Sygt spot 1/2 live 400bb deep

#1| 0

Live 7 handed 1-2 game.

Der er blevet spillet godt til, hvorfor der er blevet rebuyet en del og vi sidder dermed deepstacked.
Det har været en blanding af PLO og HoldEm så stacks er altså ikke blot taget fra hinanden i PLO.

Villain1 spiller normalt PLO og er ganske dygtig. Han sidder på en 800 stack.

Villain2 er en god HoldEm spiller, der for nylig er begyndt at spille PLO og altså ikke er ret erfaren. Han har dog en rigtig god forståelse for spillet, og hans matematiske og teoretiske grundlag er på plads. Han har været nede med omkring 600, men har nu slået sin stack op i omkring 900.

Hero dækker begge.

Hero bliver tildelt AKTT UTG+1 og raiser til 7. BTN (Villain2) og SB (Villain1) kalder.

Flop: T95. Pot: 23

SB skyder 17 ud, Hero siger 61 to go, BTN kalder, SB kalder.

Turn: K. Pot: 204

SB checker, Hero checker, BTN checker.

River: 9. Pot: 204

SB checker, Hero better 160, BTN raiser til 410, SB skubber all-in.

Sygt spot. Hvad gør vi her? Linjen er vel ellers standard?

21-01-2009 11:17 #3| 0

jeg kalder spottet, men KK er vel ikke urealistisk? linjen som du skriver er rimelig std imo osse. han kan meget vel også tjekke sine to KK på turn, som du skriver er han dygtig og kan godt sætte dig på klørhit og checker for pot kontrol. Jeg kan ikke rigtig sætte ham på andre hænder med det skub end KK, kan du sige hvordan det endte da hånden faktisk er meget interessant

21-01-2009 11:30 #4| 0

Jeg spiller ikke meget Omaha, men det her maa vaere et fold. Du er bagud til KK/99/JcQc og mon ikke du ser mindst en af de tre haender her?

21-01-2009 11:33 #5| 0

Som uffefh. Jeg ville sgu også mucke i dette spot.

21-01-2009 11:52 #6| 0

KK er vel ikke særlig realistisk når man tar flop spillet i betragtning. Så skal det vel være med noget draw ved siden af ala KKQJ, men mon ikke den reraiser preflop?
Desuden har vi selv en blocker der gør den holding endnu mere usandsynlig.

Tilbage er 99 og JcQc der slår os.
Hvordan spiller BTN en hånd som T9 her? Og hvad i alverden kan SB ha som vi har slået?

21-01-2009 11:54 #7| 0

The Greek, når du hentyder til "han", hvem mener du så? BTN eller SB?

21-01-2009 12:05 #8| 0

Snakker SB da jeg sagde han. KK kan sagtens blive spillet pf uden et raise med fx KK56 eller andet.. med fx klør træk da flop kaldet kommer i spil. mange kalder faktisk osse et flop som det der med kun KK. hvis sb "kun" har T9 tror jeg ikke han skubber efter BTN raise på riven. sætter altså meget SB på KK.

21-01-2009 12:06 #9| 0

laver nok et grædene call.

Men BTN har 555,maybe 9999

og VILLIAN 1 sidder med nuts ikke?

21-01-2009 12:27 #10| 0

Preflop virker fint så længe der ikke bliver givet meget re-nakke fra late positions - ellers foretrækker jeg at limp-calle de fleste semi-hænder.

Fint at bette - men på flop giver jeg den til gengæld fuld pot: 17+17+17+23 = 74. Det er ret drawheavy board med T95 derude og clubs. Du har nuts nu men det er stort set kun 2, 3 og 4ere (som vel at mærke ikke er :P) du vil se derude - fordi resten enten skabe ny nuts eller kan være potentielle actionkillers.

Turn er jeg enig i netop pga. K er et af de værste kort du kan forvente. Det rammer selvfølgelig alle klør træk, men også QJerne. Og selvom SB ikke ligner et træk, så gør BTN det til gengæld. De satans 3-way pots... :)

Jeg er godt klar over KK selvfølgelig er en mlighed, men du har altså selv en K i hulen, så KK er lidt svær at give for meget tanke. 55eren kan vi ikke forestillet os spillet sådan, pga. de reads du har på modstanderne. LIgeledes vil alle flushes blive bettet på turn ud fra din beskrivelse af villains. Spørgsmålet på river bliver således også hvilke hænder der betaler dit VB af? Du skriver de generelt er gode spillere, så derfor går vi ud fra at de kan læse boardet. Hvis jeg VBer her, så bliver det med 1/3 pot for at suge alle de scared flushes og str8 ind med en god pris.

Som spillet folder jeg river...


Det mest oplagte (i konsensus med reads og spil) er:

BTN har 9 9 X X
SB har Q J X X

21-01-2009 12:29 #11| 0

Fold, der er ikke rigtig noget du slår medmindre dine modspillere er pæle. Og det siger du de ikke er.
SB har quads - det er ET HUNDREDE PROCENT sikkert.

21-01-2009 12:35 #12| 0

@Fjahgo

De her to statements strides:

"Villain1 spiller normalt PLO og er ganske dygtig"
og
"SB har quads - det er ET HUNDREDE PROCENT sikkert."


En ganske dygtig spiller med 99 og dyb stack på et T95 flop vil/skal imho 3-bette efter et re-raise + overcall OOP ELLER folde - han skal ET HUNDREDE PROCENT sikkert ikke calle...

:)

21-01-2009 12:55 #13| 0

damster;

Men se hvor han ville være henne med et 3-bet og to calls på turn hvis der blev bettet. Jeg kan egentlig godt se det fornuftige i at holde potten lille efter den action og så fyre igen på turn A,2,3,4,5,9,T.

21-01-2009 13:19 #14| 0

Kan aldrig se dig være foran her. Det er et crying fold, klart, men det er trods alt 4. nuts. Linien er fin.

21-01-2009 13:26 #15| 0

Den folder jeg. Villain 1 skubber aldrig all in der med noget du slår.

Synes faktisk det er et relativt let fold når der er 3 hænder som slår dig og i er 400 bbs dybe.

21-01-2009 14:58 #16| 0

@Fjahgo

"damster;

Men se hvor han ville være henne med et 3-bet og to calls på turn hvis der blev bettet. Jeg kan egentlig godt se det fornuftige i at holde potten lille efter den action og så fyre igen på turn A,2,3,4,5,9,T. "


Altså: Med 99 på hånden her som SB er det kun TT der slår os, men hvis vi bare caller, så får de to modstandere jo et alt for billigt turn. Vi er oppe imod 2 hænder = 8 kort = 12 2-kortskombinationer, så der er kun 2,3,4 og5ere (+ case 9 seføli) som IKKE er klør der er velsete...

Du kan være ret sikker på at hvis button havde TT, så havde han re-raised igen, hvilke gør at det er (aktuelle) HERO, der kan sidde med TT og det må du så vurdere om han gør. Hvis du med til dine 99 har diverse træk - flush, str8, overpar + div. combos, så er der endnu større incitament for at give fuld nakke. Hvis SB har naked 99 f.eks. 9922, 99A3 eller lignende og dermed minimale re-draw muligheder, så er det fint at folde imod HERO, hvis denne er en tørfisk.

Ved at calle kommer HERO og BTN ikke til at sku betale for de "milliarder" af træk de har. Ved at 3bette her med store stacks behøver du jo ikke lave et committende til turn medmindre begge caller - du kan sige ca. 270 og forvente at BTN i hvert fald ikke kalder ,hvis HERO gør idet vi så alle er committed på turn, men vi har jo allerede bestemt os for at BTN ikke har TT, så derfor skubber han måske en dårligere hånd end 99XX og du kan calle.

Hvis der fra SB bydes ca. 270 og blir kaldt af 1 af de andre vil turnpot være ca. 550 og der vil være ca. det samme tilbage i stacks. Da det netop er et live spil har du også muligheden for at aflæse, hvad dine modstandere mannerismer mener om turn og du kan skubbe, hvis du tror hans draw ikke er ramt, for HU er de fleste noneclubs 6,7,8,J? meget bedre og måske være gode nok eller stadig c/f, hvis han trykker og du tror han har dig crushed... Der vil også ske det engang imellem at der falder et scarecard for BTN som checker bagved og giver dig freecard eller mulighed for at skube river.


damster

21-01-2009 15:02 #17| 0

FFS people det er et homegame... Snap call og bræk dig de gange villain flasher qj i klør op.. Nægter seriøst at tro at en af tumperne skulle sidde med 9,9 idet den vel for fanden altid vil få på nakken på floppet. Nut flush og en 9x kombo til fuldt hus er imo det mest sandsynlige.

21-01-2009 15:16 #18| 0

@djoffer

"Nut flush og en 9x kombo til fuldt hus er imo det mest sandsynlige."

Hvor spiller du Omaha? For det site vil jeg sku gerne spille på...

21-01-2009 15:38 #19| 0

Synes det er meget interessant at høre hvad folk har at sige.

Nå men til hånden:

Jeg må hellere slå fast med det samme, at det vel reelt set er et reverse - og så alligevel ikke.

Jeg spillede selv i SB og det var UTG+1 der fik mig til at poste hånden, da vi efterfølgende havde noget af en diskussion om hånden og dens forløb.

Dernæst: damster, du er 100% spot on. Jeg sad med AQJ7 og BTN sad med 9988.

UTG+1 (Hero i hånden) endte med at kalde (og BTN kaldte selvfølgelig også) og var bagefter helt paf, da han slet ikke kunne forstå hvordan hånden var blevet spillet, og jeg må indrømme, at jeg heller ikke forstår BTNs kald, da jeg mener at han i situationen aldrig kan kalde men i stedet må raise eller folde.
BTN forsvarede sig med at han ikke havde lyst til at committe for meget i en 3-vejs pot, og i stedet hellere ville have pengene ind på en blank turn eller hvis han fyldte op til hus.
UTG+1 kunne heller ikke forstå min river-linje, da han mente at et paired board evt. kunne være en action killer hvis han eller BTN havde flush eller straight, hvor jeg så argumentere at de hænder (især flush) selvfølgelig aldrig vil give freecards på turn, og at jeg satte ham på et set eller top to hvorfor 9'eren nødvendigvis måtte ramme ham godt.

Nu i har set hænderne, må i gerne kommentere lidt mere på de forskellige linjer, da jeg er sikker på at vi ikke er færdige med at diskutere hånden næste gang vi mødes.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar