SM call med 10/6 off ?

#1| 0

sidder i BB i SM blinds 2000/1000 ante 200


shorstack skubber 6800 skal betale 4000

jeg har 32000 i min stack

call ?
Redigeret af jegersqok d. 03-03-2014 01:07
03-03-2014 01:08 #2| 0

Det korte svar er ja.

03-03-2014 01:24 #4| 0

Det kan vi godt regne med når han kan skubbe samtlige hænder profitabelt. Sådan cirka.

03-03-2014 01:25 #5| 0

Hvem skubber?

Der står bare det er short-stack, ikke om det er small blind eller UTG?

Som du kan se i Panic's eksempel, antager han det er SB :)

Redigeret af DarkXoiX d. 03-03-2014 01:25
03-03-2014 01:41 #6| 0

Resten af stacks på bordet er også halvrelevante.

Der kan være en ret stor forskel på 16 bb eller 13,5 bb såfremt vi taber, fremover da det forringer vores repush-muligheder betragteligt, men det afhænger altså også lidt af de andre stackstørrelser, og generelt dynamik, hvor relevant det nu er at tænke på.

Endelig er positionen og reads på villain også ret afgørende. Pusher han fra midterposition synes hans range stærkest da han så kan vente et par hænder i håb om at få en hånd, mens han måske tager alt nogenlunde hæderligt fra utg da han er desperat eller det samme fra sb/knap da han måske så kan ane lidt fe.

Alt i alt tror jeg det er relativt tæt mellem kald og fold her og kræver nærmere indblik i stacks/dynamik. Det er formentlig +cev at kalde, men det er tvivlsomt om det er nok, specielt med henblik på den relativt store skade det gør på vores stacks muligheder hvis vi kalder og taber.

Uden yderligere info tror jeg jeg folder, for at bevare vores stack med et stort repushpotentiale.

Redigeret af All-Out-Put d. 03-03-2014 01:44
03-03-2014 06:13 #7| 0

det er positionen før CO som skubber har været tight ABC spiller

jeg ligger om nummer 7 ved bordet , vi er ninehanded
Redigeret af jegersqok d. 03-03-2014 06:15
04-03-2014 02:51 #8| 0
jegersqok skrev:

det er positionen før CO som skubber har været tight ABC spiller

jeg ligger om nummer 7 ved bordet , vi er ninehanded



I forlængelse af det jeg skrev før taler begge dele for et fold

Villains range er nok relativt tight da han både har ret lille fe samt har mulighed for at vente et par hænder på at samle bedre op, så vores +cev spot er næppe voldsomt stort ved at kalde.

Og samtidig gør 6 større stacks det ret relevant også at prioritere at opretholde vores stack så vi kan pushe med solid fe mod andres åbninger. Og der kan 16 bb kontra de 13.5 bb vi har hvis vi kalder og taber (til den range vi kun har knebne potodds imod) betyde en ret stor forskel i vores fremtidige fe.

Så jeg tror jeg folder i spottet
04-03-2014 03:34 #9| 0

Imo er det en fejl at folde, for det første har du som allerede nævnt direkte odds til at kalde.

For det andet tro jeg ikke på din fe bliver så meget større af at have 16 bb mod 13,5 for ikke at tale om at folk vil voldtage din blinds frem over da det vil være ret tydeligt at du ikke defender din blinds bredt nok.

Der ud over synes jeg tit folk glem hvor meget mere spilbare stack du får hvis du vinder

Redigeret af zerocash d. 04-03-2014 03:47
04-03-2014 13:06 #10| 0
zerocash skrev:
Imo er det en fejl at folde, for det første har du som allerede nævnt direkte odds til at kalde.

For det andet tro jeg ikke på din fe bliver så meget større af at have 16 bb mod 13,5 for ikke at tale om at folk vil voldtage din blinds frem over da det vil være ret tydeligt at du ikke defender din blinds bredt nok.

Der ud over synes jeg tit folk glem hvor meget mere spilbare stack du får hvis du vinder



Jeg vil nu mene der er en ret markant forskel på 16 og 13.5 bb i forhold til fe, men det afhænger selvfølgelig også lidt af hvor store de andre stacks er og deres åbningsizes.

Og ja selvfølgelig vil en vunden pot modsat også give os nogle fordele, men vil mene betydningen er vigtigere i forhold til at tabe potten, hvilket chancen alt andet lige jo er størst for.

Alt i alt kommer det jo så an på hvor gode vores potodds er og her tvivler jeg på at villain i det her spot med de stacks og fra den position pusher en range hvor potodds for alvor er så gode, at vi er nødt til at kalde. Jeg ser kun ret marginale potodds i spottet her for os, og derfor vægter jeg stack-overvejelserne højere.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar