Stor 109 dollar tour 3 minutter før day 1 breaker

#1| 0

Kan den her foldes på turn eller kaldes, er et check flop en mulighed mod SB range?

Vi er late i en stor 109 tour fra i går (3 minutter til day 1 breaker) og to pladser fra en ladder. Kender ikke villain, er lige kommet til bordet. 

Min egen bagkloge vurdering er at hans checkraise sizing alt alt for sjældent er et draw eller et par så sent i tour, det er næsten altid top hænder. Tænker jeg spiller hånden ret standard, men efter at have tænkt den igennem tænker jeg der kunne være andre muligheder. Hvad tænker I?

No Limit Holdem Tournament PokerStars 8 Players Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

Stacks: UTG Player1 (270k) 19bb UTG+1 Player2 (267k) 19bb MP1 Hero (264k) 19bb MP2 Player4 (629k) 45bb CO Player5 (1,074k) 77bb BTN Player6 (1,065k) 76bb SB Player7 (115k) 8bb BB Player8 (480k) 34bb

Blinds: 7k/14k Ante 1.8k

Pre-Flop: (35k, 8 players) Hero is MP1 A J 2 folds, Hero raises to 31k, 4 folds, Player8 calls 17k

Flop: 8 J 9 (83k, 2 players) Player8 checks, Hero bets 28k, Player8 raises to 71k, Hero goes all-in 231k, Player8 goes all-in 391k, Hero calls 931


Afspil hånd


10-01-2024 17:29 #2| 1

Du skriver ‘SB range’, men vi er enige i, at det er BB, du er imod, ikke?


Hans range har nok alle kombinationer af straigths og two par (fraset måske T7o og J8o) og han kan have 77 og 88. Så tænker, at range EV fordelingen i bedste fald er 55-45 i din favør.

FLOP:
GTO wise med masser af ICM press tænker jeg, at din hånd både kan bette og checke flop. Jeg er ikke god til MTT sizing. Men umiddelbart virker din til at være i den lave ende på det board. Mod x/r tror jeg udelukkende du caller med nut flush træk, han bør ikke raise KJ og QJ hyppigt og du vil gerne holde hans bluffs inde.


TURN (hvis du bare flatter hans x/R flop. Stack-pot-ratio er 1.)

Antaget han better allin: Jeg tror du caller på alle 2-5,J,A, alle klubs, folder på 7 non-club og Q non-club. Beslutter dig på øvre med tendens til fold.


Spændende hånd. Nysgerrig på hvad mere MTT kyndige tænker :)

10-01-2024 18:06 #3| 1

En skam du ikke stopper hånden efter chckraiset. Når han nu caller din all in skulle du jo nok ikke have gået all in. Jeg synes ikke det er standard at gå all in der.


Jeg synes godt man kan overveje at folde elle syne checkraiset.

10-01-2024 18:26 #4| 1

Sikke et flop han får.🤒


jeg ville personligt mene det er et fold til det checkR, på dette flop.


Du er ret ofte bagud her og hvis ikke, så flipper du for dit turneringsliv.   du får sjældent et kald af en dårligere hånd når du skubber her.

10-01-2024 19:13 #5| 1
Schaffen85 skrev:

Sikke et flop han får.

 

 Et flip for dit turnerings liv er vel også ganske fint når du allerede har smidt så mange chips til midten :) 

 

OP: Det her board rammer BBs range utrolig godt han har alle 2 pairs pretty much, en del flushdraws og andre draws, kan bedre li linjen med at få den til midten når du ikke selv blokere for Ac

 

Jeg vil sige jeg kan bedre li at bet/call floppet hvis han jammer all in fremfor når han laver de her type raises, og det er udelukkende baseret på erfaring at folk der jammer her ofte vil maximere deres folding equity, og dem som raiser til en anden sizing end all in er stærkere. især når man er readless, noget helt andet hvis det er Reg vs Reg

 

 

10-01-2024 19:57 #6| 0
Luckb0x skrev:

 

 Et flip for dit turnerings liv er vel også ganske fint når du allerede har smidt så mange chips til midten :) 

 

OP: Det her board rammer BBs range utrolig godt han har alle 2 pairs pretty much, en del flushdraws og andre draws, kan bedre li linjen med at få den til midten når du ikke selv blokere for Ac

 

Jeg vil sige jeg kan bedre li at bet/call floppet hvis han jammer all in fremfor når han laver de her type raises, og det er udelukkende baseret på erfaring at folk der jammer her ofte vil maximere deres folding equity, og dem som raiser til en anden sizing end all in er stærkere. især når man er readless, noget helt andet hvis det er Reg vs Reg

 

 

 Kan se vi er ret enige. Hvor ofte ville du mene denne specifikke kombination er et check på flop taget stack sizes, ICM og Rangers range i betragtning. Jeg tænker, at A(klør)Jo kombinationen må være den AJo kombination der checker oftest.

 

10-01-2024 20:01 #7| 0
Doctor2d skrev:

 Kan se vi er ret enige. Hvor ofte ville du mene denne specifikke kombination er et check på flop taget stack sizes, ICM og Rangers range i betragtning. Jeg tænker, at A(klør)Jo kombinationen må være den AJo kombination der checker oftest.

 

 

 Enig angående AJ med klør nok er den som oftest vil tjekke.. Hvordan ens ranges lige skal sættes sammen skal man nok arbejde lidt mere med, hvis jeg multi tabler en god sjat så ender jeg nok ofte med at Bet/call floppet her som OP, fordi jeg forventer at BB kommer all in her med en masse Tx, QJ etc. 

 

Det er også bare et forholdsvis nasty board imod den del jeg i hvert fald forventer at BB defender med, så det er lidt problematisk med at give gratis kort imo. angående ICM, så tænker jeg at når vi er ITM, sidst på dag 1 at det her nærmest er det tidspunkt i turneringen hvor ICM betyder allermindst. 

 

Som jeg ser det angående ICM, så betyder det rigtig meget lige på bubblen, og efterfølgende falder ICM presset voldsomt indtil man er i nærheden af FT.

 

Spillede jeg imod mig selv i BB, ville jeg overfolde hvis jeg Bet/folder AJ i det her spot i hvert fald. 

10-01-2024 20:59 #8| 0
Luckb0x skrev:

 

 Enig angående AJ med klør nok er den som oftest vil tjekke.. Hvordan ens ranges lige skal sættes sammen skal man nok arbejde lidt mere med, hvis jeg multi tabler en god sjat så ender jeg nok ofte med at Bet/call floppet her som OP, fordi jeg forventer at BB kommer all in her med en masse Tx, QJ etc. 

 

Det er også bare et forholdsvis nasty board imod den del jeg i hvert fald forventer at BB defender med, så det er lidt problematisk med at give gratis kort imo. angående ICM, så tænker jeg at når vi er ITM, sidst på dag 1 at det her nærmest er det tidspunkt i turneringen hvor ICM betyder allermindst. 

 

Som jeg ser det angående ICM, så betyder det rigtig meget lige på bubblen, og efterfølgende falder ICM presset voldsomt indtil man er i nærheden af FT.

 

Spillede jeg imod mig selv i BB, ville jeg overfolde hvis jeg Bet/folder AJ i det her spot i hvert fald. 

 Jeg havde læst, at det var to pladser fra bubble :/ Ser nu der står ladder. Kan godt se, at det jo ændre ICM pres betydeligt!


 

10-01-2024 21:29 #9| 0
Luckb0x skrev:

 

 Et flip for dit turnerings liv er vel også ganske fint når du allerede har smidt så mange chips til midten :) 

 

OP: Det her board rammer BBs range utrolig godt han har alle 2 pairs pretty much, en del flushdraws og andre draws, kan bedre li linjen med at få den til midten når du ikke selv blokere for Ac

 

Jeg vil sige jeg kan bedre li at bet/call floppet hvis han jammer all in fremfor når han laver de her type raises, og det er udelukkende baseret på erfaring at folk der jammer her ofte vil maximere deres folding equity, og dem som raiser til en anden sizing end all in er stærkere. især når man er readless, noget helt andet hvis det er Reg vs Reg

 

 

 

 Ja helt enig.. dog er  OP oftere bagud her end et flip..

Jeg finder et bedre spot så langt i en tour. 

At jamme efter sådan et C/R på floppet er langt fra godt i længden da du kun bliver kaldt af en bedre hånd. 
alle toppar her kalder aldrig all-in her med mindre du er kæmpe donk


10-01-2024 21:35 #10| 0

Jeg kommer ind på floppet her 100/100

10-01-2024 21:47 #11| 0
Argyle_DK skrev:

Jeg kommer ind på floppet her 100/100

 

 På hvilket grundlag? 
så du spiller hånden som OP?

11-01-2024 00:46 #12| 0

Jeg er sgu med Argyle her. Det er ikke et slam-dunk-fist-pump get it in, men vi starter 19 bb dybe, har de første 4 investeret og floppet er super vådt, så jeg vil mene, at det kræver et tight read på villain før et fold kan forsvares. Ja, det havde været bedre, at esset ikke var klør, og bordet smasker en bb range, det er bestemt ikke nogen drøm at komme ind, men det må være det rigtige. >30 bb’s i hero’s stack ville ændre situationen

11-01-2024 08:21 #13| 0

Jeg slipper heller ikke væk, selvom det da er klamt. Men TPTK og 15BB i stak efter det der er committed, jeg synes også det er svært. 
Jeg better dog også større på det her flop, ca. 50K. Alternativt tjekker jeg for at vurdere hele situationen på turn, men stadig med plan om at komme ind.

11-01-2024 10:16 #14| 1

Vi kan helt sikkert ikke folde her, med mindre vi er stensikre på at villain c/r alt for lidt.
Han har en ret stor range advantage på det her flop, selvom han i modsætning til os ikke har sets/overpar, så har han alle straights og 2par, så det er generelt ikke et board vi bare better løs på. Derfor foretrækker jeg også en højere sizing på flop.
For at kunne folde tror jeg nærmest vi skal kunne discounte alle 1pair hands fra hans range, hvilket intet i dette spot indikere.
Btw tror jeg faktisk at EQ mellem shove og Call vs hans c/r er forholdsvis tæt

11-01-2024 10:21 #15| 0

Jeg har ikke spillet poker i et stykke tid, og er ikke rigtigt ekspert i det der ICM.

Men med den stack to pot ratio of top par top kicker kommer jeg ikke væk. 19 BB dyb, hvor ofte ser man faktisk et flop og rammer det?

Det at bordet et super vådt betyder jo både at der er mange draws villain kan have, og mange han kan sætte dig på. Kunne man ikke se en dårligere J forsvare mod heros potentielle draw?

Jeg ville spille den på samme måde som OP. Ikke at jeg har tillid til at jeg har alle aspekter med.

 

Redigeret af drhoho d. 11-01-2024 10:21
11-01-2024 11:56 #16| 2

Tak for de gode input og er (desværre enige) med en del af det i siger. Synes mit all in på flop er alt for automatpilot (var træt og fik ikke tænkt den igennem og var mentalt på vej til day 2). Havde han checkraiset mig all in tror jeg at jeg kalder 10/10 (det det så ofte er J10/910 etx., flush draws og to par), men netop med et 2.5x x/r er i min erfaring ofte styrke og jeg flipper alt alt for sjældent mod den sizing (måske aldrig mod nogen villians), så vil ønske jeg havde lavet call og så netop gå videre hvis jeg forbedre (klør, J, A og måske nogle blanks) og ellers give up og holde fast mit turneringsliv (kom en 7'er så kunne være sluppet væk). 

Enig i større sizing på flop (og måske endda check med klør A nogle gange). Det flop rammer BB range alt for godt. 

Og ja skulle have stoppet HH efter hans x/r, tænkte jeg også bagefter jeg havde postet, men havde unger der skreg på mig :)

Nåede finale table 6. plads på en anden stor PS 109 nytårs tour i går, så lidt plaster på såret (havde nok ikke spillet den havde jeg ramt en day 2 i går).

Men den AJo hånd gør stadig ondt, synes den kunne være spillet mere optimalt, ser alt for få (ingen?) loose bluffs/svage draws/one pair+draw med 2.5x x/r sizing der i min erfaring, de ville have c/r hårdere tænker jeg nu. 

Tak for virkelig god input og at gennemgå den med mig! 

11-01-2024 11:59 #17| 0
FlaskeW skrev:

Vi kan helt sikkert ikke folde her, med mindre vi er stensikre på at villain c/r alt for lidt.
Han har en ret stor range advantage på det her flop, selvom han i modsætning til os ikke har sets/overpar, så har han alle straights og 2par, så det er generelt ikke et board vi bare better løs på. Derfor foretrækker jeg også en højere sizing på flop.
For at kunne folde tror jeg nærmest vi skal kunne discounte alle 1pair hands fra hans range, hvilket intet i dette spot indikere.
Btw tror jeg faktisk at EQ mellem shove og Call vs hans c/r er forholdsvis tæt

  Jeg er overrasket over, at BB ligefrem skulle have stor range fordel mod HJ her. Hvis du har muligheden, må du meget gerne smide et par ranges ind :) Men ellers enig.

11-01-2024 16:37 #18| 0
FlaskeW skrev:

Vi kan helt sikkert ikke folde her, med mindre vi er stensikre på at villain c/r alt for lidt.
Han har en ret stor range advantage på det her flop, selvom han i modsætning til os ikke har sets/overpar, så har han alle straights og 2par, så det er generelt ikke et board vi bare better løs på. Derfor foretrækker jeg også en højere sizing på flop.
For at kunne folde tror jeg nærmest vi skal kunne discounte alle 1pair hands fra hans range, hvilket intet i dette spot indikere.
Btw tror jeg faktisk at EQ mellem shove og Call vs hans c/r er forholdsvis tæt

 Interesant læsning. 
vil du mene at du oftere er bagud eller foran hvis du bliver kaldt efter c/r og all in efterfølgende ?



du mener ikke at 88/99 kan flatte her og han gerne vil forsvare sit set på floppet , da mange turncards dræber hans hånd?
jeg er med på BB stack osv, men det ændre jo ikke på om du er bagud eller ej også finder et bedre spot efterfølgende. 

 

11-01-2024 19:04 #19| 0
Schaffen85 skrev:

 Interesant læsning. 
vil du mene at du oftere er bagud eller foran hvis du bliver kaldt efter c/r og all in efterfølgende ?

 


du mener ikke at 88/99 kan flatte her og han gerne vil forsvare sit set på floppet , da mange turncards dræber hans hånd?
jeg er med på BB stack osv, men det ændre jo ikke på om du er bagud eller ej også finder et bedre spot efterfølgende. 

 

 

 88/99 skal jo jam pre hver eneste gang pretty much. når man ikke er dybere imo.

 

Vi er jo effektivt 19 bbs dybe. hans flat er en masse 98, J8, T7, stort set alle suitede hænder. dårlige Ax bla som han ikke 3bet bluffer / 3better for value.

11-01-2024 19:09 #20| 0

Med tanke på hvor dybe vi er skal der godt nok noget af et read på Villian før vi smider denne handske.

Kan sagtens se os være foran en del af Villians range. Og hvis vi vitterligt åbner AJo med 19 bbs og vil folde TPTK på flop som ja er meget draw heavy så skal vi næsten hellere folde hvis vi så bange for boblen.

 

Range som han kan være foran:

 

Any 10x

Any clubx

Any Jxx og split mod AJ

109xx

 

Jeg ville ikke være så overrasket over hvis villian generelt er klar til at ligge pres på med effektivt 15bbs yderligere i stacken. Han/hun risikerer ikke at buste og næppe heller at min cashe.

 

Jeg er ingen GTO ekspert, men altså hvis vi bet caller villians raise så har vi 180k tilbage i stacken og en pot der effektiv dækker vores stack. 

 

Altså hvad er det præcis vi håber lander på turn og folder vi bare til alle draw complete hænder, altså any club, any Q, any K, any 10.

 

Kan godt være jeg er helt ved siden af men hakker heller ikke 109 dollar tours, men 11 dollar tours og der er selvfølgelig også forskel i niveauet.

 

 

Redigeret af Kongs d. 11-01-2024 19:10
11-01-2024 21:52 #21| 1
Luckb0x skrev:

 

 88/99 skal jo jam pre hver eneste gang pretty much. når man ikke er dybere imo.

 

Vi er jo effektivt 19 bbs dybe. hans flat er en masse 98, J8, T7, stort set alle suitede hænder. dårlige Ax bla som han ikke 3bet bluffer / 3better for value.

 

 Jeg er ikke skarp i GTO MTT-ranges, men har forsøgt at sætte det op, ud fra min viden, ovenstående, tidligere tråde, og så som jeg forstår det, at 3bet bluff preflop fra BB hyppigere vil være 3bet-bluffe AXo/KXo end AXs/KXo, når stacks er så små. Nedenstående tager ikke hensyn til ICM-pres.

 

FLOP: 

EV fordelingen 45-55 (OPvsIP), så range fordel til IP.

AJo er hyppig CB, men aldrig 3bet allin efter x/r. 


TURN (hvis flop går x/cb/r/c):

Når OP better allin, så er de eneste turn kort, som IP ikke caller denne kombination med hver gang:

Tc (caller ca. 20%)

Qc (caller ca. 40%)

non-club K (caller ca. 20 %)

non-club 7,T og Q (folder hver gang)

 

Så på turn folder vi på ca. 12 ud af 47 runouts, altså godt og vel 1/4 gange.  

 

Når OP checker på turn, er billedet noget mere mudret med en rimelig betydelig andel checks fra os på en masse run outs.

 

Mvh

 

 

 

 

11-01-2024 22:08 #22| 1
Doctor2d skrev:

  Jeg er overrasket over, at BB ligefrem skulle have stor range fordel mod HJ her. Hvis du har muligheden, må du meget gerne smide et par ranges ind :) Men ellers enig.

 

 Det forstår jeg faktisk godt, for det er er så skidt en formulering at det ikke passer - heller ikke selvom det er LJ (Hvad der sker når man keder sig på job og besvarer PN på telefonen ;) )

 

Vi åbner jo ret stramt til at begynde med, så han har obv en masse skrald som vi ikke har. Det jeg mente var, at i puljen af stærke hænder har han en ret markant fordel. Vi har 9 kombinationer af sets, 4 af straights og 2 af 2par som 'nuts' (Bedre hænder end TP). Han har (bør ikke have) sets, men har til gengæld 32 kombinationer af straight (måske lidt mindre hvis T7o ikke er full freq) og 18 kombinationer af 2par. Derudover har han markbart flere Jx end os, og det er medvirkende til at vi ikke bare blindt better range her fx. Beklager upræcisheden!
Kan godt se hvad jeg kan gøre i weekenden når jeg har lidt bedre tid, hvis du stadig ønsker det?

EDIT: Kan se du selv har postet mens jeg skrev. Jeg er ret sikker på du har BB's defend for stram i dit sim. Mener jeg har set noget, hvor han i hvert fald aldrig folder en suited hånd. Anyways, vil stadig gerne prøve at tjekke hvad fx GTOWiz siger i løbet af weekenden hvis det har interesse?

 

Schaffen85 skrev:

 Interesant læsning. 
vil du mene at du oftere er bagud eller foran hvis du bliver kaldt efter c/r og all in efterfølgende ?

 


du mener ikke at 88/99 kan flatte her og han gerne vil forsvare sit set på floppet , da mange turncards dræber hans hånd?
jeg er med på BB stack osv, men det ændre jo ikke på om du er bagud eller ej også finder et bedre spot efterfølgende. 

 

 

 Teoretisk er det nok ret tæt, men med de døde penge i potten betyder det stadig at beslutningen ikke er close. Villain bør fx jævnligt c/r hænder som QJ/KJ, og de bør ikke folde mod vores shove når de tager den linje. Det der med at kigge på hvor ofte vi er X og Y giver ikke rigtigt mening, når man i stedet kan kigge på hvor profitabelt det er.

Han bør slet ikke have sets her, da han teoretisk bør jamme 88/99 pre og måske det samme med JJ, omend jeg forestiller mig de inducer i stedet.

Jeg kan som nævnt til Doctor2d ovenfor godt prøve at slå spottet op i løbet af weekenden, men mit umiddelbare bud er at vi mod GTO ranges her mister noget der minder om 200-300bb/100 ved fold vs andre actions her, og så giver det helt simpelt ikke mening at tale om at finde "bedre spots". Det er nok ret sammenligneligt med at åbne TT/JJ fra EP 20bb eff i et cEV spot, og det tænker jeg de fleste godt kan se ville være helt grotesk at undlade.

 

Dét sagt, så ændrer billedet sig jo obv markant hvis han afviger helt ekstremt. Hvis han fx aldrig c/r'er tyndt for value og aldrig har et bluff, så forsvinder en ret stor del af værdien ved at få det ind her. Men det er altså en ret voldsom antagelse bare lige at lave.

Redigeret af FlaskeW d. 11-01-2024 22:13
11-01-2024 22:28 #23| 0
FlaskeW skrev:

 

 Det forstår jeg faktisk godt, for det er er så skidt en formulering at det ikke passer - heller ikke selvom det er LJ (Hvad der sker når man keder sig på job og besvarer PN på telefonen ;) )

 

Vi åbner jo ret stramt til at begynde med, så han har obv en masse skrald som vi ikke har. Det jeg mente var, at i puljen af stærke hænder har han en ret markant fordel. Vi har 9 kombinationer af sets, 4 af straights og 2 af 2par som 'nuts' (Bedre hænder end TP). Han har (bør ikke have) sets, men har til gengæld 32 kombinationer af straight (måske lidt mindre hvis T7o ikke er full freq) og 18 kombinationer af 2par. Derudover har han markbart flere Jx end os, og det er medvirkende til at vi ikke bare blindt better range her fx. Beklager upræcisheden!
Kan godt se hvad jeg kan gøre i weekenden når jeg har lidt bedre tid, hvis du stadig ønsker det?

EDIT: Kan se du selv har postet mens jeg skrev. Jeg er ret sikker på du har BB's defend for stram i dit sim. Mener jeg har set noget, hvor han i hvert fald aldrig folder en suited hånd. Anyways, vil stadig gerne prøve at tjekke hvad fx GTOWiz siger i løbet af weekenden hvis det har interesse?

 

 

 Teoretisk er det nok ret tæt, men med de døde penge i potten betyder det stadig at beslutningen ikke er close. Villain bør fx jævnligt c/r hænder som QJ/KJ, og de bør ikke folde mod vores shove når de tager den linje. Det der med at kigge på hvor ofte vi er X og Y giver ikke rigtigt mening, når man i stedet kan kigge på hvor profitabelt det er.

Han bør slet ikke have sets her, da han teoretisk bør jamme 88/99 pre og måske det samme med JJ, omend jeg forestiller mig de inducer i stedet.

Jeg kan som nævnt til Doctor2d ovenfor godt prøve at slå spottet op i løbet af weekenden, men mit umiddelbare bud er at vi mod GTO ranges her mister noget der minder om 200-300bb/100 ved fold vs andre actions her, og så giver det helt simpelt ikke mening at tale om at finde "bedre spots". Det er nok ret sammenligneligt med at åbne TT/JJ fra EP 20bb eff i et cEV spot, og det tænker jeg de fleste godt kan se ville være helt grotesk at undlade.

 

Dét sagt, så ændrer billedet sig jo obv markant hvis han afviger helt ekstremt. Hvis han fx aldrig c/r'er tyndt for value og aldrig har et bluff, så forsvinder en ret stor del af værdien ved at få det ind her. Men det er altså en ret voldsom antagelse bare lige at lave.

 Ville være fedt, hvis du i weekenden eller senere får tid til at køre den i wizard!

Hånden er tydeligvis spændende, tænker, at ICM pres i endnu højere grad må betyde, at AJo kombinationer blot caller x/R på flop, alene med det formål, at vi kan øge vores samlede EV ved at folde på de 10-20 % værste turns.

 

12-01-2024 05:28 #24| 1

ICM presset burde ikke spille så stor en rolle endda, det er to pladser fra ladder - ikke fra pengene. Og stadig langt fra ft

12-01-2024 21:42 #25| 0

Cooler flop, svært at komme væk når du kun har 19bb pre.

Men QT, J9, T9, JT, QJ, KJ er i hans calling range. Havde i haft 25bb var jeg nok kommet væk. 

Komme heller ikke væk som spillet, unlucky. 


17-01-2024 17:09 #26| 0
Kongs skrev:

Med tanke på hvor dybe vi er skal der godt nok noget af et read på Villian før vi smider denne handske.

Kan sagtens se os være foran en del af Villians range. Og hvis vi vitterligt åbner AJo med 19 bbs og vil folde TPTK på flop som ja er meget draw heavy så skal vi næsten hellere folde hvis vi så bange for boblen.

 

Range som han kan være foran:

 

Any 10x

Any clubx

Any Jxx og split mod AJ

109xx

 

Jeg ville ikke være så overrasket over hvis villian generelt er klar til at ligge pres på med effektivt 15bbs yderligere i stacken. Han/hun risikerer ikke at buste og næppe heller at min cashe.

 

Jeg er ingen GTO ekspert, men altså hvis vi bet caller villians raise så har vi 180k tilbage i stacken og en pot der effektiv dækker vores stack. 

 

Altså hvad er det præcis vi håber lander på turn og folder vi bare til alle draw complete hænder, altså any club, any Q, any K, any 10.

 

Kan godt være jeg er helt ved siden af men hakker heller ikke 109 dollar tours, men 11 dollar tours og der er selvfølgelig også forskel i niveauet.

 

 

 

 Det er pga af hans x/r sizing at jeg i bagklogskabens lys gerne ville have foldet. Den er i min erfaring (og har spillet en hel del 109) næsten altid tegn på styrke. Draws x/r hårdere, bluffs også i min erfaring. Så på baggrund af det "read" ville jeg nok næste gang bare kalde og så se turn, og så folde en hel del på turn vs bet.

17-01-2024 18:03 #27| 3

@Doctor2d

Beklager tiden, men der gik online-donation i den i weekenden, og så kom jeg fra det igen ;)
Jeg starter lige med en disclaimer: Wizards ICM postflop er ikke helt korrekte, så vidt jeg ved. Det kan derfor nok kun bruges som en guideline, med mindre du selv kører den i PIO efterfølgende for bedre ouput.

 

Jeg har valgt en model hvor der er 5% tilbage af feltet, og vi har 21 i stedet for 19 BB (da det var det tilnærmelsesvis tætteste på jeg kunne finde en løsning). Her åbner vi 20,6% pre (vs 21,6% i cEV) og BB defender med 3,2% shoves, 6,7% non-AI 3bets og 57% calls (vs 8,9 , 0,9 og 73,2 i cEV). Forskellen i calls findes hovedsageligt en en helt masse offsuitede combos, og så er det værd at bemærke at cEV shover 33-QQ (+fx QTs) med 100% frekvens, mens ICM shover 88/99 med inducer bedre, og jammer JTs men flatter QTs. Kan ikke overskue for mange billeder, så håber det går på denne måde.

 

Hvis man giver den muligheden foretrækker den en højere sizing med vores hånd, men til formålet her har jeg givet den check og 1/3 potbet. Den checker 15% og better de resterende 85% i den situation. Jeg har givet BB mulighed for hhv fold/call/raise til den givne sizing samt shoves, og mod den givne sizing ser vores respons ud således med AJo:

 

 

 

Altså 377bb/100 bedre ved shove end ved fold. Call/shove løber ret tæt her.

I praksis fordre disse tal jo at BB spiller præcis som solveren, og det nægter jeg pure at tro på. Det er fx så godt som sikkert at playerpoolen ikke bluffraiser 95 eller Q2 - i hvert fald ikke med tilstrækkelig frekvens. Mit gæt er at call bliver dårligere des færre af denne type hænder vi holder inde, og at shove i øvrigt heller ikke er ligeså profiltabelt des færre bluffs han finder. Men fra 377bb/100 til 0 er der immervæk enormt langt, så hvis der bare er nok tynde valueraises og nogle bluffs tilbage, så printer det stadigvæk (det samme gør sig i øvrigt gældende for call).

 

Så er det klart, at hvis BB kommer til flop med en markant anderledes range, og ydermere ender op med en c/r vægtet kraftigt mod value (uden fx Jx hænderne som er ret kraftigt repræsenteret her) og eventuelt nogle stærke draws, så flytter vores respons sig derefter.

17-01-2024 22:00 #28| 0

Tak fordi du tog dig tid @FlaskeW

 

Interessant, at ICM ændrer så meget, og særligt hvad det gør ved BB trebetting range / introduktion af non allin preflop!

Helt enig i, at man må antage, at den gennemsnitlige REG slet ikke finder tilstrækkeligt mange og korrekte bluffs på flop ift. GTO-løsningen. Jeg hælder egentligt mest til call af den exploitative grund, og derefter folde på de 25% værste runouts (se post 21). Men det er rent ud fra den tankegang, at villain overbluffer på non completede draws samt valuebetter JT-JK på turn.

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar