UFC 254: Khabib vs. Gaethje

#1| 1

Hvad sige I - er den så tæt, som den er solgt til? 


Ja, Gaethje er en festlig voldsmaskine, han har wrestling-baggund og han sparker på ben, som ingen anden. Meeen.., kan han holde den russiske bjørn fra at tage ham ned og har han et modsvar på Khabibs ufattelige kontrol og ground and pound på jorden. Selv siger Gaethje at han ikke vil give Khabib chancen for at arbejde op ad buret, for han tror kun han vinder, hvis han kan holde slaget midt i ringen - men er det virkelig en mulighed mod Khabib der skyder fra meters afsted og lykkes med at komme under de fleste i fart.

 

Det er uden tivivl et match up af et årti... Jeg elsker Rocky-temaet, selvom der ikke synes at være meget bad blood i luften. Jeg har dog Khabib som et valuebet - han virker fuld fokuseret og stålsat på at nå i mål med "farthers plan" 30-0 med en GOAT-kamp mod GSP som finalen. 

 

Hvad siger I? 

24-10-2020 20:25 #2| 0

Bookies mener jo da i hvert fald ikke den er lige. 1.33 vs 3.5 i Khabibs favør.

24-10-2020 20:27 #3| 0

Den var noget tættere for en uge siden

24-10-2020 20:32 #4| 0
los_champ skrev:

Den var noget tættere for en uge siden




Hvad har du fået khabib sejr til? Har nemlig ikke set noget væsentlig bedre.
24-10-2020 21:04 #5| 0

kan ikke huske hvad den var i, men synes at der var noget beder odds på khabib... Har kunne spillet khabib  by submission in 4th 

24-10-2020 21:11 #6| 0
los_champ skrev:

kan ikke huske hvad den var i, men synes at der var noget beder odds på khabib... Har kunne spillet khabib  by submission in 4th 

 

 Den åbnet i 1,44 på Pinnacle og aldrig været højere 

26-10-2020 09:09 #7| 0

Det var noget af en fuser.. havde ellers set frem til det matchup :(

27-10-2020 09:28 #8| 1

Ja, jeg havde måske også håbet på en tættere kamp... Men jeg synes også, at der er noget fedt ved at se, når nogen er så dominerende. Khabib plejer at kører modstanderne trætte med hans pres og hans vilde grabling og holde sig sikker indtil modstanderen nærmest give op og lader ham få ryggen. Der tror jeg faktisk at Gaethje overraskede ham. Khabib's ben havde ikke holdt 4 - 5 runder. Givet de leg kicks han tog imod, var nødt til at satse lidt mere end han ellers gør for at komme på jorden. Havde Gaethje haft det take down og ground defence, som mange mente han burde have, så var det blevet en svær aften for Khabib. Men det så faktisk ud til, at Gaethje var den ringest grabler Khabib har været oppe imod de sidste 5ish kampe. Khabib kunne gøre, hvad han ville med ham på gulvet. Efterfølgende har han sagt, at han lod en armbar gå, fordi Gaethje flere gange havde sagt, at han ikke kom til tabbe ud. Han ville ikke brække hans arm foran hans forældre - Gaethje bekræfter at han lod den gå og gik efter et mere usikkert triangel choke. Det understreger da virkelig, hvor vild en atlet og sportsmand han er....


Jeg synes egentlig først, at det var skuffende, at Khabib kastede håndklædet i ringen ved 29-0. Men i min verden er det usandsynligt, at der ville være andre i divisionen, der ville ha en chance imod ham, selvom jeg gerne have set Tony Ferguson få et skud. Khabib komme til at gå ned i historien som den bedste pund for pound fighter ever. Men nu er den mest talentfyldte og interessante division helt åben og det bliver virkelig spændende at følge det næste år. Kommer Conor McGregor for alvor til at stemple ind igen, nu der er en realistisk chance for at vinde bæltet? Kommer Gaethje til at dominer, eller kom det på display, at han har det ringeste ground game i top 10? Eller kommer der et nyt dagestan malling monster op igennem division? Jeg håber, at der bliver valgt 6 - 8 fighter til noget, der mider om super six fra boksning. Det vil give mening, at det var måden at overtaget efter Khabib og lave god underholdning og forretning ud af situationen.  


Jeg tror også der er fornuftige odds for at vi kommer til at se en 165 GOAT fight imellem Khabib og GSP i løbet af et års tid. Det vil være den største kamp nogensinde på alle parametre. Jeg kan ikke se, hvordan UFC kan lade den gå og mon ikke de begge har så meget ego, at de heller ikke kan lade den gå, hvis der også er UFC-historiens største pay day på spil. 


Jeg tror at bolden er givet op til et episk UFC år, hvor det også bliver spændende at se, hvilken vej Israel Adesanya kommer til at tage mod stratosfæren. 

27-10-2020 17:29 #9| 0

GSP vil være giga underdog i en kamp mod khabib, han vil være over 40 til den tid og kun haft en enkelt kamp siden 2013.

27-10-2020 19:42 #10| 0

Han vil være underdog, men om han vil være giga underdog, hvis det bliver 165pund ved jeg ikke... Han er vel det bedste bud på en, der har en chance, hvis man skal tro på, hvad folk i gamet mener. Rygtet vil også, at han stadig træner to gange om dagen og har trænet målrette på at løse Khabib i mindst et år. 

 

Det er om ikke andet et machup der er blevet spekuleret i så længe, at det vil blive det største UFC-event til dato... Jeg kan ikke komme på nogen, jeg heller ville se i buret. 

 

Jeg tænker ikke at GSP's alder er det, der taler mest imod... Kabhib har ikke rigtig andet at vinde end at opfylde "father's dream" og måske fjerne den lille tvivl, der kan være nogen steder. GSP har ikke rigtig noget at tabe og alt at vinde. Det scenarie ender ikke så ofte i ringen. 

Redigeret af los_champ d. 27-10-2020 19:46
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar