ZOOM PLO 100: To par og NFD OOP på turn

#1| 0

Er egentlig lidt i tvivl om hele hånden :) Er det bedre at CR floppet?

Seat 1: jobi_2010 ($152.08 in chips)
Seat 2: HERO ($224.40 in chips)
Seat 3: resavacccc ($231.84 in chips)
Seat 4: raya2509 ($170.65 in chips)
Seat 5: VILLAIN ($101.50 in chips)
Seat 6: deinilolol ($167.62 in chips)
HERO: posts small blind $0.50
resavacccc: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6 J 5 A]
raya2509: folds
VILLAIN: raises $2 to $3
deinilolol: calls $3
jobi_2010: folds
HERO: calls $2.50
resavacccc: folds
*** FLOP *** [J Q 6]
HERO: checks
VILLAIN: bets $6.49
deinilolol: folds
HERO: calls $6.49
*** TURN *** [J Q 6] [4]

13-05-2013 14:29 #2| 0

kommer helt an på villain, men som default mod zoom100 populationen er C/C bedst da vi ikke kan stacke af mod villains get it in range.

turn C/potter jeg.

13-05-2013 14:30 #3| 0

Du har ingen information om villain?

Umiddelbart(afhænger af villain) er det bedst at folde pf.

Derefter må det bare blive ch/c hele vejen ned; det er svært at spille den her type hænder oop

13-05-2013 14:32 #4| 1

Jeg folder bare floppet og hånden er imo tæt på at være et skoleeksempel på forskellen på equity kontra realiserbar equity.

Du er OOP, bordet bør ramme IR relativt hårdt og vi får meget svært ved at spille videre på A, K, Q, T, 9, 8 og alle hjerter - det er altså rigtig, rigtig mange kort. Selv hvis turn blanker er det marginalt at fortsætte imod et bet. De gange du er foran er det ofte marginalt, equity-wise. Du har tilmed ikke specielt attraktive implied odds når du improver

13-05-2013 14:35 #5| 0

Klart fold for mig pre i øvrigt? Vi har bordets værste position og en ret ringe omaha hånd.

13-05-2013 14:38 #6| 2

@ OP

Hvem er villain?

Jeg folder bare floppet og hånden er imo tæt på at være et skoleeksempel på forskellen på equity kontra realiserbar equity.


Spot on.

Pre er tæt. Hvis man har en edge på folk der er i potten og hvis ellers BB ikke er for aggro, så er jeg ret sikker på den kan spilles profitabelt.

Men hvis man ikke har en edge, og/eller hvis man spiller i hi rake spil, og/eller hvis BB er aggro, så skal den nok foldes.

Denne specifikke BB er i øvrigt en reg. Vil tro han squeezer en 7%-10% i det her spot, hvilket ikke lyder af meget, men æder sindsygt meget af din EV.

Klart fold for mig pre i øvrigt? Vi har bordets værste position og en ret ringe omaha hånd.


NEJ! Bevares, det er ikke en top 10% hånd, men hold op med at kalde hænder, der er i top 25% for ringe. Eller alternativt få styr på hvilke hænder er ringe og hvilke der ikke er. K663ss er ringe. AJ65ds er ikke


Flop er også tæt. Jeg bryder mig ikke om nogen af mine options. Jeg hælder til at donke ud. c/r/gii er spew, c/r/fold er fjollet. c/c er også fint, men sætter os op til at blive value townet i helt ekstrem grad

Turn afhænger for mig af villains 2nd barrel tendenser. c/c hvis han better en tight og stærk range. c/r hvis han er frisk
Redigeret af HolchKnudsen d. 13-05-2013 14:41
13-05-2013 17:39 #7| 0

BB er en TAG reg, der som HK nævner mindsker værdien af vores hånd pre. Dertil er vi dybe med BB OOP. Fold er nok bedst pre, men jeg kan godt se mig selv calle med lavere frekvens.

På floppet er donk/fold bedre end c/c imo. Afhængig af hvem der better flop, samt om der er andre callers, heller jeg mere til c/f end c/c.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar