kondenseret mælk i Fakta

#1| 0

En lille serviceoplysning til de mange mad-entusiaster på pokernet ...

Især til de af jer, som ikke gider kigge i de husstandsomdelte reklamer!

I mange af mad-trådene bliver dulce de leche nævnt som noget nær den ultimative dessertingrediens, og fra i dag og hele uge 8, kan man købe kondenseret mælk i Fakta til 12 kr pr dåse.

Hilsen tuznelda

20-02-2011 11:00 #2| 0

ALLE MAND I FAKTA!!!!

Nej men lidt mere seriøst, så er de reklamer du får med tilbud fra diverse supermarkeder som regel ikke landsdækkende.

Bare lige så der ikke pludseligt står 100 fortørnede PN'ere rundt omkring i landets faktabutikker.

20-02-2011 11:11 #3| 0

Så vidt jeg kan se, så gælder tilbuddet alle butikkerne. Der er andre varer i avisen, hvor der står, at varen ikke kan garanteres i alle butikker .. og det står der IKKE ved dåsemælken.

Men... nu ved I da, at det måske kan betale sig at trille en tur forbi den nærmeste fakta .. eller måske ringe til dem og spørge om de har mere kondenseret mælk på lager!

20-02-2011 11:25 #4| 1

De har for øvrigt også pølsehornsdej.. ;-) Denne tråd har stort stort potentiale, og bør være en rettesnor for kommende indlæg. Hvis Fakta, Netto, Super Brugsen, Føtex, Bilka eller Irma nye varer i deres tilbudsavis bør dette offentliggøres til PN hver gang, så går vi ikke glip af noget.
Mange tak for info tuz ;-)

20-02-2011 11:38 #5| 0

rigtig god stil.

hvis man kunne give thumbs up til op, ville du have over 100 :)

20-02-2011 11:43 #6| 0

Hvor er Jeg glad for at du ser sådan på det Knish.. Her gik jeg lige og var lidt nervøs for, at enkelte på PN skulle mene det var irrelevant og spild af forumplads at nævne muligheden for at finde en vare, som ellers er svær at finde i danske butikker.

Men når du er så positivt stemt overfor det, vil jeg da afsætte et par timer hver weekend og simpelthen lave en grundig sammenskrivning af alle dagligvarerbutikkernes bedste tilbud ... og så sender Jeg listen til dig i PM i god tid før jeg poster den, så du lige får et forspring i forhold til alle andre PN'ere ...

Så venlig og hjælpsom er Jeg nemlig bare :-)

20-02-2011 11:50 #7| 0

Er det noget man spiser rent eller putter oven på is eller hvordan skal det indtages?

20-02-2011 11:51 #8| 0
Men når du er så positivt stemt overfor det, vil jeg da afsætte et par timer hver weekend og simpelthen lave en grundig sammenskrivning af alle dagligvarerbutikkernes bedste tilbud ... og så sender Jeg listen til dig i PM i god tid før jeg poster den, så du lige får et forspring i forhold til alle andre PN'ere ...

Gid det var mig...
20-02-2011 12:00 #10| 0

Der burde være en sådan fast ugentlig servicetråd. Jeg vil gerne spare kroneter og have de 'sjældne' varer. Men orker ikke reklamerne, de ryger direkte i spanden 9+/10.

Nu skal vi så bare have madeeksperterne på banen med de bedste opskrifter med denne ingrediens.

20-02-2011 12:00 #9| 0

Peter..

Det skulle blive til den mest fantastiske karamelagtige substans, hvis det bliver kogt ind.

Jeg tror faktisk ikke, at jeg nogensinde har smagt det, men det bliver bare nævnt mange gange når PNs gourmetkokke skal give forslag til ultimative desserter. Og hver gang det bliver nævnt, kommer der også kommentarer om, hvor svært det er at finde kondenseret mælk i Danmark.

Så derfor tillod jeg mig at nævne det her, da jeg så, at varen er til at finde i fakta I den kommende uge.. der må være flere end mig, der har lyst til at prøve dulce de leche efter alle anbefalingerne.

20-02-2011 12:11 #11| 0
Banana Toffee Pie – 6 personer (afhænger naturligvis af hvor sultne i er på dette tidspunkt af natten)


100 g smør

250 g knuste Digestive kiks

1-2 dåser kondenseret mælk

2-3 bananer

1 plade hakket chokolade og evt. lidt fintmalet kaffe

- Dåserne med kondenseret mælk koges i rigeligt vand i 3 timer – sørg for at dåserne hele tiden er dækket af vand

- Lad dåserne køle af inden du åbner dem

- Smelt smør og bland med de knuste kiks

- pres kiksmassen i en springform el. lign. og køl i 30 min

- Hæld den kogte mælk (som nu er blevet til en “toffe-creme”) ud over kiksbunden og køl i 1 1/2 time

- Læg bananskiver over den stivnede creme

- Læg flødeskum over bananskiverne

- Drys med hakket chokolade og evt. lidt kaffe

Venligst sakset fra gastromand.dk
20-02-2011 12:18 #12| 0

@Jones

Det der lyder satme nice. ;)

20-02-2011 13:06 #13| 0

@ tuz

Det er sgu overskud ;-) ty hehe.

20-02-2011 13:44 #14| 0

Kan kun bakke op om opskriften Jones har postet. Har nu lavet den til de sidste to Super Bowls og det smager himmelsk.
Dog havde jeg ikke problemer med at finde kondenseret mælk, da adskillige indvandrer-butikker i København har dette stående som en fast del af deres lille varesortiment.

20-02-2011 14:00 #15| 0

Jeg ville prikke to små huller med en dåseåbner i mine dåser og så kun dække dem halvt med vand.

Iøvrigt kan kondenseret mælk fåes i tæt på samtlige "indvandrer-butikker" alternativt find en ven med et Inco kort.

20-02-2011 15:21 #16| 0

Tolle+ 1 dog skal man passe på med ikke at bruge for meget toffee+flødeskum og for lidt digestive...

20-02-2011 15:59 #17| 0

Jeg er i fuld gang med at koge 1 dåse mælk .. jeg laver kun en ganske lille kage for at se om det bliver et hit. Men jeg har 4 dåser mere i skabet, Så jeg er forberedt, hvis det 'som forventet' viser sig at være en gudeskøn dessert.

Her på landet er kondenseret mælk ikke til at opdrive .. heller ikke i små, listige indvandrerbutikker :-)

20-02-2011 16:12 #18| 0

Tuz...

Har du smagt..??

20-02-2011 16:18 #19| 0

Ritter...

Nej, jeg har aldrig smagt det før :-)

20-02-2011 16:41 #20| 0

Hej

Jeg prøvede kondenseret mælk for noget tid siden. Det var kogt ind til en slags karamel, som blev serveret med et stykke chockokage og is.

Det smagte godt, men dog ikke nogen "brænd op i himlen" oplevelse. Det smager som karamel, dog mere blødt (dvs. smeltende i munden) ift. almindelige karameller.


K. Hansen

21-02-2011 01:26 #21| 0

@fryden

"Der burde være en sådan fast ugentlig servicetråd. Jeg vil gerne spare kroneter og have de 'sjældne' varer. Men orker ikke reklamerne, de ryger direkte i spanden 9+/10"

Hvis det forholder síg sådan som du beskriver. Så er her en løsning til dig.
Alt andet vil være galimatias.. Det er win/win Du slipper for bøvlet, og du skåner miljøet.

www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk


Sorry for hijack

21-02-2011 01:41 #22| 0

@Mega
Problemet er, at du om et år kan gå ned og hente ét mere. Og igen ét mere. Hvad er det reklameomdelerne ikke forstår? Ja, mit mærke sidder der STADIG! Nej, jeg vil IKKE have reklamer. Når jeg vil have reklamer skal jeg NOK SELV TAGE SKILTET AF!!! Hvor svært er det? Jeg ændrer ikke holdning og tænker "Arh, lad det dog være på. Det ser pænt ud".

Ser de reklamer jeg skal (netto, fakta og Rema1000) på nettet. Resten er for dyrt, selvom det er på tilbud. (Det er PÅ TILBUD til normalprisen i ovenstående butikker).

21-02-2011 01:56 #23| 0

@Bad3xo

Så er det heller ikke værre..

"Tilmeldingen gælder kun for to år ad gangen. Hvorfor?

De to "nej tak"-ordninger løber i to år ad gangen. Når perioden udløber, bliver du bedt om at tage stilling til din tilmelding, uanset hvor lang tid du på det tidspunkt har været tilmeldt ordningen. På den måde sikrer vi, at databasen er fuldt opdateret og svarer til husstandens ønsker.

I forbindelse med hver fornyelse får du tilsendt et nyt mærke for den nye periode, så omdelerne kan se, at din tilmelding er gældende."

21-02-2011 02:24 #24| 0

Det er faktisk lidt sjovt.

Jeg bestilte et ingen reklamer plz for like 4 måneder siden. Så i slutningen af januar er der pludselig sådan en på min postkasse. Where the fuck did that come from.

21-02-2011 02:26 #25| 0

@Mega
Men hvorfor kan man ikke lave den ordning, at dem der IKKE vil have reklamer, bare kan beholde sit skilt på? Så behøver man ikke stå med sprit og barberblad og skrabe det gamle mærke af, fordi det ikke er gyldigt længere? 10 gange nemmere. Jeg ændrer nok ikke min holdning, bare fordi de laver et nyt, grimt mærke.

21-02-2011 02:47 #26| 0

@Bad3xo

Jeg forstår udemærket dit spørgsmål
Det er stærke kræfter vi er oppe imod! Men vi er et lillebitte skridt på vejen

reklamer-jatak.dk/hjem/181

Men indtil lovgivningen bliver ændret, (Hvilket jeg desværre ikke kan se at den skulle blive i de næste mange år frem) så er du, jeg og alle andre, der kan nøjes med at læse reklamerne på nettet. Moralsk forpligtet til tilmelde sig Reklamer Nej Tak. Uanset om det er en lille smule bøvlet og ulogisk.

21-02-2011 11:48 #27| 0

Kan man lave den der banan pie og stille den på køl et par dage, uden den bliver dårlig?

Den ville være perfekt til gæsterne, når jeg bliver far inden for de næste par dage :-)

21-02-2011 11:56 #28| 0

Fruen forsøgte forgæves at få et "Nej tak til reklamer" skilt på erhvervsadressen. Men her kan man da så sandelig ikke undgå at få reklamer :(

@Bimbam

Troede det skulle stå i weekenden :) Kan være vi ses i Kolding på fødegangen. Fruen har termin om et par uger :):)

21-02-2011 12:04 #29| 0

@kris_rem

Det var også planen. Hun var sat til i fredags, men junior var åbenbart ikke helt enig med den dato. Hun har ellers været ude at skovle sne for første gang nogensinde for at sætte gang i sagerne, men det gav hende ikke andet end ondt i ryggen :-)

Du må i hvert fald lige smide en besked på MSN, når der sker noget. Det er sq spændende :-)

21-02-2011 13:05 #30| 0

Tuznelda lavede den banana toffee pie i går og det smager simpelt hen himmelsk. Jeg håber der er et stykke tilbage når jeg kommer hjem fra job, og at drengene ikke har spist det hele, og ellers må hun jo bare i gang igen.

P.s Hvis jeg en dag laver et poker arrangement igen, (ulovligt), bliver det med Banana toffee pie på menuen, uden tvivl ;)

Mikkmakk

21-02-2011 13:23 #31| 0

Så bliver det da uden d hæslige kiks som bund! Jeg bliver aldrig tilhænger af digestivekiks.. de smager forfærdeligt!

21-02-2011 13:56 #32| 0

tuznelda du er den nye troll på PN...

Og jeg elsker dig allerede for det

21-02-2011 14:40 #33| 0

Vaginahans.. tak for komplimenten, men jeg synes nu ikke, jeg troller?

Kom gerne med eksempler, så Jeg kan se, hvad du mener?

Og Så bare vent, til vi kommer på samme ulvehold i WW.. Så skal du se en MSNtroll in action!

21-02-2011 15:40 #34| 0

Nøjes med en enkelt dåse til den der banana toffee pie. Lavede den til superbowl og den blev MONSTER sød. Lavede den et par timer inden den skulle spises, men jeg syntes faktisk den var bedre, dagen efter. Den var endda også lidt mindre sød af en eller anden grund.

21-02-2011 15:55 #35| 0

Er lige kommet hjem, og kan nu bedre forstå de ikke anede hvad jeg snakkede om i Aldi. På den igen en anden gang :)

21-02-2011 15:57 #36| 0

@tuznelda Her på landet er kondenseret mælk ikke til at opdrive .. heller ikke i små, listige indvandrerbutikker :-)@
du kan købe dem fra foodfromhome.dk/product.asp?product=350 så skal du ikke kikke for meget efter når du ikke kan få dem på tilbud... Men det er et godt tilbud du har fundet der

21-02-2011 19:59 #37| 0

tuznelda, hvis du troller mig på MSN - så betaler du tilt gebyre @ de høje takster. Så simpelt er det :D

og er jeg virkeligt den eneste PN'er der ikke fatter en BRIK af hvad kondenseret mælk er. Jeg går ikke udfra det er ligesom kondensvand.

SES på GOOGLE drengene, sherlock er igang

21-02-2011 20:19 #38| 0

@ hans

Når du koger mælk i en gryde med låg, så er der dét mælk der sætter sig på grydelåget.

21-02-2011 20:38 #39| 0
"Når du koger mælk i en gryde med låg, så er der dét mælk der sætter sig på grydelåget."

- Det lyder ikke videre indbydende, imho.
21-02-2011 20:43 #40| 0

Boomerang ... tak for tippet. Dit link er lagt i foretrukne så jeg ved hvor jeg skal handle når jeg løber tør for dåsemælk (jeg købte 5 dåser, så der er da til et par gange endnu)

Fissehans ... du må bare håbe på, at vi ikke bliver ulve sammen så i Thingys film WW eller ryk ned i limit :)

21-02-2011 21:57 #41| 0

Hej det her er jo min boldgade, er uddannet mejerist.

kondenseret mælk er mælke pulver tilsat sukker. Mælke pulver er obv mælk hvor man har dampet vandet væk og tørret det.


mælke pulveren bliver sprayet ud på en kæmpe opvarmet tromle. her efter bliver det skrabet af tromlen.Det er obv den tilsatte sukker der giver den karamel smag.

Det er i meget stor træk hvad kondenseret mælk er og hvordan det bliver til.

kondenseret mælk er blevet brugt til fremstilling af bla toms chokolade. Det er man holdt op med da det er skide dyrt. De bruger istedet skummet mælks pulver. Er 99% sikker på af fremstilling af kondenseret mælk ikke laves mere i DK

21-02-2011 23:05 #42| 0

TUZNELDA - jeg har spewet 1200$ jeg regner med en kompensation på 50%(?)

4880
4880 0504 0304

gogo

21-02-2011 23:07 #43| 0

det skal du ikke regne med :)

Men synd, at du har spewet så meget .. håber du får lidt mere skrub inden længe!

21-02-2011 23:09 #44| 0

@tuznelda

Du får mig så meget til at spøjte 60 kr på mælk i morgen

TY for tippet!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar