Turbo werewolf om ca. 30-40 min.

#1

Jeps, vi kører igen. Som altid lover vi en hyggelig atmosfære.

Det tager ca. 1 time pr. runde, så det er ikke det helt store commitment.

Vi skal op på minimum 9 spillere.

Det foregår på MSN. Add mig på Thingyman (a) hotmail (dot) com, hvis du er interesseret :)

Deltagerliste indtil videre
Thingyman
toganim
joonas
flyfly
Mollematen
xitaah
istvaN

Nedenfor har jeg skrevet reglerne til nye folk.

_____________________________________

Spillet er werewolf (også kendt som mafia).

Alle spillets deltagere udgør tilsammen en landsby. Landsbyen er delt op i indbyggere og varulve, og for at vinde spillet handler det om at eliminere spillerne fra det andet hold. Varulvene er i undertal fra start af, men de har dog den fordel at kende hinandens identitet i modsætning til indbyggerne, som godt nok er i flertal, men som til gengæld hver især ikke ved, hvem der ellers er indbygger. Herudover må varulvene gerne kommunikere sammen uden for spiltråden, hvilket indbyggerne ikke må!

Indbyggerne har desuden en seer på deres side, som hver nat kan undersøge en person og finde ud af, om denne person er indbygger eller ulv.

Spillet fungerer på den måde, at man lægger ud med at have en "dag" (typisk på 10-20 min.), hvor man diskuterer og hvor der indtil et bestemt tidspunkt kører en løbende afstemning, hvoraf resultatet bestemmer, hvilken deltager skal "lynches" og altså udgå fra spillet. GM offentliggør personens rolle for alle deltagerne, hvorefter det er "nat" (typisk 2-5 min.) og varulvene nu skal bestemme sig for, hvem de vil dræbe af indbyggerne (som regel vil de forsøge at få ram på seeren, hvis denne stadig er i live). Det er som tidligere nævnt også om natten, at seeren skriver til GM, hvem han vil undersøge.

OBS: Så snart deadline for afstemningen er nået, så må der IKKE skrives i tråden længere, får GM har meldt natteofferet op! Hvis man skriver, mens det er nat, så kan det medføre modkill!

Når deltagerne har fået at vide, hvem der blev dræbt i løbet af natten, så er det dag igen og tid til endnu en afstemning om, hvem der skal dø. Således fortsætter spillet altså, indtil at alle varulvene er døde, eller indtil at varulvene er i overtal og indbyggerne ikke længere kan vinde.

Set-uppet:
9 spillere: 6 indbyggere / 1 seer / 2 ulve / pre-game peek
11 spillere: 8 indbyggere / 1 seer / 2 ulve / intet pre-game peek
13 spillere: 9 indbyggere / 1 seer / 3 ulve / pre-game peek
15 spillere: 11 indbyggere / seer / 3 ulve / intet pre-game peek

Pre-game peek er seerens første peek, før spillet overhovedet er begyndt, og dette er altid et tilfældigt peek af en indbygger.

29-12-2009 21:29 #2

Vi mangler 2-3 folk.

Kom så folkens!

29-12-2009 21:31 #3

weeeeeeeeeeeeeee

29-12-2009 21:32 #4

@ Live

Skal det forstås som om, at du er med? :D

29-12-2009 21:39 #5

Hvis Live er med, så mangler vi blot 1 person.

Hvis ikke, mangler vi stadig 2.

Kom frisk!

29-12-2009 21:40 #6

det var bare et energisk bump :O)

29-12-2009 21:45 #7
Deltagerliste
Thingyman
toganim
joonas
flyfly
Mollematen
xitaah
istvaN
UTGwithURmom
kramix

Vi er 9 folk og sætter i gang om 10 min.

Hvis en sidste person vil være med, så kan jeg evt. træde til side og være GM. Hvis 2 mere vil med, så kan vi køre en 11-mands.

Vi kører forhåbentlig flere runder, bare skriv, hvis I er interesserede.
29-12-2009 21:53 #8

nøder.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar