Tage gode noter; How?

#1| 0

Hey hey

Jeg er efterhånden ved at være træt at mine alt for lange noter. De fylder for meget og jeg får generelt ikke særlig emget ud af dem.

Er der ikke nogen af jer der har gode råd tl hvordan jeg tager gode, brugbare, korte noter?

29-01-2011 12:01 #2| 0

Jeg følger lige spændt med her :)

Jeg gør selv det, at jeg skriver noter når jeg ser noget jeg synes er underligt. Et eksempel fra mine noter: "caller halvpot river VB m/ A-hi på flush/str8 board".

29-01-2011 12:09 #3| 0

Jeg har noter der fortæller mig hvor fundamental stærk villian er..

Blandet andet: Cash " Gigantic fish not sure if he understands the handrankings/rules of the game"

100$ Tours: called a UTG raise UTG+2 9handed with A9 off. UTG had 22BB before his open raise"

"Decided to set mine with 13 BB left OOP with 55"

"3bet my Btn raise with Air and tripe barrael bluffed complete air"

29-01-2011 12:26 #4| 0
OP

Hvorfor har du dine noter på engelsk? Det er sådan som du skriver der, jeg synes bliver for lange noter f.eks.

29-01-2011 12:36 #5| 0

Jeg har opdelt mine noter i to kategorier: HH-specifikke og mere generelle. Jeg kan eksempelvis få følgende noter ud af en bestemt hånd (i nævnt rækkefølge). Den første note udløser de efterfølgende.

[hh]Olimp/call T8s BTN; cc A82r-flop, cc K-turn and 3-river.

[gn]Must be isolated widely.
[gn]Big non-believer.
[gn]Vbet (very) lightly > bluffed.
[gn]Peels lightly to cbets (IP).

29-01-2011 13:50 #6| 0

@Koller

Fordi hele min skolegang har været på engelsk, det er mit førstesprog.

29-01-2011 14:05 #7| 0

Ex på noter jeg har på en spiller:
lille 3b KK oop flop - T7xtt
no vb TTP river oop
c AQ i bb - donk Qxx flop
bvs turn (bet ved svaghed)
donk TTP

Jeg har en masse forkortelser, som gør mine noter hurtig at skrive og læse.

29-01-2011 14:57 #8| 0

Skriv til noiD. Mener det var ham, der havde lavet en rigtig god oversigt for noget tid siden. Jeg kan desværre ikke finde den i arkivet.

29-01-2011 15:23 #9| 0
OP

coolkjaer

Det er sådan noget jeg mener:)

Skipper

Har ham på msn, prøver lige at fange ham der. Tak:)

29-01-2011 22:51 #10| 0
OP

Bumper lige.

Kunne rigtig godt tænke mig at få masser af gode råd.

30-01-2011 01:50 #11| 0

På Cardrunners er Mt. Micro 2011, Part 2 en af deres gratis videoer. Den omhandler notetagning.

30-01-2011 02:15 #12| 0

Eks 1
semi aggr fish,
bluffs when shown weakness
folds when not donkin? 3bets for v, even premium
donks 2nd/3rd pair and c raises top+?>

Eks. 2
Calling st fish
only calles limp raises with decent hands
folds when not donking unless monster (rare cases float?)
checks behind fast when strong (IP)>

HU noter.

30-01-2011 06:07 #13| 0

Jeg holder generelle noter og specifikke hænder hver for sig.

Jeg vil i PT3 laver noter som: "Cbetter flop meget, giver op på turn meget. SÅ FLOAT". Eller "Stjæl hans BB". Eller "Nitty mod 3 barrels". Osv osv.

Så har jeg i klienten noter hvor jeg løbende beskriver hænder, ved hver hånd starter jeg med at skrive med store bogstaver hvad readed er. Når de hænder så giver en trend skriver jeg noget generelt i PT3.

Jeg synes selv jeg har det overskueligt og jeg kan hurtigt finde i noterne, hvis der er noget info jeg skal bruge.

30-01-2011 07:57 #14| 0

Rayban har skrevet en god artikel om noter: raybandk.blogspot.com/2007/06/poker-schmoker-4h-vp-st.html

30-01-2011 11:36 #15| 0
OP

Tak drenge, stor hjælp. Der begynder at forme sig et billede af hvad det er jeg skal gøre:)

30-01-2011 12:22 #16| 0

Jeg spiller kun tours.

Mit noteapparat har gennem de sidste par år været tilsigtet minimalistisk, og det har virket fint for mig.

NLHE
I mine noter deler jeg spillerne op i to kategorier: A og B.

A (Haj)
Kan spille poker.
Scorer K* eller højere hos Topshark/PokerProlabs.
Har positiv Average ROI og Average Profit hos SharkScope.

B (Fisk)
Spiller ofte hasarderet og ufokuseret.


For spillet indtil boblen gælder som hovedregel:
A: Har normalt den hånd, som deres bet/raises siger, at de har.
B: Kan lokkes til at kalde all ins, hvor de burde folde, fordi stacksizes skriger: Fold.

Jeg ved, at andre spillere er i stand til at variere deres spil rigtig meget, og derfor tager jeg kun ovenståënde med i mine tanker, når jeg træffer afgørelser pre-bubble. Som regel spiller jeg slet ikke hænder postflop med A-spillere involveret, før boblen er nået, - med mindre jeg har nuts.


Mine egne stats på sharkscope for NLHE:
(Kan fint være at ovennævnte tilgang til tours er tåbelig ved højere buy-ins)

Games played: 605
Av. Profit: $4
Av. Stake: $12
Av. ROI: 43%
Total profit: $ 2.149
Ability/100: 76



Omaha HiLo
Denne pokervariant spilles kun af et fåtal af spillere, hvoraf de fleste forstår at variere deres spil så meget, at man skal være observant i hver eneste hånd og egentlig notere, hvordan den enkelte spiller har tænkt sig at gribe spillet an i dag. Disse noter foretager jeg kun rent mentalt.
Nye spillere får dog et A eller B ud fra samme bedømmelse som for NLHE, - men det er næsten altid A'ere.

Spiller GDT hos Ladbrokes, men inden for det sidste par uger er jeg begyndt at spille den hos iPoker også, da der er utrolig mange B-spillere med her, som simpelthen ikke ved, hvad OMH8 basalt drejer sig om. Mange af dem lærer dog hurtigt.


Mine egne stats på sharkscope for OMH8:

Games played: 141
Av. Profit: $13
Av. Stake: $30
Av. ROI: 33%
Total profit: $ 1.856
Ability/100: 85


Det ville være fint, hvis andre også viste deres Sharkscope stats, så man kan bedømme, hvilket niveau de spiller på.


30-01-2011 12:52 #17| 0

@ Holstt

Hvad er scoren K* på sharkscope?
Jeg synes ikke jeg kan finde K eller andre bogstaver ved mig?

30-01-2011 13:35 #18| 0

@AceKing4more

2- til A-scoren findes ikke på Sharkscope, men hos PokerProLabs, her:

www.pokerprolabs.com/

30-01-2011 13:46 #19| 0
PS omkring PokerProLabs

Når man tjekker scoren, skal man lige huske også at tjekke "large cashes", for har spilleren ikke cashet meget det sidste års tid, så kan det påvirke scoren.

Kipster (en af mine yndlingsspillere) ligger dog stadig på A*****, selvom hans fem største cashes på PokerProLabs ligger tilbage i 2009, men det skyldes, at han kun spiller tours med højt buy-in, hvilket også indgår i udregningen af scoren.
30-01-2011 13:49 #20| 0

Når jeg ser noget specifikt så sætter jeg ??? efter, hvis jeg så så der igen fjerner jeg et osv.

30-01-2011 14:15 #21| 0

@laur


Kan du uddybe?

30-01-2011 15:05 #22| 0

Er der langt fra A** (som jeg er :D ) til A***** ? Underligt jeg aldrig har hørt om pokerprolabs før..

30-01-2011 15:11 #23| 0

Jeg gør for øvrigt det samme som Laur. Løse reads får et "?" bagefter, så ved jeg det er løst og jeg fjerner "?" når jeg synes det er et solidt read

Hvis jeg fx er et blevet c/r på floppet nogen gange i træk af samme spiller, men ikke har set et SD. Så skriver jeg noget i stil med: "Aggro flop c/r?".

Når jeg så ser en hånd der rent faktisk er et løst flop c/r, så ryger spørgsmålstegnet. Eller hvis jeg ser et par flop c/r der er standard, så får noten et "meh", så ved jeg det måske bare var varians.

30-01-2011 15:18 #24| 0

@AceKing4more

Er der langt fra A** (som jeg er :D ) til A***** ?

Min erfaring med dette er, at de sidste tre stjerner på A-level handler om, hvor stort buy-in, der er til dine tours.



Underligt jeg aldrig har hørt om pokerprolabs før.

Du kan læse lidt om det her, hvor der også er en henvisning til en 2+2-tråd om emnet:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=213537

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar