Yousee loft på bredbånd (200gb per måned) - Alternativer?

#1| 0

Jeg har netop opsagt mit abonnement hos Yousee, efter at de har tænkt sig at indføre et loft på 200Gb om måneden pr. 1. oktober.

Det er jo helt hul i hovedet for alle, der godt kan lide at se streams og film i HD fra nettet.

Jeg søger derfor en anden udbyder, som er både billig og stabil. Jeg bor i Farum.

Nogle gode bud? Min nuværende forbindelse er en tarvelig 10/1, og jeg vil gerne op i det dobbelte, tror jeg.

08-09-2013 18:41 #4| 0

Har ikke haft 1 problem med Fullrate i 5 år, så de kan anbefales, kører vist os med et tilbud lige pt.

Er dog fra Nordjylland, så ved ikke om nettet er mere stabilt der :)

08-09-2013 18:50 #5| 0

what what what ?


De har vel altid haft et teoretisk loft, men aldrig indført det, har du et link OP ?

08-09-2013 18:51 #6| 0

Har fået lignende brev fra Yousee, så jeg kigger lige med her!

08-09-2013 18:51 #7| 0

Har du et link hvor man kan læse om det loft?

Har nemlig også yousee og skifter asap hvis det er sådan...

Fik et brev i sidste uge om at prisen steg på deres bredbånd, men syns ikke der stod noget med loft

08-09-2013 18:59 #8| 0
yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Abonnement/Om_Bredbaand/Fair_use_pa_bredbaand.aspx

Må være det han snakker om ?
08-09-2013 18:59 #9| 0

Jeg har også yousee, men har intet hørt??

oh, kan se jeg har 1000 gb/md, så er np for mig.

Redigeret af Cyboman d. 08-09-2013 19:00
08-09-2013 19:00 #10| 0

Eneste nye tiltag jeg har set er at man snart selv kan bestemme hvordan man fordeler sin hastighed.

Hvis man har en 50/5 linie, så kan selv sætte den til 30/25 eller 5/50 og skifte med 10 minutters aktivering tid. Det er meget nice...

De har altid haft en fairuse grænse hvor på forbindelser op til 40/4 havde de vidst 200gb, og på 50/5 og op var det 1000gb.

Tror ikke der er mange der kan holde sig under 200gb/måned.

I kan se jeres forbrug på: forbrug.yousee.dk

08-09-2013 19:02 #11| 0

Fair-use-grænserne:

10/1 Mbit = 200 GB/md.
25/3 Mbit = 600 GB/md.
50/5 Mbit = 1000 GB/md.
100/10 Mbit = 2000 GB/md.

Hvis du har brugt de 200 Gb, så ku du evt. opgradere din hastighed til 25/3, for 50 kr om måneden og få det problem løst :)

08-09-2013 19:04 #12| 0

Brevet er dateret 27. august.

Citat:

"Den 1. oktober sætter vi din hastigheden på dit bredbånd op fra 10/1 Mbit til 15/1 Mbit, fordi din eksisterende hastighed nedlægges. Samtidig stiger også din pris fra 199 kr. til 209 kr."


og neden under her:

"For at sikre din nye høje hastighed, indeholder dit bredbånd nu også en forbrugsgrænse. Bredbånd er en del ressource - det betyder, at flere kunder deles om den samme kapacitet bla, bla..."


@chubbY88: Jeg spurgte Yousee om det var muligt at få en linje uden begrænsning, og telefondamen svarede direkte nej.

Edit. stavefejl
Redigeret af RaybanDK d. 08-09-2013 19:05
08-09-2013 19:05 #13| 0

Har du spurgt om du kan få en højere hastighed end 10/1? Det burde de da ku gi dig?

08-09-2013 19:07 #14| 0
chubbY88 skrev:
Har du spurgt om du kan få en højere hastighed end 10/1? Det burde de da ku gi dig?


Jeg ragequittede kort efter, hun svarede nej. Fik opsagt abonnementet og leder nu efter nyt. Telenor er på radaren. De har følgende tilbud: Bredbåndspriser
08-09-2013 19:08 #15| 0
RaybanDK skrev:
chubbY88 skrev:
Har du spurgt om du kan få en højere hastighed end 10/1? Det burde de da ku gi dig?


Jeg ragequittede kort efter, hun svarede nej. Fik opsagt abonnementet og leder nu efter nyt. Telenor er på radaren. De har følgende tilbud: Bredbåndspriser


Ja hvis kobber nettet i din bolig kan klare det, mange steder er det alt for gammelt hvorfor man er nødt til at have Yousee.
08-09-2013 19:11 #16| 0
TiltThis skrev:
RaybanDK skrev:
chubbY88 skrev:
Har du spurgt om du kan få en højere hastighed end 10/1? Det burde de da ku gi dig?


Jeg ragequittede kort efter, hun svarede nej. Fik opsagt abonnementet og leder nu efter nyt. Telenor er på radaren. De har følgende tilbud: Bredbåndspriser


Ja hvis kobber nettet i din bolig kan klare det, mange steder er det alt for gammelt hvorfor man er nødt til at have Yousee.


Telenord skriver følgende:

"Telenor er landsdækkende på bredbånd, svarende til en dækning på ca. 98,7% af den danske befolkning. Vores centraler ligger, så vi kan levere hastigheder på 10 Mbit/s eller derover til 75 % af vores kunder. De sidste 25 % af vores kunder bor så langt fra en central, at de ikke har mulighed for at trække en høj hastighed."

Jeg kan dog ikke teste, om min adresse kan modtage, ligesom man kan hos andre udbydere. Et af de andre udbydere svarede tilbage, at jeg ikke kunne modtage fiberbredbånd. Gætter på, at det er skidt? :-(
Redigeret af RaybanDK d. 08-09-2013 19:12
08-09-2013 19:22 #17| 0

Jeg burde vist skrive en artikel til pokernet om bredbånd i DK. Der er ofte spørgsmål i forumet, og lige så ofte bliver der skrevet forkerte råd/svar.

(arbejder i telebranchen obv.)

08-09-2013 19:24 #18| 0
Klaphat skrev:
Jeg burde vist skrive en artikel til pokernet om bredbånd i DK. Der er ofte spørgsmål i forumet, og lige så ofte bliver der skrevet forkerte råd/svar.

(arbejder i telebranchen obv.)


Jeg læser den gerne! Nu, når du er i branchen, kan du så anbefale en god udbyder? Det er den rene jungle, og mit område kan ikke modtage 4G (kun 3G), så mobilt bredbånd er desværre udelukket.
08-09-2013 19:39 #19| 0
The_Animal84 skrev:
Har ikke haft 1 problem med Fullrate i 5 år, så de kan anbefales, kører vist os med et tilbud lige pt.

Er dog fra Nordjylland, så ved ikke om nettet er mere stabilt der :)


Fullrate ser rigtig spændende ud! Har andre høstet erfaringer med selskabet?

Prisen her ser god ud: www.fullrate.dk/privat/bredbaand/op-til-35-5-mbit/
08-09-2013 19:41 #20| 0

De fleste bredbånds teknologier er geografisk afhængige. Så derfor kan man aldrig sige præcist hvad der er bedst uden at kende din adresse. Du er velkommen til at sende din adresse i en PM hvis du føler for det, så kan jeg checke dine muligheder.

08-09-2013 19:44 #21| 0
Klaphat skrev:
De fleste bredbånds teknologier er geografisk afhængige. Så derfor kan man aldrig sige præcist hvad der er bedst uden at kende din adresse. Du er velkommen til at sende din adresse i en PM hvis du føler for det, så kan jeg checke dine muligheder.


Tak for tilbudet, som uden tvivl er sendt i god mening. Jeg deler ikke mine kontaktoplysninger på nettet, så jeg må desværre afslå. Jeg har dog lige tjekket TDC for muligheden for fiber, og her fik jeg et nej.
08-09-2013 19:45 #22| 0

har tdc og tror ikke der er noget loft ? troede egentligt det var det samme som yousee

08-09-2013 19:52 #23| 0

Helt fint.

08-09-2013 20:34 #24| 0

Jeg har nu bestilt hos Dansk Net. Det var det eneste sted, der kunne tilbyde 30mb ned. Resten kun 20 til mit område og til næsten samme pris.

Redigeret af RaybanDK d. 08-09-2013 20:35
08-09-2013 20:41 #25| 0

Har været OK tilfreds med Telia det seneste stykke tid, omend deres snotrouter flere gange har fået mig til at overveje et skifte.

16-09-2013 10:53 #26| 0

En hurtig opdatering:

Jeg er hoppet fra Dansk Net igen, da en venlig kvinde derinde erkendte, at de også vil indføre en "fair use policy" på 200GB for min maksimalt mulige bredbåndsforbindelse. Hun sagde, at de fleste andre udbydere også planlægger det samme.

Hvorfor 200Gb? Det er da for lidt for alle, der gerne vil streame i 1080p, se Nexflix m.m.

Har forsøgt at ringe til Fullrate som mulig kunde, men de smider mig i en uendelig kø og tvinger mig til at høre popmusik! Efter ti minutter gav jeg op. Som firma må man have nogle ret forskruede holdninger, hvis man mener, at mulige kunder skal spises af med sådan en behandling. Det fortæller en del om virksomhedskulturen.

Så jeg er tilbage på square one og håber på et par gode nye forslag til udbydere uden 200Gb grænse for en 20Mb forbindelse.

Redigeret af RaybanDK d. 16-09-2013 10:54
16-09-2013 10:55 #27| 0
xitaah skrev:
Har været OK tilfreds med Telia det seneste stykke tid, omend deres snotrouter flere gange har fået mig til at overveje et skifte.


Jeg bør betragte det her som det modsatte af en anbefaling?
16-09-2013 10:55 #28| 0

Kan du ikke bare bestille en x forbindelse med ønsket data og bede dem skrue hastigheden ned, til noget dine kabler kan trække?

16-09-2013 11:03 #29| 0

Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?

Glem udbyderne på kobber når du har mulighed for at blive forsynet af yousee via coax(kabeltv), det er (som hovedregel) dyrere, langsommere og mindre stabilt (alt afhænger af specifikke geografiske parametre).

Fair use har eksisteret i mange år, hos mange udbydere men bliver utroligt sjældent udnyttet af udbyderne til at skrue ned for din hastighed. Om ikke andet må du jo vælge en hastighed hvor loftet passer bedre til dit forbrugsmønster.

16-09-2013 11:10 #30| 0
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/

Om ikke andet må du jo vælge en hastighed hvor loftet passer bedre til dit forbrugsmønster.


Det er problemet. Mit geografiske område tillader højest 20Mb, eller gik jeg gerne op i hastighed for at komme op på 600gb grænsen. Så meget bruger jeg alligevel ikke.
Redigeret af RaybanDK d. 16-09-2013 11:11
16-09-2013 11:16 #31| 0
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.
Redigeret af lolAI d. 16-09-2013 11:16
16-09-2013 11:18 #32| 0
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.
16-09-2013 11:19 #33| 0

Du kan med garanti (næsten 100%) få højere end 20mbit hos yousee

16-09-2013 11:24 #34| 0
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.


Du kan få op til 100mbit uanset hvor du bor hos YouSee.
16-09-2013 11:25 #35| 0

Arbejder i TDC. Klart den største udbyder af bredbånd uden forbrugsgrænse. Skal gerne se hvad der er af muligheder for hastighed mm , hvis du skriver en PM.

Redigeret af arigold d. 16-09-2013 11:25
16-09-2013 11:34 #36| 0
MartinHolmes skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.


Du kan få op til 100mbit uanset hvor du bor hos YouSee.


Der er ikke antenneforeninger/installationer hvor udstyret ikke er blevet opgraderet overhovedet i DK?
16-09-2013 11:40 #37| 0
arigold skrev:
Arbejder i TDC. Klart den største udbyder af bredbånd uden forbrugsgrænse. Skal gerne se hvad der er af muligheder for hastighed mm , hvis du skriver en PM.


Tak for tilbudet, men har netop valgt at gå tilbage til Yousee, da de tilbyder mig op til 100Mbit (valgte 30).

Er TDC og Yousee i øvrigt ikke stort set samme virksomhed?
16-09-2013 11:40 #38| 0
lolAI skrev:
MartinHolmes skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.


Du kan få op til 100mbit uanset hvor du bor hos YouSee.


Der er ikke antenneforeninger/installationer hvor udstyret ikke er blevet opgraderet overhovedet i DK?


Det tvivler jeg meget stærkt på, så skal det være nogle privatejede anlæg hvor de ikke har givet YouSee lov til at opgradere det eller de ikke har villet betale for en opgradering. Men jeg tror det er meget, meget få.
16-09-2013 11:41 #39| 0
RaybanDK skrev:
arigold skrev:
Arbejder i TDC. Klart den største udbyder af bredbånd uden forbrugsgrænse. Skal gerne se hvad der er af muligheder for hastighed mm , hvis du skriver en PM.


Tak for tilbudet, men har netop valgt at gå tilbage til Yousee, da de tilbyder mig op til 100Mbit (valgte 30).

Er TDC og Yousee i øvrigt ikke stort set samme virksomhed?


Det er det, YouSee er et af TDC's brands.
16-09-2013 11:46 #40| 0
MartinHolmes skrev:
lolAI skrev:
MartinHolmes skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.


Du kan få op til 100mbit uanset hvor du bor hos YouSee.


Der er ikke antenneforeninger/installationer hvor udstyret ikke er blevet opgraderet overhovedet i DK?


Det tvivler jeg meget stærkt på, så skal det være nogle privatejede anlæg hvor de ikke har givet YouSee lov til at opgradere det eller de ikke har villet betale for en opgradering. Men jeg tror det er meget, meget få.


Well, det var jo netop derfor jeg undrede mig. Så ergo er det ikke sikkert at du kan få 100mbit hos yousee, igen kommer det an på geografiske forhold.
16-09-2013 11:48 #41| 0
RaybanDK skrev:
arigold skrev:
Arbejder i TDC. Klart den største udbyder af bredbånd uden forbrugsgrænse. Skal gerne se hvad der er af muligheder for hastighed mm , hvis du skriver en PM.


Tak for tilbudet, men har netop valgt at gå tilbage til Yousee, da de tilbyder mig op til 100Mbit (valgte 30).

Er TDC og Yousee i øvrigt ikke stort set samme virksomhed?


Næste gang, så spar dig for ydmygelsen (i egne øjne) og undersøg markedet inden du handler.
Du kommer prob. aldrig til at høre fra yousee omkring grænsen, med mindre du obv. skamsuger båndbredde til dig.
16-09-2013 11:49 #42| 0

Ja, det er samme koncern. Der er dog den store forskel at Yousee er over et kabeltv/coax net og TDC er over telefon/kobber net. Så det kan sagtens give menning at skifte fra det ene til det andet

16-09-2013 12:15 #43| 0
lolAI skrev:
MartinHolmes skrev:
lolAI skrev:
MartinHolmes skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
RaybanDK skrev:
lolAI skrev:
Hvorfor ikke vente med at skifte til du rent faktisk bliver ramt af politikken i praksis?


Det er for sent efter jeg rage-quittede dem. Min stolthed forbyder mig at gå tilbage. :*/


Så må du jo tage hvad der er tilbage, du finder ikke de gyldne sten hos andre udbydere.


Ja, jeg sidder lige nu i ventekø hos Yousee, for jeg tænker, at hvis jeg måske kan få bedre hastighed, så skal det have en chance; stoltheden må sluges.


Du kan få op til 100mbit uanset hvor du bor hos YouSee.


Der er ikke antenneforeninger/installationer hvor udstyret ikke er blevet opgraderet overhovedet i DK?


Det tvivler jeg meget stærkt på, så skal det være nogle privatejede anlæg hvor de ikke har givet YouSee lov til at opgradere det eller de ikke har villet betale for en opgradering. Men jeg tror det er meget, meget få.


Well, det var jo netop derfor jeg undrede mig. Så ergo er det ikke sikkert at du kan få 100mbit hos yousee, igen kommer det an på geografiske forhold.


Kender en som arbejder i driften hos YouSee. Han siger at 99% af alle kunderne kan få op til 100mbit, så teoretisk set har du ret. Men så skal man også være lidt uheldig :-)
24-04-2014 19:37 #44| 0

Så er der hævet lidt på grænserne ;)


15/3 Mbit – 500 GB/md.

30/6 Mbit – 900 GB/md.

60/12 Mbit – 1500 GB/md.

100/20 Mbit – 3000 GB/md.

Jeg har kun prøvet at ramme 1004 GB med 60/12 forbindelse og det sagde de intet til :D

24-04-2014 23:44 #45| 0

Også sidder jeg her, stuck med en 10 mbit forbindelse, uden mulighed for at få hurtigere internet. Suk!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar