UB 200K det rigtige spil er?

#1| 0

Jeg spillede i går en hånd helt forfærdeligt og den nager mig stadig dybt, her er mine tanker om hånden og hvad jeg selv føler jeg burde have gjort anderledes og hvad jeg er i tvivl om.

Vi er lige efter anden pause i Ultimatebets 200k 215$ buy in. Jeg har indtil nu haft godt skrub og føler jeg har godt styr på bordet. Villain har sammen med mig styret spillet, han raiser meget i position og har stort set ikke tabt nogle pots mod andre end mig. Han spiller rigtigt godt og virker bestemt sane og tænkende

Vores historie er at jeg sidder umiddelbart til venstre for ham og derfor har haft overtaget i de puljer vi har spillet so far. To gange har han forsøgt at stjæle min bb fra sb, med 3bb raises som jeg har reraiset til 9bb med noget KQ AT, begge gange har han smidt. Ellers har vi spillet to puljer, hvor vi har set floppet begge puljer har jeg vundet.

Vi ligger begge på dette tidspunkt omkring top 30 i chips, her er hånden så:

Hand #40270866-138 at Sun5pm200k-002 (No Limit tournament Hold'em)
Started at 04/Mar/07 19:17:03

dbsdiamonds is at seat 0 with 10840.
hemipwered05 is at seat 1 with 14305. ------> Villain
YoghurtKing is at seat 2 with 9870. ------> Hero
tranquilo is at seat 3 with 2815.
burrobluffer is at seat 4 with 710.
Pwnasaurus is at seat 5 with 5630.
cchampagne is at seat 6 with 2200.
Pckt Bullets is at seat 7 with 8105.
civil1 is at seat 8 with 3790.
Lopezchiq is at seat 9 with 7885.
The button is at seat 2.

tranquilo posts the small blind of 150.
burrobluffer posts the big blind of 300.


YoghurtKing: 6 6

Pre-flop:
Foldet til villain i cut off: hemipwered05 raises to 900. YoghurtKing re-raises to 2700.
tranquilo folds.
burrobluffer
folds.
hemipwered05 calls.

Flop (board: 4 J 2):

hemipwered05 checks.
YoghurtKing goes all-in for 7170.
hemipwered05 calls.

hemipwered05 shows Jd Qh.
YoghurtKing shows 6s 6d.

ogden holder hjem.

Hvad jeg tænkte: Han raiser fra cut off og det kan han gøre med mange forskellige hænder, jeg bestemmer mig for at reraise her til 2700.
Han caller og checker til mig på floppet jeg instant skubber i en mental hjerneblødning. Er det meget skidt, eller er jeg farvet af resultatet?

Hvad jeg tænker nu: Jeg føler, at hvis jeg skal raise preflop, skal den gøres til mellem 3000-3400, enig?

Er stadig meget i tvivl om floppet, fordi vores stack passer så dårligt med et cont. bet. Føler at jeg enten skal bette lidt under pot og være committed, da mit bet så ser stærkere ud end et all-in og vi måske kan få ham til at folde TT, 99, 88, 77, AK, AQ, KQ type hænder. Eller checke den ned og opgive hånden til et bet.

Hvis jeg havde raiset til 3200 og han havde callet, hvad var så vores plan for resten af hånden, check fold?

BTW ender villain med at vinde touren og 44k $ :)

- Peter

06-03-2007 08:14 #2| 0

2700 ser fint ud til mig, jeg forstår overhovedet ikke hvordan han kan calle med JQ medmindre du har spillet som en maniac.

Når han så caller dit raise slower jeg nok ned, eventuelt c/f.

Btw ville jeg nok ikke reraise med 6-6, men forstår godt din tankegang omkring hånden.

06-03-2007 12:35 #3| 0

fold preflop... Med jeres historie skal der ikke så meget til for at han spiller tilbage på dig og du sidder fint i det og har ikke travlt. Når nu du har gjort det et par gange før, bør du vente på en rigtig stor hånd.
Når nu du bestemmer dig for at reraise ham pre, er det vigtigt at tænke over hvad du gør på flop. Kig på stacksizes. Hvis du raiser lidt mere (f.eks. 3300), passer det bedre med et push på flop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar