Tour analyse 1010 semi late

#1| 0

Lige en hånd her hvor jeg er fuldstændig blank på river og ender med at folde - det kan godt være det er helt standad men jeg fatter ikke hvad der skete her... Kan godt være det var åndssvagt fold eller et helt standard fold, men vil gerne lige høre jeres mening... Villain virker som en ok spiller og ifølge OPR er han osse en vindende spiller. Jeg har noteret mig en hånd hvor han rr ai med 8js med 11-12 bbs fra sb mod button open - ikke med mig involveret. Dette er et nyt bord. Vi er et godt stykke inde i pengene men der skal stadig ryge 70-80 stykker før det bliver sjovt. Der er tale on Ninety Grand på Stars med et bi på 55 dollars

Villains stats: 13/13/2,0 over 50 hænder

***** Hand History for Game 57072254389 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Thursday, February 03, 07:25:25 ET 2011
Table 405010574 40 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 2: dlanger610 ( $30637.00 USD )
Seat 3: badgergav ( $49243.00 USD )
Seat 4: 7HeAdShoTs ( $104236.00 USD )
Seat 5: bluffingolfa ( $84599.00 USD )
Seat 6: cygmusesp ( $85134.00 USD )
Seat 7: The Sudaka ( $56254.00 USD )
Seat 8: Cheaster1990 ( $74741.00 USD )
Seat 9: Hero ( $64006.00 USD )

Anter 250 per spiller
7HeAdShoTs posts small blind [$1250.00 USD].
bluffingolfa posts big blind [$2500.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T T ]
cygmusesp folds
The Sudaka folds
Cheaster1990 raises [$5750.00 USD]
Hero calls [$5750.00 USD]
dlanger610 folds
badgergav folds
7HeAdShoTs folds
bluffingolfa folds

Pot 17250
** Dealing Flop ** [ 9, 7, 9 ]
Cheaster1990 bets [$8625.00 USD]
Hero calls [$8625.00 USD]

Pot 34500
** Dealing Turn ** [ 6 ]
Cheaster1990 checks
Hero bets [$12255.00 USD]
Cheaster1990 calls [$12255.00 USD]


Pot 59010
** Dealing River ** [ 6 ]
Cheaster1990 bets [$47861.00 USD]
Hero folds ---- (har en stack på 37000 tilbage her)
Cheaster1990 wins $47861.00 USD
Cheaster1990 wins $59010.00 USD from main pot


Vil specielt gerne have kommentarer til mit turn og river spil, og en lille analyse af hvad hans range er for at check-calle turn leade ai semiblank river som pf aggressor

På forhånd tak
Skøre Hund

04-02-2011 14:47 #2| 0

Giv gas flop for info. Hvis villain caller skal vi bare så billigt til showdown som muligt.

Som spillet er river et forholdsvis nemt fold.

04-02-2011 15:00 #4| 0

Jeg kommer sgu ikke væk her...

Du har 25 BB før hånden og sidder i et BVB-spot med TT.
Hvad du har beskrevet som en agro erfaren tour spiller raiser PF og cbetter turn. du vælger så call call.. Ikke værst, men imo er din hånd undereppet og derfor bliver du imo nød til at kalde. Det er svært at opstille en range for villain, men tror ofte du ser luft, A høj (selvom han burde cc river med denne) og nogen gange en freaky 7'er.

BTW så 3-better jeg pre 9/10.. nogle gange shove og andre gange til en 16-17K...


Klakk123

04-02-2011 15:00 #3| 0

3-bet/caller pre-flop som default. Trods position og mulighed for at induce et light squeeze, så er 1010 en alt for sårbar handske at spille postflop med de stacks.

Er enig med MadsMP i at raise flop, da vi self. lige så godt kan lægge op til at shove any turn, når nu vi må formode vi har den bedste hånd her en stor procentdel af gangene.

Ved sgu' ikke helt, hvad jeg vil som spillet, da jeg nok meget sjældent kommer til turn og river i de spots :-)

04-02-2011 15:53 #5| 0

Tak for inputsene

@Mads (og til dels Strangeman)
Interessant med rr flop. Når vi reraiser flop for info, er det så ikke et problem mht hvorvidt vi better for protection eller value, og hvad gør du i følgende scenarier. Pf raiser rr ai on flop - call or fold. Tænker 1010 er underreppet, men er den det mod et rr ai? Call. Turn low blank c-c (du siger billigt til river). River low blank. Villain shoves ai: Call or fold.

@Strange mann/klakk123
plejede osse at være mr 3b man men det har styrket min personlige stil at tage lidt af aggressionen af pf spillet. Så er nu meget glad for kaldet, det passer meget godt ind i min stil pf.

@Klakk
Tror du læser hånden forkert. Han cbetter flop og check-caller turn (han cbetter ikke turn). Hvis han havde cbettet turn. havde jeg kaldt turn/river som kortene faldt og afhængig af betsizing on turn ville jeg have kaldt eller shovet. Men det der c/c turn lead or weird delayed kind of cbet shove ai river forvirrer mig.... Vil du stadig calle i det spot?

04-02-2011 16:11 #6| 0

Sygt sygt fold imo, ikke at det er forkert, jeg ville dog aldrig kunne have foldet i dette spot. Jeg ville nok heller aldrig havne i dette spot, men whatever.


Skub preflop, forstår ikke hvorfor du vil spille postflop poker med en 20bb stack?


@Strange mann/klakk123
plejede osse at være mr 3b man men det har styrket min personlige stil at tage lidt af aggressionen af pf spillet. Så er nu meget glad for kaldet, det passer meget godt ind i min stil pf.


Så din nye stil er fiskeri ;-)

04-02-2011 16:24 #7| 0

wicked_u der synes jeg du er lidt forkert på den.
Jeg har også evalueret på mit spil - og flatte med en som som 1010 er altså ganske udemærket. med et 3-bet facer du ofte et AI - det er fint at flippe meget i tours, men der er altså også andre måder at spille på end at få sig selv i situationer hvor du skal flippe hele tiden hvilket i enden altså vil gøre det svært at shippe tours hvis du skal igennem 20 flips gennem en tour.

04-02-2011 16:35 #8| 0

Burde man så ikke bare folde preflop?

Vi rammer noget nær det bedste board for vores hånd og alligevel er vi i tvivl, siger det ikke noget?

Vi setminer vel ikke kun 1010 her, i så fald synes jeg det er ekstremt fisket at setmine for 20-25bb.

Vi må gå ud fra at en sane villain c-better stort set alle flops, og derfor står vi med lorten når overkortet rammer floppet, hviket den forholsvis ofte vil gøre.

Sumsummarum synes jeg det er chips lige ud af vinduet da vi tit og ofte vil blive udspillet på floppet af meget værre hænder.

raise>fold>call imo.

Problemet i stars´tours med deres store felter er at man faktisk SKAL vinde 20+ flips i løbet af touren =)

04-02-2011 16:57 #9| 0

1. Shove preflop, det er lettest og bedst :)

2. Raise aldrig for info på floppet.

3. Med den linie du vælger (flat pre og flat flop), så checker jeg turn bag og kalder any river med mindre gutten shover or so.

04-02-2011 17:01 #11| 0

First of all: ALDRIG raise "for info". Raise for at vinde eller opbygge potten.

Preflop push kan være fint. Der ligger 11500 derude og bare venter på os hvilket vil give en 18% forøgelse af vores stack. Et mindre 3bet er også fint, da jeg ikke forventer at villain nogensinde kun caller et rr. Hvis villain 4bet pusher caller vi selvfølgelig.

Vi kan ikke rigtigt setmine da vi ikke får 1:20 på et preflop call men kun 1:12 - jaja det er en cashgame guideline, men giver et ok billede af de implied odds vi skal bruge. Vi kan heller ikke rigtigt tillade os at folde en top 3% hånd med en M på 11.

Jeg forstår heller ikke din betsizing på turn? 12k ind i en 34k pot? Med hvilket formål? Hvis det er for at bygge potten, så må du selvfølgelig heller ikke folde river hvor du får syge odds.

04-02-2011 17:01 #10| 0

Jeg reraiser preflop og på turn og caller river.

Man ser tit folk der 3 barreler her med AK liggene hænder.

05-02-2011 15:24 #12| 0

Hej igen - faldt lige lidt af på den her i tråden da Fruen hev mig med til Teateraften (suk!!)

Utrolig glad for de inputs virkelig givet stuff til eftertanke - dejligt man kan have en sober analytisk debat :-)

Har lige et par kommentarer:

@Wicked
Jeg setminer ikke her. Tror jeg er helt på linje med Rasmus her. Jeg ville aldrig kalde med 22 i det her spot. Hvorvidt der er tale om fiskeri ved jeg ikke er om er at trække den lige lovligt langt, men der er klart tale om en mere passiv approach både pre og postflop. Fiskeri er vel at prøve at ramme noget uden gode odds til det. Med 99-jj vil jeg hellere mene at man prøver at undgå nogle bestemte kort og ja det er da klart hvis der kommer et AKQ flop så er jeg langt væk hvis der kommer any aggression fra pf raiser, men med et enkelt overkort eller lignende så kan man jo godt se situationen an på turn. Det sagt så kan det godt være jeg bare bør pushe/rr den her hånd pre som en del af jer er inde på pga stack sizes og den absolutte værdi af denne hånd er så stor....

@MadsReality og Razga
Ja turn er nok helt latterligt - min tanke var at bette lavt så det så ud som der stadig var fold equity hvis han shovede... Altså der ville jeg have snap callet med 10'erne - ser ofte folk der er villige til at bluffe deres stack væk med med hænder a la kj j10 osv i det her spot men kan godt se pointen i at checke turn behind for at være konsitstent i min linje... Men at han istedet for at bluffraise turn - lige pludselig vælger at vente til river med at shove... det er scary for der er da ikke nogen der folder river i det her spot.... (kan godt være min tankegang er far out her... Men tror det var det jeg rationaliserede mig frem til under hånden)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar