TPGK going semi deep 200 NL

#1| 0

Spillet er på party og jeg har spillet rimelig aggro og mine stats er 25/22/4.

Villain har jeg som 17/15/5 og W$SD Effektive stacks er $336.

Villain åbner til $8 på cut off.

Jeg caller med KQ

Flop: 6K5c

Jeg c/c $14.

Board: 6K56

Jeg vælger at leade for $30. Kan folk li det?
Villain rr til $94 og jeg betaler.


Board: 6K5c67

Jeg checker og villain shover $220. Hvor mange caller/folder her?

16-12-2008 00:16 #2| 0

Jeg leader sjældent turn her, kan ikke lige regne ud hvorfor du gør det?

Som spillet shover en 17/15/5 sjældent noget du slår på river her, men en gang i mellem tolker han nok dit donk på turn som svagt og følger op på river.

16-12-2008 00:29 #3| 0

Enig med Yoghurt.
Ser ingen ide med at leade turn. Det virker ret donket og giver ingen mening for villain.
Tror sjældent du er god river mod en 17/15.

16-12-2008 01:02 #4| 0

Vi ved ikke så meget om villains steal-range, men jeg antager den ligger omkring 25-30%.
Call preflop er fint her.
Da jeg forventer at villains range er ret bred og jeg samtidig forventer at villain sagtens kan calle et flopraise med en dårligere hånd (mellempar, KX, draws), vil jeg gå efter CR på floppet. Jeg mener det er et oplagt spot til at checkraise.
Din hånd er qua dit preflop spil underreppet og villain kan sætte dig på alt muligt andet fra air til mellempar til diverse draws. Derefter vil jeg leade turn med et 60-70% pot-bet for at charge/valuebette. Får du på nakken med den linie, mucker jeg i troen om at jeg er crushed.

Som spillet vil jeg faktisk give villan credit her og mucke til hans raise på turn. Din linie kunne sagtens ligne trips på turn, da det er ganske oplagt at c/c flop og leade turn på dette board med trips. Det formoder jeg at du ville gøre, såfremt du rent faktisk sad med en 6'er.
Jeg tror ikke på at denne villain raiser turn med hænder som KJ eller dårligere konger/hænder.
Som spillet ligger du på grænsen til at være committed og du bør nok slet ikke folde en non-klør river.

16-12-2008 12:19 #5| 0
OP

Jeg bryder mig ikke om at c/r floppet med så god en hånd og dog marginal.

Lead på turn er for at mixe det op og få value af Kx og draws samt ikke stå i et svær spot på turn og river.

Der er ingen der nævner villains range og hvad hans tankegang kunne være?

Hvordan tolker folk et lead på turn?

16-12-2008 12:30 #6| 0

Jeg vil langt hellere C/R floppet frem for C/C og lead turn af flere grunde:

C/R floppet beskytter dig mod de forskellige draws, der er på boardet, og du får samtidig også besked om, om du er slået, hvis Villain kommer over toppen.

Jeg forstår slet ikke leadet på turn:
Hvis Villain ser dit lead som svagt, kan han raise og du få et super klamt spot. Samme situation, hvis Villain har dig slået.
Nu du vælger at leade turn, og Villain raiser, bliver det et gætteri om hvorvidt du er foran eller ej, men so oftest er du bagud.

Check/caller du i stedet turn, giver du Villain mulighed for at bluffe/valuebette sig selv til døde med dårligere holdings.

Fold river. Du slår intet han shover.

17-12-2008 21:48 #7| 0
OP

Jeg tror oftest ikke villain raiser 55, 65 KK på turn. Sådan som jeg ser det ligner hans linje mest AK,6x eller luft. Derudover synes jeg heller ikke hans timing og river bet ligner en hånd der vil calles.

Villain havde 88.

18-12-2008 04:08 #8| 0
Jeg vælger at leade for $30. Kan folk li det?
Bryder mig slet ikke om det, specielt ikke nu hvor turn parrer sig og du sidder med TP2k.

Derefter bliver hånden rigtig svær at spille, da du nu har været med til at induce et raise fra villain. Derfor bliver du vel i hvert fald nødt til at kalde hans rr på turn.

River er svær. Men som sagt, jeg synes du gør en fejl med dit lead på turn. Det er en så mærkelig linje generelt - og jeg synes hvis man bruger denne linje, så skal man også vide hvad man har tænkt sig at gøre når villain raiser en, fordi det kan jeg forestille mig de gør relativt tit.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar