Søger et godt kamera (ca. 2-3000 kr)

#1| 0

Hej PN,

Jeg søger et godt digital kamera i prisklassen 2-3000 kr. Da jeg ikke har ejet et kamera siden jeg blev konfirmeret, søger jeg ekspertise fra kamera-kendere.

Det skal bruges til rejser og må derfor gerne være "småt" så jeg kan have det i lommen.

Krav til kameraet:

- Skal tage skarpe billeder/høj opløsning
- Nemt at bruge (ikke for mange krav til lysindstillinger osv.)
- Forholdsvist letvægt
- Godt til videoklip
- Lang batteritid

Andet jeg bør tænke på når jeg skal vælge?

Hvad er nuts i denne prisklasse?

På forhånd tak for input!

/Thomas

29-10-2013 21:27 #2| 0

go pro silver :)

29-10-2013 21:28 #3| 0

Umiddelbart ved jeg ikke hvad det koster i DK, men jeg gav 350 dollars for mit Panasonic Lumix TZ-40 (http://www.panasonic.com/uk/consumer/cameras-camcorders/lumix-digital-cameras---point-and-shoot/superzoom-cameras/dmc-tz40eb.html)

Det tager rigtig gode billeder af et point and shoot kamera, kan optage HD video og video i slow motion hvilket er perfekt til sportsting (jeg optager tit mit golfsving f.eks)

Jeg er meget begejstret for det i det hele taget. 219 pund paa amazon.co.uk.

29-10-2013 22:18 #4| 0

Sony RX100 skulle være i en klasse for sig hvad angår kompakt kameraer.. Men er også 800kr over toppen af dit budget, og måske overkill i forhold til dine krav.

29-10-2013 22:33 #5| 0
www.trustedreviews.com/sony-nex-5r_Digital-Camera_review
Fik sony nex5r kompakt kamera på tilbud til 3499 for en lille måned siden inkl alt std tilbehør så hold øje med tilbud. Kan se det står til ca 5000kr de fleste steder, har været vildt glad for det. Fylder ikke meget mere end et digital kamera men har lidt flere muligheder og tager super gode billeder.
Skal dog nok findes på tilbud ift dit budget.
29-10-2013 22:47 #6| 0

@Repsak; tænkte også på at forslå Nex serien, men OP skal bare være opmærksom på at det ikke kan være i en bukselomme. I en jakkelomme kan det lige gå an (med de mindre objektiver). Det sagt får du en større sensor (win) og har selv købt et Sony Nex 3N for 1800kr 14 dage gammelt, så kan sagtens holdes indenfor budget :)

30-10-2013 09:11 #7| 0

Kompakt, der sidder Canon stadig på tronen efter min mening. Canon S120, så får du alt du har behov for. Selvfølgelig er det en relativt lille sensor, men hvis den skal være kompakt og ligge under 3K DKK så har jeg svært ved at se hvad der kan gøres bedre.

Lidt større, så er Panasonic's LX-serie guld, selvom deres interface ikke kan hamle op med Canon's. Ved ikke om LX7 kan fås i prisklassen, men også værd at have i mente.

30-10-2013 09:22 #8| 0
www.pokernet.dk/forum/fotonoerd.html

Jeg købte efterfølgende et Samsung Smart camera, efter at have talt med en fotohandler der overbevisende forklarede mig at samsung var et skridt foran alle de andre med udviklingen.
30-10-2013 11:31 #9| 0

@Klaphat

Samsung foran - overhovedet ikke for at lyde smart, men det kommer absolut an på hvilken dimension man kigger på :)

Jeg har vel 20 års amatørfotoerfaring på bagen, og været igennem måske 6-7 digitale kameraer, læser utallige reviews af nye kameraer, har masser af venner der giver tungt input, og jeg tror faktisk dette er første gang jeg har set nogen nævne Samsung i fotosammenhæng. Jeg er dog nok omkring 80% up to date, så jeg kan da have misset noget.

Det kan være de er langt fremme på et eller andet område (jeg kan se fokusering bliver nævnt hos et enkelt af deres kompaktkameraer), men på den samlede pakke, der tror jeg ikke de kommer op i toppen. Hvilken model taler vi om, om jeg må spørge?

30-10-2013 13:27 #10| 0

Som jeg også skriver i den oprindelige tråd, så er jeg ikke tekniknørd. Så med forbehold for at jeg husker forkert, så mener jeg at han omtalte den chip der sidder bag objektivet.

Jeg gik ind i butikken for at kigge på sony (vist et NEX), og han fik mig med overbevisning overbevist om at samsungs produkt (vist et NX) var et bedre køb.

31-10-2013 09:47 #11| 0

Det lyder heldigvis til at der er mange gode valgmuligheder, og at der (måske) ikke er den helt store forskel på hvilket jeg ender op med. Så nu har familien lidt at vælge imellem, når de skal købe årets julegave til mig. :)

Tak for gode input.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar