WW Vm i fodbold 2010 Dag 8 + Post game, evaluering

#1

Dag 1: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217208
Dag 2: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217325
Dag 3: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217396
Dag 4: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217490
Dag 5: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217594
Dag 6: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217765
Dag 7: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217845

Aurvandil blev elimineret

Aurvandil:

Du er landsholdets anfører Jon Dahl Tomasson. Du har meget at skulle have sagt i den danske spillertrup. Du kan én gang i løbet af spillet vælge, at redde den person der står til at blive lynchet, og i stedet selv vælge hvem der skal lynches(hjemsendes). Bliver dette gjort samme dag som Zlatan Ibrahimovic bliver begge valg annulleret og personen med flest stemmer lynches. Skal seneste gøres når der er mindst 7 spillere tilbage i spillet

Dette efterlader:

[0] Jones stemmer på -
[0] cykelnille stemmer på -
[0] robertoloda stemmer på -


Majority lynch er i effekt

Stadig must lynch, samme regler som i går

Dag

14-04-2010 11:28 #3

@ Cykel

Hvorfor er du ikke Zlatan?
Hvorfor er Roberto Zlatan?

@ Roberto
Hvorfor er du ikke Zlatan?
Hvorfor er Cykel Zlatan?

@ Begge
En af jer har virkelig brainfucked mig, og jeg har ingen anelse om hvem af jer, der er Zlatan...
Jeg bliver nød til at kikke på de sidste par dage.

14-04-2010 11:28 #2

Det er så røvnederen, men jeg skal til personalefest med arbejdet, og jeg skal noget med skolen inden, hvor jeg ikke kan komme til at bruge computer. Jeg kan muligvis kigge med fra telefonen.

@ Jones

Det her afhænger af dig! Hvis vi skal vinde spillet, så skal du stemme på robertoloda! Nu skal du høre hvorfor:

Hvem er det, der har brugt en masse tid og kræfter på at analysere vores seers indlæg, Jacobs indlæg og de resterende spilleres indlæg? Det er ikke roberto i hvert fald! Han har bare lænet sig tilbage, fulgt strømmen og stemt på den der alligevel har været konsensus om at stemme på. Og nu bruger han det, til at give sig selv villa-points?! Come on! Det må han fandme ikke vinde over os på! Han skal hverken have villapoints for Twajzer, Jacob eller Nightwolf. Twajzer var bare et skud i tågen, og Jacob og Nightwolf var ret åbenlyse.

Men som vi tidligere har talt om, så burde det give ham ulvepoint at han stemmer Twajzer på dag 1. Han ved jo, han er ulv, så derfor kan han bruge det til at give ham selv villapoints senere i spillet - som han også har gjort flere gange!

Hvis du overvejer, at jeg skulle være ulven, så forklar hvorfor jeg skriver dette på dag 6:

"@ Jones

Skift til Nightwolf!

Det kan være Nightwolf har 2 stemmer, og så bliver det et flip om det bliver ham eller mig. Hvis du stemmer på ham, er det mig der er nr. 2. Hvis de bruger Zlatan, skal I så kun finde en ulv mellem NoPok og roberto
!"

Hvorfor skulle en ulv prøve af få sig selv til at dø? Hvad vil jeg få ud af at ofre mig selv, hvis jeg ikke var indbygger?!

Jeg synes det er ret så tydeligt, at jeg er indbyggeren af mig og ham. Det er altså også mig Nightwolf stemmer på både på Dag 6 og 7 og roberto prøver også at sige, at jeg kunne være en "back-up" vogn på dag 6.

For at gøre det simpelt: Læs dag 6 igennem, og se hvem der har taget initiativ til at finde den sidste ulv, og hvem der bare lænede sig tilbage!

Jones - Du plejer at være god til at spotte hvilken role jeg har, og du har haft ret i de sidste to spil! Du har tidligere i dette spil agiteret for, at jeg skulle være god. Du har endda sagt, at du ville tage slåskampen for det ;) . Stol på dine instinkter :)

14-04-2010 11:30 #4

@ roberto

Tak fordi du lod en aktiv indbygger afgøre spillet :D

14-04-2010 11:32 #6

Sygt du svarer, før jeg får lavet indlægget..

Ja, jeg har været ret så sikker på, at du var/er god, men jeg bliver nød til at overveje min stemme. For hvis jeg får sat den forkert, smider ulven den samme sted og så har vi tabt.

Hvad tid skal du afsted?

14-04-2010 11:32 #5

Inden jeg glemmer det:

robertoloda

14-04-2010 11:33 #7

GG
Sorry Cykel
robertoloda

14-04-2010 11:36 #8

Indlægget var skrevet før ;) .. Jeg skulle bare lige rette det til.

Det er helt fint, du skal overveje situationen. Jeg har ikke så mange andre argumenter, da roberto stort set ikke har sagt noget. Han har jo bare gemt sig i mængden.

Jeg skal være nede i byen kl. halv 12.

14-04-2010 11:38 #9

Jeg kan ik finde ud af, om vi har tabt eller vundet :D

14-04-2010 11:40 #10

@Cykel
http://zlatanibrahimovic.soccerstar.info/images%5Cplayers%5Czlatan-ibrahimovic%5Czlatan%20ibrahimovic_01.jpg
Vi har vundet?!

14-04-2010 11:41 #11

Det virker ik.. Men det lader til vi har tabt.

14-04-2010 11:44 #12

Vi må vente på Chris...

14-04-2010 12:10 #13

Nu gider jeg ik vente mere.. Spillet er alligevel overstået, og det lader til, at ulvene vandt :)

14-04-2010 12:12 #14

Ja, det kan du bide dig selv i næsen på vi gjorde. :)

14-04-2010 12:14 #15

Jeg fatter det ik.. Jeg overvejede et kort øjeblik, om det kunne være dig, idet det var Aurvandil der døde.. Men du blev jo peeket god.. DET fatter jeg ik :D ..

Men WP.. Jeg var da sikker på vi vandt den her :)

14-04-2010 12:15 #16

GG

Ulvene vinder!

14-04-2010 12:20 #17

Xiitah kan forklare det...
Men vi blokkede ham den dag..
Og at han ligger det peek gør, at vi satser på mig.

Der var en grund til, at jeg ville holde dig i live de sidste par dage.
Jeg var ret sikker på jeg kunne få dig overbevist.

14-04-2010 12:21 #18

Laver du en evalueringstråd Chris?

14-04-2010 12:23 #19

Lad os bare tage den herinde :) ikke den længste dag nogensinde jo hehe

14-04-2010 12:25 #20

Så skift overskriften =)

Jeg er glad for, at du ikke holdt fast i den tanke Cykel.
Xiitah bliver pissed over, at han lagde det fakepeek. =)
Tjekkede du egentlig alle hans posts?

14-04-2010 12:26 #21

Xiitah kan forklare det...
Men vi blokkede ham den dag..
Og at han ligger det peek gør, at vi satser på mig.

Der var en grund til, at jeg ville holde dig i live de sidste par dage.
Jeg var ret sikker på jeg kunne få dig overbevist.

14-04-2010 12:27 #22

Det kunne du helt sikkert. Jeg havde dig slet ikke som ond, og efter det peek, gad jeg ikke engang kigge på dine indlæg. Det glæder jeg mig til at høre.

Men jeg må afsted.

14-04-2010 12:28 #23

Det troede jeg, jeg gjorde.. Men det har jeg nok ikke gjort så.. Kan egentlig ikke huske det..

14-04-2010 12:51 #24

Damn hvor trist

men tillykke til ulvene

14-04-2010 13:17 #25

@Jones

Jeg er ikke pissed over jeg lagde det fakepeek.

Umiddelbart vil jeg sige min aller sidste post burde være blevet læst NØJE af de resterende danskere.

Så f**king sick.

GG WP

14-04-2010 13:24 #26

HAHAHAHA :D Victory!

GG! WP af mine medulve!

14-04-2010 13:26 #27

@Jacob32DEN

Jeg hader mig selv for at være så spot on med dig, og ikke få dig på en wagon tidligt i spillet.

F**king lort

14-04-2010 13:28 #28

@xiitah

Okay..
Jeg jublede da det blev godtaget som en clearing af mig.
Cykel skriver jo: Jeg havde dig slet ikke som ond, og efter det peek, gad jeg ikke engang kigge på dine indlæg.
Og ja, jeg henviste naturligvis ikke til din sidste post, det ville jo være selvmord.

14-04-2010 13:30 #29

@CykelNille/Jones

For lige at uddybbe grunden til at jeg alligevel lagde det fakepeek jeg gjorde.

Jeg blev som Jones nævner, blocket den nat. Jeg havde på daværende tidspunkt Jones under min radar som ond, og jeg lagde derfor et fakepeek på ham, netop for at de skulle tro, de ikke havde blocket seer, således jeg kunne få peeks igen.

Dette skete også, og jeg peekede så Jacob (var virkelig i tvivl om Jacob i dette spil, og da jeg primært gik efter at peeke gode, var Jacob et fint valg, uagtet hvad han flippede).

Min sidste post før nat indikerer også min mistanke til Jones, ret kraftigt endda. Den burde i have læst :)

14-04-2010 13:41 #30

Hvad gjorde du havde mistanke mod mig i starten?
Jeg synes jeg spillede blændende i de første par dage.

Vi var ret sikre på du var seer, men håbede på, at vi kunne få dig lynchet i stedet for at bruge et NK på dig.

Jeg vil godt vide hvad Holstt mener. Han var ude med ros til Nighty ret tidligt.
Medmindre det var en test?? ha ha

14-04-2010 13:47 #32

Xitaah>> Problemet med din sidste post er, at du skriver pas/ond/god til alle ud over mig.. Så jeg havde i vært fald ingen ide, om det var dén post der skulle lede ulvene på vildspor, eller om det var dit fakepeek...

Og med så få tilbage - og en derudover velspillende Jones som ulv, så ja.. GG...

Toga>> Sorry.. :$... Sick du var villa...

Men alt i alt et godt spil - synes i spillede godt ulve, WP! :)

Ærgerligt at vi ikke får vundet dog - Roberto var IMO aldrig ulv, men altså ja.. Mod en peeked god er det self svært :P

- X

14-04-2010 13:47 #31

Puha uanset hvad er det altså rimlig meget en nono at ligge et peek af en god som seer uden man ved det, også selvom man går tilbage til at skrive mistænksomheder om disse senere i spillet.

Fordi når du dør som seer vil det der står tilbage være "hvis jeg er seer peekede jeg jones som god". Det er dette som folk vil huske og mistænksomheden efterfølgende kan ses som spor der ligges ud for at gemme sig som seer, just en reminder til en anden gang :) godt gået at leve så længe som seer ellers! Ulvene havde to gange sendt et kill af dig ind for at ændre det i sidste øjeblik.

Alt i alt ganske underholdende spil, mht. balancen mener jeg den som udgangspunkt er meget ligeligt fordelt, med sådan et setup her kan det dog let skifte. Zlatan's rolle var en smule mere effektiv end Jon's pga. den information ulvene sidder med, til gengæld får indbyggerne en fin fordel hvis roleblockeren dør før "luderen"

Til sidst piner det mig at sige !! ;) men der skulle nok være lyttet lidt til toganim, da eksplicit bliver dræbt nat 1 var nightwolf sådan ca. outed som ulv pga. eksplicits stemme/fake peek på ham. Ellers ganske flot første spil Nightwolf! Ikke sjovt at blive ulv i sit første go har jeg hørt, håber du spiller med en anden gang.

GG alle

14-04-2010 13:51 #33

@Jones

De første 2 dage, ja - blændende. Og jeg har den største respekt for dit spil.

Umiddelbart gider jeg ikke til at gå tilbage for at finde eksempler, men det har noget at gøre med det spil hvor jeg var GM, kontra dette. Selvfølgelig kombineret med intuition :)

14-04-2010 13:58 #34

+1 til et rigtig flot ulvespil af Jones! Især som første ulvespil ever

14-04-2010 14:06 #35

Vedr. opsætning:
Virker ret balanced. Zlatan/Jon var til ulvenes fordel, men jeg mener at dobbeltvotes var til vores fordel (om end ingen gad lytte)

Vedr. spillet:
Der er mange der fortjener en omgang tæsk for dette spil, det er helt sindsygt.
Jeg gider ikke engang nævne navne, de ved forhåbentligt selv hvem de er.

Ros til:
MVP (wolf): Jones
MVP (villa): Toganim

14-04-2010 14:07 #36

:D

14-04-2010 14:18 #37

MVP (ingen rolle): Thingyman

14-04-2010 14:25 #38

Og medmindre xitaah direkte skriver "jeg tager mit peek af Jones tilbage", så er Jones 100 % clearet i det spot. Jeg er virkelig glad for, at det kostede indbyggerne spillet, så folk ikke gentager det i fremtiden. Jeg har set folk FPS'e på lignende måder 5 gange eller noget, og alle gange endte det dårligt! Det må simpelthen bare aldrig ske.

xitaah følte sig tvunget til at lægge et tydeligt peek ud, da han havde gjort dette de andre dage. Løsningen er: lad vær med at lægge tydelige peeks ud, så det ikke fremstår tydeligt, når man ikke har et nyt peek, hvis man nu bliver blokeret. Ellers kan man skrive, at man peekede den person, som blev nattedræbt af ulvene.

14-04-2010 14:31 #39

Hvis man har lavet en no-no og smidt et peek ud af en man ikke har peeket så må man følge op på det den efterfølgende nat. Hvorfor det var jacob der blev peeket er jeg helt blank på (men at skrive at du havde peeket aurvandil var en god ide)

14-04-2010 14:45 #40

Spil med næste gang Thingy, no000000000000000000000lOOOlolB! ;)

14-04-2010 14:47 #41

Jeg har i øvrigt opfanget et foolproof ulvetell på Jacob, så det meget nice

14-04-2010 15:04 #42

Jeg har et ulvetell på Twajzer: sygdom. Han får det åbenbart fysisk dårligt af at blive ulv.

14-04-2010 15:08 #43

TAK drenge for et godt spil, det var meget mere interessant end hvad jeg lige havde forventet. Men vores sejr er helt klart i store dele Jones der kan tage æren for, synes han har spillet genialt.

det er pretty sweet at vinde det første WW man deltager i :D men det er dog lidt bittersødt eftersom man skal stå som SVENSKER efter man har sejret:D

14-04-2010 15:09 #44

Jeg har et villatell på Stonien: Han har ingen til at stoppe ham i at lave retarderede introposts hvilket får ham i søgelyset :D

14-04-2010 15:20 #45

@ Malxom

Roberto var IMO aldrig ulv,
nej, og det var derfor du ikke overlevede. Jeg havde udset mig Cykel, hvilket også var derfor jeg forsvarede ham.

@Chris

At han sender dig natteactions er IKKE et tell...

Jeg forstår godt Thingy ikke vil spille med. Han overlever jo ikke to timer før han enstemmigt er lynched.

14-04-2010 15:35 #46

Nah, jeg er nu aldrig blevet lynchet (såfremt man ikke tæller turboer). I hvert fald ikke mislynchet.

14-04-2010 15:38 #47

Jeg forstår godt at Thingy ikke vil spille med - folk er jo seriøst på grænsen til at være debile

14-04-2010 15:42 #48

Jeg har intet ulvetell chris.

Og mht. til mit fravær, var det skam alt sammen legit, og bør vurderes som rolleneutralt.

Poker, arbejde, kæreste ting er skam ikke noget jeg har løjet om, for at komme ud af søgelyset.

@HEJA TOGANIM!

Du kan aldrig blive MVP. Du spillede virkelig dårligt.

Forresten sjovt, for pregame var jeg 100% sikker på, at Nightwolf var en gimmick. Så kommer jeg på hold med ham, og ser at det er en jeg har spillet live poker med en gang.

14-04-2010 17:08 #49

Uden tvivl det ringeste ulvespil af mig nogensinde.

For det første går det alt for hurtigt med at læse rollerne igennem.
Så da jeg er Jon, så tror jeg at det er den med næstflest stemmer der bliver lynchet når jeg bruger mine evne. Har dog taget fejl, da det kun gælder Zlatan.

Så da jeg lyncher StonieN med næstflest stemmer, bliver jeg med god grund beskyldt for at være Zlatan.
Havde jeg taget alle andre, ville der på intet tidspunkt have været tvivl om at jeg var god.
I stedet går der én spilledag, hvor folk tvivler på mig.

Derudover så er hver eneste af min fornemmelser fuldstændig forkerte.
Dem jeg er sikker på er onde viser sig alle som gode.

Jeg var derfor 100% sikker på at ulvene ville lynche Jones i nat, da jeg med mine mange fejltagelser ville være den bedste for dem til at skulle vælge mellem robertoloda og Cykelnille

Skal jeg sige noget til i dag, så var det at Cykelnille måske burde have luret Jones, da ulvene valgte at lynche mig i nat.
Hvorfor lynche mig med alle mine fejlvurderinger og beholde Jones som alle gode opfattede som 100% på deres side?.

Jeg skal dog ikke brokke mig med alle de fejl jeg lavede :)

14-04-2010 18:25 #50

sick spil.

WP! WP! WP! WP! til jones- min stemme havde 100% sikkert ligget på cykelnille.

forstår virkelig ikke hvordan at jeg overhoved blive stemt på.

var stjerne sikker på at alle vidste at jeg var god?

14-04-2010 18:26 #51

Toga
at du skriver med usynlig skrift i spillet gav mig lidt problemer, når jeg skulle citere dig.
Men jeg tror ikke der var nogen der lagde mærke til det.

Og jo, jeg kan godt stave til de respektives navne.

Det går det bare væsentligt sværere af søge på navne, når de er stavet forkert =)

14-04-2010 18:57 #52

"Jeg har et villatell på Stonien: Han har ingen til at stoppe ham i at lave retarderede introposts hvilket får ham i søgelyset :D"

Spot on, fremover holder jeg kæft på D1!

14-04-2010 19:58 #53

Jeg var sikker på Live som indbygger ret tidligt.

Brugte dag 1 på noget eksperimentelt, som ikke lige gik som beregnet. 8)

Brugte efterfølgende tiden på, at finde ud af toganim og Malxom.

Da jeg endelig var overbevist om, at toganim var indbygger, sad vi i hver sin vogn. Jeg kunne ikke udelukke, at toganim var special, så derfor gjorde jeg alt for at få ham af den ene vogn, selvom jeg derved ofrede mig selv. Det var ikke optimalt.

Jones og Nightwolf spillede godt. Jeg havde intet tell på dem, da jeg røg ud. Jeg valgte at holde dem tæt inde på livet ved at erklære dem gode, mens jeg brugte krudtet på toganium og Malxom.

Sjovt som mange var meget sikre på, at jeg var ulv, - især var deres argumenter sjove.

Jeg argumenterede kraftigt for at toganim var indbygger med henvisning til indlæg fra ham, men det var der desværre ingen, som tog sig af, da jeg var røget ud.

MVP: Jones

MVP newbie: Nightwolf


Tillykke med sejren til ulvene!


WP til Malxom for at spille så overbevisende ulv (i mine øjne), så længe jeg var med i spillet. 8)



14-04-2010 20:01 #54

håber jeg ser spillet næste gang. vil squ gerne prøve dette spil :)

14-04-2010 22:04 #55

God kamp allesammen :D Og ja, hvad sker der for at jeg får det fysisk dårligt af at blive ond :P hehe.. Jeg må bare bide det i mig næste gang :D

Men jeg fik da i det mindste taget Stonien med mig, med det lille stunt :d Smukt, og en velfortjent sejr :D

Smukt spillet Jones :D

14-04-2010 22:29 #56

@ Chris..
Hvem havde dobbeltstemmer?
jeg prøvede at finde ud af det, og mener at xitaah og jeg selv/Night var to af dem?

14-04-2010 22:36 #57
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=217969

go go :)
14-04-2010 22:39 #58

@Jones

Havde også en mistanke til, at jeg havde dobbeltstemmer :)

14-04-2010 23:09 #59

@Jones

Ulvenes dobbeltstemmer var Jacob

Indbyggernes var Live, Cykelnille og Fivecats

xitaah du kunne umuligt ha dobbeltstemmer ;)

15-04-2010 07:46 #60

"Skal jeg sige noget til i dag, så var det at Cykelnille måske burde have luret Jones, da ulvene valgte at lynche mig i nat."

Hvor er det topfesent at sige noget postgame :D .. Det kunne jeg umuligt have luret når Jones var peeket god. Hvis du skal sige noget, så er det, at alle indbyggere burde gøre mere for at analysere sine med og modspillere i endgame. Seriøst - jeg var den eneste der gjorde noget som helst for at finde ulve.

"forstår virkelig ikke hvordan at jeg overhoved blive stemt på.

var stjerne sikker på at alle vidste at jeg var god?"

Selvfølgelig var du det, når du selv vidste det. Undskyld jeg siger det, men hvor er det dumt at give sig selv villapoint over at smide en random stemme ud og så være vildt heldig og ramme en ond :) ..

Sorry for tonen, men jeg følte mig ret meget bollet i røven i dag, og jeres kommentarer gør det lige 10 gange værre! :)

WP Jones! Og også dig Jacob. Da jeg gik dine posts igennem kunne jeg ikke spotte noget som helst :)

15-04-2010 10:21 #61

Så var det jo godt, at jeg kunne lave en case på Jacob.. =)

15-04-2010 11:30 #62

Tak tak. Jeg synes selv, at Jones og mine samtaler var meget v/v eller w/v faktisk.

Men æren må ligge hos Jones. Ingen tvivl om det.

WW's Messi. Den nye guldfugl.

15-04-2010 16:06 #63

haha Jones nu skal du ikke lade alt dette ros gå dig til hovedet og begynde at blive arrogant :D

15-04-2010 17:10 #64

WW handler om arrogance, jo mere jo bedre :P

15-04-2010 17:35 #65

@ Cykel

jeg overvejde faktisk at vente med at stemme til roberto havde stemt på dig..
Men kom frem til, at det ville være for meget slowroll.

Tak tak, jeg er godt tilfreds med hvordan spillet har forløbet sig.
det eneste vi som ulve ikke var tilfredse med, var at xitaah ikke blev lynchet ellers forløb alt helt pænt.


jeg ser frem til næste spil...

15-04-2010 17:39 #66

@Jones

Jeg bliver kun lynchet, hvis jeg selv går med til det ;)

15-04-2010 19:19 #67

@ cykel... Selvfølgelig var du det, når du selv vidste det. Undskyld jeg siger det, men hvor er det dumt at give sig selv villapoint over at smide en random stemme ud og så være vildt heldig og ramme en ond.

Ja selvf ved jeg da hvad jeg selv er.

Men ffs hvorfor filan sq jeg så stemme på de onde hvis jeg selv er det.?

8 random stemmer som du siger det. 6/2 ratio.? skifter ikke en eneste gang.

det burde du vel så ku regne ud?

15-04-2010 21:58 #68

@ roberto

Du overser bare en meget vigtig detalje. Vi var 3 tilbage, jeg vidste jeg selv var god og jeg troede Jones var peeket god. Så må du jo være ond uanset hvordan du har stemt. Jeg gider egentlig heller ikke til at gennemgå det hele igen. Jeg har skrevet det hele i et af de første indlæg i tråden, og spillet er alligevel afsluttet.

16-04-2010 00:13 #69

Fedt at man må opgive rollen som seer, fordi man ikke har tid. Var ellers en rolle jeg gerne ville have spillet til ende :D

Pregame peek var forresten på Malxom. Har tidligere haft ham til at sidde og level'e os alle sammen mens han var sigøjner, og den vil jeg ikke have hængende på mig igen :P

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar