X Factor odds - 08/03-2012

#1| 0

Hej PN'ere!

Jeg har fulgt en del med i X - Factor i år, og på trods af en del overraskelser, synes jeg at vi skal diskutere dette spil.

Hvem stemmes ud i X - Factor 08/03-2012: Wasteland @2,8 (DS)

Wasteland er næststørst favorit til at ryge efter solisten Stephanie som tidligere har stået i farezonen. Altså forventes det at de kommer i farezonen.

I fredags var det meget overraskende to grupper der røg i farezonen, mest overraskenede var det pigefavoritten Wasteland som alligevel gik videre. Jeg havde ikke selv set dette komme og bookmakerne havde da også overvurderet Wasteland, som inden fredagens program var favoritter til at vinde X - Factor. Dette må skyldes at de har en stor fangruppe, specielt piger i teenageårene virker til at være helt vilde med dem. På Facebook har de da også flere likes end de andre medvirkenede i programmet, men alligevel røg de i farezonen i fredags. Udover Wasteland og Stephanie har ingen af de resterende deltagere været i farezonen og jeg har personligt også den mening at de 3 er et niveau over Wasteland og Stephanie.
Wasteland består af 4 drenge som blev sat sammen, da de alle blev sorteret fra under forbedredelserne til live-showsne. På mangel af bedre satte Anne Linnet gruppen sammen, og er nu DK's bedste svar på et nyt boyband ALA One Direction.
I liveshowsne har drengene faktisk ikke modtaget særlig meget ros fra de to andre dommere, Ida Core og Thomas Blachmann, hvor specielt Thomas Blachmann mener at de er et useriøst bud på DK's nye boyband.

Derfor mener jeg også at Thomas Blachmann kunne tænkes at stemme Wasteland ud, da det højst sansyndeligt er ham der kommer til at vælge mellem dem eller Stephanie, hvis dette er tilfældet. Han har rost Stephanie og jeg har helt klart på fornemmelsen at han tror mere på hende end Wasteland. Hvis han skulle tænke taktisk ville det også være bedre for ham og hans solister at Wasteland røg ud, da de mere kan overraske pga. deres store fanskare.
En anden lille historie er at i det første liveshow stemte Anne Linnet, Thomas solist Zaida ud, hvor Blachmann kaldte det for den største skandale i X Factors tid, og ligesiden har der helt sikkert været noget mellem Thomas og Anne. De har modsagt hinanden i hvert show, og dette kunne også have en indflydelse på dette spil.

Hvis scenariet er Wasteland mod enhver af de tre resterende modstandere er jeg sikker på at Wasteland ryger, men jeg tror ikke på dette scenarie.

Håber det er OK jeg har lavet en tråd til dette emne.

Lad diskussionen begynde! :-)

04-03-2013 17:42 #2| 0

Tror du tager gruelig fejl. Wasteland sang faktisk rigtig skidt i fredags og røg vel fortjent i farezonen. Det var første fredag i måneden og al for mange tøsebørn havde fået SU og holdte fest på det lokale gymnasium. Nu er SU opbrugt, ingen fest på gym og de sidder klar til at stemme igen ;-). Ja, de unge - de er nogle labaner!!!. Men det giver igen mulighed for at drengene får en masse stemmer fra pigerne.

Glem nu heller ikke, at blackman og frk linnet altid står og smøger den sammen, såsnart muligheden er tilstede og tror de har gensidigt langt større respekt for hinandens viden og forståelse om musik. Blackman redder selvfølgelig hendes gruppes bagdel, såfremt de skulle komme i farezonen. Der er jo heller ingen interesse i, at hun allerede nu mister alle sine deltagere.

Summasumerium - efter denne meget grundige analyse - Stephanie ryger og alle er glade.

/henrik

04-03-2013 17:48 #3| 2
ROI: 0% (14)

Jeg synes det er et rigtig fint spil og dit ræsonnement er spot on. Wasteland er klart den dårligste tilbageværende deltager og de vil ikke have bare den mindste chance mod hverken Amanda eller Chresten. Nu er det dog også usandsynligt at disse to ryger i farezonen så det er selvfølgelig mere relevant at kigge på de resterende deltagere.

Det mest oplagte er, at Stephanie ryger i farezonen mod Wasteland. Her står Blachman med valget og han vælger Stephanie - både fordi hun er en bedre musiker men ligeledes fordi han stadig har et "opgør" med Anne Linet.

Skulle Karoline ende i farezonen, hvilket heller ikke er fuldstændig urealistisk, så er det straks et andet scenarie. I så fald vil Ida stå med valget, og selvom hun tidligere har givet udtryk for, at hun finder Karolines stemme og teknik fantastisk så kunne man godt fristes til at tro, at hun vælger spændingen ved at alle dommere fortsat har mindst én deltager tilbage.

Jeg tror dog mest på scenariet, hvor Stephanie og Wasteland mødes i farezonen, og Blachman smider Wasteland ud.

04-03-2013 17:56 #4| 0
OP
ROI: 102.84% (36)

Noget tam begrundelse at Wastelands fans ikke stemte pga de havde fået SU, og var til gymnasiefest, men meget sjovt! :-)
Er enig i det var Wastelands dårligeste præstation, men de er blevet hyped meget iforhold til talent IMO.

PS. Min vurdering er at Wastelands gennemsnitlige "fan" er 14, MAKS 15 år, og de fik hverken SU eller var til gymnasiefest i fredags.

04-03-2013 18:00 #5| 0
ROI: 119.93% (56)

2012? :-)

Synes det er svært, netop fordi det er svært at vurdere om det ene lort er bedre end det andet lort, da der ikke er nogen dygtige/spændende deltagere i år.

04-03-2013 18:01 #6| 0
OP
ROI: 102.84% (36)

My Bad Buub! :-)

04-03-2013 18:04 #7| 0
ROI: 119.93% (56)

- Er dog enig i at Blachmann og Linnets rivalisering kan få indflydelse, dog synes jeg langt fra det er utænkeligt, at Blachmann vil agere "the bigger man", og sende Linnets gruppe videre.

- Også fordi jeg tror der mellem dommerne er koncensus omkring at de alle tre skal have deltagere i programmet, så længe det er muligt, og så længe det ikke fremstår sådan. Blachmann kan godt forsvare at sende Stephanie ud, uden at det ligner at det er fordi Linnet skal have en rolle i programmet, andet end at sidde og være den sure kost..

Redigeret af Buub d. 04-03-2013 18:05
04-03-2013 20:31 #8| 1

Blachmann vil ligne en idiot hvis han ikke stemmer Wasteland hjem efter alt det han har sagt om den gruppe. Tror han sætter sin ære højere end alle mulige andre hensyn.

04-03-2013 20:46 #9| 0

Altså hvis Wasteland er ligeså røvelendige som i sidste uge, er der vel ikke det store at diskutere. Det lignede nærmest nogle af dem man tager med fra 1. audition som nogle af de sjove indslag..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar