The big 109: TPTK facer tre tønder

#1| 0

Relativt tidligt i The Big 109, og vi er readless. Har siddet 40 hænder ved bordet og været kortdød og kun spillet nogle få hænder, jeg tog ned uden show down. Villain har været aktiv, men ikke out of line og har ikke været til show down.

Seat 1: fred_volpe (3400 in chips)
Seat 2: kiy101 (3014 in chips)
Seat 3: Davewave92 (6053 in chips)
Seat 4: gkamei09 (2130 in chips)
Seat 5: lady_IG (3036 in chips)
Seat 6: nightmarebet (2695 in chips)
Seat 7: Hero (5315 in chips)
Seat 8: Unkn0wn123 (8485 in chips)
Seat 9: 4CASHNOW (11030 in chips)
fred_volpe: posts the ante 20
kiy101: posts the ante 20
Davewave92: posts the ante 20
gkamei09: posts the ante 20
lady_IG: posts the ante 20
nightmarebet: posts the ante 20
Hero: posts the ante 20
Unkn0wn123: posts the ante 20
4CASHNOW: posts the ante 20
4CASHNOW: posts small blind 75
fred_volpe: posts big blind 150
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero Q A
kiy101: folds
Davewave92: raises 150 to 300
gkamei09: folds
lady_IG: folds
nightmarebet: folds
Hero calls 300
Unkn0wn123: folds
4CASHNOW: folds
fred_volpe: folds
*** FLOP *** Q 8 2 Pot: 1005
Davewave92: bets 450
Hero: calls 450
*** TURN *** Q 8 2 6 Pot: 1905
Davewave92: bets 900
Hero: calls 900

*** RIVER *** Q 8 2 6 [T Pot: 3705

Davewave92: bets 4383 and is all-in

Hero har cirka 3600 left og gør hvad?

Kommentarer til hele linjen er selvfølgelig velkomne. Især fordi den überstandard for mig, så interessant hvis andre har et helt andet take på den.

27-03-2014 20:33 #2| 0

Med tanke på at turn og river ikke er verdens bedste barrel kort og at vi spiller vores hånd rimelig face up så har jeg svært ved at se en tænkende villain ikke rent faktisk har den her. Ligner noget J9 eller 97 eller et floppet/turnet set.

Jeg tvivler ihvertfald på at det er profitabelt nok at kalde river shove på et sådant run out mod rimelig sain vaillain med udelukkende TpTk.

Som spillet ellers wp.

27-03-2014 20:37 #3| 1

Call - du under repper din hånd rigtig meget. Din linje ligner rigtig meget J10 J10s 910s, svage Q, alle fd, endda små par. Han repper vel 88, KQ,AA og KK og du har blockeren til halvdelen. Jeg synes det er fremragende spot for ham at bluffe jeg kommer bare ikke væk med din linje. Jeg kunne godt se ham tage samme linje med AK, med blocker diamond. Man kan selvfølgelig godt være bange for han binker sit set i 1010er på riven.

Personligt 3better jeg også denne handske nogen gange efter feeling. Mod en aktiv spiller nærmest altid. Men når du vælger denne linje kan jeg ikke se du kan folde på river.

Fordelen med at 3 bette de her AQ, store SC's, medium par- type hænder er at man findet ud af hvor vi står henne i forhold til villain. Når bordet så adjuster skal vi selvfølgelig også udvide vores 5 bet shove range til at indeholde den slags hænder.

27-03-2014 20:37 #4| 0
MESTERBLOGGER

Mener du med "überstandard"?

überstandard = helt standard

eller

überstandard = over min standard


Jeg tror du mener helt standard, men er ikke helt sikker...

Hænder du kan slå eller splitte mod: AQ, KQ, QJ & bluffs som AK / AJ eller ren luft.

Hænder du taber til: AA, KK, QQ, QT & 88

Du havde mulighed for at lave et "info raise" både på flop og turn.
Jeg ville nok selv have spillet som dig og være i samme situation på river, mens andre ville clicke den tilbage på enten flop eller turn.

Jeg vil mene det er mere sansynligt at villain har en hånd du taber til, men til gengæld får du jo en god pris.

I live poker, ville jeg kigge efter tells og prøve at følge min "table feeling".

Eftersom, det er online hvor det måske er lidt nemmere at skyde tre tønder uden at have den, ville jeg vægte mod et call, især hvis jeg har set villain tage samme linje tidligere og slippe godt fra det uden show down.

27-03-2014 21:05 #5| 0

Svært

Tror call er bedst.

Han ser ikke ud til at være verdens største chef ifølge SS. Han spiller dog rimeligt højt BI så vi må tro han er i stand til at skyde 3 tønder især hvis du har virket lidt weak-tight og nu som her hvor du ikke rigtigt ser ret stærk ud.

Din hånd er lidt under reppet. Jeg tror han sizer turn større med sets og KK+ samt jeg tror han sizer river mindre med + 2 par.

Ud fra et teoretisk synspunkt kommer du nok til at folde lige lovligt meget hvis du folder AQ her. Hvis vi antager at du ikke kan have KK+ preflop og også vil CR flop ofte med sets/ folde 66 på flop. så bliver det noget svært for dig at have bedre end AQ (Anyway jeg ved selvfølgeligt ikke hvordan du spiller de hænder så det kan godt være at det er lidt off)

27-03-2014 21:44 #6| 1

Fra et GTO point of view kommer du til at folde for meget, hvis du kun caller med QTs, sets og usandsynlige straights.

Jeg caller helt sikkert AQ her. Du blokker for AA og splitter endda med en del af hans valuebetrange.

08-04-2014 17:59 #7| 0

Hvorfor laver du ikke bare et 3bet shove på turn? :-)

08-04-2014 18:56 #8| 1
SickAsHell skrev:
Hvorfor laver du ikke bare et 3bet shove på turn? :-)


Fordi vi selvfølgelig gerne vil holde hans bluffs inde og da bordet er rimeligt tørt laver vi pludselig vores hånd om til et bluff hvor vi ikke bliver kaldt af meget dårligere.
Redigeret af Sebbecenter d. 08-04-2014 18:56
08-04-2014 19:39 #9| 1

Ligner et fold.

Han skal skyde 3 tønder med en meget stor del af hans bustede flushdraws og det tvivler jeg på at han gør ind i en uncapped range.

Derudover bliver der efter min egen erfaring også oftere ch/jammet turn med flushdraws end der gør med made hands, hvilket gør at der gennemsnitligt er færre bluff combos på river.

09-04-2014 14:06 #10| 0

Jeg betalte river. Blandt andet fordi han instashovede. Man skal nok ikke lægge alt for meget i det, men mon ikke han i det mindste ville tænke over, om AA/KK er et valueshove på det board der? I hvert kan vi nok godt discounte nogle få komboer, fordi han nogle gange vil tænker over, om han bør pushe/bette mindre/cc.

Så vi er måske nede på, at hans valuerange er noget i retning af

2 AA
5 KK
1 QQ
3 88
1 kombi J9s/T8s(de bliver vægtet med 0.5 hver, da han ofte folder dem pre)
1 TT (nok højt sat)

Altså i alt 13 kombinationer. Kan vi finde fem bluffkomboer, bør vi derfor betale med AQ. Min vurdering var, at en random Stars-dude barreller alt, alt for løst i det spot, så jeg betalte ret hurtigt.

Aktuelt viste villain en ret frisk spillet A4. Jeg blev ikke klogere af den her tråd:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar