Team til App udvikling søges - UPDATE!

#1| 0

Team til App udvikling søges

Hej jeg har det sidste stykke tid gået og fået den ene idé til apps efter den anden. Nogle af ideerne er mere originale end andre, nogle er mere komplekse end andre.

Jeg har sat mig ind i processen for at udgive en App og har i min optik 2 muligheder.

1. at betale et firma for at programmere mine idéer
2. at finde nogle partnere at udvikle sammen med

Det er pga. mulighed nummer 2 jeg henvender mig her!
Jeg søger nogle mennesker der ligesom jeg brænder for at udgive apps, og har nogle kompetencer i forhold til den proces.

Jeg har ikke lagt min fast på hvor mange mennesker vi skal være, eller hvad I skal kunne.

Men det er dog sikkert at jeg søger nogle personer der er:
Innovative, ærlige, kreative, dedikerede og kompetente inden for én eller flere relevante områder såsom:

Programmering, design/grafik, idéer, markedsføring, netværk eller andet relevant.

Jeg forventer ikke at finde folk der har mange års erfaring og har udgivet et utal af apps – det har jeg heller ikke. I min optik kunne det være interessant at samle nogle mennesker der brænder for at udvikle apps og så udvikle os i fællesskab, sideløbende med vi passer vores jobs/studier mm.

Kunne du tænke dig at være en del af det, og mener du har nogle kompetencer der kunne være en gevinst for sådan et hold så send en mail hvor du beskriver dig selv og kompetencer nærmere.

[email protected]

Hvis jeg, uden at skulle udlevere 100% på et offentligt forum, skal sige noget om mig selv:

Jeg er 37år, har arbejdet 11 år som daginstitutionsleder, har et selvstændigt konsulentfirma, der holder oplæg og kurser.

Jeg har beskæftiget mig meget med innovation, og det at skabe idéer i kreative processer – hvilket også vil være min primære styrke i samarbejdet.

Der ud over er jeg god til at facilitere processer, skabe overblik og sammenhæng i kompleksiteten.

Jeg er kreativ af natur, og har en stor interesse for grafik og design.
Jeg fik ved en tilfældighed en idé til en app fornyeligt, og derefter er det gået slag i slag, og den ene idé efter den anden er poppet op. Jeg er derfor af den overbevisning at hvis jeg dyrker det noget mere, med de rigtige mennesker omkring mig til at spare og udvikle med, så kan vi gøre det til en rigtig god forretning!

Lars /DaBLAM



Redigeret af DaBLAM d. 19-03-2013 17:26
14-01-2012 12:07 #2| 0

Hej.

(lidt hijack)

Jeg er på ingen måde kvallificeret til at være med i projektet - og søger derfor heller ikke en plads på holdet.

Har kodet lidt html og css før i tiden, og er for nylig (2 uger siden) begyndt på java - for at udvikle en adroid app.

Jeg er gået sammen med 2 gymnasiekammerater om at udvikle den, men støder tit ind i problemer ifht. kodningen, det er dog nogle rimelig basic problemstillinger vi er ude i.

Så jeg tænkte på om der kunne laves en skype-gruppe for PNs appudviklere, således at man kunne spørge om hjælp hvis man skulle løbe ind i et problem, som virker lidt uoverskueligt at løse.

Vh Jonas

14-01-2012 12:54 #3| 0

DaBLAM

Du må sige til hvis du skal bruge lidt 3D, da jeg har lidt ekstra tid de kommende uger, og har nogle års erfaring og ikke skal bruge en helvedes masse tid på at stable en figur på benene. ( Har dog lidt vanskeligheder med min topology ;) )

Lige som MetalJonas er jeg selv igang med Java og JMonkeyEngine 3 til et Java/Android baseret spil, som jeg selv tror og håber vil ramme markedet hårdt, da jeg har visse forventninger om spillet. Dog går der nok minimum et år før jeg kan begynde vise noget frem, da jeg har en kompleks netværksstruktur + controls der skal testes meget igennem først.

Støtter Metals forslag :)

14-01-2012 13:14 #4| 0
OP

@Matt D
Meget interessant PM sendt

@Metal
Jeg synes det er en god idé - bare den ikke hijacker tråden.
Jeg er i øvrigt også interesseret i at komme ind i et eksisterende team, hvis ikke jeg finder mit eget.

DaBLAM

14-01-2012 14:04 #5| 2

Du finder ikke nogen ordentlige udviklere, der er med på mulighed 2). Hver eneste af os får jævnligt henvendelser fra bekendte, der "har en god idé", som bare lige skal kodes, og hvis man vil gøre det, kan man da få del i overskuddet. Derudover har vi masser af ideer selv, og det er sjovere at rode med sine egne.

"Ideas are a dime a dozen, it's execution that counts."
-Frank Herbert, som svar til en der ville give ham en idé til en bog og til gengæld have halvdelen af overskuddet.

14-01-2012 14:59 #6| 0
OP

@adagio
Du har måske ret, derfor skriver jeg også:
Jeg forventer ikke at finde folk der har mange års erfaring og har udgivet et utal af apps

Muligvis finder jeg slet ikke nogen der kan programmere apps fra A til Z?

Men hvis jeg finder et team af af innovative ildsjæle (med lidt teknisk indsigt), der kan opfinde og designe apps - så kan man jo betale en programmør for at udføre arbejdet.

evt. kan vi outsource arbejdet til Indien eller Pakistan, så har du og dine venner også bedre tid til at rode med jeres egne ideer ;)

DaBLAM

Redigeret af DaBLAM d. 14-01-2012 15:07
14-01-2012 15:18 #7| 0

Prøv på Amino.dk

14-01-2012 15:21 #8| 0

Det ville nok give bedre resultater at finde en programmør der kunne gøre det og så finansere ham ved at dem du finder i den her tråd laver et hjemmebagssalg eller samler flasker ind.

Naturligvis kan det sagtens lade sig gøre, men hvis du virkelig vil have success med en app skal den laves ordentligt, og det tager simpelthen for lang tid hvis man ikke er decideret koder.

14-01-2012 17:06 #9| 0

Er det til Apple, Android eller andet?

14-01-2012 17:31 #10| 0
Programmering, design/grafik (har dog mange ideer til denne), ideer dem har jeg nogle stykker af efterhånden :), markedsføring kender lidt til viral markedsføring, netværk eller andet relevant.

14-01-2012 19:02 #11| 0
OP

Ok, prøver at uddybe ideen lidt mere.

Jeg har lyst til at beskæftige mig med apps. jeg har selv flere fede ideer, en hel masse gå på mod men ikke den store erfaring.

Jeg har et ønske om at teame op med andre med lyst, vilje og energi til at lave apps!

Jeg stiller på forhånd ikke så store krav til hvad de præcist skal kunne, bortset fra de skal brænde for projektet.

kommer der mange henvendelser (der er nogen) så vil jeg selvfølgelig sortere efter kompetencer.

Jeg håber på at vi til sidst er et team der i fællesskab ser på hvad vi har/kan og i fællesskab beslutter hvad vi vil og hvordan vi vil det!

Det er på nuværende tidspunkt fuldstændig uforpligtende at melde sig på banen... men aftaler gruppen at arbejde med nogle projekter i fælleskab vil det selvfølgelig forpligte!

derfor vil jeg ikke på forhånd og alene bestemme om det er Ios eller android vi arbejder med/i.
jeg vil ikke alene bestemme om det er spil eller programmer vi udvikler osv.

Jeg forventer folk byder ind med deres energi, kompetencer samt forventninger til projektet ... og så tager vi den fælles derfra!

DaBLAM

19-03-2013 17:25 #12| 0
OP
UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE - UPDATE

Hej PN

Dette indlæg vil komme med lidt historik, samt en mulig udvidelse af vores team.

Historik
Jeg synes lige det var på sin plads at følge op på denne 1 år gamle tråd fra min side, for det lykkedes mig rent faktisk at sammensætte et team med kompetencer og lyst til appudvikling.

Efter denne tråd (og en tilsvarende på Amino, og en mail til omgangskredsen) modtog jeg henvendelser fra op i mod 35 personer.

Nogle havde kompetencer inden for markedsføring og grafik, andre havde bare en idé til en app som de gerne ville præsentere og udføre.

Efter at have skrevet sammen med 'ansøgerne' blev en vi en gruppe på først 4 og senere 3 personer, der satte os for at udgive en app.

Det seneste år har vi i fritiden arbejdet på projektet, og det er med en vis stolthed vi nu har udgivet en App i AppStore.
(grundet PNs regler, må jeg ikke oplyse navnet på appen)

Der har selvfølgelig været en del arbejde i at planlægge og få programmeret appen, men der har også ligget et stort arbejde i at få det praktiske på plads såsom virksomhed og developer account, noget vi kun skal gøre denne ene gang.

På trods af nogle mindre udfordringer har vi nydt hele forløbet og ser det hele som en læreproces til fremtidige apps, ligesom vi har afskrevet de $650 vi samlet har ofret som lærepenge (men håber da der vil komme lidt penge ind)

Derfor bringer et større app magasin også på nettet idag, første del af vores historie, hvor vi hævder at 'alle kan udgive en app' - da vi inden projektets start ingen forudsætninger overhovedet havde.


Udvidelse af teamet
Planen var at lave en simpel app for at få erfaring og kompetence inden for appudgivelse, for så efterfølgende at udgive nogle rigtig fede apps med stort potentiale!

Derfor er vi åbne overfor at udvide vores team med én eller måske flere personer med de rigtige kompetencer.
Vi planlægger, at påbegynde arbejdet på vores næste app snarligt, og har derfor brug for nogle hurtige tilbagemeldinger fra interesserede, så de kan være med i hele forløbet.

Særligt evner inden for programmering er interessant for os, men grafikere, markedsføringsfolk, ideskabere, ildsjæle osv. må da også gerne skrive - vi er i princippet åbne for alle forslag!

Interesserede kan skrive til:
[email protected]

Vi vender tilbage til alle, og håber vi nu med et 'etableret' firma og én udgivelse på samvittigheden kan tiltrække nogle interessante mennesker!

Ideer til apps
Sidst fik vi en del henvendelser om dette.

Har du en idé du brænder inde vil vi gerne lytte, men da vi selv har flere i idéskuffen skal det virkelig være noget med saft i hvis vi skal blive interesserede! (skriv kort hvad den handler om uden at røbe for meget, så kan vi underskrive en NDA hvis vi vil høre mere - men regn ikke med noget)


Ellers vil jeg gerne takke pokernet for deres bidrag i hele processen - i denne tråd samt i:


Idé til APP - men hvad skal man så?

App udvikling - hvilken virksomhedstype?


DaBLAM
[email protected]
Redigeret af DaBLAM d. 19-03-2013 17:25
19-03-2013 18:47 #13| 1

Enhver person med en hjerne, burde kunne finde frem til jeres App ;)

Har kun lige haft tid til et par enkelte singleplayer spil, så vil ikke lige komme med et review endnu :) Men det ser vanedannende ud ! :)

19-03-2013 18:59 #14| 2

Rigtig spændende projekt og fantastisk at i er kommet så langt.

Har lige hentet appen og prøvet den. Mit hovedproblem (kan godt være jeg er den eneste) er at jeg slet ikke fatter hvad man skal! Derudover synes jeg ikke at man rigtig kan finde frem til noget sted i appen, hvor det forklares.

19-03-2013 19:06 #15| 2

Hvad skal jeg gøre? ingen regler eller beskrivelse? :)

19-03-2013 19:07 #16| 1

Føler mig også dum jinxx

19-03-2013 19:09 #17| 0



:P :P :)
Redigeret af JinXXX d. 19-03-2013 19:09
19-03-2013 19:19 #18| 0

Jeg har ingen anelse om, hvad jeres app hedder/ er for en, men vil gerne tjekke den ud når jeg får fundet ud af navnet.

Jeg er dog IKKE til Iphone, så er jeres app også udkommet til android?

Derudover ... tillykke med at have gennemført processen med succes. At få en kreativ ide, få den udviklet, produceret og markedsført er ikke altid ligetil :)

19-03-2013 19:19 #19| 0

Jeg fandt reglerne i appstore!

19-03-2013 19:20 #20| 0

Min record er 264 ms so far :D

19-03-2013 19:21 #21| 0

Ahhhhh

19-03-2013 19:22 #22| 0

240ms pt

19-03-2013 19:23 #23| 0

94 ms

19-03-2013 19:23 #24| 0

244


edit... PROOOF!!

Redigeret af JinXXX d. 19-03-2013 19:23
19-03-2013 19:23 #25| 0

Baaaah . Skal nok fungere som et ganske udemærket druk spil :-)

19-03-2013 19:25 #26| 0
19-03-2013 19:26 #27| 0
19-03-2013 19:28 #28| 0

Pause

19-03-2013 19:29 #29| 0

Lol, skulle til at smide min op på 84.. dropper det bare... autist..........

19-03-2013 19:34 #30| 0

Det er sgu da meget fedt. Godt tænkt. Har lige spillet det med ungerne. De var vilde med det.
Umiddelbart ser det svære ud i et af multi player spillene, der variere ventetiden fra gang til gang.

19-03-2013 21:12 #32| 0
OP
kejseranders skrev:
Rigtig spændende projekt og fantastisk at i er kommet så langt.

Har lige hentet appen og prøvet den. Mit hovedproblem (kan godt være jeg er den eneste) er at jeg slet ikke fatter hvad man skal! Derudover synes jeg ikke at man rigtig kan finde frem til noget sted i appen, hvor det forklares.


Du/I er ikke den første der nævner det med en spilvejledning, her efter udgivelsen.

Appen er kun blevet testet af min 12årige søn og hans venner (som uindviede) - de har hver og en, regnet gameplayet ud nærmest instant, og derfor undlod vi at at bruge tid og penge på en vejledning.

- Hvis I synes det er bydende nødvendigt, så skriv det lige, vi vil gerne lære - og må i så fald lave en update!
19-03-2013 21:26 #33| 0
OP
tuznelda skrev:
Jeg har ingen anelse om, hvad jeres app hedder/ er for en, men vil gerne tjekke den ud når jeg får fundet ud af navnet.

Jeg er dog IKKE til Iphone, så er jeres app også udkommet til android?

Derudover ... tillykke med at have gennemført processen med succes. At få en kreativ ide, få den udviklet, produceret og markedsført er ikke altid ligetil :)


Jeg takker for rosen! vi er også stolte, men hævder fortsat at alle kan udgive en app med den rette vilje!

den fåes ikke til Android, det blev sparet væk - der er dog nok mange der alligevel har en iPod eller iPad.

Vi LOVER dog at lave en Android version, såfremt det går så nogenlunde med iPhone versionen!

DaBLAM

ps. er du gal nogle Ninjaer der huserer her i tråden, jeg har testet de forskellige spilmodes 1000 gange (eller mere), og er kun nået under 100MS et par gange!
Redigeret af DaBLAM d. 19-03-2013 21:26
19-03-2013 22:28 #34| 1

Fedt er i kommet så langt og udgivet noget et stort tillykke.

Det virker på mig som i har taget det som en stor læringsproces og gerne har villet lave en fed app uden den helt store bagtanke om $ hvilket er fint og rent faktisk bedre end i mange tilfælde at tænke på at tjene penge, frem for at lave applikationen.

Jeg vil ikke anbefale at begynde med android nu i har lært og rent faktisk udgivet noget, så hold jer til den platform og byg videre. Hvis såfremt man rammer godt så kan i sende jeres kode til udvikler som så kan lave til anden platform dette koster selvfølgelig men når produktet er der skal det ”bare” kopieres.

Typisk når jeg får udvikler mine Android applikationer forgår det således.

Det første jeg gør laver en hjemmeside med info omkring applikationen og så laver jeg et Ur der tæller ned til udgivelsesdatoen så presser jeg også mig selv lidt : ) når den så bliver frigivet på android market kommer den også til download på den pågældende side og alle der har tilmeldt sig nyheds breve osv. får info.

Jeg udvikler design og knapper på applikationen.

Jeg sender designet til softwarefirma i Filippinerne med krav specifikation og de koder det for mig.

Jeg søgemaskine optimerer min hjemmeside, til jeg får applikationen retur fra softwarehuset som jeg nu tester for bugs og fejl koder og herefter retur til softwarehus for at rette mine tilføjelser.

Jeg skule nu gerne få de endelige applikation tilbage som skal udgives, den sendes til korrektur læser for fejl specielt hvis meget tekst og så har jeg typisk 5-10 personer til at teste funktionaliteten over et par dage max.

Så tilrettes reklamer i applikation og der er tid til korte tilretninger fra softwarehuset hvis nødvendigt.

Jeg kan godt selv kode men ikke så godt som den ingeniør jeg bruger. Det giver ingen mening at jeg skal bruge tiden på det når en software ingeniør kan gøre det til 88 kr. i timen så kan jeg i mellemtiden tiden tjene penge på det jeg er bedst til nemlig SEO.

Alt det bedste med udgivelsen og håber at se mere fra jeres side.

ps. glemte lige at sige at jeg rent faktisk sælger de fleste udviklede apps igen typisk sælger jeg til en pris der hedder hvad tjener min app om måneden og så er salgs prisen over forventede indtægt for 1½ til 4 år med den månedlige indtægt i mængde kombineret med potentialet.

Redigeret af DonSimon d. 19-03-2013 22:38
19-03-2013 23:52 #35| 0

Blev sgu lige nysgerrig og tjekkede, hvor I lå i App Store. Kunne se I lå nr. 213 over gratis spil, og tjekkede også i Action kategorien, da jeg gættede på det var der I havde lagt den, og der var I nr. 57. For øvrigt i skarp konkurrence med Angry Birds på nr. 55.
Må man spørge hvor mange downloads der skal til for at ligge der?

20-03-2013 00:25 #36| 0

Fik 34 ... LOL

Men satsede også og prøvede at fjerne fingeren som jeg troede skærmen blev hvid :)

Der mangler en "try again" knap syntes jeg i single player mode.

20-03-2013 00:39 #37| 0

Whoop nr.213 på listen over mest hentede gratis spil, dette er absolut mere end bare godkendt, jeg løfter på hatten.

Det er vildt for som jeg kan se det har i ikke markedsført den så meget på nettet ?

20-03-2013 00:43 #38| 0

@DaBlam,
Fedt at i har fået noget ud på markedet. Sidder selv i en gruppe, hvor vi er ved at udvikle et spil i Unity. Det kan klart anbefales at prøve af :)

@Simon,
Hvad giver du/i for udvikling på Filippinerne?

20-03-2013 01:16 #39| 0

Grethe bredt spørgsmål

Filippinerne er dyrere end Indien f.eks. og mange andre steder men det er det hele værd. Jeg køber højt udannet ingeniører til mellem 55 kr. og 90 i timen til både app/web/SEO/grafik/logodesign. Det kan sjældent betale sig at købe en samlet pakke da kvaliteten bliver en smule dårligere, derfor timeløn. Dette er en flot løn en Ingeniør med 4 års erfaring tjener i snit 2300 kr. om måneden.

Et eksempel er at en hjemmeside der koster 500.000 kr. at udvikle i DK. Koster ca. 110.000 kr. at udvikle på Filippinerne så kan jeg tilbyde en samlet pris på 150.000 så firmaet kan spare 350.000 kr.

Redigeret af DonSimon d. 20-03-2013 01:18
20-03-2013 01:59 #40| 0

Microsoft deler ofte lidt gaver ud til udviklere for at få det hele til at gå lidt hurtigere på WP platformen, de ved godt at det måske ikke er så attraktivt (hvis du gør det for $$$) pga de stadig den lille ny og i vækst.
Faldt bl.a. over denne i dag, ved ikke om det var noget for jer.

www.wpsuperfanboy.com/microsoft-tells-app-developers-to-keep-the-cash/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

20-03-2013 06:12 #41| 1

Øv, at det ikke kommer til Android lige foreløbig.

Vi har tablet og android-telefoner og der kommer ikke til at være Iphone eller IPad i denne familie på noget tidspunkt.

Så jeg må bare leve med, at jeres app tilsyneladende kke er til mig og alle de mange tusind andre, der bevidst har fravalgt Apple-produkter.

20-03-2013 08:09 #42| 0
OP

@alle
Det går lidt stærkt nu, men jeg lover at svare alle der henvender sig når jeg lige har fået et overblik over hvem der har skrevet og hvilke kompetencer de har!


@DonSimon m.fl.
Vi er pt. nummer 178 i gratis spil, og som novice, har jeg ingen anelse om hvor godt det er!?

Den placering holder dog ikke længe hvis ikke downloadsne fortsætter!

Vi er derfor åbne overfor enhver idé der kan markedsføre og eksponere appen yderligere. Det er rigtigt vi ikke har gjort det store arbejde inden vores release - men ideer til, hvad kan vi kan gøre på nuværende tidspunkt ville være guld værd!!!

Ellers håber jeg i nyder spillet, og spreder budskabet til så mange som muligt!


Vi er også åbne for kritik af enhver art, da vi som nævnt ser denne app som en læreproces, der skal ruste os til fremtidige udgivelser!

DaBLAM

20-03-2013 08:13 #43| 0
OP
Pokernewbie skrev:
Baaaah . Skal nok fungere som et ganske udemærket druk spil :-)


Vi ser et stort potentiale i appen som drukspil, og havde både skrevet og tagget den som drinkinggame osv.
Apple afviste derfor appen i 1. omgang, og valget stod mellem at skifte kategori, eller ændre teksten.

- vi valgte at holde kategorien, og slette alt med 'drinking' i håb om at folk selv ser potentialet!
Jeg har fået feed back fra en gymnasie elev, der siger det kun blev sjovere at spille jo højere promillen blev.
20-03-2013 10:15 #44| 0

Tillykke igen med udgivelsen. Fedt med så god feedback, når det for jer primært har været en læreproces, før I rigtigt tager fat på større projekter:-)

20-03-2013 10:24 #45| 0

Shit jeg føler mig gammel. Jeg fanger stadig ikke hvad man skal

20-03-2013 10:42 #46| 0

Hold din finger nede og slip så snart der kommer hvid skærm

20-03-2013 10:44 #47| 0
tuznelda skrev:
Øv, at det ikke kommer til Android lige foreløbig.

Vi har tablet og android-telefoner og der kommer ikke til at være Iphone eller IPad i denne familie på noget tidspunkt.

Så jeg må bare leve med, at jeres app tilsyneladende kke er til mig og alle de mange tusind andre, der bevidst har fravalgt Apple-produkter.



My kinda family :)
20-03-2013 11:17 #48| 0

Jeg synes det er imponerende hvad I har opnået. Jeg fandt det i hvert fald selv ret svært og tidskrævende at lære Objective-C - og gik derfor en smule død i det.

Jeg fik dog til slut udgivet en applikation på AppStore.
Jeg har ingen gratis-version af min applikation da jeg i sin tid syntes det var sjovest at tjene penge "direkte" frem for på reklamer. Jeg sælger egentlig ganske godt, synes jeg, men jeg er lidt i tvivl, om jeg havde fået mere profit ud af en gratis applikation med reklamer.

Hvad har I gjort jer af erfaringer med hensyn til dette?
Tjener I bedst på reklamer eller på at folk opgraderer til den reklamefri-version?


Redigeret af lassefunky d. 20-03-2013 11:18
20-03-2013 12:04 #49| 0
OP
TiltThis skrev:
tuznelda skrev:
Øv, at det ikke kommer til Android lige foreløbig.

Vi har tablet og android-telefoner og der kommer ikke til at være Iphone eller IPad i denne familie på noget tidspunkt.

Så jeg må bare leve med, at jeres app tilsyneladende kke er til mig og alle de mange tusind andre, der bevidst har fravalgt Apple-produkter.



My kinda family :)


Har selv Android - men det ville fordoble omkostninger, ligesom det (eftersigende) er langt sværere i testfasen da der er flere forskellige skærmtyper.

Vores næste app vil dog komme på flere/alle platforme forventer jeg!
20-03-2013 12:23 #50| 0
OP
lassefunky skrev:
Jeg synes det er imponerende hvad I har opnået. Jeg fandt det i hvert fald selv ret svært og tidskrævende at lære Objective-C - og gik derfor en smule død i det.

Jeg fik dog til slut udgivet en applikation på AppStore.
Jeg har ingen gratis-version af min applikation da jeg i sin tid syntes det var sjovest at tjene penge "direkte" frem for på reklamer. Jeg sælger egentlig ganske godt, synes jeg, men jeg er lidt i tvivl, om jeg havde fået mere profit ud af en gratis applikation med reklamer.

Hvad har I gjort jer af erfaringer med hensyn til dette?
Tjener I bedst på reklamer eller på at folk opgraderer til den reklamefri-version?




Pt. har vi næsten udelukkende downloads af gratis versionen, og det er endnu ikke tydeligt hvad vi tjener på dette.

Vi har bevidst lavet en gratis og en købe version for at lære om forholdet mellem få købte apps Vs. Mange gratis Apps.

Igen ser vi det som en del af vores læreproces at blive klogere på dette inden vores næste udgivelser.

DaBLAM
20-03-2013 13:37 #51| 0
DaBLAM skrev:
lassefunky skrev:
Jeg synes det er imponerende hvad I har opnået. Jeg fandt det i hvert fald selv ret svært og tidskrævende at lære Objective-C - og gik derfor en smule død i det.

Jeg fik dog til slut udgivet en applikation på AppStore.
Jeg har ingen gratis-version af min applikation da jeg i sin tid syntes det var sjovest at tjene penge "direkte" frem for på reklamer. Jeg sælger egentlig ganske godt, synes jeg, men jeg er lidt i tvivl, om jeg havde fået mere profit ud af en gratis applikation med reklamer.

Hvad har I gjort jer af erfaringer med hensyn til dette?
Tjener I bedst på reklamer eller på at folk opgraderer til den reklamefri-version?




Pt. har vi næsten udelukkende downloads af gratis versionen, og det er endnu ikke tydeligt hvad vi tjener på dette.

Vi har bevidst lavet en gratis og en købe version for at lære om forholdet mellem få købte apps Vs. Mange gratis Apps.

Igen ser vi det som en del af vores læreproces at blive klogere på dette inden vores næste udgivelser.

DaBLAM


Jeg er helt overbevist om, også qua de seneste års historik, at free-to-play er den businessmodel, der bør arbejdes med til fremtidige spil-apps.
20-03-2013 14:33 #52| 0
OP
Grethe skrev:
DaBLAM skrev:
lassefunky skrev:
Jeg synes det er imponerende hvad I har opnået. Jeg fandt det i hvert fald selv ret svært og tidskrævende at lære Objective-C - og gik derfor en smule død i det.

Jeg fik dog til slut udgivet en applikation på AppStore.
Jeg har ingen gratis-version af min applikation da jeg i sin tid syntes det var sjovest at tjene penge "direkte" frem for på reklamer. Jeg sælger egentlig ganske godt, synes jeg, men jeg er lidt i tvivl, om jeg havde fået mere profit ud af en gratis applikation med reklamer.

Hvad har I gjort jer af erfaringer med hensyn til dette?
Tjener I bedst på reklamer eller på at folk opgraderer til den reklamefri-version?




Pt. har vi næsten udelukkende downloads af gratis versionen, og det er endnu ikke tydeligt hvad vi tjener på dette.

Vi har bevidst lavet en gratis og en købe version for at lære om forholdet mellem få købte apps Vs. Mange gratis Apps.

Igen ser vi det som en del af vores læreproces at blive klogere på dette inden vores næste udgivelser.

DaBLAM


Jeg er helt overbevist om, også qua de seneste års historik, at free-to-play er den businessmodel, der bør arbejdes med til fremtidige spil-apps.


Jeg er helt enig, men det har været utrolig svært at finde noget konkret viden om hvad man rent faktisk får ud af reklamer, og derfor skulle det afprøves.

InApp er det de fleste store app udviklere integrerer i deres apps nu til dags, men jeg synes også det kan virke for grådigt.


20-03-2013 17:49 #53| 0

Hvad sker der? En rekord på 5 millisekunder. Er du jægersoldat?

21-03-2013 08:21 #54| 0
OP

Tak for alle for alle de foreløbige henvendelser - vi er stadig åbne overfor tilbud!
I så fald ser jeg helst at folk skriver til min mail [email protected] frem for PM her på pokernet.


Vi er stadig på udkig efter markedsføringsideer, da appen nu de sidste par dage har ligget mellem nummer 110 og 135 på listen over gratis apps, og vi selvfølgelig gerne vil højere op!

Kritik er selvfølgelig også velkommen!

Lars

21-03-2013 09:52 #55| 0

Har du checket nogle af de amerikanske internet marketing "guruer"'s info om markedføringsdelen?
Jeg ved at nogle af dem har mere eller mindre stoppet deres IM aktiviteter og gået over til apps 100%. Trey Smith's skulle være godt og John Reese er vist også gået dybt ind i branchen.
Jeg skal selv, eller have en anden til at gå Trey Smiths program igennem på et tidspunkt da jeg gerne vil have lavet en app selv til brug omkring poker og mental træning og fordi det er en interessant branche hvis man både kan naile marketingen og udviklingsdelen.

22-03-2013 14:34 #56| 0
OP
Henvendelser
Tak til alle dem der har henvendt sig foreløbigt. Vi (i Appocalypse) sætter os sammen og læser det hele igennem den 3. april, så I vil sansynligvis først høre noget i den uge!
(måske skriver jeg til enkelte af jer inden, hvis der er noget jeg vil have uddybet!)


Selvom den helt rigtige, superkompetente person aldrig har ansøgningsfrister, så ser jeg helst andre interesserede sender til mig snarest på mailen:
[email protected]


Drukspil
Ellers håber jeg folk hygger sig med spillet... og det bør næsten nævnes sådan en fredag som i dag, at multiplayer spillene fungerer perfekt som drukspil (og kun bliver sjovere med promillen)
Måske vi skulle have puttet det i den kategori?

DaBLAM
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar