Svag Flush 2000 euro live

#1| 0

Turnering: France Poker Series Paris: Buyin 2000 Euro

Startstack: 25K
Hero: 21K
Vallian 1: 50K
Vallian 2: 35K
Avg: 27K
Level: Vi er på Level 3 med blinds 100/200:

Info + dynamik:
Vallian 1 og 2 er de to mest aktive spillere ved bordet. Der er dem der har flest chips og de har kæmpet en del mod hinanden. De er som resten af bordet Franskmænd.

Vallian 1
sad ret stille de første 45 min inden han blev involveret i en stor pot hvor han går all in på river på 4c5d10c6h9c bord. Men vi ser ikke hans hånd da modstander folder selvom han kun har 6K tilbage. Dette gør Vallian 1 til bordets CL og herefter forsøger han med rimlig succes at tage total kontrol over bordet. Han åbner utrolig mange hænder og det lykkedes ham derfor på level 2 at gå fuldbetaling for AA som han kommer All in preflop med. Blandt andet har han de sidste 4 runder åbnet på heros bb hvergang.

vallian 2:
Har spillet rigtig mange hænder og elsker at spille i position. Han og vallian 1 har haft to store hænder som jeg vil gengive da de måske kan have betydning for denne hånd.

Hånd 1:
Level2 75/150
V1: Åbner fra UTG +2 til 375 (2,5bb på min bb)
V2: 3Better til 1200
V1: Caller da alle andre folder:
Flop: 6 7 10 uden farvetræk:
V1: Check:
V2: Bet 2200
V1: Raise: 5400
V2: All in for ca 35K
V1: Fold


Hånd 2: (få hænder efter da V1 sidder i bb)
V2: Åbner fra 2 før knappen til 400
V1: Caller (alle andre har foldet igen)
Flop: Q 7 4 uden fravetræk:
V1: Check
V2: bet 600
V1: Rasie: 1450
V2: Fold

De to har spillet mange flere hænder mod hinanden men disse var lige dem jeg kunne huske bedst.


Hero:
Har drysset en del da jeg i de første 2 timer ikke har fået nogen hænder og de gange jeg har forsøgt noget har jeg ofte fået på nakken. Jeg sidder med de 2 bedste spilere ved bordet henholdsvis 1 og 3 pladser efter mig hvilket har gjort det lidst svært at lave alt for mange numre men jeg er alligevel fortrøstningsfuld da der nok skal være value at hente hvis jeg skulle samle lidt handsker op.
Jeg har ikke været invoveret i nogle store pots. men har ikke været vildt tight.


Hånden (blinds 100/200): Hero er på BB med 7h10h
V1 Åbner fra UTG +2 til 450 (igen)
V2 Caller fra knappen (ingen overraskelse)
Hero: Caller 250 mere:
Flop: 10d Qh 6h (pot 1450)
Hero: Check
V1: Bet 800
V2: Call
Hero: Call
Turn: 8h (pot 3850)
Hero: Check
V1: Bet 2200
V2: Raise: 6250
Hero: ???
Call, Fold eller All in?

Jeg kan ikke se mig selv calle i dette spot og give Ah lov at ramme bedre flush på river men spørgsmålet er om vi er slået allerede.

All in:
Problemet er vel at vi meget ofte er slået i dette spot. Og vi får kun betaling af bedre hænder og vi skal ud og ramme 9h de gange vi er bagude. Det vil være meget tydeligt at vi har flush vil jeg mene? Omvendt er potten meget stor i forvejen, og vi undgår at give Ah en billig river.

Fold:
Vi vil sidde tilbage med næsten 100 bb så vi har rigeligt at spille med selvom vi skulle folde. Men vi er jo ikke interessert i at folde med den bedste hånd.


Sprøgsmålet er vel om en bandit som V2 laver dette move med noget vi slår ofte nok?
Preflop kan han have callet næsten alle hænder.
Flop: fortæller ikke meget om hans hånd. Han er i stand til at floate uden at have noget, han kan have draw, eller en eller anden form for made hand.
Turn: Det virker ret stærkt. Han kan have Flush som han better for Value. Han kan have J9 som han forsøger at beskytte mod flushdraws. Han Kan Have Ah6x, Ah10x, AhQx

Hvad siger folk?
Håber at der er nogle der vil dele deres mening

11-02-2011 23:11 #2| 0

Ikke meget hjælp at hente fra pokernet?

Er det en no Brainer ingen gider bruge tid på at svare på eller er min post for lang og rodet?

12-02-2011 00:19 #3| 0

Hmm jeg vil da gerne prøve at give den et skud selvom det er langt over mit niveau :)

De kombinationer som V2 ikke raiser flop med og som rammer sin flush på turn kan vel næsten indsnævres til A2-A5 i hjerter? måske også 54 s.

Kan aldrig se mig selv raise i dit spot. Kald turn og c/f river kunne være en option, da du dermed tydeligt har vist du har en flush, og en af de to andre næppe vil bluffe i spottet. Skal siges at V1 sagtens kan sidde med flush også i form af J9 og KJ i hjerter.
Synes dog du har et fold i spottet, da du nemt kan være slået og du ingen information har på de andres styrke.

Grunden til du skriver at du ikk vil lade A trække "billigt" er det fordi du følte du var foran i det givne spot?

Ville foretrække at leade flop i første omgang. Måske også på turn.

12-02-2011 00:31 #4| 0

God beskrivelse.
Er dog slet ikke kompetent nok til at svare dig :)

12-02-2011 01:07 #5| 0

Hvorfor spiller du en så marginal hånd som T7s OOP mod 2 aggresive gutter? Når vi sidder så dybt, så er det jo ikke ligefrem en ønskeposition. Jeg folder 98/100 gange preflop, og spiller dem meget hellere i position. Udnyt nu, at det er god struktur og stram op :)

Som spillet er det lidt mehh. Flop spiller jeg som dig, men jeg donkleader turn. Både for, at deres højere hjerter ikke kan checke bag, men også for info/value. Men igen - du står i en lorte position, da de let ville kunne udspille dig.

Som spillet, ville jeg nok folde turn og finde et bedre spot, selvom det er yderst klamt. Du sidder lidt i en sandwich og selvom de er aggresive, så skal de jo også have varen engang i mellem :)

12-02-2011 11:02 #6| 0

@stubbessluts
Mange tak for svar. Jeg er bestemt enig i at vi ofte kiggger ind i A2-A5 i hjerte i dette spot. Men jeg er bestemt ikke enig i at vi er oppe mod en flush hver gang.
Jeg kan ikke påstå at jeg følte han havde Ah men jeg vil mene at det var en af flere mulige hænder han kan have.


@Skipper-dawn
Folder den også preflop 90-95 af gangene i dette spot. Jeg har også foldet uden videre alle de andre gange V1 har bettet på min bb. Så bestemt ikke standard call preflop af mig. Nemlig fordi det er træls at spille hånden OOP


Jeg har tænkt lidt nærmere over hånden og kommer frem til at det må blive fold > all in pga min stack. Jeg vil mene at jeg er foran en pæn andel af gangene i dette spot men slet ikke nok til at kompencere for at jeg taber ca 19K de gange jeg går all in og er bagud men kun vinder 12K de gange jeg går all in og er foran.
Min stack skal vel ned omkring 10K eller noget i den stil før at spottet bliver interessant på turn eller hvad mener folk?

12-02-2011 11:35 #7| 0

"Vallian 1: 50K"
[x] stopped reading

Ej, pjat med mig, men stadig: VILLAIN.

Jeg folder. V1 er ligeglad med, han har to callers og fyrer videre på en completende turn. Altså, han er næppe svag. Derudover er det et horribelt spot for V2 at bluffe i - specielt med dig bag. Du kan sagtens sidde med et flopped FD. Som du selv nævner, overrepper du ved at check/3betshove så dybe her, så fold bare. Du har i øvrigt stadig en lækker stack at arbejde videre med.

12-02-2011 12:05 #8| 0

@Poker prince

Hehe ja jeg kan godt se at jeg lige skal have styr på placeringen af nogle "a'er" og nogle "i'er" det skal jeg nok få rettet op på til næste gang.

Takke for svar. Jeg er også enig i at deres tidligere historie med hinanden måske ikke vil påvirke dem så meget i retning af at bluffe hinanden nu når jeg også er med i hånden modsat tidligere spots hvor de har spillet 2-vejs.

14-02-2011 12:36 #9| 0

Det er en af de situationer, hvor det er næsten umuligt for os andre, at fortælle dig hvad du skal gøre.

PF og flop er standard, du skal ikke folde din BB til så lille et raise, når I er så dybe, det er imo ret std.

Turn: Tjaeh, altså pas. Shove er dog udelukket. Kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men du bør overveje:

- Er villain typen der kan bluffe, hvor potten er mere end HU?
- Tør han trykke på aftrækkeren på river?
- Du skal tage din beslutning på turn - caller du her, caller du også river.
- Lav en range for villain, hvad du tror han gør med hvilke hænder - er han typen der fastplayer any draw/slowplayer any draw?
- valueraiser han dårligere hænder end en farve?
- Hvor blødt er bordet? Jo blødere bordet er, jo mere taler det for et fold.



14-02-2011 15:19 #10| 0

Laaaaaaangt over mit niveau, men hvad er det helt præcist vi gerne vil opnå med et call pf, hvis vi folder denne hånd? Er det udelukkende for image? Fordi vi får vel stort set aldrig et bedre bord. Flush med inside straight flush draw uden par på bordet.

14-02-2011 16:36 #11| 0

Er jeg den eneste der bare elsker at give den en ordentlig renakke på floppet, imod to kæmpe aggro bananer der igen er ude og spille fandango imod hinanden? Vi har altså floppet par+fd imod to fyre der prøver at udspille hinanden hele tiden, det er altså nuts i min verden..

Det ville obv. også gøre turn beslutningen langt nemmere.

Som spillet tror jeg jeg dl turn, både for value men også for at den ikke bare bliver checket rundt. Med den action så ja så folder jeg nok ikke, men caller blot og ser hvad river bringer.

16-02-2011 14:10 #13| 0

Djoffer og Mancini

Mange tak for input

Hvad er planen på river hvis vi bare caller turn? Caller vi hans ai? Hvad hvis bordet parre, eller en hjerter mere viser sig på river? Så bliver den vil klam. Jeg kan godt se problemet i ai på turn da vi kun får Call af bedre.

16-02-2011 14:10 #12| 0

Djoffer og Mancini

Mange tak for input

Hvad er planen på river hvis vi bare caller turn? Caller vi hans ai? Hvad hvis bordet parre, eller en hjerter mere viser sig på river? Så bliver den vil klam. Jeg kan godt se problemet i ai på turn da vi kun får Call af bedre.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar