Standardsituationer i DON

#1| 0

Godaften derude.

Jeg er begyndt at spille 10$ 10mands turbo DON på PokerStars, og det går faktisk godt(niveauet er forholdsvis lavt). Dog er der nogle standard situationer jeg er meget i tvivl om.

1. Er det bedst at lave et lille raise, eller bare all in når det er i starten? Man risikerer ikke hele sin stack, men på den anden side så kan man også selv få et all in man bliver nødt til at folde.

2. Er det virkelig ikke optimalt at spille hænder som AK og JJ i starten af tuneringen? - hvis ikke, gælder det så også hvis alle folder og der kun er et par stykker der har mulighed for at kalde?

3. Hvornår skal man begynde at gå all in? Nogle gør det allerede når blinds er 100/50, og det bliver man vel også nødt til hvis man ikke vil komme ned under 1000chips meget hurtigt.


Venlig Hilsen Bersang

10-02-2011 00:29 #2| 0

1. lille raise
2. kommer an på positionen. Åbnes self fra lp, ep kan diskuteres.
3. intet facit på det spg, det kommer an på din hånd og spottet

10-02-2011 02:53 #3| 0

1. Spil tight og konservativt, men udnyt også at de fleste andre gør det samme, men generelt hold potterne små i starten om muligt så dumt med for mange overallins.

2. Hvis de spilles med omtanke og forsigtighed kan jeg ikke se det er noget problem at spille dem, men igen hold potterne små.

3. Du skal generelt selv åbenpushe når stacks begynder at være til du ofte møder repushes ved et mindre raise. Så med 10-15 bb stacks (ofte ved 50-100 blinds) og stor risiko for et repush du sjældent har lyst til eller kan kalde, er det bedre at åbenpushe om du skal spille hånden. Men det afhænger selvfølgelig også meget af villains stacks, og evt. af read på modstanderne.

10-02-2011 03:09 #4| 0

Det er ingen skam at ryge under 1k chips.

10-02-2011 11:17 #5| 0

Lukker stars ikke for DoNs d. 15 ?

10-02-2011 12:02 #6| 0

Det har jeg også hørt en del da snakker om. Men kender ikke til årsagen.

10-02-2011 12:07 #7| 0

Sku være for at mindske collusion

De indfører så istedet Fifty50s som fungerer på samme måde udover de sidste 5 bliver betalt efter chipcount.

Ihvertfald sådan jeg har forstået det.

10-02-2011 12:31 #8| 0

Jeg skyder 4-5 BB raises med rigtig gode hænder i starten.

10-02-2011 20:12 #9| 0
OP

@Peter_Kv11

Hvis vi nu siger blinds er 50/100, og man alle folder hen til en. Man er SB og har 10q of. Skal man så skubbe, og hvor dårlig må hånden være?

@Kentkay

Hvor langt må man ryge ned før man er nødsaget til at skubbe?

Til jer der siger de lukker for DON, er det på alle niveauer? Hvor meget anderledes skal man så spille i Fifty50s

/Venlig Hilsen Bersang

10-02-2011 20:29 #10| 0

@Bersang
Kommer helt an paa, hvor light BB kalder, om i stadig er fuldt bord, hvordan chips er fordelt mv.

Og ja, de lukker for don paa Stars, fifty50 er noedvendigvis et helt andet spil, da hver enkelt chip pludselig har en vaerdi.

10-02-2011 20:31 #11| 0

"Til jer der siger de lukker for DON, er det på alle niveauer? Hvor meget anderledes skal man så spille i Fifty50s"

Ja, det sku være på alle niveauer. Ikke flere DoNs på Stars.

Ja, jeg har aldrig prøvet dem før men lidt logik siger man skal afvige noget mere fra den tighte stil da det nu har betydning hvor mange chips du har ved cash

Men opret specifikke hænder. Det tror jeg du får meget mere ud af end de der lidt random spørgsmål. Hvis du ikk ved hvordan man gør er der en faq. Her på pn har vi en razga. ham kalder man på når man ska ha lavet noget mod-ish arbejde.

Razga post lige faq'en

10-02-2011 21:20 #12| 0
OP

Der står godt nok at de lukker for dem inde i lobbyen. Har lige spillet nogle af de fifty50, og de er faktisk lidt sjovere end DON. Dog er det selvfølgelig noget anderledes, men man bliver virkelig belønnet hvis man har så mange chips at de andre bare er tilfredse med at få deres buy in + en lille skilling med. Vil nok benytte mig af at lægge hænder op jeg kommer i tvivl om. Tak for hjælpen kære PN! :-)

12-02-2011 05:46 #13| 0

@peterkv11
Spiller du mange DON's? Har sendt dig en PM.

12-02-2011 05:51 #14| 0

Overhovedet ikke faktisk

12-02-2011 10:01 #15| 0

både Peter, KK og ALO er spot on.

Du skal hele tiden tænke på at komme ITM frem for at få bygget en stack op (ikke at en stack ikke er at foretrække).

Generelt skal du ikke calle med mindre du er RIGTIG godt inde, det med at sætte modstanderne i et pres hvor han skal calle et AI og har mulighed for at buste selvom det er nok at blive nr 6 med 1$ er langt bedre med en marginal end at calle med en måske bedre hånd (Da vi ikke søger flipsene, men prøver at holde os i live)

Jeg er også træt af at stars stopper med DON.

15-02-2011 22:10 #16| 0

Nogen der har en ide om hvorfor stoppet af DONS er udsat fra idag til den 28?

På stars, vel og mærke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar