021 19:27
05-09-2021 14:17 #3| 0
OP
Cthyssen skrev:

Zapp mobility/Monta ordning er et godt alternativ synes jeg. 75kr i abon. og så bare 1,10kr pr. KWh i refusion på alt dit forbrug.

 

https://zappmobility.dk/abonnementsloesning-monta/

 

Du skal blot selv have en lader løsning, hvor strømmen kan aflæses og rapporteres til Monta. Enten med en bimåler du selv aflæser eller en ladeboks der kan indrapportere automatisk.

 

 Tak for svar! Konceptet minder 1:1 om evse.dk, men fedt med et alternativ. Tak.

05-09-2021 15:30 #4| 0

Så længe du undgår Clever (mm. du kører virkelig meget), du ikke binder dig til et langt abonnement, og din ladeboks er online, så er du fint inde. 

Zaptec, wallbox og easee er imo de pæneste.

05-09-2021 15:32 #5| 0
Cthyssen skrev:

Zapp mobility/Monta ordning er et godt alternativ synes jeg. 75kr i abon. og så bare 1,10kr pr. KWh i refusion på alt dit forbrug.

 

https://zappmobility.dk/abonnementsloesning-monta/

 

Du skal blot selv have en lader løsning, hvor strømmen kan aflæses og rapporteres til Monta. Enten med en bimåler du selv aflæser eller en ladeboks der kan indrapportere automatisk.

 Den løsning har jeg også lige valgt. Med en Easee lader, så jeg ikke selv skal aflæse noget. Fik at vide fra en nørdet ven at det var den man skulle gå efter.

05-09-2021 15:33 #6| 0
Qured skrev:

Hej PN'er


Jeg kan læse, at flere af jer kører elbil til dagligt. Jeg har selv købt min og glæder mig meget til at få den leveret.

 

Hvilke leverandører kan I anbefale og hvorfor? Forhandleren har godt tilbud på Clever, men jeg har hørt meget blandet omkring dem. Hvorimod jeg andetsteds fra har fået anbefalet en løsning igennem evse.dk

 

/Qured

 

 Hvillen bil har du købt? :)

05-09-2021 17:25 #7| 0
OP
Xnuu skrev:

 

 Hvillen bil har du købt? :)

 

 Vi endte med en Skoda Enyaq 80 Plus. Interiøret + det store bagagerum blev udslagsgivende her. Så den glæder vi os meget til at få. Engang i maj 2022.. 

 

Godt input med Eesee, det skal jeg lige have tjekket op på. 

05-09-2021 18:59 #8| 1

Jeg bruger e-on til 730 eller noget i den stil. Kunne være sjovt med en udregning, der siger, hvor meget vi skal køre, før forskellige muligheder kan betale sig. 

05-09-2021 19:29 #9| 0
Qured skrev:

Hej PN'er


Jeg kan læse, at flere af jer kører elbil til dagligt. Jeg har selv købt min og glæder mig meget til at få den leveret.

 

Hvilke leverandører kan I anbefale og hvorfor? Forhandleren har godt tilbud på Clever, men jeg har hørt meget blandet omkring dem. Hvorimod jeg andetsteds fra har fået anbefalet en løsning igennem evse.dk

 

/Qured

 Hvad er tilbuddet på Clever? Som jeg forstår det er forbruget ca det halve i kroner/øre på elbil ift benzinbil. Jeg kører ca 1000km for 800kr benzin i min stationcar, så du skal sammenholde kørselsbehovet med den faste pris på den aftale de kan lave. 

 

05-09-2021 20:41 #10| 0

Én ting er pris ift. kørselsbehov. Man plejer vist at sige, at det økonomisk kan betale sig med abonnement ved cirka 30-35.000km/året. Paradoksalt nok, er de kunder en dårlig forretning for udbyderne. 

En anden meget væsentlig faktor er, at man med en abonnementsløsning begrænser sig og er bundet til et lukket netværk af ladestandere. Man afskærer sig samtidig fra smarte løsninger, som andre firmaer, f.eks. Monta som nævnes, hele tiden kommer med. 

 

Tjek "elbilforeningen fdel" på fb. Der er mange både brugbare og håbløse ting. Admins er måske nok lidt farvede, men fin side som ny eller kommende elbilejer. 

Redigeret af Shadowwarrior d. 05-09-2021 20:49
05-09-2021 22:43 #11| 0
Shadowwarrior skrev:

Så længe du undgår Clever (mm. du kører virkelig meget), du ikke binder dig til et langt abonnement, og din ladeboks er online, så er du fint inde. 

Zaptec, wallbox og easee er imo de pæneste.

 

 Clever kan vel være en fin løsning hvis man eks har jordvarme. Der er ikke rigtig andre muligheder grundet reduceret el afgift. Clever giver fast takst uanset hvad.

05-09-2021 22:58 #12| 0
Palle89 skrev:

 

 Clever kan vel være en fin løsning hvis man eks har jordvarme. Der er ikke rigtig andre muligheder grundet reduceret el afgift. Clever giver fast takst uanset hvad.

Tror ikke OP har jordvarme, men ellers helt enig  

06-09-2021 00:01 #13| 0

Det kommer ret meget an på hvor mange kilometer du forventer at køre.

Mener fra ca. +25k begynder det at kunne betale sig med clever/e-on abonoment.

jeg selv kører ca. 20k om året, så jeg bruger zapp mobility 100kr om måneden for at få 1,10 kr. retur pr kWh forbrug. Fungere fint for mig.

(Sender et billede af bimåleren en gang i kvartalet)

sætter nu bare stikke og bekymre mig ikke synderlig meget om forbruget.

06-09-2021 07:19 #14| 0
OP

Jeg har ikke jordvarme eller solceller, så et helt almindeligt abonnement vil være fint. 

 

Cleverboksen kan "købes" (lejes) for 2.500 kr og så kommer der vel nok noget installation indover. Her er prisen 700 kr månedligt for ubegrænset opladning + tilgang til Clevers net i Danmark. Clever har dog ikke de bedste anmeldelser rundt omkring og skulle være ekstra svære at opsige abonnementet hos. Ydemere, så lejer du kun boksen, som skal afleveres tilbage ved flytning eller opsigelse. 

 

Til sammenligning vil en boks hos evse.dk koste omkring 6.000 kr i indkøb + 3.000 kr for installation (min lokale el-installatør). Abonnementet er her 70 kr månedligt, og der gives de der 1,1 kr retur pr. kwh. Lidt groft sagt, så kan jeg oplade min bil 6-7 gange månedligt, før prisen rammer Clevers. Det vil give et estimeret månedligt kørselsmulighed på små 3.500 km. Ligeledes så ejer du boksen selv og kan tage den med videre ved flytning. Jeg regner med en 1.500-2.000 km om måneden, hvilket må være 3-4 opladninger. Så en besparelse på 300 kr ifht Clever. Her får jeg så ikke glæde af opladning ude på vejene, men dette vil også være få gange det sker. 


Zapp/Monta ser ud til at være en spændende alternativ til evse.dk, så dem skal jeg lige have læst igennem. 

06-09-2021 10:42 #15| 0

Nu har jeg først selv lige fået min Tesla her 1/9, så jeg har ingen tal selv. men har en kammerat som har haft en Model 3 i et års tid. Han kører ca. 35.000km/år og siger han ligger på 400kr/md inkl. zapp abonnement. (Selvfølgelig efter refusion).



06-09-2021 11:46 #16| 0
Cthyssen skrev:

Zapp mobility/Monta ordning er et godt alternativ synes jeg. 75kr i abon. og så bare 1,10kr pr. KWh i refusion på alt dit forbrug.

 

https://zappmobility.dk/abonnementsloesning-monta/

 

Du skal blot selv have en lader løsning, hvor strømmen kan aflæses og rapporteres til Monta. Enten med en bimåler du selv aflæser eller en ladeboks der kan indrapportere automatisk.

 

 Vi får forhåbentlig også vores elbil leveret i løbet af slutningen af 21. Her har vi også valgt gå med denne løsning. 
Vi køber så Easee laderen da den selv gør hele arbejdet og er den pæneste imo. 

06-09-2021 19:05 #17| 0

Henter min Ioniq 5 Ultimate på fredag. Vi er gået med Ampera/Monta. 70kr/md og 1,12kr Per kWh retur. Derudover bruger de 6mm2 installationskabel, som man ellers ofte skal betale ekstra for ved fx Zapp og andre udbydere. Processen indtil videre har været rigtig god. 

06-09-2021 19:21 #18| 0
04uran skrev:

Henter min Ioniq 5 Ultimate på fredag. Vi er gået med Ampera/Monta. 70kr/md og 1,12kr Per kWh retur. Derudover bruger de 6mm2 installationskabel, som man ellers ofte skal betale ekstra for ved fx Zapp og andre udbydere. Processen indtil videre har været rigtig god. 

 Hvordan kan Zapp vide man bruger 6mm2 kabel, hvis man ikke for installationen igennem dem? Men man selv sørger for at få en elektriker til at installere det?

 

06-09-2021 20:26 #19| 0
CaliKid skrev:

 Hvordan kan Zapp vide man bruger 6mm2 kabel, hvis man ikke for installationen igennem dem? Men man selv sørger for at få en elektriker til at installere det?

 

 

 Mig bekendt bruger mange af de her selskaber samme løsning, hvor de samarbejder med elektrikere rundt i landet. De kører så alle med, hvad de kalder en standardinstallation. Her kører de fleste med 10m 4mm2 kabel inkluderet i prisen som typisk ligger omkring 10k for ladeboks og installation, hvilket i sig selv er fint. Men vil man fremtidssikre sin installation, så giver det mening at gå op i 6mm2. Det skal man typisk betale mere for til elektrikeren, men i Amperas aftale er det altså med i prisen for op til 10m. 

Zapp, Ampera og de andre er ligeglade med kablet, da de blot ordner refusion osv. 

14-09-2021 17:21 #20| 0

Overvejer en plugin hybrid i Golf-klassen, der har et batteri med kapacitet til 60-70 km.

 

Jeg kører ikke mere end ~25 km om dagen ifm. transport til og fra arbejde, og kan lade på arbejdet. Deruover køres der længere ture på sjælland og til/fra Jylland - i alt omkring 15.000 km om året.

 

Nogle indspark til bedste løsning til at oplade på hjemmeadressen? Det virker lidt som en jungle og mest rettet mod folk med større kørselsbehov.

14-09-2021 17:23 #21| 0
huckleb skrev:

Overvejer en plugin hybrid i Golf-klassen, der har et batteri med kapacitet til 60-70 km.

 

Jeg kører ikke mere end ~25 km om dagen ifm. transport til og fra arbejde, og kan lade på arbejdet (Clever). Deruover køres der længere ture på sjælland og til/fra Jylland - i alt omkring 15.000 km om året.

 

Nogle indspark til bedste løsning til at oplade på hjemmeadressen? Det virker lidt som en jungle og mest rettet mod folk med større kørselsbehov.

 Hov, ville bare tilføje udbyder af lademulighed på arbejdsplads. :)

 

Redigeret af huckleb d. 14-09-2021 17:25
14-09-2021 18:24 #22| 0
huckleb skrev:

Overvejer en plugin hybrid i Golf-klassen, der har et batteri med kapacitet til 60-70 km.

 

Jeg kører ikke mere end ~25 km om dagen ifm. transport til og fra arbejde, og kan lade på arbejdet. Deruover køres der længere ture på sjælland og til/fra Jylland - i alt omkring 15.000 km om året.

 

Nogle indspark til bedste løsning til at oplade på hjemmeadressen? Det virker lidt som en jungle og mest rettet mod folk med større kørselsbehov.


 hvorfor plug-in og ikke rent el med det relativ lille kørselsbehov du har. Hvis du har muligheden at lade på arbejdet så bliver det jo ikke lettere og du er fri for at lade hver dag.

 jeg har aldrig rigtig set fidusen i de plug-in hybrider. Klart det er et blødt mellemstadie overgang fra benzin og el men hvorfor ikke bare springe ud i det med ren el?

Du kan sagtens køre Jylland-Sjælland i en elbil :-)


jeg skiftede for to år siden og tvivler stærkt på jeg nogensinde kommer til at købe en benzin/diesel bil igen. (Man/jeg bliver forhåbentlig aldrig for gammel til at syntes det er lidt sjovt at kigge i bakspejlet efter dino bilerne efter et grønt lys)

Jeg kører ca. 20k om året.


Økonomisk, tror jeg også det er en fordel med rent el kontra hybrid, når forbrug, afgifter, service osv. er medregnet.

14-09-2021 18:33 #23| 0

@sloth

Tak for indspark.

Der er flere grunde; der er tale om leasing, ønsker ikke at slippe benzinmotoren helt (endnu), få fordele fra begge verdener, bilmodel, pris, …


Er bevidst om, at det hverken et økonomisk eller miljømæssigt det mest optimale valg, men det bekymrer mig ikke. Dog vil jeg alligevel gerne gøre lidt for at finde den optimale ladningsmodel.

Redigeret af huckleb d. 14-09-2021 18:34
14-09-2021 20:26 #24| 0
huckleb skrev:

 Hov, ville bare tilføje udbyder af lademulighed på arbejdsplads. :)

 

 Hvad betaler du på arbejdspladsen? 

 

14-09-2021 21:18 #25| 0
Shadowwarrior skrev:

 Hvad betaler du på arbejdspladsen? 

 

 

 Jeg antager, man skal have et abonnement hos Clever. Det jeg prøver at finde ud af er, hvordan man bedst supplerer dette hjemmefra: Få installeret en lader, få lavet en anden lademulighed fra “kraftstik”, lade fra alm. stikkontakt med jord, …

14-09-2021 22:31 #26| 0
huckleb skrev:

 

 Jeg antager, man skal have et abonnement hos Clever. Det jeg prøver at finde ud af er, hvordan man bedst supplerer dette hjemmefra: Få installeret en lader, få lavet en anden lademulighed fra “kraftstik”, lade fra alm. stikkontakt med jord, …

 

 Okay. Mit forslag er, at du får overtalt din arbejdsgiver til at sætte en eller flere ladestandere op, som alle kan bruge, i stedet for den nuværende rigide løsning, hvor de pådutter deres ansatte (og dem selv) det dyreste alternativ. 

15-09-2021 08:54 #27| 0
Shadowwarrior skrev:

 

 Okay. Mit forslag er, at du får overtalt din arbejdsgiver til at sætte en eller flere ladestandere op, som alle kan bruge, i stedet for den nuværende rigide løsning, hvor de pådutter deres ansatte (og dem selv) det dyreste alternativ. 

 

 Tak for forslaget. Det vil jeg bringe videre.

15-09-2021 09:43 #28| 0
Shadowwarrior skrev:

 

 Okay. Mit forslag er, at du får overtalt din arbejdsgiver til at sætte en eller flere ladestandere op, som alle kan bruge, i stedet for den nuværende rigide løsning, hvor de pådutter deres ansatte (og dem selv) det dyreste alternativ. 

 

 Hvis der er fri opladning, betalt af arbejdsgiver, kommer der sikkert noget skatteteknisk. 


15-09-2021 16:54 #29| 0
mathias1 skrev:

 

 Hvis der er fri opladning, betalt af arbejdsgiver, kommer der sikkert noget skatteteknisk. 

 

 

 Korrekt, såfremt der ikke er tale om firmabiler, men de vil under alle omstændigheder kunne tilbyde ansatte en pris, der ligger tæt på 1dkk pr kw.

15-12-2021 10:06 #30| 0

Bumper lige denne. 

 

Vi har kigget på Ampera og de har denne pakke: 

https://ampera.dk/bestilling#!/products/ladeboks-inkl-0x2e--standard-installation

 

Jeg har prøvet at google mig lidt rundt på priser, men er i tvivl om hvorvidt det kan gøres billigere, når vi ikke har ladestander i forvejen og samtidig skal have den installeret. Hvad er jeres erfaringer? 

15-12-2021 10:13 #31| 0
OP
mortenkk skrev:

Bumper lige denne. 

 

Vi har kigget på Ampera og de har denne pakke: 

https://ampera.dk/bestilling#!/products/ladeboks-inkl-0x2e--standard-installation

 

Jeg har prøvet at google mig lidt rundt på priser, men er i tvivl om hvorvidt det kan gøres billigere, når vi ikke har ladestander i forvejen og samtidig skal have den installeret. Hvad er jeres erfaringer? 

 

 Jeg er også selv ved at købe lige nu og prispunktet er nogenlunde det samme rundt omkring. Jeg ender nok med en ABB Terra fra Zapp Mobilty, da der medfølger kabel. Den står til 6.300kr. Jeg får min egen elektriker til at installere den for 3.000kr.

15-12-2021 14:31 #32| 0
mortenkk skrev:

Bumper lige denne. 

 

Vi har kigget på Ampera og de har denne pakke: 

https://ampera.dk/bestilling#!/products/ladeboks-inkl-0x2e--standard-installation

 

Jeg har prøvet at google mig lidt rundt på priser, men er i tvivl om hvorvidt det kan gøres billigere, når vi ikke har ladestander i forvejen og samtidig skal have den installeret. Hvad er jeres erfaringer? 

 Fin løsning. Du kan maksimalt spare et par hundrede kroner hos en anden operatør.

 

@Qured 

Zapp/ABB ligeledes god løsning. Sørg for, at din elektriker installerer Monta på laderen.

15-12-2021 14:33 #33| 0
OP
Shadowwarrior skrev:

 Fin løsning. Du kan maksimalt spare et par hundrede kroner hos en anden operatør.

 

@Qured 

Zapp/ABB ligeledes god løsning. Sørg for, at din elektriker installerer Monta på laderen.

 

 Kobler man den ikke bare selv op til Monta via app’en? Sådan læser jeg det?:) 

15-12-2021 14:39 #34| 0
Qured skrev:

 

 Kobler man den ikke bare selv op til Monta via app’en? Sådan læser jeg det?:) 

 

 Det er muligt, men jeg ville ikke begive mig ud i det. Se guide: https://intercom.help/monta-aps/da/articles/5332526-abb-installationsguide-i-monta-app


Der er forskel på integreringen fra ladeboks til ladeboks. 

Easee er super simpel eksempelvis, mens ABB modsat for mange kan være kringlet, hvorfor installatøren bør gøre det.

Dét sagt, så spiller ABB max med Monta.

15-12-2021 14:44 #35| 0
OP
Shadowwarrior skrev:

 

 Det er muligt, men jeg ville ikke begive mig ud i det. Se guide: https://intercom.help/monta-aps/da/articles/5332526-abb-installationsguide-i-monta-app

 

Der er forskel på integreringen fra ladeboks til ladeboks. 

Easee er super simpel eksempelvis, mens ABB modsat for mange kan være kringlet, hvorfor installatøren bør gøre det.

Dét sagt, så spiller ABB max med Monta.

 

 Nå for dælen. Ifølge Zapps hjemmeside beskrives det rent simpelt:


Edit: kan godt læse mig nærmere til du har ret. 

Følger der et kabel med Easee eller skal det tilkøbes ved siden af?

Redigeret af Qured d. 15-12-2021 14:58
15-12-2021 15:59 #36| 0
Qured skrev:

 

 Nå for dælen. Ifølge Zapps hjemmeside beskrives det rent simpelt:

 

Edit: kan godt læse mig nærmere til du har ret. 

Følger der et kabel med Easee eller skal det tilkøbes ved siden af?

Jeg ville ikke fravælge ABB pga. integrationen. Det er en kanon god lader. 

Tør ikke sige, om der følger kabel med Easee. Det er nok meget forskelligt. 

 

15-12-2021 17:34 #37| 0
OP
Shadowwarrior skrev:

Jeg ville ikke fravælge ABB pga. integrationen. Det er en kanon god lader. 

Tør ikke sige, om der følger kabel med Easee. Det er nok meget forskelligt. 

 

 

 Det er også den jeg er klart mest på. Kan være jeg må bide i det sure æble og vælge en installatør fra deres samarbejdspartnere, fremfor min egen. 

15-12-2021 18:14 #38| 0
Qured skrev:

 


 Nå for dælen. Ifølge Zapps hjemmeside beskrives det rent simpelt:

 

Edit: kan godt læse mig nærmere til du har ret. 



Følger der et kabel med Easee eller skal det tilkøbes ved siden af?




Kabel følger ikke med.

Vi er meget tilfredse Easee og Zapp/Monta herhjemme.. :)
15-12-2021 18:22 #39| 0
OP
TheHoGunBomb skrev:

Kabel følger ikke med.

Vi er meget tilfredse Easee og Zapp/Monta herhjemme.. :)

 

 Tak for info :) Så er deres pakke en del dyre end fx ABB 

15-12-2021 18:37 #40| 0
Qured skrev:

 


 Tak for info :) Så er deres pakke en del dyre end fx ABB 




Du har sikkert ret.

Hvad koster ABB-boks, ladekabel + installation? Edit: ABB-boks er inkl. 5 meter ladekabel?
Redigeret af TheHoGunBomb d. 15-12-2021 20:00
15-12-2021 19:36 #41| 0

Hej kloge venner;)


jeg har fået en rigtig god pris på en polestar2 duel motor. 

Men jeg bor i lejlighed og ville høre om der er andre herinde som har erfaring med ikke at have en ladestanner derhjemme ? 

Jeg frygter  lidt at man bliver træt af at ikke kunne oplade hjemmefra 🤷🏻‍♀️

15-12-2021 20:14 #42| 0

Det er vel ikke mere besværligt end med en nuværende ICE-bil.

 

Der bliver jo også hele tiden sat nye ladestandere op i byerne, og med lidt held kan din arbejdsplads have egne ladere.

15-12-2021 20:18 #43| 0
OP
TheHoGunBomb skrev:

Du har sikkert ret.

Hvad koster ABB-boks, ladekabel + installation? Edit: ABB-boks er inkl. 5 meter ladekabel?

 

 Via Zapp koster boksen 6.299kr inklusiv kabel. De estimerer installationsomkostninger til 4.400kr. Jeg har et muligt tilbud på 3.000kr fra min lokale el installatør.

15-12-2021 20:46 #44| 0
Schaffen85 skrev:

Hej kloge venner;)

 

jeg har fået en rigtig god pris på en polestar2 duel motor. 

Men jeg bor i lejlighed og ville høre om der er andre herinde som har erfaring med ikke at have en ladestanner derhjemme ? 

Jeg frygter  lidt at man bliver træt af at ikke kunne oplade hjemmefra

 

 Et indspark herfra. Vi har 100% ren el og vi købte den og fik leveret før vi havde helt styr på ladestanderen hjemme ;-) 

Jeg er ved at være træt at at skulle lade offentligt, medmindre du bor tæt ved offentlige standere hvor du kan “nat-lade” så tror jeg et muck er decent. Tilgengæld kan du godt snappe ubeset hvis du har offentlige standere til rådighed tæt på lejligheden i gå afstand.

15-12-2021 21:47 #45| 0
Qured skrev:

 

 Det er også den jeg er klart mest på. Kan være jeg må bide i det sure æble og vælge en installatør fra deres samarbejdspartnere, fremfor min egen. 

 Ellers så send guiden til din egen elektriker og spørg, om det er et problem. Han kan jo altid kontakte Montas support, hvis han har problemer med det undervejs...

15-12-2021 23:53 #46| 0
MoPe skrev:

 

 Et indspark herfra. Vi har 100% ren el og vi købte den og fik leveret før vi havde helt styr på ladestanderen hjemme ;-) 

Jeg er ved at være træt at at skulle lade offentligt, medmindre du bor tæt ved offentlige standere hvor du kan “nat-lade” så tror jeg et muck er decent. Tilgengæld kan du godt snappe ubeset hvis du har offentlige standere til rådighed tæt på lejligheden i gå afstand.

 Bor i Ballerup og hr ladestandere i byen.. men ikke sådan lige i gå afstand med mindre gå afstand er 10 min. 
vi har dog en hurtiglader i byen ved føtex Laudrup og andre lader i selve byen..  men igen..  det svært..  skal , skal ikke 🧐

Redigeret af Schaffen85 d. 16-12-2021 00:10
16-12-2021 11:18 #47| 0
Schaffen85 skrev:

 Bor i Ballerup og hr ladestandere i byen.. men ikke sådan lige i gå afstand med mindre gå afstand er 10 min. 
vi har dog en hurtiglader i byen ved føtex Laudrup og andre lader i selve byen..  men igen..  det svært..  skal , skal ikke

 

 Jeg ville ikke, det ville for mig være et stort irritationsmoment at skulle gå så relativt langt, plus risikere at laserne er optagede. 

Så modsat Claus synes jeg det er meget anderledes end en ICE.

23-02-2022 20:02 #48| 0

Jeg tillader mig lige af bumpe tråden her et ½ år efter trådstart.

 

Er Zapp stadigvæk the shit at vælge som lader?

 

Jeg har kigget lidt på zapp eller takecharge. Men kan sagtens være der er en 3 der er bedre?

 

Får min ID3 til slut marts og skal til og have fundet mig en lader.

23-02-2022 20:08 #49| 0
zybr skrev:

Jeg tillader mig lige af bumpe tråden her et ½ år efter trådstart.

 

Er Zapp stadigvæk the shit at vælge som lader?

 

Jeg har kigget lidt på zapp eller takecharge. Men kan sagtens være der er en 3 der er bedre?

 

Får min ID3 til slut marts og skal til og have fundet mig en lader.

 

 Jeg har købt en Easee Home Charger og koblet den på Monta ifm. refusion, og det fungerer fantastisk :-)

23-02-2022 20:47 #50| 0
OP
zybr skrev:

Jeg tillader mig lige af bumpe tråden her et ½ år efter trådstart.

 

Er Zapp stadigvæk the shit at vælge som lader?

 

Jeg har kigget lidt på zapp eller takecharge. Men kan sagtens være der er en 3 der er bedre?

 

Får min ID3 til slut marts og skal til og have fundet mig en lader.

Jeg endte med Zapp og får den installeret her om et par uger👍🏻

 

25-02-2022 09:59 #51| 0

Når jeg nu har været dum nok til at vælge clever til min Kia e-niro, giver det så mening at skifte selvskab? Har jo betalt etableringsomkostningerne. Kører omkring 20.000km om året.

 

Har også kig på Clever Power, hvor de levere alt strøm til husstanden, nogle tanker om den løsning?

Redigeret af Haacko d. 25-02-2022 11:27
01-03-2022 07:33 #52| 0
Poker Noob G skrev:

 

 Jeg har købt en Easee Home Charger og koblet den på Monta ifm. refusion, og det fungerer fantastisk :-)

 

 Same.

01-03-2022 17:39 #53| 0
Xnuu skrev:

 

 Same.

 

 Det virker bare, hvor får du el fra?

02-03-2022 23:28 #54| 0
Poker Noob G skrev:

 

 Det virker bare, hvor får du el fra?

 

 Same og Elforbundet. Skifter til modstrøm om en måned, til deres introtilbud 

03-03-2022 19:40 #55| 0
CaliKid skrev:

 

 Same og Elforbundet. Skifter til modstrøm om en måned, til deres introtilbud 

 

 Har modstrøms tilbud lige pt., og det fungerer bare! Betaler ca. 1,57 kr. / kWh alt inkl.

03-03-2022 20:03 #56| 0
Poker Noob G skrev:

 

 Har modstrøms tilbud lige pt., og det fungerer bare! Betaler ca. 1,57 kr. / kWh alt inkl.

  Godt at høre!

Det eneste er om 2000kwh er nok for et halvt år. 
Det bliver nok lige på vippen for os 

03-03-2022 20:12 #57| 0

Hvad er billigste løsning hvis der køres 15-20k om året uden mulighed for hjemmeladning? :-) 

03-03-2022 21:50 #58| 1
CaliKid skrev:

  Godt at høre!

Det eneste er om 2000kwh er nok for et halvt år. 
Det bliver nok lige på vippen for os 

 

 Ellers ryger de resterende kWh bare ind til "normal" pris, så der er ikke så meget "tabt" ved at overforbruge en smule 

27-06-2023 19:52 #59| 0

(Bump af gammel tråd)

Står og skal investere i hjemmelader (med refusionsabonmement).


Nogen der har erfaringer med https://looad.dk/

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar