Utilfreds med ny bærbar - rettigheder?

#1| 0

Hej PokerNet.

Jeg har købt en ny bærbar - en Lenovo IdeaPad U310... Jeg læste desværre ikke nok omkring den, inden jeg købte den, og de anmeldelser jeg fik læst, må have været meget subjektive (eller betalt af Lenovo).

Den trådløse internetforbindelse er virkelig dårlig, og der findes flere tråde på nettet, hvor folk kommenterer det. Jeg HAR haft computeren til reparation hos Lenovo, hvor de skiftede modulet, men jeg synes fortsat det er elendigt.

Jeg ligger pt. i soveværelset - under 10 meter i fugleflugt fra routeren med én væg i mellem - og jeg kan ikke se en video på YouTube uden det lagger (på en 10/1mbit forbindelse).

Fortrydelsesperioden er obv. væk. Hvad kan jeg gøre?

30-03-2013 13:57 #2| 2

uanset hvad så er det vel snart ved at være tid til at komme over 10/1?

30-03-2013 14:18 #3| 0
Klakk123 skrev:
uanset hvad så er det vel snart ved at være tid til at komme over 10/1?



Hvorfor betale for noget, jeg ikke har behov for? :-)
30-03-2013 14:19 #4| 0

Hvad er det vi skal hjælpe med?
At du kan komme af med bærbar?
At du kan streame youPORN?

Eller?

30-03-2013 14:24 #5| 0

den lette løsning er vel en usb adapter.

30-03-2013 14:25 #6| 0
JinXXX skrev:
Hvad er det vi skal hjælpe med?
At du kan komme af med bærbar?
At du kan streame youPORN?

Eller?


Måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Jeg prøver igen.

Jeg ønsker at kende mine rettigheder/muligheder.

1. Jeg er utilfreds med min bærbar.
2. Fortrydelsesperioden på 14 dage er ovre (men jeg er stadig indenfor reklamation)
3. What can I do? Kan jeg komme af med bærbaren og få alle pengene retur er det obv. super lækkert, men jeg tvivler på, det er så nemt.

@Live
Korrekt, men det er ikke en mulighed.
30-03-2013 14:41 #7| 0
3. What can I do? Kan jeg komme af med bærbaren og få alle pengene retur er det obv. super lækkert, men jeg tvivler på, det er så nemt.

send den ind igen med den samme fejl og hvis de ikke kan lave det i andet forsøg har du vel krav på et tilsvarende produkt der virker eller pengene retur.

www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangel-ved-varen/Valget-mellem-ombytning-og-reparation?tc=EB392ADFE77B4366834024CFB52533DC
Redigeret af Live d. 30-03-2013 14:45
30-03-2013 14:48 #8| 0

Jeg tror vi er lidt ude i at den har haft en mangel ved køb!!?

www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fejl-eller-mangel-ved-varen/Reklamationsret-i-to-aar?tc=EB392ADFE77B4366834024CFB52533DC

30-03-2013 15:03 #9| 1

Hvad er det for en væg, er det en bærende væg ?

Er der mange trådløse netværk der hvor du bor ?

det kunne være så simpelt som at skifte kanal på dit netværk

30-03-2013 15:09 #10| 0

@Live -er det ikke 3 gange de har lov til at prøve at udbedre problemet ???

30-03-2013 15:15 #11| 0
HomeMade skrev:
@Live -er det ikke 3 gange de har lov til at prøve at udbedre problemet ???


nahh, kommer an på om det er indenfor rimelig tid svjv, og har som sådan intet med antallet af reparationer at gøre, efter to mislykkede forsøg er den rimelige tid normalt gået.
30-03-2013 15:23 #12| 0

@JinXXX
Ja, det lyder som om, der kan være noget der. Tak.

@TiltThis
Ja, det er en bærende væg, men jeg har en anden bærbar, som fungerer fint på samme afstand - og endda over længere distancer. Jeg har haft skiftet kanal, men alle andre trådløse enheder i huset kører fint. Det er kunne denne bærbar, der er dum :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar